Vadný termostat?
Re: Vadný termostat?
Termostat musí držet 90+se ani nehnout.
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 16V 2006,navi,DPF off,EGR off,SWIRL Off.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 2,2 154kW
ex:Fiat Marea Weekend 1,8 16V LPG 1997
Tříkolový velorex 250+350 ccm.
http://www.youtube.com/watch?v=tRN0itatY_k
Alfa Romeo Stelvio Veloce 2,2 154kW
ex:Fiat Marea Weekend 1,8 16V LPG 1997
Tříkolový velorex 250+350 ccm.
http://www.youtube.com/watch?v=tRN0itatY_k
Re: Vadný termostat?
Když je moc zima a nejede se, tak se to občas hne 

Re: Vadný termostat?
Přesněji řečeno se na palubní desce díváš na teplotu chladící kapaliny. Není to teplota motoru, ta je daleko vyšší. Nicméně pokud se ručička budíku nedostane na těch cca 90°, tak ti pravděpodobně termostat propouští. To znamená, že chladící kapalina proudí neustále velkým okruhem přes chladič. Vyměň termostat a bude klid.
Jim
Jim
147 TS 1,6 77kW, r.v.2003
- MikeC
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1582
- Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
- Bydliště: Polsko - někde u Katovic
Re: Vadný termostat?
Jinak, dneska sem nechal měnit termostat na svojí Alfince, a musím říct, že sem rád, že napoprvé jsem do toho nešel sám (byť jsem si s tou myšlenkou pohrával). Určitě by mi to zabralo minimálně 4x tolik času (jestli ne víc), ale teď když už sem viděl postup na vlastní oči tak příště bych do toho šel klidně sám 

Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Re: Vadný termostat?
Tak v neděli jsem měnil taky vadný termostat, nyní vyleze na 90 a už se nehne. Po projetí vlákna a přečtení návodů práce na cca 2 hodiny bez komplikací. Takže dík za rady kluci.
Alfa Romeo Giulietta Qv 280hp
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw
Re: Vadný termostat?
Cago vsem,kluci,prosim vas,poradte mi.dneska jsem objednal termostat Behr,ten muj je uplne k.o.muzete mi nekdo napsat rychly,strucny navod? Na co si dat pozor,nejake zaludnosti,jestli se ovzdusni Alficka sama atd....je to 2,4 .vsem diky moc
Re: Vadný termostat?
Cago vsem,kluci,prosim vas,poradte mi.dneska jsem objednal termostat Behr,ten muj je uplne k.o.muzete mi nekdo napsat rychly,strucny navod? Na co si dat pozor,nejake zaludnosti,jestli se ovzdusni Alficka sama atd....je to 2,4 .vsem diky moc
Re: Vadný termostat?
Zdravím!!!
před časem jsem nahodila téma o termostatu taky, padala mi teplota a blabla....
no termostat mám novej teplota vody se parádně drží ale pořád mi je v autě kosa, což je v nynějších venkovních podmínkách nemilé.... po delší jízdě dosáhnu max vlažného vzdoušku, ovšem zadní větrák fouká jen studený :-(
Po výměně thermu. jsem auto jela projet a auti topilo parádně...
Mohla by to být klapka? bo odvzdušnit? bo moje alfinka odmítá jízdu v zimním období?
Díky za tip. Anet
před časem jsem nahodila téma o termostatu taky, padala mi teplota a blabla....
no termostat mám novej teplota vody se parádně drží ale pořád mi je v autě kosa, což je v nynějších venkovních podmínkách nemilé.... po delší jízdě dosáhnu max vlažného vzdoušku, ovšem zadní větrák fouká jen studený :-(
Po výměně thermu. jsem auto jela projet a auti topilo parádně...
Mohla by to být klapka? bo odvzdušnit? bo moje alfinka odmítá jízdu v zimním období?
Díky za tip. Anet
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1425
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadný termostat?
Hoj.
V prni rade to nechej odvzdusnit,a to jak maly tak velky okruh. Pro sichr.
V druhe rade / pokud prvni nepomuze/ to muzou byt klapky na mixu klimy v palubce nebo ucpany radiator, to jde poznat pohmatem na hadice.
V posledni rade BO znamena PROTOZE. Ne nebo. Pokud to neznas, nepouzovej to. Clovek pak vypada jako......
V prni rade to nechej odvzdusnit,a to jak maly tak velky okruh. Pro sichr.
V druhe rade / pokud prvni nepomuze/ to muzou byt klapky na mixu klimy v palubce nebo ucpany radiator, to jde poznat pohmatem na hadice.
V posledni rade BO znamena PROTOZE. Ne nebo. Pokud to neznas, nepouzovej to. Clovek pak vypada jako......
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadný termostat?
zajeď na diag, ale pokud je dobře odvzušněno, tak je špatná nějaká vnitřní klapka( směšovač ) a pak dělá přesně tohle, už jsem to několikrát řešil
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- MikeC
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1582
- Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
- Bydliště: Polsko - někde u Katovic
Re: Vadný termostat?
Svatá pravdapedro m píše: V posledni rade BO znamena PROTOZE. Ne nebo. Pokud to neznas, nepouzovej to. Clovek pak vypada jako......




Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Re: Vadný termostat?
Opravdu se nenajde nikdo,kdo poradi? Hlavne kde a jak ovzdusnit....nikde jsem to nenasel.diky
Re: Vadný termostat?
>Filip B52:
Je to tu nekolikrat popsane, jen mit snahu pohledat!
Odvzdusnuje se na trech mistech. Jeden odvzdusnovak je na chladici (levy, horni roh chladice). Na motore (to nejde ani prehlidnout [hlinikova trubka nad svody]) a dalsi k topeni (na trubkach v prostoru pod posilovacem brzd).
Na 159 je demontaz celkem snadna. Vypusti vodu (vypoustak je na pravem, spodnim rohu chladice a nebo trubkou od chladice [ten vypoustak muze byt zamrzly takze s citem at nemenis chladic]). Vyhod baterku, odpoje nebo odhod trubku sani a mas vyhled na termostat. Pak jen mrdarna s vodnima hadicema. Mozna budes muset odhodit i EGR aby jsi mel lepsi pristup. To je myslim cele.
GL.
Je to tu nekolikrat popsane, jen mit snahu pohledat!
Odvzdusnuje se na trech mistech. Jeden odvzdusnovak je na chladici (levy, horni roh chladice). Na motore (to nejde ani prehlidnout [hlinikova trubka nad svody]) a dalsi k topeni (na trubkach v prostoru pod posilovacem brzd).
Na 159 je demontaz celkem snadna. Vypusti vodu (vypoustak je na pravem, spodnim rohu chladice a nebo trubkou od chladice [ten vypoustak muze byt zamrzly takze s citem at nemenis chladic]). Vyhod baterku, odpoje nebo odhod trubku sani a mas vyhled na termostat. Pak jen mrdarna s vodnima hadicema. Mozna budes muset odhodit i EGR aby jsi mel lepsi pristup. To je myslim cele.
GL.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Re: Vadný termostat?
Nikde jsem to nenasel....tak jsem bu blbej,nebo slepej....
kazdopadne mockrat dekuju,skvelej popis.jeste jednou diky.o vikendu se na to vrhnu

Re: Vadný termostat?
Děkuji za vysvětlení...
a "bo" již používat nebudu..... :-)
Anet
a "bo" již používat nebudu..... :-)
Anet
- littlebiker
- Příspěvky: 76
- Registrován: 20.4.2015, pon 19:17
- Bydliště: Slovácko
Re: Vadný termostat?
Řeším stejný problém.
Dneska termostat vyměněn, ale ukazatel při jízdě nad cca 60km/h pořád padá až někam k 70° (když je motor opravdu zahřátý a venkovní teplota vzduchu 3°)
Zkusím změřit skutečnou teplotu teploměrem.
Kde se nachází čidlo teploty chladící kapaliny a jak je v okruhu umístěno? Nemůže být třeba povytažené/vypadlé a snímat spíš teplotu vzduchu v nejbližším okolí okruhu?
EDIT: Sahara spíná hezky na 90°. Ta je řízená podle čidla teploty?
Dneska termostat vyměněn, ale ukazatel při jízdě nad cca 60km/h pořád padá až někam k 70° (když je motor opravdu zahřátý a venkovní teplota vzduchu 3°)
Zkusím změřit skutečnou teplotu teploměrem.
Kde se nachází čidlo teploty chladící kapaliny a jak je v okruhu umístěno? Nemůže být třeba povytažené/vypadlé a snímat spíš teplotu vzduchu v nejbližším okolí okruhu?
EDIT: Sahara spíná hezky na 90°. Ta je řízená podle čidla teploty?
AR 156 2,5 V6 24V 2003
Mazda 6 2,5 GTA 2009
Kawasaki ER6N 2007
Babetta 210 1989
Ford Escort 1,6 16V Zetec 1997 - ex
Mazda 6 2,5 GTA 2009
Kawasaki ER6N 2007
Babetta 210 1989
Ford Escort 1,6 16V Zetec 1997 - ex
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadný termostat?
littlebiker : špatný termostat, čidlo teploty je přímo na termostatu, takže jestli máš nový, tak i s čidlem
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Vadný termostat?
Měla by i teď v zimě šplhat teplota na 1.9 naftě na 90° ?. Nemohu se ani po 30-40 Km na tu hodnotu dostat. Když je venku kolem nuly nedostanu z Alfy víc než 80° C. Předopkládám, že asi termostat že? Může to být ještě něco?
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 110 kW
Re: Vadný termostat?
Je to termostat. Funkční udrží 90° třeba i při mínus 15ti.
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
Re: Vadný termostat?
Přálelé, ještě než se rozhodnete vyměňovat svůj termostat a je venku např 0 nebo -3C a více. Zkuste tento test. Normálně vyjedte a dopřejet si jízdu cca 30-50km svižným tempem, dálnice nebo rychlostka. Po cca 5-12km bz se ručička měla zvedat (záleží na profilu trasy a přidaném plynu). A postupně by se měla šplhat na 90C. Tak by měla držet během JÍZDY!! Když tak je znamená to, že termostat se otevřel a reguluje teplotu motoru z velkého okruhu Tzn že když je mráz tak se do malého ohřáteho okruhu se přilévá ledová chladící kapalina z velkého okruhu. Může se stát, že když po 20-30km svižné jízdy v MRAZU najednou zastavíte a necháte vrkat motor na neutrál cca 5 min, může se ručička poskočit mezi 80-90C..V důsledku toho, že motor není v takové zátěži, vodní pumpa se zpomalí a termostat se zavírá..pár sekund a může v tomto důsledku prosáknout chladnější voda z velkého okruhu a čidlo které je hned vedle na to zareaguje. Pak by se měla zase pomalinku zvedat. Budte v klidu u Alf je to v mrazu v klidu. Nechal jsem ze zblbnout tady na foru a termostat vyměnil za nový. Když jsem po cca 6 km ohřál motor na 90C a pak jel z táhlého kopce cca 3km tak mi teplota klesla na 75C. Uvědomte si že hned po ohřáti je voda v motoru ohřátá na 90C ,ale když v mraze uberete zátěž tak se ochlazuje vnitřní okruh vnější stěnou bloku motoru a ostatních promrzlých vnitřních součástek. Kdy blok je chlazen ještě navíc okolním prostředím i během jizdy nebo stání. Tzn že se ohřeje vnitřní okruh, nesepne ještě na velký a voda se při stání nebo jízdě z kopce dochladí, protože není prohřátý motor. A k tomu ještě jede topení na plný koule, aby promrzlý interiér ohřál na 20C. Když je venku -3C vzduch kovové díly můžou mít několikanásobně nižší teplotu. Takže když je mráz dejet si jízdu 50km a pak pokud nedrží tak ho pošlete k šípku.
Kdyby někdo potřeboval mám termostat na 2.0 JTDM2 125 kw použitý ale funkční za 900kč.
Tento jev nenastává pokud je nad nulou a vše se v motor i samotný motor ohřívá rychleji než když je mráz. To to mám ze zkušnosti, kdy jsem si měnil termostat za nový ve víře že je rozbytý. A když jsem ho dal ho dal do hrnce s horkou vodou a něnil teplotu vodya tak fungoval jak nový.
Více jezděte a nezkoumejte tolik a počkejte s tím na jaro a léto..:-)
Kdyby někdo potřeboval mám termostat na 2.0 JTDM2 125 kw použitý ale funkční za 900kč.
Tento jev nenastává pokud je nad nulou a vše se v motor i samotný motor ohřívá rychleji než když je mráz. To to mám ze zkušnosti, kdy jsem si měnil termostat za nový ve víře že je rozbytý. A když jsem ho dal ho dal do hrnce s horkou vodou a něnil teplotu vodya tak fungoval jak nový.
Více jezděte a nezkoumejte tolik a počkejte s tím na jaro a léto..:-)
Re: Vadný termostat?
No, pokud by jsi měl pravdu, tak si nech patentovat perpetuum mobileCasper píše: Když je venku -3C vzduch kovové díly můžou mít několikanásobně nižší teplotu.


Jinak termostat, který je v pořádku musí bez problému při mrazivém počasí udržet motor na provozní teplotě. Tato "snaha" termostatu je samozřejmě ovlivněna spoustou faktorů (jak jsi taky psal) a jeden se zásadních je velikost "srdce" pod kapotou. Zkrátka pidikubatury mají mizivou tepelnou setrvačnost, ale větší ingot zvládne ty změny stavů (aktuální zátěž, otáčky, venkovní teplota, rychlost ventilátoru topení) daleko líp. Taky má smysl při velkých mrazech krotit automatiku klimy a intenzitu ventilátoru topení snížit. Vzduch proudící do kabiny tak bude mít vyšší teplotu a interiér vyhřeješ rychleji. Pro ty, co mají automatickou klimu je lepší jezdit na plně automatický režim, kdy si jednotka mixuje vzduch sama a pokud to je možné, tak přepíná na vnitřní okruch, aby to netahalo mrazivý vzduch zvenčí. (stejně to dělá v létě při chlazení jen s tím rozdílem, že po poklesu teploty uvnitř auta pod teplotu vzduchu venku netahá dovnitř saharu)
O rozdílu "vyrábět teplo" u nafty a u benzínu se není třeba rozepisovat. Ale pokud ti třeba kamna neudrží +- stabilní teplotu motoru ani po 30-ti km jízdy v mraze, tak bude termostat určitě minimálně načatý.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Vadný termostat?
S tou termodynamikou máš pravdu. Měl jsme na mysli, že když bylo v noci -12C a ráno je -3C tak teplota bloku motoru je něco mezi.Protože je nachlazený ještě z noci.
Jarouš01 píše:No, pokud by jsi měl pravdu, tak si nech patentovat perpetuum mobileCasper píše: Když je venku -3C vzduch kovové díly můžou mít několikanásobně nižší teplotu.Jinak podle zákonů termodynamiky mají všechna tělesa po určitém čase stejnou teplotu jako prostředí v němž se nacházejí, pokuj jime nedodáváš/neodebíráš energii.
![]()
Jinak termostat, který je v pořádku musí bez problému při mrazivém počasí udržet motor na provozní teplotě. Tato "snaha" termostatu je samozřejmě ovlivněna spoustou faktorů (jak jsi taky psal) a jeden se zásadních je velikost "srdce" pod kapotou. Zkrátka pidikubatury mají mizivou tepelnou setrvačnost, ale větší ingot zvládne ty změny stavů (aktuální zátěž, otáčky, venkovní teplota, rychlost ventilátoru topení) daleko líp. Taky má smysl při velkých mrazech krotit automatiku klimy a intenzitu ventilátoru topení snížit. Vzduch proudící do kabiny tak bude mít vyšší teplotu a interiér vyhřeješ rychleji. Pro ty, co mají automatickou klimu je lepší jezdit na plně automatický režim, kdy si jednotka mixuje vzduch sama a pokud to je možné, tak přepíná na vnitřní okruch, aby to netahalo mrazivý vzduch zvenčí. (stejně to dělá v létě při chlazení jen s tím rozdílem, že po poklesu teploty uvnitř auta pod teplotu vzduchu venku netahá dovnitř saharu)
O rozdílu "vyrábět teplo" u nafty a u benzínu se není třeba rozepisovat. Ale pokud ti třeba kamna neudrží +- stabilní teplotu motoru ani po 30-ti km jízdy v mraze, tak bude termostat určitě minimálně načatý.
Re: Vadný termostat?
jo, teď už si rozumíme 

AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Vadný termostat?
čus všichni, mě se po hodině při 150km/h zvedne teplota na 55stupnu, jsem neštastny


- MaWa
- Administrátor
- Příspěvky: 417
- Registrován: 13.8.2011, sob 13:53
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadný termostat?
Co třeba místo toho být neštastný koupit nový termostat ? 

AR 159 SW 2.4 JTDm 147kW - první oficiálně dovezený kus v ČR, 4/2006.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 5 hostů