Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp.)
Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp
děkuju 

Spider 3.0 V6 12v
MiTo 1.6JTDm
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO ˟²| GT 1.9JTDm ˟²| 159 1.9JTDm 8V | 147 Q2 | Abarth 500 esseesse |Giulietta QV |
MiTo 1.6JTDm
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO ˟²| GT 1.9JTDm ˟²| 159 1.9JTDm 8V | 147 Q2 | Abarth 500 esseesse |Giulietta QV |
Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp
Náhodou nevíte někdo jestli do 147 1.6 TS pasuje převodovka ze 156 1.6 TS? Nebo nějaká jiná možná náhrada za původní převodovku?
Mám načnutý synchron na 3. stupni
a zdá se mi, že se to pořád zhoršuje, tak se už dívám po nové převodovce. Oprava asi nemá smysl co?
Mám načnutý synchron na 3. stupni

Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp
Pasuje 1.6-2.0 147,156...
Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp
Trápí mě převodovka. V rozsahu 3-4 tis. ot/min. řadí z trojky na čtyřku přes zuby, ale jen pokud chci rychle přeřadit. Když potáhnu za řadičku pomalu, tak to přes zuby neškrtá. Do 3 tis. ot/min je to naprosto v pohodě, 3500 otáček je to nejhorší, do 4000 mírně lepší a od 4000 ot. už to jde zase celkem obstojně. Ostatní rychlosti tam jdou bez problémů v celém spektru otáček...
Olej jsem nechal vyměnit. Tak předpokládám, že to může být unavený synchron. Nebo táhla. Kulisa už taky není úplně nejpřesnější...
Co vy na to?
Díky.
Olej jsem nechal vyměnit. Tak předpokládám, že to může být unavený synchron. Nebo táhla. Kulisa už taky není úplně nejpřesnější...
Co vy na to?
Díky.
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa Giulietta 1.6 JTDm '12 v rodině
Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp
Zdravim.
Zacnem od zaciatku, cca pred mesiacom som zacal vnimat nejake skrabanie a piskanie niekde z motora pri zaradenej rychlosti a pridanom plyne. Postupne to silnelo, tak sa islo na rampu a zistili sme ze mam velmi, ale velmi malo
oleja v prevodovke. Ten sme samozrejme doliali (cca 1 liter pokial nezacalo vytekat) a uz ziadne zvuky nic, reku super. Avsak na dialnici po dlhsom case na zaredenom 5.stupni sa mi niekedy stane ze mi sam od seba vyhodi rychlost do neutralu. Cestujem tak 50km po dialnici a za ten cas mi to tak 2-3 krat vyhodi, ale iba z 5tej rychlosti a nie vzdy.
Ma tu niekto sajnu co to moze byt (moc sa mi prevodovka menit nechce
) A ked rukou drzim paku tak udrzim rychlost, je tam tlak ktory ju taha vyradit ale rukou to dokazem udrzat, ak pustim tak vyradi.
Divne no
vdaka za vsetky rady 
Zacnem od zaciatku, cca pred mesiacom som zacal vnimat nejake skrabanie a piskanie niekde z motora pri zaradenej rychlosti a pridanom plyne. Postupne to silnelo, tak sa islo na rampu a zistili sme ze mam velmi, ale velmi malo

Ma tu niekto sajnu co to moze byt (moc sa mi prevodovka menit nechce

Divne no


Alfa Romeo Giulietta 1.6JTDm Sportiva
ex Alfa Romeo 147 JTD 85kw
ex Alfa Romeo 147 JTD 85kw
Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp
Můj dotaz netýká úplně převodovky, ale spojkových válců na 147 1.9 16v.
Jeden z nich mi prolíná. Chci je zkusit přetěsnit. Otázka zní, jak se k nim nejlépe dostat a nerozdělat zbytečně půl auta. Ještě jsem nikdy ani jeden válec neměnil a budu to zítra dělat poprvé.
Je mi jasné, že na hlavní válec bude muset pryč baterka, její držák. Asi sání a možná pojistková skříň. Ale pomocný válec ještě ani nevím, kde je
.
Edit: Koukl jsem do E-learnu. Pomocný vypadá na brnkačku. Hlavní bude asi trochu oříšek, bo to chce sundat i ABS jednotku a čerpadlo pro brzdy.
Edit2: Tak jsem přetěsnil pomocný válec. Demontáž, přetěsnění a montáž v podstatě brnkačka. Větší otrava je se samotným odpojením baterky a držáku. Hlavní válec by asi šel i bez demontáže ABS, ale zkusil jsem tzo zatím bez toho a vypadá, že to je lepší. Jen nové gumičky šli hodně natěsno (staré byli zas naopak hooodně volné) a pedál jde ještě více ztuha a i pomaleji se vrací. Nechám tomu dva dny, jestli se gumičky otlačí a když ne, tak jednu vyměním za tu starší, aby to nebylo tak natěsno.
Ovšem jsem si všiml dalšího prvku "zpočátku měkkého pedálu" a to, že uchycení hlavního válce v pedálu má cenťák vůli v tom plastovém mezikuse. Pedál jede dolů, aniž by ještě hnul pístem. To budu muset ještě pořešit asi výměnou toho mezikusu, jen vůbec netuším, pod čím to hledat, abych to koupil.
Jeden z nich mi prolíná. Chci je zkusit přetěsnit. Otázka zní, jak se k nim nejlépe dostat a nerozdělat zbytečně půl auta. Ještě jsem nikdy ani jeden válec neměnil a budu to zítra dělat poprvé.
Je mi jasné, že na hlavní válec bude muset pryč baterka, její držák. Asi sání a možná pojistková skříň. Ale pomocný válec ještě ani nevím, kde je

Edit: Koukl jsem do E-learnu. Pomocný vypadá na brnkačku. Hlavní bude asi trochu oříšek, bo to chce sundat i ABS jednotku a čerpadlo pro brzdy.
Edit2: Tak jsem přetěsnil pomocný válec. Demontáž, přetěsnění a montáž v podstatě brnkačka. Větší otrava je se samotným odpojením baterky a držáku. Hlavní válec by asi šel i bez demontáže ABS, ale zkusil jsem tzo zatím bez toho a vypadá, že to je lepší. Jen nové gumičky šli hodně natěsno (staré byli zas naopak hooodně volné) a pedál jde ještě více ztuha a i pomaleji se vrací. Nechám tomu dva dny, jestli se gumičky otlačí a když ne, tak jednu vyměním za tu starší, aby to nebylo tak natěsno.
Ovšem jsem si všiml dalšího prvku "zpočátku měkkého pedálu" a to, že uchycení hlavního válce v pedálu má cenťák vůli v tom plastovém mezikuse. Pedál jede dolů, aniž by ještě hnul pístem. To budu muset ještě pořešit asi výměnou toho mezikusu, jen vůbec netuším, pod čím to hledat, abych to koupil.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp
ahoj chlapi, potřeboval bych poradit ohledně řadičky... řadička mi jde hrozně ztuha jako do leva a do prava
bude to kulisa?

Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp
Mal som to isté. Pred týždňom som to robil, na prevodovke je taký "valček" ku ktorému ide lanko z radiacej páky. Treba to rozobrať a namazať. Kedysi tu boli aj návody kde bol aj tento návod ale po prechode na novú home page to zmizlo.
Škoda že som nespravil foto keď som to robil.
Je to v podstate jednoduché, pre prístup k tomu musíš zhodiť baterku a držiak baterky a potom ten "valček" nájdeš.
// našiel som to v archíve, je to síce návod na 166ku ale je to rovnaké aj na 147
http://web.archive.org/web/201011151255 ... -tuha-paka
Škoda že som nespravil foto keď som to robil.
Je to v podstate jednoduché, pre prístup k tomu musíš zhodiť baterku a držiak baterky a potom ten "valček" nájdeš.
// našiel som to v archíve, je to síce návod na 166ku ale je to rovnaké aj na 147
http://web.archive.org/web/201011151255 ... -tuha-paka
Alfa Romeo 147 2,0 TS
Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Fiat Marea Weekend 1,6
Alfa Romeo 33 1,7 IE
Fiat Ritmo 1,7 D
Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Fiat Marea Weekend 1,6
Alfa Romeo 33 1,7 IE
Fiat Ritmo 1,7 D
Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp
super.. zítra na to vlítnu a snad to bude tím
zatim děkuji

Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp
Do toho valčeka ide skrutka ktorú musíš vybrať a na skrutke ti ostane také umelé púzdro v ktorom tá skrutka sa otáča. To púzdro je "pripečené" na skrutke a zato ide ťažko radiaca páka. Dáko musíš to púzdro dostať dole zo skrutky, mne sa ho podarilo jemne nalomiť
ale použiť sa dalo, skrutku vybrúsiť od hrdze a namazať to všetko riadne, zložiť všetko do kopy a hotovo.

Alfa Romeo 147 2,0 TS
Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Fiat Marea Weekend 1,6
Alfa Romeo 33 1,7 IE
Fiat Ritmo 1,7 D
Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Fiat Marea Weekend 1,6
Alfa Romeo 33 1,7 IE
Fiat Ritmo 1,7 D
Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp
už řadím jak o závod =D> =D>
děkuji za radu!!!


Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp
Super 

Alfa Romeo 147 2,0 TS
Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Fiat Marea Weekend 1,6
Alfa Romeo 33 1,7 IE
Fiat Ritmo 1,7 D
Alfa Romeo 166 2,4 JTD
Fiat Marea Weekend 1,6
Alfa Romeo 33 1,7 IE
Fiat Ritmo 1,7 D
Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp
Dotaz: řešil už jste někdo ložiska v převodovce na 147 fl 1,6ts 88kw ? Když jsem auto přivezl, skříň při puštěné spojce šustlila.... neměl jsem moc času se s tím zabývat, tak jsem pořídil jinou. Po rozebrání mé původní jsem zjistil, že jsou protočený ložiska v obalu -> šustí o skříň nikoli vadné ložisko. Každopádně i ta druhá skříň začala zhruba po 1000km být zlehka slyšet. Podotýkám, že v obou převodovkách byl měněn olej za tutela technix 75w85. Může to mít spojitost? Technix byl ve specifikaci dle petronas. obě převodovky mají zhruba kolem 100tis najeto. Oproti před fl. by se mělo jednat o jinou převodovku, nebyla tam nějaká výrobní vada? Spojka nová i s hydroložiskem...
Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp
Zároveň mě udivuje že pro 147 uvádějí selenii Pure Energy 5w40 a tutela technix... a stejná motorizace ve 156 tam mají 20K a ZC 75 synth 

Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp
tiez som dal do spidera technix a tie prevodovky su skoro rovnake... v starej prevodovke mi zomrelo lozisko pri spojke
zatial tam je asi 5000km
zatial tam je asi 5000km
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp
Zdravím , pred par dny mi odešla čtverka prostě tam nejde vůbec ( także asi ta kulisa řazení že?? Mám 147 1.6 eco. A prosim o radu. Výměna té kulsy řazení jde z auta nebo musím ze spod a sundat vyfuk a atd... Děkuji za rady :-)
Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp
Řešil někdo z vás výměnu hlavice řadicí páky? Dá se tento originál koupit nebo renovovat? Samotný vrch hlavice s dvojitým H je evidentně odrbaný od prstenu a kůže v přední části odloupnutá (hezky se na ni odkládá ruka, tak se nedivím).
Ne to co se dávalo do mladších ročníků:

Ale originál, který je v mém autě.
Ne to co se dávalo do mladších ročníků:

Ale originál, který je v mém autě.
- Princ William
- Štamgast
- Příspěvky: 526
- Registrován: 27.10.2010, stř 10:01
- Bydliště: Plzeň
Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp
První hlavice je v benzinových TSkách s druhá je u dieselů.
AR 147 QV, 1.6 TS 88 kW, 2009, 5d, Bianco Pastello HWB
Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp
Princ William:Princ William píše:První hlavice je v benzinových TSkách s druhá je u dieselů.

Pro zajímavost...
Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp.)
Ahoj alfisti. Prosím o pomoc mám problém s řazením. Jde mi strašně z tuha zařadit ne do prava do leva, ale přímo řazení převodového stupně. Váleček jsem promazal i všechno stím spojéné. Napadá mě vyměnit olej v převodovce? Přez zuby taky nejdu. Napadá vás něco jiného?
Děkuji za rady.
Děkuji za rady.

Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp.)
Zkusil bych ten olej nejdříve.
Alfa Giulietta 1.4 TB 88kw, r. 2012
Ex AR 147 Twinspark, 77 kW, r.2007
Ex AR 147 Twinspark, 77 kW, r.2007
Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp.)
Za umístění hlavního spojkového válce na naftové 147 by Alfa Romeo i s celým FIATem měla opravdu zkrachovat....
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
Re: Manuální převodovka 147 (lanovody, kulisa, synchrony atp.)
Tak jsem sedl tuhle do 147, páč drahá polovička naříkala, že se jí blbě řadí a v příčném směru jde řadička fest ztuha.
Jak je to s lanovody? Někdo říká, že stačí namazat. Bývá to zatuhlé po celé délce, nebo je spíš koroze na konci u převodovky, jak tu někdo taky psal?
Pomůže to máznout jen z motorového prostotu, nebo to musí ven?
Vyndat se ale asi dají jen po odmontování výfuku konzoly v které drží celá kulisa řazení ne?
Jak je to s lanovody? Někdo říká, že stačí namazat. Bývá to zatuhlé po celé délce, nebo je spíš koroze na konci u převodovky, jak tu někdo taky psal?
Pomůže to máznout jen z motorového prostotu, nebo to musí ven?
Vyndat se ale asi dají jen po odmontování výfuku konzoly v které drží celá kulisa řazení ne?
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů