Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Odpovědět
hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od hadXR » 26.11.2015, čtv 21:03

Pěkný.
Jak přední náhon zvládá přenos těch koní a newtonmetrů?
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2594
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od George.KHE » 26.11.2015, čtv 21:40

Pěknej projekt, sleduju ho už od začátku. Jinak proč jsi použil brzdiče ze 166, když jsi nahodil těhlice z coupe? Nebylo by lepší použít brzdič z GTA (330)
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od hondzik » 26.11.2015, čtv 22:26

těhlice se 16VT není na Brembo, ta je z 20VT pokud se nepletu.

Jinak :smt023
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2594
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od George.KHE » 26.11.2015, čtv 22:40

Máš pravdu blbě jsem si to přečetl.
V čem je jiná ta těhlice z 16VT oproti té původní? (Silnější šrouby pro brzdič?)
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 29.12.2015, úte 22:02

hadXR píše:Pěkný.
Jak přední náhon zvládá přenos těch koní a newtonmetrů?
Zatím ještě zvládá, ale je to dost divoké, musí se opatrně s plynem,každopádně není to žádná tragedie ale v plánu mám zakázkově vyrobený samosvorný diferenciál, tak by se to mohlo trochu zlepšit.
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 29.12.2015, úte 22:06

George.KHE píše:Máš pravdu blbě jsem si to přečetl.
V čem je jiná ta těhlice z 16VT oproti té původní? (Silnější šrouby pro brzdič?)
Důvod proč jsem nepoužil brzdič z GTA je jednoduchý - cena a dostupnost (ta hlavně). Jinak těhlice 16VT oproti té původní je masivnější, má silnější šrouby pro tlumič i pro brzdič a také samozřejmě rozteče.Tyhle těhlice mají jen coupe Turbo a V6 od Alfy jinak všechny ostatní modely mají tyhle slabé těhlice. Tak jako tak jsem ale musel nechat vyrobit adaptéry, protože brzdič neseděl.
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 29.12.2015, úte 23:34

Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 29.12.2015, úte 23:37

Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

malzoor
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 307
Registrován: 24.3.2015, úte 18:12
Bydliště: Šumperk

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od malzoor » 30.12.2015, stř 00:58

:shock: Hrň sem videa pod tlakem ... prohlédl jsem v jednu ráno celý vlákno a je to bomba. Těžko to jako laik popíšu, ale před uměním takto stavět motor smekám
159 SW 2.2 JTS

Renault Twingo - už je v kostce

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 30.12.2015, stř 12:20

Videa určitě budou, jen je musím dostat nějak z telefonu do pc - nějak mě to nechce poslouchat :-). Jinak děkuji, nestavěl jsem to úplně sám - některé záležitosti jsem přenechal odborníkům protože jsem si na ně netroufl, nebo neměl potřebné zázemí. nicméně 85% prací jsem prováděl sám a to mě těší. ač nejsem automechanik , tak jsem se dost věcí musel naučit.
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 30.12.2015, stř 12:25

Zde je ještě graf z brzdy a foto z představení na Autosalonu v Nitře, kde mě oslovili pánové z Power Magazínu, auto se nafotilo a v lednovém čísle tohoto měsíčníku o něm vyjde článek.
Přílohy
best_na5rychlost.jpg
12144652_843960545701515_3975562460244786081_n.jpg
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 30.12.2015, stř 13:16

Ještě jedna z focení
Přílohy
12112061_473865559487409_487487474574770627_n.jpg
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

Tonio
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1433
Registrován: 11.11.2010, čtv 13:56
Bydliště: Chrudimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Tonio » 30.12.2015, stř 13:51

Sluší Ti to za volantem :D
Ale vážně, tohle je pěknej projekt !!! Velký uznání - byl jsi letos na letišti v Hoškovicích?
Bella macchina AR 155 1.8TS Sport 8v
+ 800 x Alfa Romeo (1:100 až 1:10)
Subaru Outback 2.5i
Suzuki Swift MkIV

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 30.12.2015, stř 16:28

Tonio píše:Sluší Ti to za volantem :D
Ale vážně, tohle je pěknej projekt !!! Velký uznání - byl jsi letos na letišti v Hoškovicích?

Díky za kompliment :D

Ano v Hoškovicích jsem letos byl - po dlouhé době jsem navštívil Alfa sraz a moc se mi tam líbilo. To jsem ale ještě neměl pořešené brzdy a měl "pevný" podvozek. Ze srazu jsem si odvezl absolutní vítěztví ve sprintech (a to jsem jezdil "jen" na 1 bar) Pokud budou Hoškovice i nadcházející sezónu, tak bych se chtěl zúčastnit.
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 30.12.2015, stř 23:40

Zde ještě fotky z repase a instalace zadní nápravy z Fiatu Coupe 16VT s kotoučovými brzdami (moje 146 je verze bez ABS, tudíž měla vzadu bubnové brzdy) a montáž sportovních stabilizátorů Eibach s uložením Powreflex.
Přílohy
Montáž stabilizátoru Eibach na přední nápravu
Montáž stabilizátoru Eibach na přední nápravu
Zadní náprava
Zadní náprava
10002861_219280824945885_1013125765_n.jpg
1948056_213405642200070_1345799801_n.jpg
1622680_213405638866737_531624387_n.jpg
Sériový stabilizátor vs. Eibach
Sériový stabilizátor vs. Eibach
1624462_219280868279214_1086580882_n.jpg
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18967
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Kubas » 30.12.2015, stř 23:51

340koní? pěkná práce.... :shock:
otázkou samozřejmě zůstává, jak dlouho to vydrží motor a převodovka, držím palce s vývojem.... :smt023
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 31.12.2015, čtv 00:27

Kubas píše:340koní? pěkná práce.... :shock:
otázkou samozřejmě zůstává, jak dlouho to vydrží motor a převodovka, držím palce s vývojem.... :smt023
Děkuji :-).
No ono už tak nějak není moc co vyvíjet, protože je auto po této stránce téměř hotové :-). Spíše se už vylepšuje a díky bohu už nic nevymýšlí :-D. Teď je tedy předemnou stage 3, kde dojde na výměnu vaček na ostřejší Cat Cams se zdvihem ventilu 11,5mm a výměnou regulátoru tlaku paliva za ještě silnější (4bar, teď mám 3bar z 20VT Coupe) + nastavení časování pomocí stavitelných kol. Výkon by měl potom atakovat hranici 400 koní.
S tím přijde ještě výkonější olejový chladič Setrab a pozmění se přívod vzduchu k turbu. To je co se týče výkonu vše. Co se týče přenosu výkonu tak mám rozjednanou zástavbu samosvorného diferenciálu.

Bez 0,13PS je tam rovných 350 koní - bys mi 10 PS ubral :-D :-D :-D :-D :-D

O motor strach nemám - je postavený znovu od základu tak, aby vydržel co nejdéle Tzn. kované písty a ojnice včetně pevnostních šroubů ARP, repasované olejové čerpadlo, trimetalové lágry, nové šrouby hlavních lágrů, kovové těsnění pod hlavou Cometic, silnější a pevnější hlavové šrouby M12 s pevností 12.9, bronzová vodítka na ventilech atd. Takže pro to, aby to vydrželo je uděláno maximum. Samozřejmě od toho jak dlouho to vydrží se odvíjí také to jak se s tím jezdí - při běžném provozu plný výkon nevyužívám pořád a dá se jet i pomocí EBC snížit za jízdy tlak turba na 1 bar. Tenhle motor jezdil závody, tak je konstruován na vyšší zátěž.

Co se týče převodovky, tak tam strach také nemám - jednak je to starý dobrý třídílný 5q a jednak je po celkové kontrole částečné repasi. Při stavbě jsem nic nepodcenil a většina dílů je nových nebo repasovaných.
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od petrAR156 » 31.12.2015, čtv 10:13

Moc pěkný !
Díval jsem se na to video s lambem a je vidět, že to pěkně tahá za volant, píšeš o zakázkovým samosvoru, myslíš že Q2 by to nezvládl? Nebo pro tuto konstalaci není k mání?

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 31.12.2015, čtv 12:16

petrAR156 píše:Moc pěkný !
Díval jsem se na to video s lambem a je vidět, že to pěkně tahá za volant, píšeš o zakázkovým samosvoru, myslíš že Q2 by to nezvládl? Nebo pro tuto konstalaci není k mání?
Díky,

ano zatáhlo to když jsem odbočil na ten nájezd a víc přidal :-).

Q2 si myslím, že by to zvládl, ale jak správně píšeš - pro tuto převodovku není k mání. i když asi by se dal přizpůsobit. Ta firma co se tím zabývá by mi postavila diferenciál přímo na mou převodovku a cenově to vychází o pár tisíc víc než Q2 což mi za to stojí.
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18967
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Kubas » 31.12.2015, čtv 13:19

origo Q2 byl jen pro JTDm 110kW, ne? čili nějakých 300nM.... lidi to dávají i do V6 a žádné stížnosti na to myslím nejsou.... ale tady jsme výkonem i krouťákem někde jinde, takže se asi železo na míru vyplatí.... :smt023

no bude hodně zajímavé srovnání tohodle auta s běžnýma Alfama někde na technické trati typu Kámen nebo Mácháč.... s plynem tam bude potřeba pracovat velmi obezřetně.... a nedej bože aby sprchlo.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 31.12.2015, čtv 16:48

Kubas píše:origo Q2 byl jen pro JTDm 110kW, ne? čili nějakých 300nM.... lidi to dávají i do V6 a žádné stížnosti na to myslím nejsou.... ale tady jsme výkonem i krouťákem někde jinde, takže se asi železo na míru vyplatí.... :smt023

no bude hodně zajímavé srovnání tohodle auta s běžnýma Alfama někde na technické trati typu Kámen nebo Mácháč.... s plynem tam bude potřeba pracovat velmi obezřetně.... a nedej bože aby sprchlo.... :wink:
Ano sériově se montoval do JTDm 110 kW a dá se zastavět i do V6 (to chci realizovat u svého GTV) kde to taky funguje velmi dobře.

Ano máš pravdu, že sériová Q2 je do nějakých 300 Nm (zvládla by určitě víc ale na úkor životnosti samozřejmě) což bude v mém případě téměř dvojnásovně překročeno (po instalaci výše zmíněných dílů tam bude hodně přes 500 Nm) takže další důvod proč nechat vyrobit diferenciál na míru.

Na Mácháči jsem letos byl a zkusil zajet jak sprint tak "okruh", nicméně to tam ještě nebyl stávající podvozek ani brzdy tak jsem musel s plynem hodně opatrně :-). Spíše než Mácháč nebo Kámen mě láká Most.
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 1.1.2016, pát 13:58

Tak nějaké novinky pro dnešek:

- větší olejový chladič Setrab včetně nových hadic
- přepracovaný přívod vzduchu včetně nového filtru KN
Přílohy
12367051_1094371780573651_1100561816_n.jpg
12388327_1094802917197204_1905964078_n.jpg
1960255_1095060787171417_371016838_n.jpg
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Danni » 1.1.2016, pát 15:16

ten chladic je zapojeny jak? olej co ide cez chladic obchadza olejovy filter a bez termostatu?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2864
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od vonkreuz » 1.1.2016, pát 19:26

Spíše mně překvapuje umístění chladiče. Ten motor je 8v nebo 16v? :-k
Protože u Lancia Thema nebo Delta I turbobenzina 16V je chladič oleje na středu motoru, chycený je na nápravnici.
U Themy a Delty I turbobenzina 8v je chladič více tak jak to má Václav.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 4.1.2016, pon 19:01

Chladič je zapojen tak jako původní originál. Olej co jde z chladiče jde zpět přes filtr samozřejmě  Co se týče termostatu tak teď úplně nevím co tim bylo myšleno.
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti