Zadírání motorů TS 16V

Odpovědět
Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 2.1.2014, čtv 15:24

By mě zajímal ten můj, co za tepla při nastartování chroustne... Co by tam mohlo byt špatně, když to dělá jenom na zahřátý a jenom někdy? :-)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 2.1.2014, čtv 15:36

Možná nějaká netěsnost kde nedrží tlak.
Třeba mě napadá unavená pružinka v tom ovládacím ventilu.

Možná..
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Jakub_mt » 4.1.2014, sob 19:50

Rumcajsek píše:1.6 ke asi o dost blbuvzdornější...ostatně celej TS. Podle mě. To je tak....měnil sem kdysi termostat..druhý den po výměně sem jel do práce..přijel sem domu,nakoupil sem,auto sem hodil do garáže no a pak víkend,řekl sem si že to konečně umeju...vyjel sem s autem..koukám na expanzku: a najednou při tom stání v garáži mě to z maxima sjelo pod minimum.....kouknu na měrku oleje a hrůza....šlem jak kráva....voda v oleji. Jel sem to projet...což asi někdo odsoudí..ALE....po projíždce sem mrkl na měrku a nic....všechno cajk,no pro jistotu sem se objednal k výměně oleje...tehdy 10w40 selenia....ve vaně kdysi byl ten bishop a jezdil sem dal,asi cca 1 rok poté sem nechal na ts měnit ojniční ložiska, a nic jim nebylo. Takže ono to celkem blbuvzdorné je. takže jak psal Honza....že to nevadí,budiž...spíš proč to bere olej-jinak mohu potvrdit,že krátké trasy to žere oleje víc....mě to obecně což sem teda nechápal bralo 10w60 víc než 10w40. Asi nějáký fail.
Ja neviem. Ako som písal v karte svojho auta, s vodou v oleji som nabehal asi 400 - 500km (musel som! :oops:), následne sa menilo tesnenie pod hlavou, ktoré to spôsobilo a kontrolovali sa ojničné ložiská. Nič im nebolo. A Bishop tam nebol. A to mám ten legendárny dvojliter.

Záver? Netuším kde je pravda :-D. Buď sú niektoré kusy proste odolnejšie (viac dodávateľov šál, s rozličnou kvalitou?) alebo tí, ktorí to zadreli klamú a na tie motory proste srali :smt064.

Dúfam, že Alfica si toto prečíta a o týždeň mi z trucu zaklepe.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Rumcajsek
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 162
Registrován: 19.3.2011, sob 19:47
Bydliště: Orlickoústecko

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Rumcajsek » 6.1.2014, pon 19:56

Tak to je dobrý :D... a pak že sou nekvalitní motory. HH....nebo spíš nekvlitní majitelé :). Do teď nepochopím co s těma motorama v podstatě je. Já teda na tu vodu v oleji najel cca 100km,pak už tam nebyla...a nikdy se ani neobjevila. :smt097 takže nesmrtelnej kus sem měl.
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ

DEX
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4
Registrován: 30.4.2014, stř 13:12

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od DEX » 7.5.2014, stř 15:06

Další krásná zkušenost...Ztráta výkonu nad 3000 ot/min... :???:
Tak na servis, vyměna vahy, nove těsnění pod hlavu,novej olej, najednou to bylo dobré..
Po 500 km...( 150 mechanik a zbytek ja ) hotovo... :smt089 odešlo olejové čerpadlo...
Takže konečná a to tam byla jen selenia...By mě zajimalo v čem je problem???
AR 156 2.0 TS ( 1999 ) 114 kW

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Danni » 7.5.2014, stř 15:10

dost malo info na to aby sa tu dalo nieco povedat
preco vaha?
preco tesnenie pod hlavu?
jak mohlo zomret cerpadlo?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

DEX
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4
Registrován: 30.4.2014, stř 13:12

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od DEX » 7.5.2014, stř 16:33

vaha, olej byl v plánu...těsnění se dělalo kuli vodě v oleji....
proč padal výkon nad 3000 ot/min. nikdo nezjistil ale po servisu to bylo ok
po těch cca 500km začal mlátit motor.....podle sluchu se zdal jen variator....tak se to hodilo znovu na servis
a tam mě mechanik překvapil...přidřene vačky, klika, šály, a ještě cosi - není to z mé hlavy nejsem mechanik

takže ted akorad zhanim jinej motor...a repasko za 30k??? nato nemam
AR 156 2.0 TS ( 1999 ) 114 kW

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Danni » 7.5.2014, stř 17:07

tak je to jasne
chladiaca v oleji a jazdit na nom kludne dalej.... ::s29:: chudak motor tak ho skatovat :roll: ja byt mechanikom tak ta na tom oleji nepustim nikam... ale asi chcel este zarobit
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

DEX
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4
Registrován: 30.4.2014, stř 13:12

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od DEX » 8.5.2014, čtv 00:14

Danni píše:tak je to jasne
chladiaca v oleji a jazdit na nom kludne dalej.... ::s29:: chudak motor tak ho skatovat :roll: ja byt mechanikom tak ta na tom oleji nepustim nikam... ale asi chcel este zarobit
------------------------------------------------------------------------------------------

o vodě v oleji nikdo nevěděl...to se zjistilo při výměně...a voda se neztrácela
na novém oleji ( bez vody :smt019 )sem ujel jen 500km a hotovo...
u 146 co jsem měl předtim nebyly takový problémy..
AR 156 2.0 TS ( 1999 ) 114 kW

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od PetrGTV » 8.5.2014, čtv 07:48

je to prostě tím, že jsi jezdil na tu směs vody a oleje, to by popravilo i tu bezvadnou 146 :wink:
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Jakub_mt » 8.5.2014, čtv 09:24

PetrGTV píše:je to prostě tím, že jsi jezdil na tu směs vody a oleje, to by popravilo i tu bezvadnou 146 :wink:
Nepopravilo! :wink:
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od PetrGTV » 8.5.2014, čtv 09:51

:smt056 jasně, nepopravilo :D
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

Unavible8

Příspěvky: 1
Registrován: 9.7.2014, stř 00:23

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Unavible8 » 9.7.2014, stř 00:53

Zdravím možno píšem trochu odveci som tu 1 x chcem sa len spýtať či náhodou neviete čo sa deje s mojim motorom 1.6 (16v) ,strašne žerie olej asi 1 liter na 1000 km možno aj viac , zvuk ako disel a stratil trocha výkon by som poveda...l neviete nejako poradiť čo s tým ? :( som nešťastný... :(

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Ladis » 9.7.2014, stř 13:40

Ta lepší možnost by byla, že to bere hlavně přes gufera ventilů a ztráta výkonu + dieslový zvuk by mohl být variátor.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Jan Noga
Uživatelský avatar

Příspěvky: 50
Registrován: 10.7.2014, čtv 22:02
Bydliště: Šumperk; Česká Republika

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Jan Noga » 21.7.2014, pon 20:16

na to bych se taky rád zeptal. Ta moje má "dieslový zvuk" za studena, nebo tak...no pokud se ručička teploty nezvedne na první čárku, nežere olej, benzín si myslím přiměřeně obsahu, jede parádně, jen tenhle zvuk...jeden známý, který už pár AR měl, říkal, že mu to dělala každá...ale nevím no...nějaké nápady? :diky
Alfa Romeo 156 1.8 16V Sport Wagon; Twin Spark 103kW; r.v. 2001

"Optimismus je stav vyvolaný neznalostí faktu"

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 22.7.2014, úte 07:17

Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od rossogtv » 23.9.2014, úte 22:20

celkem zajimavy clanek, nejen co se Alfamotoru tyce....

http://www.autorevue.cz/techto-20-motor ... m-obloukem

bych rekl, ze Alfa dopadla nejlepe, co delaji u BMW je naprosto katastrofa....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Danni » 10.4.2015, pát 20:54

na to aky cistucky bol vrsok som cakal ze na spodku nenajdem nic ale TS sa nezaprie :D
Obrázek
Obrázek
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 10.4.2015, pát 22:14

Jsou to špony a nebo jen vysraženej olej?
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Danni » 11.4.2015, sob 10:04

spony a trochu silikonu
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Danni » 11.4.2015, sob 19:29

nechapem preco su tie v strede tak vydrate... na to aky tam bol olej a ako nebol nikde usadeny karbon to vyzera dost biedne by som povedal ze aj viac nez moje na 1.6
Obrázek
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 11.4.2015, sob 19:31

Přeměř kliku
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Kůrkyn » 14.4.2015, úte 20:48

běžné opotřebení po 200 tis. km

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Danni » 14.4.2015, úte 21:14

no tomu este necele 30tkm chybali :D inak aky moment je na hlavne loziska? kamos mal vytlacit papier ale niekde to vazne :???:
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Smrtihlav

Příspěvky: 1
Registrován: 1.2.2016, pon 21:31

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Smrtihlav » 1.2.2016, pon 22:36

Zdar,
A-R 147 jsme měnili olej, minulý pondělí, byla trochu poteklá vana. Tak mi řekl kamarád "hlavně čekuj to unikání oleje".
Ale já jsem idiot a odletěl jsem do Švédska, aniž bych manželku rozumně instruoval.
Ta mi hlásila po návratu, tj. pět dní po té výměně, že jí to při brždění dvakrát probliklo na low oil pressure. To se mi taky jednou v zatáčce stalo, tak jsem jí řekl, že je to dobrý.
Dnes, sedmý den od výměny oleje jí to cestou domů už bliklo třikrát. Zrovna jsme večer někam chtěli jet, tak já že pojedem alfou a já se na ten olej podívám.
Po deseti metrech vyskočil low oil pressure a už zůstal.
Odstavil jsem to (low oil pressure byl tedy deset až patnáct vteřin, bohužel dost z toho vlastně na volnoběh) a zjistil, že olej nemám na měrce. Koupil jsem narychlo čtyři litry selenie 20k a to tam nalil. Při té příležitosti jsem si pod autem všiml, že je tam louže jako prase a kape to z vany. S tímto jsem odjel do Imofy, kde nechám pořešit vanu.

Postupně jsem zjistil, že olej postupně odcházel (skvrny kde auto dneska stálo atd.) a dost těžko zpětně říct, kolik ho v jaké fázi bylo. Ve stavu low pressure ne zas tak dlouho, ale i předtím musel prostě chybět olej.
Taky jsem kokot, že jsem nedal do imofy odtah. Cenově prakticky stejně (zbytek oleje teď odkapává před imofou do kartonů), rozhodně jsem tomu nepolepšil. Před imofou jsem navíc na rysce (suché) viděl, jak se mi z oleje kouří, přepálenej.

Trávím teď nějaký čas hledáním následujícího scénáře. Teď se ta vana vymění, ale problémy zjevně teprve přijdou. Myslíte, že se mě bude týkat postupné kilometrové zadírání?
Mám dělat nějakou prevenci? Díky

TS 1.6 105PS najeto 80 tisíc km
Naposledy upravil(a) Smrtihlav dne 1.2.2016, pon 22:43, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti