Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Odpovědět
Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8733
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 23.6.2016, čtv 20:00

Dnes se Alfa stala středem zájmu redaktorů Auto motor a sport Classic, kteří si jí vybrali pro srovnávací test s Lancií Themou 8.32. Článek vyjde v příštím čísle.

Jinak auto pro letošek odstavuju, nedá se s tím skorojezdit. Musím rozdělat celý sání a pořádně ho přetěsnit (našel jsem netěsnost pod kolenem), spasovat a vyměnit gumy. Rovnou vyměním škrtící klapku, kterou mám doma fungl novou a když bude vršek pryč, opravím konektory vstřiků, kouknu jak práší a otlakuju celej chladicí okruh a budu hledat, kde se ztrácí ten posranej tlak. Diskusí s jinými uživateli jsem došel k přesvědčení, že mi nefunguje zátěžovej regulátor zadních brzd, takže půjde na repasi. Vzhledem k fatálnímu nedostatku volného času tipuju, že letos už se s tím nesvezu.
Přílohy
WP_20160623_006.jpg
WP_20160623_012.jpg
WP_20160623_019.jpg
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18603
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Kubas » 23.6.2016, čtv 20:23

To je trosku napicu mit aut ktere je hezke na fotkach a neda se s nim jezdit.... :roll:
tak za rok, no....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8733
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 23.6.2016, čtv 20:46

Che cosa puó fare...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7001
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od speedy » 23.6.2016, čtv 21:49

:???: to by me jeblo, hodně štěstí, a at ti dělá pak už jenom radost
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Honza164
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 279
Registrován: 29.9.2015, úte 19:30
Bydliště: Brno

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Honza164 » 27.6.2016, pon 13:21

A kdy vyjde další číslo? Oni to tuším vydávají 4x do roka.
Je mi líto, že to nefunguje jak má. Ale asi to chce chvilku oddech a pak se uvidí.
MAZDA 626 2.0 (1998) [2021-present]
BMW e32 740iA (1993) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8733
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 27.6.2016, pon 13:44

Říkal tak za měsíc.
Teď to začnu pomalu rozebírat a shánět díly, co budou třeba. S vědomím, že teď už není kam spěchat, to půjde v klidu
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Sgt. » 27.6.2016, pon 14:02

kostička C4 + rozbuška ?
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Honza164
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 279
Registrován: 29.9.2015, úte 19:30
Bydliště: Brno

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Honza164 » 27.6.2016, pon 14:27

ale hovnajz :D V klidečku, to chce pauzu, chladnou hlavu a půjde to.
MAZDA 626 2.0 (1998) [2021-present]
BMW e32 740iA (1993) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2865
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od vonkreuz » 27.6.2016, pon 15:25

Sgt. píše:kostička C4 + rozbuška ?
Tak bacha, aby tam pak nebyla díra jak po Falconeovi. *varim varim
Hampi vytrvej!
Ale kdyby ses teď hned rozhodl (ještě než se pustím do repase 166ky), tak mám 3000€ a koupím jí od tebe. :-D

edit: a v úterý celý dopoledne jsem v Praze :wink:
Naposledy upravil(a) vonkreuz dne 27.6.2016, pon 15:42, celkem upraveno 1 x.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

Honza164
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 279
Registrován: 29.9.2015, úte 19:30
Bydliště: Brno

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Honza164 » 27.6.2016, pon 15:39

O tom jsem viděl i nějaký dokument v TV. Prý i seismologové zaznamenali otřesy, jak to byl silný výbuch. Možná je to tam napsané, nechce se mi to louskat.
MAZDA 626 2.0 (1998) [2021-present]
BMW e32 740iA (1993) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8733
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 27.6.2016, pon 18:28

Se poseru, v tý gumě, co jsem lepil byla ta díra ještě jedna. Jak jsem hnul se sponou, uvolnila se a proto to zas jelo nahovno. Nic, už to mám skoro rozdělaný a gumy objednaný nový. V práci se pokusim slepit ty nožičky, na kterých drží sací komora, to se nový už koupit nedá.
Přílohy
WP_20160627_003.jpg
WP_20160627_004.jpg
WP_20160627_002.jpg
WP_20160627_001.jpg
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Danni » 27.6.2016, pon 19:01

niet nad originalne stahovacie zacvakovacky... az to budes najblizsie stahovat paskou tak si tu gumu najprv namaz silik.olejom ale nedotahovat na smrt, uz ked vidno ze sa ta paska zabara do gumy tak je to ok
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8733
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 27.6.2016, pon 19:06

Ty gumy mají 30 let... Netrhla se páskou. Originál jsou taky šroubovací.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od hadXR » 28.6.2016, úte 07:33

No tak hlavně je dobrý, že to jde ještě koupit.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8733
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 30.6.2016, čtv 08:11

Tak sání dorozebraný... Čekalo na mě další "milé" překvapení - vstřiky, ventily, sací kolena do poloviny výšky, vše uvnitř černý jak bota. Celá sací komora "plná" oleje, olej se válí všude ve spojích, pod kolenama, v gumách.... Něco je blbě. Podezřívám nefunkční olejový separátor a že se všechny olejové páry hrnou rovnou zpět do sání. Dal jsem ho v práci do benzínové koupele a uvidí se... Čísla vstřiků odpovídají těm, co tam mají být.
Silenbloky se podařilo slepit a vyrobeno plnící* víčko.
Přílohy
WP_20160629_005.jpg
Tady je stržený závit, je vidět, že to taky podsávalo
Tady je stržený závit, je vidět, že to taky podsávalo
černé vstřiky. Nejhorší je 4., ten co tam foukala guma
černé vstřiky. Nejhorší je 4., ten co tam foukala guma
Plnicí* víčko a opravené silenbloky sání
Plnicí* víčko a opravené silenbloky sání
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od rossogtv » 30.6.2016, čtv 09:43

cim starsi motor, tim vic oleje v sani, to je normalni stav. byly tehda delane nove voditka na ventilech ?
ty komprese maji byt 14 ale jsou jen 11,5. Ten zbytek se protlaci kolem pist. krouzku do klikove skrine a pak to jde zpet do sani, na ceste bere sebou olej. Zadny separator nemuze pochytit veskery olej a casem se to tam nashromazdi.

Nicmene ten tvuj motor viditelne zadny prehnany mnozstvi oleje nespaluje - az to bude vyhazovat oblacky od vejfuku, potom si delej starosti, ale ano, na svickach je to videt.
Ten tvuj motor ani nevyhazuje cerne oblacky, a to uz je horsi, protoze pri spotrebe 16l by to delat mel.
Vzhledem k tomu, ze veskere dulezite komponenty jsem dukladne otestoval + jsou vsechny v poradku + motor se za jizdy chova naprosto dokonale a jede primo fantasticky, je to zahada.
16l pri klidne jizde na sto km je u tohodle motoru cca 6l navic. Ta smes by mela byt tak strasne bohata, ze ten benzin musi tect i usima, ten motor by mel mit mokre, uchlastane svicky, nemelo by se mu vubec chtit jet, velke cerne oblaky za autem a strasny smrad.....To by bylo chovani motoru, kam tece 60% vice benzinu, nez ma.
Pri courani 80- 100km/h jsem jezdil s normalnim trilitrem za 8l, to je 100% mene...

To co delas momentalne, bude mit vliv max na volnobeh, ale na spotrebu/bohatost to vliv mit nebude.
Co jsem ho mel tady, na petku od 1000 otacek pocinaje, motor reagoval na plny plyn presne tak jak mel....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od riprex » 30.6.2016, čtv 10:01

Bez WB lambdy těžko říct, co ten motor dělá a na jakou směs běží no... ale toho oleje v sání je moc a u kompresí je zrovna otázka, jestli to dělá hlava nebo kroužky.

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od rossogtv » 30.6.2016, čtv 11:02

to je sice pravda, ale je zde jeden neotresitelny fakt. Posledni 3 dny doladovani jsem s tim jezdil a ten motor jede jako pila, da se rict dokonale ( s ohledem komprese 11,5 ) . Jizdni projev a to co jde z vyfuku vubec neodpovida takhle superbohate smesi. Jestli je ta smes blbe, tak maximalne v ramci 1-2litru, vice uz by bylo poznat negativne pri jizde. Kdyby ta komprese byla 14, tak to bude zrat o dalsi litr min. Jenze to nam tady jeste litaj dalsi 3 litry extra.
Jedina "chyba" byla lehce trepaci volnobeh ( ale jednoznacne jel na vsech 6 valcu ) a kdyz se spustil z otacek, na 1400 ot se motor na zlomek jakoby pozastavil - a to i pri odpojenem volnobeznem ventilu...
Ve vsech ostatnich parametrech - akcelerace od volnobehu po maximalni otacky, nahle ubirani/pridavani plynu, jizda konstantni rychlosti, superjemne ubirani/ pridavani plynu - motor jel naprosto prikladove/ pohadkove/sametove bez jedineho skobrtnuti.
To je se spotrebou 16l paradox.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8733
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 30.6.2016, čtv 11:33

rossogtv píše: Jedina "chyba" byla lehce trepaci volnobeh ( ale jednoznacne jel na vsech 6 valcu ) a kdyz se spustil z otacek, na 1400 ot se motor na zlomek jakoby pozastavil - a to i pri odpojenem volnobeznem ventilu...
Tohle všechno, včetně propadajícího se brzdového pedálu, zmizelo po zalepení té děravé gumy. Ve chvíli, kdy jsem na to znova sáhnul a objevila se tam ta další díra se to všechno vrátilo.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od riprex » 30.6.2016, čtv 14:30

Tak jako jestli ten benál mizí, tak jde buďto do motoru a nebo na zem. A jestli jde na zem, tak těma dvěma pošahanejma hadičkama u pravého předního podběhu. Ale toho byste si asi všimli, byť to může dělat až při zvýšeném tlaku za jízdy...

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8733
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 30.6.2016, čtv 14:52

Tuhle hovadinu se taky chystám prověřit, ale to bych si asi fakt všimnul. Navíc to auto smrdí a jsou černý laufy, takže to teče do motoru :D
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8733
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 1.7.2016, pát 08:13

Včera natlakováno chlazení. Poprvé jsem do toho fuknul něco přes 2 bary. Během chvíle to začalo téct někde z prostrou pod termostatem a tlak celkem rychle padnul. Pak jsem tam ještě několikrát dal něco 1,5 a těsnost se pořád zlepšovala. Nakonec to asi za půl hodiny spadlo někam na 0,7, tak jsem to nechal do rána a teď tam bylo pořád cca 0,4 bar. Což si myslím, že je dobrý. To skoro vypadá, že se tam tím přetlakem nějaká ta netěsnost zatáhla (na starej mašinách se nám to na tlakový brzdě děje normálně - netěsní, přebiješ, těsní). Každopádně musím shodit nadkolí a zkusit najít, odkud to teklo. Připravil jsem si ještě zkoušku vstřiků, abych zjistil, jestli všechny dávají stejně, ale přestala mi fungovat vyblikávačka, pomocí který se dá pustit test vstřiků. Tak jsem alespoň ověřil, že skutečně netečou.
Přílohy
WP_20160630_007.jpg
WP_20160630_008.jpg
WP_20160630_009.jpg
WP_20160630_010.jpg
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od rossogtv » 1.7.2016, pát 09:56

Hampice píše:
rossogtv píše: Jedina "chyba" byla lehce trepaci volnobeh ( ale jednoznacne jel na vsech 6 valcu ) a kdyz se spustil z otacek, na 1400 ot se motor na zlomek jakoby pozastavil - a to i pri odpojenem volnobeznem ventilu...
Tohle všechno, včetně propadajícího se brzdového pedálu, zmizelo po zalepení té děravé gumy. Ve chvíli, kdy jsem na to znova sáhnul a objevila se tam ta další díra se to všechno vrátilo.
dava to smysl, kdyz se vyradilo, klapka se zavre a v sani se udela tak velky podtlak, ze pri 1400 ot si zacal prisavat ten falesny vzduch - proto to pozastaveni v otackach.

tech 2 bary - to nedelas dobre, to si odrovnavas hridelove tesneni u vodni pumpy.
Ten motor netekl, takze ta netesnost musi byt na expanzce a tim ze tlakujes pres vicko, nevis jestli to nedela zrovna vicko. natlakuj to z tenke pripojky vlevo, max 1 bar....musi to byt expanzka nebo jedno z vicek.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od rossogtv » 1.7.2016, pát 10:39

ty vstriky davaji vsechny dobre, nebo myslis ze jeden vstrik, ktery by daval 6litru extra, ze by ten valec a cely motor takhle fungoval ? pokud vubec, davaji vsechny vstriky zaraz moc. Je treba Wideband lambda + ktomu dobrej budik a za jizdy zjistit presny AFR. Normalni lambda to neni schopna pochytit, neni na to konstrukcne delana. Pak se da ubrat pres tlak paliva ale obavam se ze vic jak 1-2 litry to nebudou, jinak to bude mit negativni dopad na beh motoru....ty cerny svicky a vyfuk - jen bohata smes to nebude, je tam preci i ten olej, co se spaluje....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8733
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 1.7.2016, pát 10:56

Víčko těsní, to jsem zkoušel solo s celou expanzkou. Ono možná právě to gufero na pumpě bylo špatně a teď si sedlo. Jak říkám, do rána to teď udrželo 0,4bar což je blízko provoznímu. Při tom prvním natlakování to nedrželo vůbec. Ty vstřiky chci zkusit havně ze zájmu a abych je mohl 100% vyloučit.
Separátor se bude přes víkend koupat v benzínu.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host