aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR
cx lze srovnávat, protože to je "součinitel odporu vzduchu karoserie vozidla" Koeficient, který vyjadřuje aerodynamickou kvalitu karoserie. Je ovlivněný tvarem karoserie, hlavně přídě a zádě, nerovnostmi povrchu (hladkost - zrcátka, kryt pod motorem, podlaha, anténa, kliky dveří, blatníky atd.)
To jaký odpor vzduchu překonává ve vysoké rychlosti už je vztah, který vyjadřuje vzdušný odpor, kde cy hraje jen částečnou roli spolu s čelní plochou a rychlostí.
http://www.fei1.vsb.cz/kat430/data/epo/ ... ozidla.pdf
https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... le_id=6761
To jaký odpor vzduchu překonává ve vysoké rychlosti už je vztah, který vyjadřuje vzdušný odpor, kde cy hraje jen částečnou roli spolu s čelní plochou a rychlostí.
http://www.fei1.vsb.cz/kat430/data/epo/ ... ozidla.pdf
https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... le_id=6761
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR
Kvalitu karoserie sice vykazuje, ale jenom v jedny ose. U sportovniho auta, treba u ty 4C, je ale taky zapotrebi mit alespon nulovy nebo nejlepe negativni cy, ktery vytvari pritlak a pridava stabilitu ve vyssich rychlostech. Bohuzel tyhle odnoty cy jsou vykoupene horsim cx. Extrem treba F1, ktera ma podle setupu cx mezi 0,5-0.7. Cx je stejne do nejakych 100-120km/h mene podstatny (projevuje se treba aerodynamickym hlukem), protoze je zavisly na druhe mocnine rychlosti a je pri techto malych rychlostech zanedbatelny proti ostatnim jizdnim odporum. Je to vsechno o kompromisu a dneska by kazdy vyrobce zvladl auto s cx 0.25, ale o tom to neni. Auto musi byt predevsim stabilni. Viz prvni pokusy Veyronu, kdy mel pri cca 350 problem s odlehcovanim zadni napravy. Neni zavodni auto, ktery ma nizsi cx nez seriovy (mozna par vyjimek).
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR
a proto hodnoty cx nelze srovnavat..... 

AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
- Limetkka
- Štamgast
- Příspěvky: 810
- Registrován: 29.9.2009, úte 18:40
- Bydliště: Práglík
- Kontaktovat uživatele:
Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR
U obdobně založených strojů jistě jsou;-)
Fiat Punto HLX mk.2
Moto Guzzi Breva 750 i.e. - potěšení na dvou kolech
Ex: AR 146 1.6TS, AR 146 1.4TS, Ford Sierra 2.0i OHC
Moto Guzzi Breva 750 i.e. - potěšení na dvou kolech
Ex: AR 146 1.6TS, AR 146 1.4TS, Ford Sierra 2.0i OHC
- petr164
- Pozorovatel
- Příspěvky: 255
- Registrován: 5.1.2007, pát 16:26
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR
155ka má docela obyčejně menší čelní profil. To dělá moc. Kdyby byl lépe zakrytý spodek, tak jsou dvě desetinky dolů...Kubas píše:velmi dobře, po zásluze nové vlákno....
Jinak teda 164 mě překvapila, o vymakané aerodynamice píše snad každý prospekt od AR od roku 1960, ale jak vidno tady fakt udělali tu kastli s velkým citem....
a že vůbec nejlíp dopadne další krabice, tedy 155, to bych fakt nečekal....
AR 146 2.0 TI 1999
Fiat Brava 1.8 ELX
Volvo S60 2.3 T5 2001
AR 164 2.0 V6 TB Super 1997
ex AR 146 1.8 TS 1997
ex AR 146 1.4 TS Junior 1998
ex AR164 2.0 TS Super 1995
ex Opel Omega A 2.0i 1989
Cuore sportivo e cavalleria alla strada!
Fiat Brava 1.8 ELX
Volvo S60 2.3 T5 2001
AR 164 2.0 V6 TB Super 1997
ex AR 146 1.8 TS 1997
ex AR 146 1.4 TS Junior 1998
ex AR164 2.0 TS Super 1995
ex Opel Omega A 2.0i 1989
Cuore sportivo e cavalleria alla strada!
- petr164
- Pozorovatel
- Příspěvky: 255
- Registrován: 5.1.2007, pát 16:26
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR
Pravda, ale hodně závisí na základním tvarovém řešení, které též dokáže solidní přítlak vyvolat bez zbytečných kazičů (spoilerů) proudění.Kolbik píše:Kvalitu karoserie sice vykazuje, ale jenom v jedny ose. U sportovniho auta, treba u ty 4C, je ale taky zapotrebi mit alespon nulovy nebo nejlepe negativni cy, ktery vytvari pritlak a pridava stabilitu ve vyssich rychlostech. Bohuzel tyhle odnoty cy jsou vykoupene horsim cx. Extrem treba F1, ktera ma podle setupu cx mezi 0,5-0.7. Cx je stejne do nejakych 100-120km/h mene podstatny (projevuje se treba aerodynamickym hlukem), protoze je zavisly na druhe mocnine rychlosti a je pri techto malych rychlostech zanedbatelny proti ostatnim jizdnim odporum. Je to vsechno o kompromisu a dneska by kazdy vyrobce zvladl auto s cx 0.25, ale o tom to neni. Auto musi byt predevsim stabilni. Viz prvni pokusy Veyronu, kdy mel pri cca 350 problem s odlehcovanim zadni napravy. Neni zavodni auto, ktery ma nizsi cx nez seriovy (mozna par vyjimek).
AR 146 2.0 TI 1999
Fiat Brava 1.8 ELX
Volvo S60 2.3 T5 2001
AR 164 2.0 V6 TB Super 1997
ex AR 146 1.8 TS 1997
ex AR 146 1.4 TS Junior 1998
ex AR164 2.0 TS Super 1995
ex Opel Omega A 2.0i 1989
Cuore sportivo e cavalleria alla strada!
Fiat Brava 1.8 ELX
Volvo S60 2.3 T5 2001
AR 164 2.0 V6 TB Super 1997
ex AR 146 1.8 TS 1997
ex AR 146 1.4 TS Junior 1998
ex AR164 2.0 TS Super 1995
ex Opel Omega A 2.0i 1989
Cuore sportivo e cavalleria alla strada!
Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR
do prvního příspěvku doplněna Giulia QV....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR
do prvního příspěvku doplněna standardní Giulia - 0,25 - nejnižší hodnota ze všech uvedených vozů....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR
A QV 0.32? To je dost velký rozdíl ne?
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Limetkka
- Štamgast
- Příspěvky: 810
- Registrován: 29.9.2009, úte 18:40
- Bydliště: Práglík
- Kontaktovat uživatele:
Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR
bo KUA velký přítlak 

Fiat Punto HLX mk.2
Moto Guzzi Breva 750 i.e. - potěšení na dvou kolech
Ex: AR 146 1.6TS, AR 146 1.4TS, Ford Sierra 2.0i OHC
Moto Guzzi Breva 750 i.e. - potěšení na dvou kolech
Ex: AR 146 1.6TS, AR 146 1.4TS, Ford Sierra 2.0i OHC
Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR
Harous píše:A QV 0.32? To je dost velký rozdíl ne?
Článek na autoforum.czDalším je monopost Formule 1, jehož koeficient odporu vzduchu je ještě o dost vyšší, konkrétně 0,7 až 1,1, podle nastavení. To proto, že prvky karoserie určené k tvorbě přítlaku - vyjma prvků k vytvoření Bernoulliho efektu - zvyšují také odpor vzduchu. A protože na Formuli 1 opravdu není moc toho, co by negenerovalo přítlak, je i odpor vzduchu ohromný.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR
Mě je jasný, že zvýšení přítlaku stojí Cx. Jen se mi to zdá jako velký rozdíl. Přeci jen to nemá křídlo jako měl Escort Cosworth...
Brožuru jsem zatím viděl jen na QV, tam píšou 0.32. To ale taky není špatná hodnota.
Brožuru jsem zatím viděl jen na QV, tam píšou 0.32. To ale taky není špatná hodnota.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9102
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR
Asi dost bue dělat ten pohyblivej spliter...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: aerodynamika (Cx) u jednotlivých modelů AR
pekny priklad je u F1 otvorene zadne kridlo
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů