2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
...
Naposledy upravil(a) ozzy dne 8.7.2019, pon 21:30, celkem upraveno 1 x.
- PetrHladik
- Příspěvky: 54
- Registrován: 8.10.2016, sob 23:32
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Ano,díky za radu,to je dobrý nápad,já totiž sebou v zimě nosím rozstřikovačku zimní z domova,takže nemusím ani odemykat auto,taky si nejdřív nastříkám okolo oken a pak otvírám,dělal jsem to i u starého auta,ale tam se nespouštěli okna při odemknutí,glycerin bude asi lepší,máš pravdu,já používal silikon ale nebyl moc dobrý,jinak gumy okolo oken si myslím,jsou z materiálu podobný silikonu,takže by neměli přimrzat,ale jak zateče voda a pak zamrzne,je to prostě průšvih,no uvidím,jinak glycerin použiju taky,dík za radu :-)
Brera 2.2JTS/136kW
- PetrHladik
- Příspěvky: 54
- Registrován: 8.10.2016, sob 23:32
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Jinak mám jeden postřeh,pokud má někdo stejný problém,po koupi Alfy breraa2,2JTS jsem měl občas problém,že mi ALfa startovala někdy až na podruhé,tak jsem schválně natankoval 2x nádrž 100Verva Benzina a světe div se? Alfička najednou staruje uplně parádně na drc a napoprvé,nevím čím to bylo,ale napadlo mě,že v bazaru to auto stálo bůhví jak dlouho,studený starty a pravidelně,než se to prodalo a teď jsem jí pořádně projel a dávám jen Vervu 100,tak auto je živější a starty i v tomto počasí bez problému napoprvé.Diagnostika nehlásí žádné problémy.Jinak jsem se dočetl,že Verva a Carrera 100 se nevyrábí v čechách,ale dováží se jako prémiový a plně aditivovaný benzín z Rakouska,do kterého se nepřidávají BIO složky a je čistý,čistí palivovou soustavu,takže pokud má někdo podobný problém,ať zkusí Vervu nebo Carreru 100 a dá vědět.
Brera 2.2JTS/136kW
- PetrHladik
- Příspěvky: 54
- Registrován: 8.10.2016, sob 23:32
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Jinak Verva je o 3Kč dražší,ale myslím,že to nikoho nezrujnuje a tvlášť když má takovouhle káru,proč jí nedopřát lepší benzín...
Brera 2.2JTS/136kW
- PetrHladik
- Příspěvky: 54
- Registrován: 8.10.2016, sob 23:32
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Jinak mi dal na prdel pán s Modeem,byl o auto napřed,ale já se později rozjel,jinak bych s ním byl na stejno,ale blížila se zatáčka a maokro a radar tak jsem zpomalil,ale bylo vidět,že Mondeák měl radost jak napráskal Breře :-) ale stejně,Brera je hezčí a to mě utěšilo :-)
Brera 2.2JTS/136kW
- PetrHladik
- Příspěvky: 54
- Registrován: 8.10.2016, sob 23:32
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Ale měl zřejmě 2.0 TDCi a to turbo asi dělá svý? :-)
Brera 2.2JTS/136kW
- PetrHladik
- Příspěvky: 54
- Registrován: 8.10.2016, sob 23:32
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Taky jsem byl tankovat večer u benzinky a přišel chlapík a celý si to prohlížel a vyptával se na vše a prolézal vnitřek a byl unešený,mě to nepřišlo,ale říkal jsem si,to není možný,že na benzínce mi někdo bude prohlížet auto :-) a pak z něj vypadlo,že si taky chce koupit Alfu Breru :-) takže to potěší...
Brera 2.2JTS/136kW
- PetrHladik
- Příspěvky: 54
- Registrován: 8.10.2016, sob 23:32
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
A to vedle mě stála Audi TT ,což u mě v očích je to docela hnus auto :-)
Brera 2.2JTS/136kW
- PetrHladik
- Příspěvky: 54
- Registrován: 8.10.2016, sob 23:32
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Jinak autíčko po 2měsících paráda,člověk do ní sedne a uplně ho to pohltí,jak kdyby v ní ležel,prostě paráda,je to něco úžasnýho a pak ta jízda...řízení přesný,citlivý,paráda,topí jak ďas v těch zimách,to je pecka,prostě Alfa je Alfa :-) ať si každej říká co chce :-)
Brera 2.2JTS/136kW
- PetrHladik
- Příspěvky: 54
- Registrován: 8.10.2016, sob 23:32
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Jdu z práce a uplně se na ní těším jak do ní sednu a jedu domů a ať si je kolona někde,to mi nevadí,interiér mě uplně pohltí a je mi uplně fuk co se venku děje :-)
Brera 2.2JTS/136kW
- PetrHladik
- Příspěvky: 54
- Registrován: 8.10.2016, sob 23:32
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Jdu z práce a uplně se na ní těším jak do ní sednu a jedu domů a ať si je kolona někde,to mi nevadí,interiér mě uplně pohltí a je mi uplně fuk co se venku děje :-)
Brera 2.2JTS/136kW
- PetrHladik
- Příspěvky: 54
- Registrován: 8.10.2016, sob 23:32
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Objednal jsem taky mlhovku,která je prasklá a teče mi do ní voda,takže nová od firmy TYC za 435 Kč.Pokud někdo chce levné kvalitní díly? www.Carsshop.cz :-)
Brera 2.2JTS/136kW
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Co je tohle sakra za spam ??
S tím startováním mám podobnou zkušenost, jezdila v německu, v česku na benzín z německa nebyl problém, jakmile jsem začal tankovat u nás, tak problémy se startem, začal jsem lít aditivum a tankuju jen u OMV a problémy pomalu odeznívají a už se mi nestane že by nenastartoval...
S tím startováním mám podobnou zkušenost, jezdila v německu, v česku na benzín z německa nebyl problém, jakmile jsem začal tankovat u nás, tak problémy se startem, začal jsem lít aditivum a tankuju jen u OMV a problémy pomalu odeznívají a už se mi nestane že by nenastartoval...
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Když to takhle říkáš, tak si uvědomuju, že mi to taky odeznělo s jiným palivem. Zkusil jsem Optimal 95 u EuroOil (Čepro) a taky se mi projev za studena zlepšil.
159 SW 2.2 JTS
Renault Twingo - už je v kostce
Renault Twingo - už je v kostce
- PetrHladik
- Příspěvky: 54
- Registrován: 8.10.2016, sob 23:32
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
No je to přesně tak jak píšeš,mě teď startování uplně v pohodě napoprvé
Beru pořád Vervu 100,takže u ní zůstanu,motor si přede jak kocourek a otáčky se drží a nezakolísají,asi to bude prostě v kvalitě benzínu?

Brera 2.2JTS/136kW
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Taky jezdím jen na Vervu nebo když nepotkám Benzinu plus, tak natankuji na Moll Evo100. Na natural 95 mi lítaly volnoběžné otáčky a bylo uplně jedno, kde jsem natankoval. Ten motor je primárně stavěnej na víceoktan, takže s ním to prostě funguje líp.
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 černá
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 červená
AR 155 Sport 2.0 TS 110kw 1997
AR 147 CNC 1.9 JTDm 88kw 2007
AR 159 sw 1.9 JTDm 88kw 2007
AR Giulietta 2.0 JTDm2 125kw 2011
AR Giulietta 2.0 JTDm2 103kw 2011
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 červená
AR 155 Sport 2.0 TS 110kw 1997
AR 147 CNC 1.9 JTDm 88kw 2007
AR 159 sw 1.9 JTDm 88kw 2007
AR Giulietta 2.0 JTDm2 125kw 2011
AR Giulietta 2.0 JTDm2 103kw 2011
- PetrHladik
- Příspěvky: 54
- Registrován: 8.10.2016, sob 23:32
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Tak po 3týdnech ježdění na Verva 100 se motor opravdu ustálil,starty parádní na poprvé a otáčky i při startu vždy na stejné úrovni do zahřátí,takže naprostá spokojenost...já si myslím,že auto v bazaru stálo bůhví jak dlouho a pokud tam byl 95 benzín tak je možný,že se motor pěkně zasvinil,teď po vyjetí Vervou 100 šlape jak hodinky,takže doporučuji raději plně aditivovaný benzín a ne ty sračky co jinde prodávají... 

Brera 2.2JTS/136kW
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Vyskytl se už někdo s vážným problémem s touto motorizací? V současné době vážně plánuju nákup takže mě to opravdu zajímá.
Zajímavé je, že v momentě, kdy jsem svůj záměr sdělil svým známým, kteří se pohybují v motonovinářské branži, okamžitě mi vysvětlili, že se jedná o extrémně poruchový motor, se kterým je auto víc v servisu než na cestě. Při dotazu odkud mají tuto informaci jsem se dozvěděl, že je toho plný internet. Šel jsem tedy na to a zkusil něco vyhledat na zahraničních fórech.
Na fóru alfaowner evidují cca 2 případy rozhozeného časování řetězu (u Brery), dle autorizovaného servisu způsobené dodržením předepsaného intervalu výměny oleje (18t km). Za to se holt platí, ale to už známe.
Když jsem šel do hloubky kde se tedy ta informace, kterou všichni motonovináři šířili, vzala, zjistil jsem toto (z neověřeného zdroje):
Zajímavé je, že v momentě, kdy jsem svůj záměr sdělil svým známým, kteří se pohybují v motonovinářské branži, okamžitě mi vysvětlili, že se jedná o extrémně poruchový motor, se kterým je auto víc v servisu než na cestě. Při dotazu odkud mají tuto informaci jsem se dozvěděl, že je toho plný internet. Šel jsem tedy na to a zkusil něco vyhledat na zahraničních fórech.
Na fóru alfaowner evidují cca 2 případy rozhozeného časování řetězu (u Brery), dle autorizovaného servisu způsobené dodržením předepsaného intervalu výměny oleje (18t km). Za to se holt platí, ale to už známe.
Když jsem šel do hloubky kde se tedy ta informace, kterou všichni motonovináři šířili, vzala, zjistil jsem toto (z neověřeného zdroje):
Že by tedy za tím stály problémy s podobnými, staršími agregáty v Opelu? Ale to mě nešokuje. Už jsem byl svědkem hádky jednoho moto experta s alfistou, kterému tvrdil, že motory twinspark nejsou konstrukčně schopné většího nájezdu než 160tkm ( asi v roce 2007).2.2 16v petrol engine has been known to snap its timing chain due to the lubrication jet becoming blocked, possibly as a result of running on dirty oil due to extended oil change intervals. Vauxhall Z22SE 2.2 litre engine was modified from March 2002, engine number 11065400, to overcome the timing chain lubrication problem. The problem was caused by an undersized oil spray nozzle which got blocked, starving the timing chain of oil. If the timing chain problem has been subsequently rectified, a modified `bolt' is fitted, with `nicks' on the corners of the hexagon.
AR 147 TS 1.6 (2001)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
To je totální bullshit ! 
2.2 JTS není nijak zlej motor, stejně tak bych řekl, že právě ty rozvody na který si narazil jsou naprosto v pohodě. Ta kontrolka s rozhozeným časováním se stane právě proto, že se vytáhne řetěz a proto ti to začne hlásit, to je pro tebe impuls, že by si měl udělat rozvody. Kamarád takhle jezdil ještě další rok a neměl žádnej problém. Měnit to jde buď komplet s variátory nebo bez, on to dělá bez, takže je s dílama pod 7000 a není třeba je měnit, protože po sundání krytu jsou úplně v pohodě. Neslyšel jsem od nikoho kdo ten motor má, že by s ním byly nějaký zásadní problémy, já je taky nemám, ale klidně ať se to povídá, budou levnější pro případný zájemce

2.2 JTS není nijak zlej motor, stejně tak bych řekl, že právě ty rozvody na který si narazil jsou naprosto v pohodě. Ta kontrolka s rozhozeným časováním se stane právě proto, že se vytáhne řetěz a proto ti to začne hlásit, to je pro tebe impuls, že by si měl udělat rozvody. Kamarád takhle jezdil ještě další rok a neměl žádnej problém. Měnit to jde buď komplet s variátory nebo bez, on to dělá bez, takže je s dílama pod 7000 a není třeba je měnit, protože po sundání krytu jsou úplně v pohodě. Neslyšel jsem od nikoho kdo ten motor má, že by s ním byly nějaký zásadní problémy, já je taky nemám, ale klidně ať se to povídá, budou levnější pro případný zájemce

Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
pokud vím tak tady na fóru s těmi JTS čtyřválci od GM fakt problémy nebyly.... opravdu akorát ta kontrolka rozvodů, jinak pohoda....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Plus jsem v zivote neslysel o zadne 2.2, ktere by praskl retez, to je uplne mimo...
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Taky to tak na mě působí. Jen je zajímavé sledovat, odkud se ten všemi přebíraný názor bere.
Každopádně o tom oleji se diskutuje. Což je taky možná důvod, proč to alfisty nepotkává, prostě už jsme zvyklí, že těch 10tkm je strop a hotovo. 18tkm je fakt prasárna...
Každopádně o tom oleji se diskutuje. Což je taky možná důvod, proč to alfisty nepotkává, prostě už jsme zvyklí, že těch 10tkm je strop a hotovo. 18tkm je fakt prasárna...
AR 147 TS 1.6 (2001)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Co 18tkm, předepsanej interval je 30tkm, moje tak (aspoň podle servisky) jezdilo než sem ho dostal já, variátory jsou ok, rozvody taky, v servisce výměna není, otázkou je, jestli se jí dá věřit. Každopádně je motor v pohodě, není ani šíleně zasranej a stáhl jsem teď dvě výměny na 5tkm, vyčistím to, možná tím odepíšu napínák a budu muset udělat ty rozvody, ale co, jednou mě stejně čekají, ale zatím musím zaklepat...
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
aha, tak to možná byly míle 

AR 147 TS 1.6 (2001)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Jo, to by sedělo.
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host