Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
sportovní sání? ten molitan, co tu pár jedinců vehementně hájí? no jasně, prach ti mohl poškodit tu váhu, zas... klapku...
- jirka.dostal88
- Příspěvky: 27
- Registrován: 7.4.2011, čtv 08:22
Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
No on to není ten molitanovej,je to nějakej lepší,ale stejně,vykopnu ho a jdu to zkusit vyčistit.Doufám,že mi to nezničilo tu novou váhu,to bych se po...
Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
KN a spol. bych tak nějak i věřil, ale zas vložce do filtrboxu, moc nevěřím hříbkům, tam musíš mít jistotu, že je to 100% dobře utěsněno... absolutně nevěřím tuzing molitanům z Aukra a podobně... ale zas se najde spousta obhajovatelů...
svíčky jsou jaké značky? kabely? cukání mi dělala cívka... měl jsi to na diagnostice?
svíčky jsou jaké značky? kabely? cukání mi dělala cívka... měl jsi to na diagnostice?
Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
jj takhle sem jí měl pootevřenou taky, otáčky pořád lítaly vysoko, tak jí v servisu vyměnili za starší funkční a je klid.Ale zkus nejdřív poštelovat ten doraz.
AR 156 2.4Jtdm, 2004
všechno co má trvat dlouho, vzniká pomalu...
všechno co má trvat dlouho, vzniká pomalu...
Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
...takže klapku som privrel na hodnotu "takmer zavretá". Nasledoval reset klapky a vymazanie autoadaptačných dát. Nastal okamih "O" a dopadlo to takto:
-štart bez problémov na prvý pokus (predtým aspoň 2× zdochla)
-dá sa rozbiehať s úplne jemným plynom
-žiaden klokaní benzín
-voľnobežné otáčky sa držia na 800+- aj pri zapnutí klímy a všetkých svetiel.
-už sa dá aj predbiehať
-zatiaľ mám pocit, že pri plnom plyne má slabší ťah, ako keď mierne plyn uvoľním. Vtedy akoby mierne poskočila. Možno by bolo treba prefúknuť trubky, ale začalo liať...
Výsledok je taký, že so stavom predtým sa to nedá porovnať
-štart bez problémov na prvý pokus (predtým aspoň 2× zdochla)
-dá sa rozbiehať s úplne jemným plynom
-žiaden klokaní benzín
-voľnobežné otáčky sa držia na 800+- aj pri zapnutí klímy a všetkých svetiel.
-už sa dá aj predbiehať
-zatiaľ mám pocit, že pri plnom plyne má slabší ťah, ako keď mierne plyn uvoľním. Vtedy akoby mierne poskočila. Možno by bolo treba prefúknuť trubky, ale začalo liať...
Výsledok je taký, že so stavom predtým sa to nedá porovnať

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
moze mi niekto vyfotit tesnenie http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1
Cislo 2. Nema tam zvlast tesnenie, len to co je pevne na skrtiacej klapke. Pripadne kde by som ho kupil. Auto kelly ani art to nemaju. D
Cislo 2. Nema tam zvlast tesnenie, len to co je pevne na skrtiacej klapke. Pripadne kde by som ho kupil. Auto kelly ani art to nemaju. D
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
to bude asi jen o kroužek koupíš podle průměru a tloušťky někde v ložiskách za pět korun. nebo origo ve fiatu.
Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
Dneska jsem čistil klapku.Po našroubování to mělo hodně vysoké otáčky, takže jsem jí znovu rozebral, a seřídil tak ať je klapka skoro uškrcená.
Dal jsem jí zpátky nechtělo chytit, poté chytlo po čase chcíplo (vypnul sitič?) poté jsem zase přidal doraz a už to chytlo a opět mělo vysoké otáčky, to je problém seřízení.
Ale zajímalo by mě jak poznat, že správně funguje krokovací motorek? Myslel jsem, že ten motorek tam je pro měření otevření klapky. Jak to tedy je?
Díky moc
Dal jsem jí zpátky nechtělo chytit, poté chytlo po čase chcíplo (vypnul sitič?) poté jsem zase přidal doraz a už to chytlo a opět mělo vysoké otáčky, to je problém seřízení.
Ale zajímalo by mě jak poznat, že správně funguje krokovací motorek? Myslel jsem, že ten motorek tam je pro měření otevření klapky. Jak to tedy je?
Díky moc
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
Klapka je ovládná lankem?
Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
ANo, ale z druhé strany je motorek, moc nevím k čemu tam je. Předpokládal bych, že tam je přes potenciometr na snímání natočení škritící klapky. Nějak bych rád ověřil jestli dobře funguje. než ho hned měnil
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
Takže jsi to lehce dodrbal, protože ten šroub není na nastavování volnoběhu, ael je nastavený napevno z továrny a dělá doraz pro klapku. Motorek je to, co nastavuje volnoběh. Jestli jsou vysoké otáčky tak je chyba jinde. Bude potřeba přes diagnostiku znovu nakalibrovat potenciometr škrtící klapky tedy nulu k nule a pak se může pokračovat v hledání závady.
Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
staré téma ale co ... zeptám se
mě osobně AR 156 kolísá když vyřadím a dojíždím třeba ke křižovatce tak to zakolísá cca 800-1200 párkrát ale zajmavé je že když tam dám 100oktanový benál shell V-power tak to nedělá nebo minimálně a proto se ptám protože je tu ruzných názoru dost... vyčistím klapku,koupím nový krok.motůrek a mělo by to být ok ne ? čistit starý a různě pak to dávat dohromady se mě moc nechce navíc to nebude drahé byly dělány rozvody takže áha je taky celkem nová a tak tyto dvě věc výše popsané by stačit měli ne ? děkuji za odpověď snad si toho někdo všimne
že jsme sem napsal po 4 letech 



Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
mě začaly taky kolísat otáčky, nejdřív to dělalo několik měsíců vždycky jen tak dvakrát při zařazení neutrálu a pak se normálně držely a v poslední době to začalo dělat už pořád a někdy to i chcíplo a začlo to nějak blbě táhnout v nízkejch otáčkách, tak mi tam dali novej krokovej motorek a nastavili to a zas to jezdí pěkně a otáčky držej, tak doufám, že to nějakou chvíli vydrží
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
mám stejný problém no... ohledně koupi krok.motůrku co je třeba pak nastavit ? píšete nastavili hádam že někde v servise ale zajímá mě zda se to dá zvládnout i doma v garáži u normálně vybaveného majtele :ú) hádam že to nic světobornýho nebude dáte mi víc info ?
Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
kámoš mi to vyměnil v dílně, ale bylo to pomalu horší než s tím starým, tak s tím doskákal ke klukovi co má diagnostiku (nevím teda jakou) napíchli to, motor vytočili 3 x po sobě na 5,5 tisíce otáček, pak to spadlo na 900 otáček a už to šlapalo. Jestli by pomohlo to jen 3 x protočit, to nevím, on to bral tak, že to při tom nastavila ta diagnostika, tsk snad jo 

AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
tak se mi klube problém, auto se po nastrartování v zimě přidusí a pak jde normálně, dělá to jenom moment po startu... dělal to i minulou zimu, tam i chcípnul, ale vyčistila se klapka a byl pokoj 

Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
tak jsem o vikendu vykuchal klapku, mam 1,6TS v 147 a tam je jina klapka, stačí sundat hadici mezi vahou a klapkou, odpojit spodní konektor - horni dva na ŘJ se neodpojuji, vytáhnout čtyři šrouby, co ji drží u sání a jde krásně ven... žádné potenciometry se nečistí, je to tam uděláno jinak a po 160tis km se tváří jako nové... může se pohybovat s klapkou, je na něčem jako silná pružinka, takže se může při čištění přetláčet a manipulovat s ní, nic se tam nemůže poškodit
- kravitzUL
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1167
- Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
- Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří
Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
tak jdu na tu klapku u 3.2 taky dnes a uvidíme. Motor krásně tahá i jede, ale na volnoběh je lehce nepravidelný ať za studena, nebo ohřátý. Když někde po projížďce zastavim tak to je chvilku v poho, ale drží stále jen 700 ot, to je asi málo počítám. Svíčky i váha jsou dle předchozího majitele-alfisty nové, každopádně se na ně taky pak podívám.
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
700 není zas tak málo na V6tku, když 4 válec běží na 800+/- a V6 má plynulejší dodávku Mk-pokud dáš do diagramu okamžitej průběh MK na klikovce...ne absolutní číslo..
Nepravidelnost chodu může míst horší cívka, která má prasklej obal a tu a tam si jiskra přeskočí na kryt vaček, místo na jiskřišti svíčky ve spalovacím prostoru... na chodu se to prakticky neprojevovalo, občas si jakoby jemně "střelila" do vejfuku.. ani nestřelila, ale spíš jakoby zachrochtala
na to jsem přišel náhodou za tmy při sundaným krytu a běžícím motoru...orpava je někdy jendoduchá (stačí cívku podložit vhodným izolantem), někdo horší -nová cívka...
než čištění klapky, kteýr má pramalej vliv na výkon a kulturu chodu (nikdy jsme potom nepocítil změnu..), bych se zaměřil na těsnost sacího potrubí a zkusil bych dekarbonizaci motoru..
Nepravidelnost chodu může míst horší cívka, která má prasklej obal a tu a tam si jiskra přeskočí na kryt vaček, místo na jiskřišti svíčky ve spalovacím prostoru... na chodu se to prakticky neprojevovalo, občas si jakoby jemně "střelila" do vejfuku.. ani nestřelila, ale spíš jakoby zachrochtala
na to jsem přišel náhodou za tmy při sundaným krytu a běžícím motoru...orpava je někdy jendoduchá (stačí cívku podložit vhodným izolantem), někdo horší -nová cívka...
než čištění klapky, kteýr má pramalej vliv na výkon a kulturu chodu (nikdy jsme potom nepocítil změnu..), bych se zaměřil na těsnost sacího potrubí a zkusil bych dekarbonizaci motoru..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
tesnost sania od O kruzkov odvetravania az po tesnenia ventildeklov, tam si to tiez moze prisavat hlavne na volnobeh...
zvuk sijaceho stroja som mal tiez ked ze auto 5 rokov viac stalo jak jazdilo, hlavne za tepla to bolo najviac pocut ale casom na novom oleji to stichlo, este chcem naliat do motoru Tutela Professional Motor Flush 400ml, pol flasky a najazdit s tym tak 100km nech to precisti setky kanalky a rozlepi zdvihatka co planujem az bude mat ten olej tak 2000km a potom tam dam mobil1 5w50
a este mi bolo poradene urobit tu dekarbonizaciu, rozprasovat vodu do sania
a co som mal este problem tak si to aj strielalo do vyfuku ale vyjazdenim par litrov noveho benzinu to prestalo a kontakty na vstrekoch
dobre je aj pozret sa na vacky a jak to tam je zakarbonovane
edit: hmm tu je to nejak OT
zvuk sijaceho stroja som mal tiez ked ze auto 5 rokov viac stalo jak jazdilo, hlavne za tepla to bolo najviac pocut ale casom na novom oleji to stichlo, este chcem naliat do motoru Tutela Professional Motor Flush 400ml, pol flasky a najazdit s tym tak 100km nech to precisti setky kanalky a rozlepi zdvihatka co planujem az bude mat ten olej tak 2000km a potom tam dam mobil1 5w50
a este mi bolo poradene urobit tu dekarbonizaciu, rozprasovat vodu do sania
a co som mal este problem tak si to aj strielalo do vyfuku ale vyjazdenim par litrov noveho benzinu to prestalo a kontakty na vstrekoch
dobre je aj pozret sa na vacky a jak to tam je zakarbonovane
edit: hmm tu je to nejak OT
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
- kravitzUL
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1167
- Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
- Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří
Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
No tak ta obyčejná klapka mi dala, že jsem se radši nešel jen opalovat
Vymontování vyčištění šlo krásně, ani nebyla nějak extra zanesená..odmastil jsem a lehce stříkl do osy WD. Samozřejmně těsnění u ní bylo v jendé části už připálené a demontáží se trhlo, už tu jsem čekal zradu. No nic namontuju zpět a motor prská jak moje karbeci ve spideru
a ještě nejde ani do otáček a hází chybu motoru. Takže znova vše a při demonáži vidím, že se mi tam těsnění ještě lehce přehnulo..tak seženu papírové tesnění..vytlačim a vystřihnu podle otisku...osadim a motor už neprská, ale stejně nejde do otáček a dusí se při přidání plynu. Takže po 3tí
a to už zjišťuju, že jsem i patlal a špatně jsem spojil el. kontakty, přestože se to tvářilo spojeno a zacvaklé dle vnějšího obalu, ale uvnitř to bylo vysazené
Po té to bylo samozřejmně v poho, ikdyž kontrolka motoru svítí stále a vypadá to, že klapka se snad nastavila sama správně a jízda je stále stejná. Klapka se taky při jejím vyhnutí se stále vracela do stejné polohy. Takže teď nejdřív odpojim baterku min na 20 min a uvidíme, jestli pomůže a nebo pak reset ŘJ a preventivně i nastavení klapky. Jinak mám pocit, že je to o něco lepší, ale ne zcela. Takže počítám právě taky z tou netěsností někde a nebo relé. Na svíčky taky preventivně podívám, ikdyž jsou prý nové Denso.




Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
- littlebiker
- Příspěvky: 76
- Registrován: 20.4.2015, pon 19:17
- Bydliště: Slovácko
Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
Já jsem vyčistil škrtící klapku bez restartu ŘJ a kontrolka motoru zhasla po cca 20km a 5 startech.
Jezdím ale Busso, ne TS. Škrtící klapku mám ovládanou elektronicky a vyčistit prakticky nepotřebovala, byla čistá
Jezdím ale Busso, ne TS. Škrtící klapku mám ovládanou elektronicky a vyčistit prakticky nepotřebovala, byla čistá

AR 156 2,5 V6 24V 2003
Mazda 6 2,5 GTA 2009
Kawasaki ER6N 2007
Babetta 210 1989
Ford Escort 1,6 16V Zetec 1997 - ex
Mazda 6 2,5 GTA 2009
Kawasaki ER6N 2007
Babetta 210 1989
Ford Escort 1,6 16V Zetec 1997 - ex
- kravitzUL
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1167
- Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
- Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří
Re: Vyčištění škrtící klapky a krokového motorku TS
taky mám V6
trochu si to taky myslim, taky mi to tak vždy po nějakém čase zmizlo samo i u jiných alf, ale za odpojení baterky nic nedám
ale prý je dobré tu klapku nastavi do továrních hodnot..ale myslim, že u mně v poho.


Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw
ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host