Hele já nevim, v jedné větě píše "Atmosfera r.v.1995 model 96 s OBDII" a o pár vět dál "povídám to nepřečtete EOBDII to nepodporuje"
No nejspíš je to auto bez OBD II.
Jinak v prvním příspěvku je tady ten Metodickej postup a co jsem do toho tak zběžně koukal, tak se mi zdá, že je to tam všechno vysvětlený. Trochu problém je myslím v tom, že se tam všude píše OBD a přitom se myslí OBD II, resp. EOBD. Takže není rozhodujícím jestli máš OBD zásuvku, ale jesli je auto vybaveno systémem OBD II (EOBD), a proto v tom mají ti technici asi bordel a na to snad mají to přechodný období do června, aby se to naučili. Doporučuju každýmu, kdo neví co a jak, ať si to sám nastuduje, případně vytiskne a pak to těm debilům omlátí o hlavu.
Pro auta s OBD zásuvkou, ale bez OBD II by teda mělo platit toto:
Z metodického pokynu, strana 16:
"d) kontrola paměti závad řídicího systému hnacího agregátu (řízené
systémy bez OBD)
1. Vozidla bez OBD se diagnostikují v souladu s pokyny výrobce vozidla. V případě, že výrobce
vozidla kontrolu řídicího systému výslovně nepředepisuje, uvede se tato skutečnost do příslušné
kolonky protokolu ve znění "Není předepsána" a vozidlo se z hlediska kontroly paměti závad
nehodnotí.
2. Některá vozidla bez OBD mohou být vybavena indikátorem chybné funkce motoru, jehož vzhled
může být velmi podobný kontrolce MIL, kterou povinně používají vozidla s OBD. S ohledem na
skutečnost, že vybavení vozidel touto kontrolkou nebylo legislativně předepsáno, bere se na její stav
ohled pouze v případě, že to výrobce vozidla udává ve svých pokynech.
3. Vozidla bez OBD se diagnostikují on-line pouze tehdy, pokud to komunikační rozhraní a SW
vybavení použitého přístroje umožňuje. Vyhodnocení se neprovádí automatizovaně, zhodnocení musí
učinit mechanik.
4. Pokud je k navázání komunikace potřebný externí přístroj, který není součástí multifunkčního
přístroje pro měření emisí a neumožňuje on-line přenosy, zadají se příslušné údaje do programu ručně.
Výpis z diagnostického přístroje, se přiloží jako příloha protokolu pouze tehdy, když externí
diagnostický přístroj umožňuje pořízení výpisu.
5. U vícepalivových vozidel se postupuje podle pokynů výrobce vozidla a výrobce přestavbové sady.
Neudává-li výrobce jinak, potom se u soustav s uspořádáním palivového systému "Master-Slave"
diagnostikují pouze hlavní, tzv. "Master" řídící jednotky.
6. U MultiECU uspořádání systému řízení se diagnostikují všechny dotčené řídící jednotky motoru.
7. Vyhodnocení diagnostiky:
i) Sporadické závady se nevyhodnocují a ani se neuvádějí do protokolu.
ii) Emisně nesouvisející závady se nevyhodnocují a ani se neuvádějí do protokolu. Hlavním
vodítkem pro posouzení vlivu závady je dokumentace výrobce, jedná se například o závady
tempomatů, vnitrovozidlové komunikace s ostatními jednotkami, systému vytápění vozidla
apod.
iii) U vícepalivových vozidel se zážehovými motory na LPG/NG bez OBD, nepoužívajících
systém uspořádání Master-Slave, se v paměti chyb při provozu na plyn mohou vyskytovat
následující závady: lambda sonda (porucha obvodu, porucha funkce), vstřikovače (odpojení,
zkrat), regulační odchylka. Pokud výrobce neudá jinak, závady se v tomto případě vypíší,
avšak pokud se v paměti jiné závady než tyto nevyskytují, celkový výsledek se uvede jako
vyhovující s odůvodněním, že se jedná o tzv. zavlečené závady.
8. Celkový výsledek kontroly (vyhověl/nevyhověl) je vždy na zodpovědnosti mechanika provádějícího
kontrolu, neprovádí se automatizovaně."