Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
ja si spis myslim ze to praska diky tomu ze se ty svody teplem roztahnou(natahnou steft) a pak zase smrsti a tak je to dokola par let az se steft unavi a prdne zaroven s hlavou...
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ty štefty nevydrží tu tepelnou zátěž a trochu se protáhnou. Když se to pak někdo pokusí dotáhnout, tak to v zásadě praskne. Rádo to praskne i při povolování, je lepší to dopředu prolejt WDčkem. Každopádně když to praskne, tak to chce někoho kdo to umí, aby to opatrně odvrtal a pak vyměnit všechny štefty. Je to kupodivu celkem v pohodě práce - shodit nárazník, světla, obě přední příčky, rozpojit chladič oleje, intercooler a vodu, klima se dá jen odehnout, hadice jsou dlouhý dost. Dá se to tak něják za to odpoledne stihnout. Co jsem teď kontroloval svoje, tak jsou cajk a nikde to povolený není. Je tam asi 380 tisíc a podle záznamů servisu na to asi ani nikdo nesahal, ale nevím
Důležitá poznámka k tomuhle je kupte si momenťáky! Někdo to tam rve jen tak odhadem a pak to tak dopadá a praská.

- Rasputin
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1918
- Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
mackal som ho vo viacerych variantach, s klucom, bez, nastartovane, zaradene eRko atd... a nikdde nic, nezasvitilo, nebzucalo, ani to nekatapultovalo sedadlo spoluajdzca.Murino píše:Co takhle ho vyzkoušet![]()
Ještě lépe si přečíst příručku......
http://squadramoravia.com/web/prirucky-katalogy/
edit: po precitani manualu uz vim co by to malo byt,pojdem to probnut. Inak nedavno som presne nadtymto rozmyslal, ze tuto featurku mal uz trabik co som mal pred x rokmi, reku a co toto. Vyzera ze to teda ma

EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Nemohl by mi někdo z vás změřit rozměry originální (nebo neoriginali co tam pasuje) sítě do kufru na SWčko? Nebo tip jakou koupit (kromě origo) 1600 za sit mi přijde fakt ujety 

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Mám taky 2,4 před FL a utržený ani povolený ani jeden, ale taky 82.0000 km, takže mě jen zajímalo, zda se dá předvídat, kdy to čekat, případně, jak se tomu vyhnout. Dík za reakce, dochlazování je základ, máš recht Zdeňku a než to přijde tak už neřeším.Otas píše:Já mám 2,4 před fl a mám utrženej 1 a 5 asi jako ostatní...
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
aby nebolo toho malo ze mam problemy so spojkou tak som len tak preventivne skontroloval olej a skro ma porazilo ked som vytiahol mierku. vie mi to niekto vysvetlit ?:D auto stalo cely den na rovinke.


Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Chtělo by to koupit kratší měrku
Můžeš si to vyměnit s někým, kdo má TSko, tam je většinou problém zas opačnej 


Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
ja som ale olej kontroloval casto a s tou istou merkou a nikdy sa mi toto nestalo
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
rano som mal auto nastartovane lebo som ho preprarkoval a bol som teraz skontrolovat ten olej a je v norme...uz som mal vcera paniku 

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Pánové, měl bych dotaz. Moje auto už je léty, kilometry a stromy unavené, takže se projevují různé věci. Teď mám ale obavy z dvouhmoty a spojky. Na autě je najeto přes 300 tisíc a je pořád původní lamela i setrvák. Problém je, že při rozjezdu a jakémkoliv přeřazení auto celkem dost cuká (pokud člověk nejde fakt hodně pomalu se spojkou a nenechá jí klouznout) a to i při vyšlápnutí spojky, hlavně na jedničku. Je to projev setrváku? Další projev je ten, že při přidání a ubrání plynu se hýbe celkem dost řadička, což bych pro změnu tipoval na silentbloky motoru. Další projev je pak kvílení řemene alternátoru, stejně jako to má adam, ale to to auto dělá tři roky co ho mám a nezhoršuje se to. Výměna řemene nepomohla, takže bych i věřil tomu altíku.
Počítám teda, že to bude chtít další investice a vyměnit to. Je lepší udělat to na autě a nebo vytáhnout motor ven?
Počítám teda, že to bude chtít další investice a vyměnit to. Je lepší udělat to na autě a nebo vytáhnout motor ven?
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Myslim si ze ti knuci napinaci kladka ne alternator...i kdyz volnobezka to taky muze byt, ale ta kladka je dost casta zavada u alfy...Jak ti cuka spojka? Kdyz stojis a malinko ji primacknes tak neco slysis, citis? Kdyz vypnes motor otrepe se cele auto?
AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No cuká to tak, že zařadím jedničku, rozjedu se, sešlápnu spojku - cuk, zařadím dvojku, pustím spojku - cuk (pokud to vezmu přes spojku a pouštím jí hodně pomalu, případně s meziplynem to necukne), pak zas sešlápnu spojku a cukne to, zařadím trojku... a od té trojky to už to necuká tak, aby to vyloženě vadilo. Při chcípání auta se to oklepe asi jako každej diesel... tak něják normálně. Nemlátí to, nebouchá to... prostě je to jen strašně hnusný při jízdě, že to furt cuká, jako by tam byla vůle v tom setrvačníku a vždycky to trvalo, než se zakousne a zabere to.
Kvílení řemene neřešila výměna řemene ani kladek... tam fakt taky sázím na ten altík. Dělá to jen po startu v chladu, pak to přestane. Pokud nažhavím dvakrát a chvilku počkám, tak to pak jen asi dvakrát kvíkne a klid.
Kvílení řemene neřešila výměna řemene ani kladek... tam fakt taky sázím na ten altík. Dělá to jen po startu v chladu, pak to přestane. Pokud nažhavím dvakrát a chvilku počkám, tak to pak jen asi dvakrát kvíkne a klid.
- Rasputin
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1918
- Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
isto ze to moze byt spojka(setrvak), obzvlast pri tom najazde; ale osobne som sa s prejavom setrvaku stretol tak, ze na volnobehu jemne vibroval volant, po vyslapnuti spojky(auto v pokoji), vibracie volantu prestali. Nejake taketo zmeny sa ti nedeju s autom v pokoji?
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2275
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
To jsou špatné silentbloky co drží převodovku (takzvané unašeče).riprex píše:Další projev je ten, že při přidání a ubrání plynu se hýbe celkem dost řadička, což bych pro změnu tipoval na silentbloky motoru.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No... zkusím nejdřív vyměnit silentbloky u převodovky a pak asi i ten co je na pravé straně dole a uvidím, co to udělá. Spojku asi nebudu řešit, dokud nebude klouzat, což neklouže 

- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Obecne bych se u obou tebou popisovanych zavad zameril na ulozeni motoru/prevodovky. Radit ti jde dobre nebo jdou kvalty blbe? Kde zabira spojka? Pri nastartovanem motoru a seslapnuti spojky neco slysis?
Nejdriv bych vyresil ten volnou radicku, muze to vyresit i problem se "spojkou".
Nejdriv bych vyresil ten volnou radicku, muze to vyresit i problem se "spojkou".
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Řadit kvalty jde kupodivu celkem dobře. Ta převodovka sama o sobě má celkem mechanickej odpor, ale kulisa je přesná a bez vůlí. Občas tam jde hůř trojka, ale to bude synchronem. Pomohlo tomu dost vyměnit v ní olej. Ono jak to je bowden a ne táhlo, tak třeba aby kvalt vyskočil nebo tak (jako se mi to stávalo u 164) tady nehrozí. Ale cvičí to s tou šaltpákou občas pěkně no. Spojka zabírá tak něják uprostřed a celkem plynule. Lamela bude ještě určitě OK a i větší momenty to přenést zvládne. Tuhle jsem tahal kamaráda z příkopu po břiše a šlo to jako po másle. Plnej a do kopce se rozbliká vykříčník v trojúhelníčku, protože to nezvládaj gumy.
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Tak bych kouk na ty silentbloky na motoru a prevodovce.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Zdar!!! Jakou máte aktuální spotřebu bez plynu, když jedete z kopce a máte zařazenou rychlost? Jde mi o to že s jakýmkoli jiným autem to vždycky ukazovalo třeba max 0,2l/100km. Což by tak mělo asi bejt. Tady to ukazuje 2,0l/100km. Je to u vás stejné nebo nějaká chyba. Prosím vyzkoušejte. Díky 

Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V 88KW /DPF OFF & EGR OFF by cendler/
ex: Peugeot 407 SW 1.6 HDi 80KW
ex: Audi A4 Avant 1.8i 92KW
ex: Alfa Romeo 156 1.8 TS 106KW
ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS 88KW
ex: VW Golf II 1.8L 82KW
ex: Peugeot 407 SW 1.6 HDi 80KW
ex: Audi A4 Avant 1.8i 92KW
ex: Alfa Romeo 156 1.8 TS 106KW
ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS 88KW
ex: VW Golf II 1.8L 82KW
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Všechny alfy to tak mají, buď v klidu 

Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ok díkyLadis píše:Všechny alfy to tak mají, buď v klidu

Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 8V 88KW /DPF OFF & EGR OFF by cendler/
ex: Peugeot 407 SW 1.6 HDi 80KW
ex: Audi A4 Avant 1.8i 92KW
ex: Alfa Romeo 156 1.8 TS 106KW
ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS 88KW
ex: VW Golf II 1.8L 82KW
ex: Peugeot 407 SW 1.6 HDi 80KW
ex: Audi A4 Avant 1.8i 92KW
ex: Alfa Romeo 156 1.8 TS 106KW
ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS 88KW
ex: VW Golf II 1.8L 82KW
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ahoj, před nedávnem jsem si koupil vysněnou AR 159. Chtěl bych se zeptat jak se rozebírají dveře u spolujezdce. Koukal jsem se na ně, ale raději bych se chtěl ujistit abych jim nijak neublížil. Dole na dveřích jsou šroubky tak ty ven a šroub v rukojeti, ničeho jiného jsem si nevšiml, ale jak se říká jistota je kulomet. Dveře chci rozebrat, protože za jízdy se z nich ozývá lehounké drnčení. Ještě se chci zeptat jestli nevíte co by mohlo vrzat z kufru (zkoušel jsem vyhodit z auta rezervu i s tím polystyrenem co je na ní a nepomohlo), děje se to jen při rozjezdech nebo když se auto zhoupne při řazení a pak v zatáčkách větších, většinou když jedu pomalu. . Dost mi to vadí jsem takový puntičkář. A ještě když zrychluju tak mě jak kdyby lehce drnčí v přístrojovce. Tak kdyby jste někdo měl nějaké nápady budu za ně velmi vděčný, jak se udělá teplo tak se na to chci vrhnout.
Děkuju moc

Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 154kw 2008
DPF OFF, EGR OFF, Swirl OFF by Cendler
DPF OFF, EGR OFF, Swirl OFF by Cendler
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Kolorka: jses si jisty, ze to drnci ve dverich? Ja mel od zacatku neco podobneho, pripadalo mi, ze to jde od dveri a nakonec to brnkal predni plastovy podbeh o hranu prahu kolem cca 90km/h.
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No tak 100% jistý si rozhodně nejsem. Jen z poslechu to jde právě od spolujezdce jak kdyby ze dveří tak to bylo první co mě napadlo. Je pravda, že když snima lehce hýbu tam a z5 tak nic neslyším. To lehounké drnčení mě dělá i když jedu 50 ale pod 50 si myslím, že už nic. Každopádně na podběh se určitě mrknu dík moc 

Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 154kw 2008
DPF OFF, EGR OFF, Swirl OFF by Cendler
DPF OFF, EGR OFF, Swirl OFF by Cendler
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Drnčení v přístrojovce bývá torpédo pod stěrači (ten plast co je mezi čelním sklem a kapotou). Dveře se rozeberou snadno. Jeden šroub je pod krytkou v klice dveří, pak jsou ty šrouby dole a pak je potřeba sundat gumovou podložku v tom panelu s ovládáním okna ve dveřích, povolit dva šrouby na kterých drží a pak pod ním jsou ještě dva další, které drží tapec na dveřích.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host