Milý rossoGTV ----Takže zase dáme ty nudný čísla:
To je lepší než všeobecný řeči..
Brzdový okruhy jsou konstruovaný na nouzovou ovládací sílu při výpadku posilovače 800N
--kolik je reálný převod posilovače se totiž neuvádí u většiny výrobců, tedy podržíme se týhle ještě přípustné vysloveně "manuální" ovládací síly pedálu",kterou respektuje většina výrobců v brzdné soustavě osobního auta.
Převod pedálu závisí na konkrétní volbě výrobce od 5 do 9 je běžný.
Průměr hlavního válce uvážíme pro dvě varianty tedy 22mm a 20mm.
...............................
Příklad 1
F=ovládací nominální = 800N
převod pedálu = 9
průměr hlavního válce =20mm
Tlak= Fpedálu /S válce = 800*9/(3.14*,01*0,01)=22929936,3 Pa= 22,93Mpa=
229 Ba
Čili v téhle konfiguraci pro normou stanovenou ovládací sílu jsi schopen do soustavy pustit 229Ba.
---------------------------------
Příklad 2
F=ovládací nominální= 800N
převod pedálu=5
průměr hlavního válce =22mm
Tlak =Fpedálu/S válce =800*5/(3.14*0,011*0,011)=10527978=10,53Mpa =
105,3 Ba
Čili v téhle konfiguraci jsi schopen v režimu nouze bez posilovače pustit do okruhu 105,3 Ba.
------------------------
Na těchto jednoduchých příkladech je vidět, jak jde snadno průměrem válce a převodem pedálu ovlivnit tlak v soustavě
jednoduchých brzd bez ABS--je logické, že tam se ty tlaky omezovaly právě tímto způsobem, protože brždění až do smyku při každém brnknutí o pedál je nepřijatelné. STrategie brzdných pokročilých soustav je jiná. Moderní soustavy samy v identifikovaných případech navýší sílu na pedálu za účelem dosažení efektu ABS ve zlomku vteřiny--naštěstí tohle není případ GTV.., tam je ještě auto více méně v rukou řidiče a ne asistenčních systémů.
Kolik dává reálně posilovač v GTV /a ve vlákně GTV právě jsme/ nevím, zatím jsem nezjistil. KOmfortní ovládací síla běžného cesťáku se uvádí cca 400N.
Pokud tady meleš něco o přerozdělování brzdný síly, že zadek bla , bla bla,
tak nesmíš zapomínat, že od roku cca 1998 použitej v GTV system ABS 5.3 pracuje už zcela jinak--hlídá si každý kolo zvlášť a omezení bude souviset i s intenzitou brždění, okamžitou rychlostí atd.
Pokud nastává režim "panického brždění" před překážkou, každý moderní systém nechává naskočit režim ABS, za každou cenu na všech kolech.
Takže omezení tlaku bude souviset s režimem co nejrychlejšího "naskočení ABS" , vyhodnoceného jednotkou brždění a to je reálně závislé hlavně na charakteru povrchu a použitých pneumatikách, kolik dokážou přenést.
Také to souvisí s "kondicí třmenů", počtem a hlavně průměrem brzdných pístků ve vztahu k průměru válce atd.Tlak sám není hlavní číslo, ke kterýmu moderní jednotkou řízený systém soustavu moderuje..
U systémů s "asistentem /hydraulickým/ na brzdovým systému"--především pro režim panického brždění-- jednotka posílí pedálový impuls tlaku a často pere pulzy, co okruh bezprostředně dá, aby režim ABS naskočil co nejdřív.
Tam je potom v těch pulzech 120-180Ba naprosto reálná hodnota.Systém pustí všechno co má k dispozici, aby "
dobrzdil do sepnutí ABS za váhavého řidiče co nejdřív",pak teprve jednotka vyhodnocuje a koná dál.- ve zlomku vteřiny..Ale to není případ GTV--to asistenta ještě naštěstí nemá.
Není to auto pro "váhavé důchodce".
.................................
A zase tu máme ty gumové hadice....
Je mi jasný, že reálná jediná výhoda gumové hadičky je relativní blbuvzdornost na "tvrdý zacházení na autodílně".
Právě vědomí ,že při údržbě brzd se dá tý hadičce i ublížit ,vede výrobce k použití sice méně kvalitní hadice gumové, ale zato relativně blbuzdorné k dílenskému zacházení
utahanýho učně.
Nemáš jedinej RACIONÁLNÍ ARGUMENT jak obhájit gumu na brzdové hadičce, pro člověka kterej ví co na autě má a proč.
Panceřová hadice vydrží hravě trojnásobné teplotní zatížení a dvojnásobné tlakové, životnost panceřovky je prakticky neomezená.
Dál při pulzování ABS je jiná odezva systému, než s vy\tahanou unavenou gumou.
Na rozdíl od toho guma má běžně spolehlivost v životnosti 4-5 let, co se rozumné kvality týká.
Kolik lidí je ale po těchto letech opravdu mění?
----------------------------------------------------
Nemá smysl tady číst manuály od nějakých hypotetických brzd...bla bla bla
--prostě si ty reálný teploty u konkrétních brzd GTV opravdu změř.A podle toho ev.dál konej.
A změř to i na tý hadici. Těch normových 70stC tam v létě po razantním brždění opravdu nenajdeš.To jsi optimista.
Ale to chce po zkušenosti "uvaření brembáčů na GTV"
prostě vzít do ruky teploměr a měřit. Pak se ten postoj trochu změní.
------------------
Neargumentuješ--jen se pokoušíš populisticky
sr.át na záda a diskreditovat tak jednoduché průkazné tvrzení, co se třeba panceřových hadic týká, mě je jedno, co spravuješ , na čem děláš, ale v tomhle vlákně určeným pro konkrétní auto--čili GTV--- meleš s -prominutím -bohužel- pitomosti.
......
Pozn.
rossoGTV:
to ze diagram konci u 100barech, neznamena ze maximalni tlak je 98baru...
Ten graf co sem šoupnul Yanko, končí na 100kg/cm2, což je z hlediska tlaku nikoli 100Barů "jak tvrdíš", ale 98 Barů "jak jsem napsal" . On totiž kg/cm2 je vyjádřením zastaralé jednotky- tzv"technické atmosféry" která má převodní vztah 1kg/cm2 = cca 0,9806 Barů...