
Zadírání motorů TS 16V
Tak a jsme u toho, citace Roubrta : Ale olej žere taky dost a nekontrolovat to, tak do výměny jsem na půlce náplně teď si vem, že někdo jezdí a jezdí, kapotu otevře sporadicky, a když už, tak měrka oleje je pro něho velká neznámá. Vzpomenu na svůj případ, kdy nebyl problém do V6ky dolévat i půl litru na dvě nádrže... Takže je to o spolehlivosti motoru, pokud výrobce připouští ztrátu oleje ale majitel tohle nerespektuje a s motorem jezdí na sucho, zatáčky apod. nebo je to o tom, jak se člověk k tomu motoru chová celkově?
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
- kejml
- Štamgast
- Příspěvky: 998
- Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
- Bydliště: Prahá
- Kontaktovat uživatele:
Chceš nám tvrdit, že špatný variátor je příčina zadírání motorů T.S. 16V? Nejsem odborník na motory, složil jsem pouze Jawa 50 Pionýr (zato minimálně 30x), ale nevidím v tom souvislost.DonFabi píše:podla toho aky majitel to mal predtym a ako casto menil variator
0.125 carburatore
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
Jasně, svedeme to na variator a na uživatelé. Označíme je jako spolehlivé a dáme jim zelenou, přesto, že evidentně ty motory jsou shit. Alespoň co se těch prvních modelů aut s nima týče. Když to po internetu čtu a kolik jich jen v německu je s motorschade, potom bych snad oželel jízdní vlastnosti T.S. 16 V motorů a koupil si Diesel, kterej nemám rád. Je možné, že technologicky byli ty motory vyspělé ale k čemu to je když prakticky co kus to = motorschade téměř na jisto po 100 000 km ? Neviděl jsem ještě, aby někdo měl motor co sežere třeba jen 2 L oleje za 10 tis. km. To už se někdě musela opravdu stát chyba. Chápu, že když někdo přejíždí olej třeba 30 tis. km, že ho to sežere a zadře se to dřív nebo později, ale TS se zadírají i s údržbou a o tom se dá přečíst všelicos na internetu. V německu alespoň ty lidi dávaj opravovat auta do servisu, žádný samodomo, neříkám, že někdy není lepší si něco udělat sám, ale pokud i servisované auto se zadře, tak to je potom zvláštní, jistě stát se to může, ale tak často jako se dá přečíst od majitelů není normální nemyslíš ?
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
ja nehovorim ze tie motory su 100% ale nie su to ani najhorsie motory na svete!!!!! a preco vatsinou zaklepane twin sparky maju okolo 120- 150 000kilometrov lebo su stocene a maju minimalne 300 000km a preco niekomu vydrzi TS 250 000km a niekomu 120 000km lebo niekto sa on stara a ostatny ho maju v p*** a nestaraju sa on olej doleju len vtedy ked im uz zasvieti na palubovke
no oni ti Němci možná jezdí do servisu, ale haubnu nezvednou.... No a když pak někdo lítá po dálnici na vytočenou pětku (a jak víme TS nejvíc oleje žere když ho honíte) tak je motorschade za rohem....
Kdyby TSka jen žrali olej a trestali ledabylé majitele, tak by to ještě bylo omluvitelné, ale bohužel praskající rozvoďáky (a kdo mění ve vyšším intervalu než 80tkm tak vážně riskuje!) + neustále šustící variátory posunují tyhle motory hodně dolů....
Na druhou stranu spousta prvomajitelů je s nimi spokojených a naše domácí 1.6 je při svých 130tkm taky OK (rozvody v 80tkm, variátor samozřejmě slyšet je).... A to nemá zas úplně nej servis, párkrát už moji zodpovědní rodiče rozsvícenou kontrolku nedostatku oleje viděli
Aspoň že ty motory dobře jednou, když už je s nima tolik starostí.....
Kdyby TSka jen žrali olej a trestali ledabylé majitele, tak by to ještě bylo omluvitelné, ale bohužel praskající rozvoďáky (a kdo mění ve vyšším intervalu než 80tkm tak vážně riskuje!) + neustále šustící variátory posunují tyhle motory hodně dolů....

