Baterie a problémy s ní spojené
Re: Baterie a problémy s ní spojené
ted jsem zmeril stilo a ma odber 0,05A... To je teda uz sakra moc...
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw.
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Re: Baterie a problémy s ní spojené
to je 50mA a jedna klasicka ledka ma odber 20mA ta ze vela to urcite nie je
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Baterie a problémy s ní spojené
0,05A je 1,2A za den. Takze 60ah aku je za 50dni stani vyzrana do 0. Mne se to zda sakra dost.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw.
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1425
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Filip B52:
Dodej foto. Tak velka baterka se tam totiz nevleze.
Dodej foto. Tak velka baterka se tam totiz nevleze.
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
Re: Baterie a problémy s ní spojené
mne raz ostalo svietit stropne svetlo v aute cca 1.6A odber lediek celu noc a skoro cely den a nastartoval som... 50mA je normalne a ak ti stoji auto 50 dni tak odpoj baterku
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
- MikeC
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1582
- Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
- Bydliště: Polsko - někde u Katovic
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Tak zrovna Stilo není nejlepší auto pro srovnání. Měli/máme jich pár v rodině a dycky žraly víc než je normální 

Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Re: Baterie a problémy s ní spojené
mikec- tak ja muzu zmerit jen stilo 50mA a alfu 27mA, neb mi stoji pod pergolou. Proto jsem se ptaj, kolik vam alfy odebiraj z aku. Protoze jakykoliv odber je blbej. Aku by mela byt ze sve podstaty chem.reakce stale na 100 proc. Jinak sulfatuje. Vemte si, ze kazdy start motoru vrati altik zpatky do aku az po cca 15km! Takze kdo startuje vic jak jezdi a aku nedobiji z ext.zdroje, tak ma kapacitu aku treba jen polovicni... 

alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw.
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1425
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie a problémy s ní spojené
totalni nesmyslmichal96 píše:Vemte si, ze kazdy start motoru vrati altik zpatky do aku az po cca 15km!
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Většina moderních startovacích akumulátorů pro motorová vozidla nese označení „bezúdržbový“. Víte, co to přesně znamená?
Každý olověný akumulátor z podstaty potřebuje ke své činnosti vodu. Přesněji řečeno vodou zředěnou kyselinu sírovou. Druhou nedílnou částí akumulátoru jsou olověné desky. Protože olovo je měkký kov, pro použití v akumulátoru se musí upravit (legovat) tak, aby získal příznivější mechanické vlastnosti. U obyčejných „údržbových“ akumulátorů se pro legování používal antimon, který ale způsoboval ztrátu vody při činnosti akumulátoru. S nástupem nových technologií se pro legování olova začal používat vápník nebo stříbro a spotřeba vody se díky tomu dostala na tak nízkou hranici, že je možno baterie označovat jako bezúdržbové.
Z výše uvedeného vyplývá, že bezúdržbovost nemá nic společného s nabíjením baterií, je to „pouze“ ukazatel spotřeby vody.
Stav nabití akumulátoru má přímý vliv jednak na jeho výkon (kde nic není, ani smrt nebere ), ale také na jeho životnost. Desky akumulátoru provozovaného trvale při nízkém stupni nabití poškozuje sulfatace. Dochází k uvolňování činné hmoty ze struktury desky a k mechanické destrukci desky samotné. Důsledkem je postupná ztráta výkonu, případně zkrat článku. Rovněž alternátoru nesvědčí provoz s poškozeným akumulátorem, 67% poruch alternátorů je způsobeno tímto provozem.
Pokud je vozidlo v pravidelném a přiměřeném provozu, ve vozidle nejsou namontována různá více či méně potřebná přídavná zařízení a funguje správně alternátor, máte baterii nejspíš dostatečně nabitou. Co znamená „přiměřený provoz“? Dlouhodobým sledováním bylo zjištěno, že start odebere z baterie tolik energie, že pro její doplnění potřebujete ujet alespoň patnáct kilometrů. Berte to, prosím, jako průměrný údaj. Prostě musí být rovnováha mezi příjmem a výdejem energie z akumulátoru. Jestliže naše vozidlo víc stojí v garáži, než jezdí, anebo jezdíme pouze krátké vzdálenosti, nezbude nic jiného, než doplnit jednou za čas energii do akumulátoru nabíječkou. Mimo starosti o stav nabití akumulátoru je třeba ještě dbát na čistotu a správné utažení svorek na kontaktech baterie.
Každý olověný akumulátor z podstaty potřebuje ke své činnosti vodu. Přesněji řečeno vodou zředěnou kyselinu sírovou. Druhou nedílnou částí akumulátoru jsou olověné desky. Protože olovo je měkký kov, pro použití v akumulátoru se musí upravit (legovat) tak, aby získal příznivější mechanické vlastnosti. U obyčejných „údržbových“ akumulátorů se pro legování používal antimon, který ale způsoboval ztrátu vody při činnosti akumulátoru. S nástupem nových technologií se pro legování olova začal používat vápník nebo stříbro a spotřeba vody se díky tomu dostala na tak nízkou hranici, že je možno baterie označovat jako bezúdržbové.
Z výše uvedeného vyplývá, že bezúdržbovost nemá nic společného s nabíjením baterií, je to „pouze“ ukazatel spotřeby vody.
Stav nabití akumulátoru má přímý vliv jednak na jeho výkon (kde nic není, ani smrt nebere ), ale také na jeho životnost. Desky akumulátoru provozovaného trvale při nízkém stupni nabití poškozuje sulfatace. Dochází k uvolňování činné hmoty ze struktury desky a k mechanické destrukci desky samotné. Důsledkem je postupná ztráta výkonu, případně zkrat článku. Rovněž alternátoru nesvědčí provoz s poškozeným akumulátorem, 67% poruch alternátorů je způsobeno tímto provozem.
Pokud je vozidlo v pravidelném a přiměřeném provozu, ve vozidle nejsou namontována různá více či méně potřebná přídavná zařízení a funguje správně alternátor, máte baterii nejspíš dostatečně nabitou. Co znamená „přiměřený provoz“? Dlouhodobým sledováním bylo zjištěno, že start odebere z baterie tolik energie, že pro její doplnění potřebujete ujet alespoň patnáct kilometrů. Berte to, prosím, jako průměrný údaj. Prostě musí být rovnováha mezi příjmem a výdejem energie z akumulátoru. Jestliže naše vozidlo víc stojí v garáži, než jezdí, anebo jezdíme pouze krátké vzdálenosti, nezbude nic jiného, než doplnit jednou za čas energii do akumulátoru nabíječkou. Mimo starosti o stav nabití akumulátoru je třeba ještě dbát na čistotu a správné utažení svorek na kontaktech baterie.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw.
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Proč myslíš ? Mě to přijde celkem logický.pedro m píše:totalni nesmyslmichal96 píše:Vemte si, ze kazdy start motoru vrati altik zpatky do aku az po cca 15km!
Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Nissan Murano 3.5 V6
Alfa Romeo 156 2.0 TS
ex: Nissan Primera 2.0 GT
Nissan Murano 3.5 V6
Alfa Romeo 156 2.0 TS
ex: Nissan Primera 2.0 GT
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1425
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie a problémy s ní spojené
spocitejte si to, neni to tezke, dobiti baterie po JEDNOM startu trva cca 2 az 5 minut
samoze pokud za ten cas ujedete 15 km tak vam nic nerozporuju
samoze pokud za ten cas ujedete 15 km tak vam nic nerozporuju

Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Pedro, jistě, spočítat se to dá, ale to jsou laboratorní podmínky...., nová aku, nový alternátor, žádný přechodový odpor, žádný jiný spotřebič.....
u cca 8 let starého auta, bude situace úplně jiná..... přechodový odpor na kontaktech, v kabelech, diodový můstek taky nebude 100 procentní, všude přítomná vlhkost, sesulfatovaná aku....já těch 15km vidím jako velkou realitu.
u cca 8 let starého auta, bude situace úplně jiná..... přechodový odpor na kontaktech, v kabelech, diodový můstek taky nebude 100 procentní, všude přítomná vlhkost, sesulfatovaná aku....já těch 15km vidím jako velkou realitu.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw.
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Musíš ale vzít v úvahu, že Pedro má i na 8 let starém autě absolutně všechny součástky nové, takže si klidně může počítat dobíjení jak na novém autě. 

Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
- pedro m
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1425
- Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
- Bydliště: karpaty
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie a problémy s ní spojené

Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...
- kurenadvore
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 26.6.2011, ned 11:49
- Bydliště: žilina
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Pekný nový rok prajem Alfisti
A nový rok nemôže byť len tak, preto prosím o radu, odporúčanie, akú batériu do 2.0 jtdm? Značka pravdepodobne EXIDE (mal som ju aj na 147), len aby to fungovalo ako má.. Ďakujem!

A nový rok nemôže byť len tak, preto prosím o radu, odporúčanie, akú batériu do 2.0 jtdm? Značka pravdepodobne EXIDE (mal som ju aj na 147), len aby to fungovalo ako má.. Ďakujem!
Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDm2 125kw, 6/2010
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kw, 8/2002
EX: Citrón Saxo VTS 1.6 16V
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kw, 8/2002
EX: Citrón Saxo VTS 1.6 16V
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Já bral řadu premium už dvakrát, jendu do alfy ( 3 roky ) a teď máti do opla, zatím žádný problém a cena taky super. http://www.battery-import.cz/autobateri ... 2v--ea722/
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
- kurenadvore
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 26.6.2011, ned 11:49
- Bydliště: žilina
Re: Baterie a problémy s ní spojené
No len ja som našiel zas nejaké ďalšie špecifikácie, kde uvádzajú, že pre 1.9 a 2.4 jtd je ok baterka s kapacitou 70Ah. A pre 2.0 jtdm až 90Ah...hm.
http://autobaterie.heureka.sk/exide-pre ... 20a-ea900/
http://autobaterie.heureka.sk/exide-pre ... 20a-ea900/
Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDm2 125kw, 6/2010
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kw, 8/2002
EX: Citrón Saxo VTS 1.6 16V
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kw, 8/2002
EX: Citrón Saxo VTS 1.6 16V
Re: Baterie a problémy s ní spojené
No a původní co tam je má jakou kapacitu? Já měl třeba jen 64 Ah
. Jinak bych osobně koupil co kastlík rozměry dovolí 


Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Všude vidím pro 159 2.0 mezi 70-77Ah. Půjde spíš o startovací proud
159 SW 2.2 JTS
Renault Twingo - už je v kostce
Renault Twingo - už je v kostce
- kurenadvore
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 26.6.2011, ned 11:49
- Bydliště: žilina
Re: Baterie a problémy s ní spojené
tak tá baterka čo tam je, zaberá tak 60% priestoru, predajcovia šetria
A 720A je rovnaký aj pre 70Ah aj 90Ah.

A 720A je rovnaký aj pre 70Ah aj 90Ah.
Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDm2 125kw, 6/2010
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kw, 8/2002
EX: Citrón Saxo VTS 1.6 16V
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kw, 8/2002
EX: Citrón Saxo VTS 1.6 16V
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Držel bych se papírů, nač spekulovat - to máš jako s oleji :_)
159 SW 2.2 JTS
Renault Twingo - už je v kostce
Renault Twingo - už je v kostce
- kurenadvore
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 26.6.2011, ned 11:49
- Bydliště: žilina
Re: Baterie a problémy s ní spojené
áno presne tak. lejem Seléniu WR Pure Energy 5W-30 podľa špecifikácie. Ale tak, keď "papier znesie" vraví 90Ah http://manualy.autooo.eu/katalogy/alfa- ... 010_SK.pdf tak tak mám urobiť? 

Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDm2 125kw, 6/2010
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kw, 8/2002
EX: Citrón Saxo VTS 1.6 16V
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kw, 8/2002
EX: Citrón Saxo VTS 1.6 16V
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Nezlob se na mě ale to je otázka, jako když si v Ikei koupíš stůl a pak tam voláš, jestli to podle návodu máš složit
159 SW 2.2 JTS
Renault Twingo - už je v kostce
Renault Twingo - už je v kostce
- kurenadvore
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 26.6.2011, ned 11:49
- Bydliště: žilina
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Len na stôl v IKEA máš tiež sto návodov na stiahnutie v kadejakých jazykových mutáciách. preto sa pýtam tu, kde ľudia jazdia na Alfách. Alebo zajtra dopyt priamo u oficiálneho dílerstva. Ale tam niekedy vedia menej ako google, česť výnimkám samozrejme. Preto pokladám dopyt na otázku ohľadom skúsenosti tu.. PEACE 
EDIT: Našiel som viac manuálov, preto sa pýtam. Hlavne preto, že tam je rozdiel v rozmedzí 70-90Ah.

EDIT: Našiel som viac manuálov, preto sa pýtam. Hlavne preto, že tam je rozdiel v rozmedzí 70-90Ah.
Alfa Romeo 159 sw 2.0 JTDm2 125kw, 6/2010
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kw, 8/2002
EX: Citrón Saxo VTS 1.6 16V
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85kw, 8/2002
EX: Citrón Saxo VTS 1.6 16V
Re: Baterie a problémy s ní spojené
to kurenadvore: Osobne by som tam dal napr. Exide premium 77Ah, startovaci prud 760Ah alebo Bosch S5 77Ah, startovaci prud 780 Ah, resp. Bosch S5 85Ah so startovacim prudom 800A. Od 1.9 sa lisi 2.0 zvacsenim vrtanim valcov, prudovo to asi nebude velky rozdiel. Zvaz podla ceny. Ja mam v aute prvu spominanu a zatial OK.
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 110 kW
You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.
You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti