Nehody: naše i jiné.....
Re: Nehody: naše i jiné.....
Riprex ted vypadá jak ten, co nedávno na D-Fensovi v diskuzi k dovozu Lancia Thesis taky tvrdil, že Lybra je jen přeplachovaná Marea a byl následně vysmát.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Nehody: naše i jiné.....
Tak ona v konečným důsledku je... holt katování kostů a nějaká jednotnost být musí. Odlišují to pak motory, výbava, interiér, vzhled... ale použitá platforma a většina nosných prvků je identická. Jinak to je na jedno brdo všechno jedno jak druhý. Se stačí kouknout na spodní ramena. 156/147/GT je má jiné kvůli úchytu pro tlumič, protože má jinak řešenou přední nápravu, ale v konečném důsledku dát lichoběžník ze 147 na Mareu je otázka mít ty díly a namontovat to tam. To samé se týká převodovek, motorů atp. Dát motor z Fiatu Coupé do Alfy 156 je taky jen otázka ho tam přišroubovat. Nicméně jsme odbočili od tématu. Prvotní myšlenka byla ta, že prodávat v roce 2010 něco co je při nárazu bezpečné asi jako plechovka lunchmeatu je tristní.
Re: Nehody: naše i jiné.....
Jedného dňa si vo Fiate povedali, že spravia 147. Tak preplechovali 145, nosníky ostali rovnaké, ale napriek tomu je tá 145 bezpečnejšia.
Nepočul som sťažnosti na to, že by sa karoséria u 147/156 krútila, zato tá na 145/6 má pevnosť v krute asi ako tuba od zubnej pasty. Búral som v 146, subjektívne dopadla celkom OK, ale 147 by dopadla samozrejme lepšie.
Nepočul som sťažnosti na to, že by sa karoséria u 147/156 krútila, zato tá na 145/6 má pevnosť v krute asi ako tuba od zubnej pasty. Búral som v 146, subjektívne dopadla celkom OK, ale 147 by dopadla samozrejme lepšie.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Nehody: naše i jiné.....
156/147 má proti starším autům víc vyztužené prahy... to torzní tuhosti pomůže, ale nárazu už moc ne. Ale kroutí se taky, né že ne 

- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9123
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Nehody: naše i jiné.....
Mi přijde, že jste tady ve 145 nikdo nejel. Je subjektivně mnohem pevnější než 147/156. Dělá to právě to vyztužení prahů, které po FL společně s FL 155 dostala. U 156+ už není a je to strašně znát. A že je platforma Fiatu Tipo naprosto stejná ve 156/147/GT/155/lybře/maree/coupe a spousty dalších je naprostá pravda.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Nehody: naše i jiné.....
Vyztužením prahů se zvýší tuhost v krutu dvakrát až třikrát? Přesně si ten rozdíl mezi Tipem a 147 nepamatuji. Ale tohle se tu řešilo už kdysi, možná je tu na to i téma.
Nevím jak vy, ale já bych bourat nechtěl v ničem.
Vždycky je tam tak moc vstupních veličin, že dopředu nikdy nevíš co bude lepší. Můžeš mít něco novýho co má 5 hvězd a jak to napereš v jiným úhlu než je to spočítaný na testy tak může být problém...
Nevím jak vy, ale já bych bourat nechtěl v ničem.

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9123
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Nehody: naše i jiné.....
Myslíš jako yeti, co škrtnul o octavku?
Jinak souhlas, nejlepší je nebourat, ale ona tuhá kastle není dobrá jen na bouračky

Jinak souhlas, nejlepší je nebourat, ale ona tuhá kastle není dobrá jen na bouračky

Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Nehody: naše i jiné.....
Tak třeba Pandur bude asi tuhej dost. 

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Nehody: naše i jiné.....
no hele, při nedávné řetězovce těch Pandurů bylo zraněných jak máku.... řekl bych že se domlátili o ty různé železa vevnitř (beztak nebyli připoutaní....) 

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Nehody: naše i jiné.....
Tak zrovna ty pandury jsou neskutečná komedie
Stát se to prvního dubna, tak nevěřím, že se to stalo. Ale ono i takovej Smrť pro dva je dost tuhej a náraz do betonovýho káčka ustojí slušně... jen holt orgány se přeskupí a promíchají a to už zas nebejvá úplně příjemný 


Re: Nehody: naše i jiné.....
Právě na to jsem si vzpomněl...Kubas píše:no hele, při nedávné řetězovce těch Pandurů bylo zraněných jak máku.... řekl bych že se domlátili o ty různé železa vevnitř (beztak nebyli připoutaní....)

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Nehody: naše i jiné.....
A odpovím mu to co tam ...vonkreuz píše:Riprex ted vypadá jak ten, co nedávno na D-Fensovi v diskuzi k dovozu Lancia Thesis taky tvrdil, že Lybra je jen přeplachovaná Marea a byl následně vysmát.
156 a 147 stojí na přepracované Fiat C-platform, (gen1 1995-2010, gen2 2001–2014) Fiat Tipo (gen1 1988–1995, gen2 od 2015) tuhle platformu míjí.
Co se týká torzní tuhosti, byla 156 ve své době špička, NCAPem ofiko nikdy neprošla a asi by v testech nedopadla nejlépe, především proto, že pro testy prostě nebyla připravovaná, zase si ale troufám říct, že při banální nehodě ji přepůlit by bylo mnohem težší než nedávno tu feldu s dobrým NCAPem a utrhlým zadkem.
- Limetkka
- Štamgast
- Příspěvky: 810
- Registrován: 29.9.2009, úte 18:40
- Bydliště: Práglík
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nehody: naše i jiné.....
Já NCapu také tolik nevěřím... Vezměte si takovou Sierru, ta se má za papír... A kamarádka to v ní vzala z náspu o strom saltem přes střechu do pole (strom nebyl trefen přímo) a nejen, že vylezla po svých, ale auto po opravě dál jezdilo... Prostě bourat je na pytel se vším:-D
Fiat Punto HLX mk.2
Moto Guzzi Breva 750 i.e. - potěšení na dvou kolech
Ex: AR 146 1.6TS, AR 146 1.4TS, Ford Sierra 2.0i OHC
Moto Guzzi Breva 750 i.e. - potěšení na dvou kolech
Ex: AR 146 1.6TS, AR 146 1.4TS, Ford Sierra 2.0i OHC
Re: Nehody: naše i jiné.....
Že se to jmenuje jinak neznamená, že to tak je. Navíc 145/6 a 155 by tam taky měla bejt, bo to prokazatelně je ta samá platforma
Felda nikdy NCAPem neprošla, prošla jím Fábie a ta dopadla dobře. Narozdíl od 147 která jím prošla a dopadla katastrofálně. Kdo někdy viděl, jak je postavená jedničková Fábie a jak 147 má poměrně jasno v tom, v čem by chtěl bourat kdyby musel
A 156 bůhvíjakou torzní tuhost fakt nemá. Imho ta nemá s čelním/bočním nárazem zas tak moc společného
Jestli je 156 v něčem opravdu špička, tak to je míra koroze. Takhle zreznout neumí ani soudobá Mazda 




Re: Nehody: naše i jiné.....
Porovnávej torzní tuhost AR156 se soudobou konkurencí. Tehdy to byla absolutní špička.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Nehody: naše i jiné.....
to ripex:
Pardon, samozřejmě Fabie, já měl vždy v jejich vejklech trošku zmatek.
Asi sis to špatně přečet, ty alfy tam jsou a fakt je to jiná platforma než Tipo nejen přejmenováním. 147 ofiko NCAPem neprošla.
Torzní tuhost samozřejmě vliv na výsledek nehody mít bude, ale je pravda, že to není bazální bezpečnostní parametr karoserie a jse o ni především z jiných důvodů. Mimochodem 156 ji měla 1 080 kN.m/rad která konkurence to v té době trumfla? K té korozi ... většinou začne hnít podlaha (prahy) dojebané a neošetřené po heveru a "špice" úchytu předního blatníku, žádná hrůza dá se odchytit. Nebožku, když jsem rozebíral měla drobnou povrch. lišku pod tlumením v motorovým prostoru, jinak nic co by stálo za řeč. O někakým extrémním (nezaviněném) reznutí 156 fakt nevím, ten pozink je celkem znát. A jestli v něčem vyniká, tak jsou to jízdní vlastnosti a hbitost o které se jejím nástupcům mohlo tak nechat zdát.
Pardon, samozřejmě Fabie, já měl vždy v jejich vejklech trošku zmatek.
Asi sis to špatně přečet, ty alfy tam jsou a fakt je to jiná platforma než Tipo nejen přejmenováním. 147 ofiko NCAPem neprošla.
Torzní tuhost samozřejmě vliv na výsledek nehody mít bude, ale je pravda, že to není bazální bezpečnostní parametr karoserie a jse o ni především z jiných důvodů. Mimochodem 156 ji měla 1 080 kN.m/rad která konkurence to v té době trumfla? K té korozi ... většinou začne hnít podlaha (prahy) dojebané a neošetřené po heveru a "špice" úchytu předního blatníku, žádná hrůza dá se odchytit. Nebožku, když jsem rozebíral měla drobnou povrch. lišku pod tlumením v motorovým prostoru, jinak nic co by stálo za řeč. O někakým extrémním (nezaviněném) reznutí 156 fakt nevím, ten pozink je celkem znát. A jestli v něčem vyniká, tak jsou to jízdní vlastnosti a hbitost o které se jejím nástupcům mohlo tak nechat zdát.
Naposledy upravil(a) petrAR156 dne 1.12.2016, čtv 21:17, celkem upraveno 1 x.
Re: Nehody: naše i jiné.....
No nevim... 156 první generace se uvádí, že má 11000Nm/deg, pětidvéřová Astra G má 11700Nm/deg... to mi nepřipadá nijak moc špičkové
A co teprve takovej čtyřkovej Golf atd...
Mimochodem o deset let starší 164 má 18000Nm/deg... to jen tak na okraj.

petrAR156: Ty prosímtě nezlob mě. Koukni se zpátky nebo si to vygůgli. 147 samozřejmě NCAPem prošla



petrAR156: Ty prosímtě nezlob mě. Koukni se zpátky nebo si to vygůgli. 147 samozřejmě NCAPem prošla

Re: Nehody: naše i jiné.....
Hele, že Ty mě donutíš abych na hotelu ten počítač otevřel a ty čísla dohledal...
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Nehody: naše i jiné.....
Nemusíš... blogs.youwheel.com/2014/04/25/car-body-torsional-rigidity-a-comprehensive-list
Re: Nehody: naše i jiné.....
147 NCAP prošla, na čelní náraz měla 3 hvězdy, polepšila si bočním, protože měla sériově okenní pytle - to tehdy nebyl v této třídě vůbec standard. Jinak co si pamatuju, tak jí tehdy strhli nějaké body za pasivní bezpečnost proto, že neměla zvukovou signalizaci nezapnutých pásů. Celkově to žádná tragédie nebyla, hatchbacky tehdy obvykle mívaly 4 hvězdy.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
Re: Nehody: naše i jiné.....
To bylo ofiko? Měl jsem dojem, že to tenkrát nechal testovat (a platil) nějaký časopis.Kleofáš píše:147 NCAP prošla, na čelní náraz měla 3 hvězdy, polepšila si bočním, protože měla sériově okenní pytle - to tehdy nebyl v této třídě vůbec standard. Jinak co si pamatuju, tak jí tehdy strhli nějaké body za pasivní bezpečnost proto, že neměla zvukovou signalizaci nezapnutých pásů. Celkově to žádná tragédie nebyla, hatchbacky tehdy obvykle mívaly 4 hvězdy.
EDIT: jo tak to asi oficiální bylo, ten německý časopis testoval 156
Re: Nehody: naše i jiné.....
Tady je celý report
http://www.euroncap.com/en/results/alfa-romeo/147/15536
To s tou kontrolkou jsem si pamatoval lehce blbě - umyli jim hlavu za to, že nemají dostatečně zdůrazněnou deaktivaci ABG spolujezdce. Asi to musí být jak ve VW, kde člověku svítí na palubní desce nápis jak kráva
http://www.euroncap.com/en/results/alfa-romeo/147/15536
To s tou kontrolkou jsem si pamatoval lehce blbě - umyli jim hlavu za to, že nemají dostatečně zdůrazněnou deaktivaci ABG spolujezdce. Asi to musí být jak ve VW, kde člověku svítí na palubní desce nápis jak kráva

Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
Re: Nehody: naše i jiné.....
Tak čísla který mám k dispozici já:
Alfa Romeo 159 -> 31.420 Nm/grado
Alfa 166 -> 24.500 Nm/grado
Alfa 156 -> 19.250 Nm/grado
Fiat Bravo (3 puertas) -> 17955 Nm/grado
Alfa 164 -> 17.500 Nm/grado
Alfa GTV -> 17.500 Nm/grado
Lancia Lybra -> 17.100 Nm/grado
Alfa 147 3p -> 15.400 Nm/grado
Alfa 147 5p -> 13.700 Nm/grado
Lancia Lybra SW -> 13.170 Nm/grado
Fiat Tipo y Citroën Zx -> 7.200 Nm/grado
Pro zajímavost a porovnání:
BMW Serie 3 E46 (a. abatibles) -> 13.000 Nm/grado
Ford Mustang 2003 -> 16.000 Nm/rad
Ferrari 360 Modena -> 14.700 Nm/grado
McLaren F1 -> 13,500 Nm/grado
Porsche 911 Turbo (2000) -> 13.500 Nm/grado
BMW Serie 3 Coupe e46 (a.abatibles) -> 12.500 Nm/grado
Opel Astra G 4p -> 12.000 Nm/grado
Seat Ibiza 93-98 -> 5200 Nm/grado
Ono se trochu zapomíná jak stará vlastně 156 je. Pamatuju si, že v době uvedení na trh se psalo o torzní tuhosti na úrovni závodních aut.
Alfa Romeo 159 -> 31.420 Nm/grado
Alfa 166 -> 24.500 Nm/grado
Alfa 156 -> 19.250 Nm/grado
Fiat Bravo (3 puertas) -> 17955 Nm/grado
Alfa 164 -> 17.500 Nm/grado
Alfa GTV -> 17.500 Nm/grado
Lancia Lybra -> 17.100 Nm/grado
Alfa 147 3p -> 15.400 Nm/grado
Alfa 147 5p -> 13.700 Nm/grado
Lancia Lybra SW -> 13.170 Nm/grado
Fiat Tipo y Citroën Zx -> 7.200 Nm/grado
Pro zajímavost a porovnání:
BMW Serie 3 E46 (a. abatibles) -> 13.000 Nm/grado
Ford Mustang 2003 -> 16.000 Nm/rad
Ferrari 360 Modena -> 14.700 Nm/grado
McLaren F1 -> 13,500 Nm/grado
Porsche 911 Turbo (2000) -> 13.500 Nm/grado
BMW Serie 3 Coupe e46 (a.abatibles) -> 12.500 Nm/grado
Opel Astra G 4p -> 12.000 Nm/grado
Seat Ibiza 93-98 -> 5200 Nm/grado
Ono se trochu zapomíná jak stará vlastně 156 je. Pamatuju si, že v době uvedení na trh se psalo o torzní tuhosti na úrovni závodních aut.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Nehody: naše i jiné.....
třeba E46 je mladší o dva roky a 156 je o třídu výš....
ale nevim nevim jak s těmi zdroji....

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Nehody: naše i jiné.....
Počkej, 156 o třídu výš než E46?
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host