Na druhou stranu spousta prvomajitelů je s nimi spokojených a naše domácí 1.6 je při svých 130tkm taky OK (rozvody v 80tkm, variátor samozřejmě slyšet je).... A to nemá zas úplně nej servis, párkrát už moji zodpovědní rodiče rozsvícenou kontrolku nedostatku oleje viděli

Aspoň že ty motory dobře jednou, když už je s nima tolik starostí.....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Mě by spíš zajímalo kde ten olej končí
Jako i když auto člověk točí, tak přece jen tak nezmizí olej. Leda by se spálil a vypařil nic lepšího si nedovedu představit nebo ještě, že někde teče 


Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
- kravitzUL
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1167
- Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
- Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří
Já se pořád divím, že se najde někdo kdo vůbec pochybuje o tragické nespolehlivosti TS... Samozřejmně kvalitní olej, rozumná jízda za studena..atd...životnost prodlouží... Jen z mého okolí tento rok odešli 2 TS... Známý dělá technika ve Fiatu a samozřejmně dělaj Alfy..dříve je tam i prodávali.. Ten motor má prý už z výroby špatné uložení kliky...a i při kvalitním oleji a citlivém zacházení je většina z nich okolo 150 tis KO.. Je zvláštní a to tvrdí i on a já to vidím také, že jakmile se najde kus co překoná tuhle hranici, tak pak frčí i mnohem více...Další zvláštní věc je ta, že se to moc netýká TS ve 147 a novějších 156...že by Italové už něco pozměnili, nebo nový majitelé již počítali s těmito nešvary a citlivým chováním tomu tak zamezili?...to se mi nezdá.. Každopádně další věc je enormní spotřeba oleje..kdy celou dobu je vše v pohodě a pak uplně nesmyslně olej zmizí a ani to vždy není stylem jízdy?
Je divné že můj 1.8 TS nepotřeboval za celý rok dolít olej..a to že jsem si užíval sportovní jízdy.. Další věc je vůbec špatné mazání tohoto motoru, kdy stačí mít olej skoro v polovině a při prudké zatáčce jede jeden válec skoro na sucho..za studena je to úplná katastrofa(logické maj to i jiné vozi, ale né tak extrémně) Další jsou ventili co jsou rozhozený už okolo 100tis..variátor za 5000...IKDYŽ NECHÁPU JAK TEN MŮŽE MÍT VLIV NA ZADŘENÍ MOTORU?
...má max vliv na výkon motoru a to až v konečném stadiu a ještě jen trochu...
Myslím, že v D snad ani není jiný druh motoru s tak častým motorschade...a to mluví za vše. Jtd mají většinou u stejného roku nalítáno jednou tolik i více..a těžko u něj tenhle název najdete


Myslím, že v D snad ani není jiný druh motoru s tak častým motorschade...a to mluví za vše. Jtd mají většinou u stejného roku nalítáno jednou tolik i více..a těžko u něj tenhle název najdete
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
Shazovat to na spatnou udrzbu taky nejde. Nerikam, ze to nema vliv, to urcite ma, ale preci neni normalni, aby u 16V TS bylo trikrat vyssi procento lajdaku nez u ostatnich motoru. Postupem casu problemu ubyvalo az po JTS ktery sice olej zerou taky, ale spolehlivosti jsou mnohem dal nez puvodni TS 16V. Stejne tak 16V TS v Alfach 147. To by podle me svedcilo o tichym vyreseni problemu pouzitim jinych materialu.
Kurvitko typu variator taky moc nechapu, zvlast kdyz to je casem problem snad u vsech 16V TS motoru a u petivalce 2.0 20V jsem neslysel o spatnym variatoru ani vypravet...
Kurvitko typu variator taky moc nechapu, zvlast kdyz to je casem problem snad u vsech 16V TS motoru a u petivalce 2.0 20V jsem neslysel o spatnym variatoru ani vypravet...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
HeSH: Na to kde ten olej končí byti nelépe odpověděl ten kdo ty motory rozebírá a repasuje. To je třba Tepixj. Mě se to pokusil objasnit asi takto: Na dně pístu je tryska z které olej ochlazuje píst ve vysokých otáčkách. Tam se ten olej opravdu při vysokých otáčkách a vysoké místní teplotě opravdu skoro vypařuje, lépe řečeno připéká na dno pístu. Možná jsem to špatně popsal, možná je to celý blbost. Ale fakt j, že mi to žere olej hlavně, když jí šlapu na krk. Což je víceméně imrvére
Za to jí dávám baštit jen to nejlepší co můžu, RACING a max po 12tkm. Stejně ho obměňuju tak rychle, že bych ho ani měnit nemusel, bo je tam furt novej
Jen ten filtr
V německém autobildu vyšel test AR 147 2,0 T.S. a za 100tkm jim sežrala 19litrů oleje. A vůbec to neuváděli, jako zápornou vlastnost, dle nic vynikajícího motoru.
Prostě, když je někdo vocas a koupí si AR T.S. a leje tam Mogul 0W-30, tak prostě zadře. A uznejme, že ty benzíny točíme všichni. Jde to tak krásně ....
Kejml: nikdo netvrdí, že T.S., nebo JTS jsou spolehlivější motory, než JTDm. ...Ten variátor by mě taky ve vztahu k zadírání klik zajímal
Moje resumé: T.S. byl rizikový, ale velice výkonný motor s alfáckým charakterem. A to i díky své nespolehlivosti
. Alfa se nekupuje hlavou, ale srdcem 



V německém autobildu vyšel test AR 147 2,0 T.S. a za 100tkm jim sežrala 19litrů oleje. A vůbec to neuváděli, jako zápornou vlastnost, dle nic vynikajícího motoru.
Prostě, když je někdo vocas a koupí si AR T.S. a leje tam Mogul 0W-30, tak prostě zadře. A uznejme, že ty benzíny točíme všichni. Jde to tak krásně ....
Kejml: nikdo netvrdí, že T.S., nebo JTS jsou spolehlivější motory, než JTDm. ...Ten variátor by mě taky ve vztahu k zadírání klik zajímal

Moje resumé: T.S. byl rizikový, ale velice výkonný motor s alfáckým charakterem. A to i díky své nespolehlivosti


AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
Neni to blbost, uz jsem to nekde videl, 16V TS ma chlazeny pisty ostrikem oleje. Coz opravdu znamena, ze se ostrikuje dno pistu olejem...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- kejml
- Štamgast
- Příspěvky: 998
- Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
- Bydliště: Prahá
- Kontaktovat uživatele:
Olej to žere, pokud dobře čtu, když se tomu nakládá. Jak bys to chtěl vidět? V zrcátku? Zkus si sáhnout do výfuku a uvidíš. Já si trvám na tom, že ten olej auto sežere (spálí). Když někde neteče. Odpařit se nemá jak. A hlavně ne několik litrů.modenaboy píše:Ale to by muselo být vidět kdyby to motor spálil, kouřilo by to třeba studený nebo při plném zatížení.
0.125 carburatore
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz
- Doktor1962
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 25.3.2008, úte 12:46
Ahojk kluci, na mé Alfě žádný olej nemizí,(používám Selenii 20K), žádný variátor mi nedělá z chodu motoru šicí stroj. A jestli to točím, to nevím 180 je tam hned, ale řekl bych, že žít z minulosti se nedá. Možná starší typy problémy měli, ale nové stroje (moje nová 147 skoro za 800tis) proboha to už by bylo moc ne? 

Však ty máš taky najeto pár desítek tisíc km, ne?Doktor1962 píše:Ahojk kluci, na mé Alfě žádný olej nemizí,(používám Selenii 20K), žádný variátor mi nedělá z chodu motoru šicí stroj. A jestli to točím, to nevím 180 je tam hned, ale řekl bych, že žít z minulosti se nedá. Možná starší typy problémy měli, ale nové stroje (moje nová 147 skoro za 800tis) proboha to už by bylo moc ne?
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
- diLucca
- Nováček
- Příspěvky: 237
- Registrován: 28.9.2007, pát 18:15
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
no mne moj 2.0 za necely rok, vysoko ostrej jazdy tiez nic nezozral(nabehane mal 123 000, a po 8tis klakol(mno keby zral tak to aspon castejsie kontrolujem
) potom zrazu zmizli dva litre oleja
Takisto motor siel ako sepot kvetin, ziaden klepot nic, uplne tichucky motor.


Takisto motor siel ako sepot kvetin, ziaden klepot nic, uplne tichucky motor.
Alfa Romeo 33 1.4.i.e.
EX:Alfa Romeo 75 V6, 2xAR 75 TS a TD, Alfa Romeo 146ti, Fiat 127 1050CL
EX:Alfa Romeo 75 V6, 2xAR 75 TS a TD, Alfa Romeo 146ti, Fiat 127 1050CL
Stačí jen malá chvilka, aby ložisko jelo na sucho a je zaděláno, v návaznosti na vyšší spotřebu oleje a její podceňování... takže, já se přikláním k teorii špatného olejového servisu a asi už budu končit 

Naposledy upravil(a) Petan dne 11.11.2008, úte 20:12, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti