Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4903
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Tak me napadlo, neni problem treba ve vodni pumpe? ...Jak zde bylo nekde uz rozepsane ze se kvuli tomu prasklemu kolecku zy bussa prehrivali, i kdyz ty mas tu pumpu urcite novou, takze zase jsme asi na bode nula.
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Přesně, je tam nova s kovovým kolem
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2596
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Ty plastový vrtule na vodní pumpě jsou jen u 3.2. 3.0 24V v GTV, 166 mají kovovou a ty starší ze 164 atd, si myslím taky.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
No my měli na autě termostat BEHR na 87°C, který tam podle cardiscu patří a auto se nehřálo - i při zátěži teplota držela a to to navíc bylo trochu přicpaný - po pár kolech v Mostě bylo v expanzce pěkný bahno. Jako rozhodující bych viděl, jestli ti opravdu správně spouští ta sahara, protože bez ní se to neuchladí. Ztrácí se ti vlastně kapalina? Víčko expanzky se mi vždycky projevovalo tím, že ubývala kapalina, ale ne přehříváním 

- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Viz výše, sahara spíná v pohodě, spínač je novej, branej z 33 s nižší teplotou sepnutí než má originál. Točí se dobře a správným směrem, jen to prostě neuchladí. Na volnoběh nakonec jo, ale pokud se jede se zátěží, tak se to pořád drží lehce přes kilo... Voda neubývá..
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
ja bych na to teda vsadil, voda v chladicim systemu musi byt pod tlakem, jednak to muze delat problemy v proudeni ( nebude cirkulovat jak ma ) a zadruhe bez tlaku voda bude lokalne varit a varici voda teplo moc neodvadi, to se deje zejmena na stenach valcu, vznikajici bubliny na povrchu jsou jak izolator. Proto pripravky jako Water Wetter funguji. link:A.J.Michal píše:Na to bych zase nevsazel. Vim ze u me V6ky taky pri povoleni i pri zahratem motoru se neozvalo to fouknuti ze je tam pretlak a ze by se mi to prehrivalo se rici neda. Ale je fakt ,ze ja tam mam termostat na 83 stupnu, protoze jsem mel provozni teplotu na tech 80 stupnich. Pri 90 mi sepla sahara a stahla to zase na 80 stupnu.
http://www.rvtransmissions.com/water_wetter.htm
ty plastovy vicka expanzky na 75/164 jsou vubec celkem nachylne na disfunkce, doporucuji vozit nahradni sebou, a delaly se nejmene 3 ruzne - 0,7bar, 1,0 a 1,1 bar, vsechny funguji na vsech motorech, pokud jsou ok.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
vodni pumpy na 164 24v se delaly jak kovove, tak bohuzel i plastove, videl jsem plastovou i na 12V. Jedna z nejvetsich pi..vin co se da udelat.George.KHE píše:Ty plastový vrtule na vodní pumpě jsou jen u 3.2. 3.0 24V v GTV, 166 mají kovovou a ty starší ze 164 atd, si myslím taky.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Chladic je O.K.? Na JTD jsem mel uplne stejny priznaky a bylo to zarostlym chladicem.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Všechno je nový... Kromě víčka. To už teda mám doma (1 barový).
To rosso: Zaujala mě ta informace o třech variantách víček. To by totiž mohlo znamenat, že to moje původní víčko je ok, i přesto že pouští při 0,73. Auto je původně stavěný na provozní teplotu 80 C, takže tam asi bylo to víčko na 0,7. Termostat na 80 C se ale nedá sehnat, takže jsem to přestavěl* na 90 a tomu možná to víčko už nestačí. Schvátila mě nějaká nemoc, takže zítra si s tím hrát nebudu, ale hned jak to půjde, tak uvidím.
To rosso: Zaujala mě ta informace o třech variantách víček. To by totiž mohlo znamenat, že to moje původní víčko je ok, i přesto že pouští při 0,73. Auto je původně stavěný na provozní teplotu 80 C, takže tam asi bylo to víčko na 0,7. Termostat na 80 C se ale nedá sehnat, takže jsem to přestavěl* na 90 a tomu možná to víčko už nestačí. Schvátila mě nějaká nemoc, takže zítra si s tím hrát nebudu, ale hned jak to půjde, tak uvidím.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
no kolik baru, mas primo na vicku vylisovane, prober vicka co mas doma....ale pokud si voda neodfoukne, kdyz je motor teplej jak jsi psal, je hin...pokud i to nepomuze, nekolikrat proplachnout destilkou a nakonec cisticem chladicu ale v zime se to dela blbe. Nejlepe zas.at chladic umeji takove ty pripravky na utesneni chladice, pokud to tam nekdy nekdo daval.....byva dobry bahnicko v motorovem bloku + v chladici.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Znovu: Motor byl do šroubku rozebranej, vycistenej a všechno od pumpy po chladič je NOVÝ... víčko tam teď dám nový jednobarový a pokud už ani to nepomůže, tak to zapálím...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
tak jestli to nevyresi vicko, pak uz jedine patrat po vsech tenkych hadickach, jestli jsou zpravne napojene a pruchodne ( odpojit a profouknout ).
Jsem jednou delal GO na BMW 535, v motoru komplet vse nove a silene se to prehrivalo. Po dlouhem patrani se prislo na to, ze uzka pripojka na expanzni nadobce je vyztuzena tenkou zeleznou trubickou. Jak to stalo 3 mesice, trubicka totalne srezivela a byla ucpana. To stacilo na to, ze vodni okruh totalne zkolaboval, proste ta voda nesla pres chladic. Vse kvuli pitome hadicce, vnitrni prumer 4mm.
Jsem jednou delal GO na BMW 535, v motoru komplet vse nove a silene se to prehrivalo. Po dlouhem patrani se prislo na to, ze uzka pripojka na expanzni nadobce je vyztuzena tenkou zeleznou trubickou. Jak to stalo 3 mesice, trubicka totalne srezivela a byla ucpana. To stacilo na to, ze vodni okruh totalne zkolaboval, proste ta voda nesla pres chladic. Vse kvuli pitome hadicce, vnitrni prumer 4mm.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Ano... Až to budu teď skládat, všechny hadice ještě projdu. U finálního skládání motoru jsem nebyl a hadice co zůstali na autě jsem měl během odstávky ucpaný hadrama. Takže ještě existuje možnost, že tam někde nějakej zůstal...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Btw ta hadicka do expanzky je na 164 taky vyztuzena trubickou...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
- hondzik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3209
- Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
V případě deprese, zapšklosti až se sklony k trudomyslnosti zkus udržet nervy na uzdě. Hlavně nemáchej benzínem a nechrasti sirkama
Držím palce
Držím palce
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
To sem teda zvědavej co z tohohle nakonec vyleze.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Taky bych si na to vsadil, že jo. Shořet v pekelných plamenech QVčko určitě nechce
Navíc to zní dost pravděpodobně.

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
nez budes palit, dej vedet, mi si s Vladem prijedem paar veci demontovat....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Hele a co chladič? Je měněný? Já měl s tímhle problém na cinque Sportingu. Přesně ty samé průvodní jevy - jakmile se jelo jen trošičku rychleji (což bylo u cinquecenta pořádHampice píše:Je tam všechno nový, nemá důvod aby to nefungovalo. Musí tam bejt nějakej problém... A vůbec, sahara spíná v pohodě, akorát to nezvládne schladit...

Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Hampice píše:Znovu: Motor byl do šroubku rozebranej, vycistenej a všechno od pumpy po chladič je NOVÝ... víčko tam teď dám nový jednobarový a pokud už ani to nepomůže, tak to zapálím...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
SoráčDallen píše:Hampice píše:Znovu: Motor byl do šroubku rozebranej, vycistenej a všechno od pumpy po chladič je NOVÝ... víčko tam teď dám nový jednobarový a pokud už ani to nepomůže, tak to zapálím...

Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Della vittoria!!! Použil jsem původní termostat, na kterém jsem trochu přistřihl pružinu doufajíc, že trochu ovlivním (snížím) otevírací teplotu, ale k ničemu to zjevně nebylo. Nicméně všechno zkontrolovaný, profouknutý, poskládaný, instalováno nové víčko, odvzdušněno a uoala - po sepnutí sahary teplota letí krásně dolu. A to i v garáži čumákem ke zdi, kde to ani nemá pořádně přístup vzduchu. Po povolení víčka to pěkně odfoukne i s vodou. Jen musím ještě vyměnit spínač sahary, je tam teď z 33ky, kterej má hodnoty 90/80 a to se jeví pozdě a brzo. Takže tam dám zpět ten originál, co má 88/74, což by mohlo být optimální.
Nové čidlo tlaku oleje taky přineslo příjmné zlepšení zobrazovaných hodnot. Za studena na volnoběh to teď ukazuje 4bary, v otáčkách klidně přes 6 a za tepla 2-3 na volnoběh a v otáčkách lehce přes 4. Ale olej nebyl určitě ještě prohřátej, takže to později asi trochu klesne. Ale je to o cca 1,5 baru než na starém čidle. Konečně něco pozitivního.
Po víkendu vyzvedávám slepené plasty a vezu do lakovny, tak se zas něco dalšího pohne.
Nové čidlo tlaku oleje taky přineslo příjmné zlepšení zobrazovaných hodnot. Za studena na volnoběh to teď ukazuje 4bary, v otáčkách klidně přes 6 a za tepla 2-3 na volnoběh a v otáčkách lehce přes 4. Ale olej nebyl určitě ještě prohřátej, takže to později asi trochu klesne. Ale je to o cca 1,5 baru než na starém čidle. Konečně něco pozitivního.
Po víkendu vyzvedávám slepené plasty a vezu do lakovny, tak se zas něco dalšího pohne.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti