Nafta/ či benzín/ věčné téma..
Já bych ale rozhodně odlišil hlediska
1/ČR
2/ Evropa
Jde o to, že většina otázek a pochybností, zmatků okolo kvality ať skutečné
/nebo bohužel i domnělé/ vychází z rozdělení na tyhle dvě skupiny.Každý, kdo má možnost natankovat v Evropě často--mi dá za pravdu.
Teď jen poznámka ke dvěma palivům, zmíněným v posledních příspěvcích a rozporuplných
zkušenostech.
Shell-V-Power-diesel 51,5 CČ
Verva-diesel 56,0 CČ
Z těhle údajů je jasný oč běží. Shell V-Power-diesel má v Německu 56 CČ /stejně jako Verva-diesel/, složení dalších aditivací především čisticí efekt je zachován..i podmínkách
pro výrobce patrně "rozvojové země " ČR :-(
Čili--pokud má někdo přitaženej" motor -především komůrkáč TD, má v podstatě měřák" kvality nafty na CČ a mazivost na kolech

...
Obecně pokud zvětšíte předvstřik u komůrkáče, nutně potřebujete pro měkký chod
bez řinčení 56 CČ a.víc a.. Shell v tomhle ohledu nemá co nabídnout, no s nutnou doaditivací -dodatkovou min+4CČ je to dobrá měkká nafta..
Verva -disel má sice 56CČ, no je to trochu "tvrdá" nafta.
Obě nafty jsou typu"severská suchá" , což platí pro Evropu obecně a vychází z norem EU
s ohledem na ekologii a tudíž hloubkové odsíření.
Pamatujete jak za "komančů" nafta mazala? Právě , no čerpadla našich "mazlů" si to pamatujou taky a nechtěj si moc zvykat..proto v poslední dekádě zadřený čerpadlo není
exotická závada. Možná se jedná o komplot -nebo kdoví co- jinak přece právě upravit mazivost není na rozdíl od jiných parametrů -žádnej problém, no ve skutečnosti
technologický požadavky čerpadel v podstatě neplní skoro žádný palivo.. no i dílny
potřebujou práci
Z hlediska mazivosti stojí za ..dvě věci... obě zmíněné nafty--ale o tom hodím obsáhlejší příspěvek..
Má teda smysl dodatečná aditivace v našich podmínkách..spíš lépe otázka --v jakém parametru se vyplatí dotovat které palivo..
Obecně-rozhodně ano--může za to především zmíněná-měkká norma MAZIVOSTI-tak tady určitě..
Dodatečná aditiva upravují ale celou řadu parametrů-některá bohužel některé parametry mohou i zhoršovat. Výsledky aktuálních testů jsou k dispozici, no trh je poměrně dynamický
a jejich aktualizaci má smysl sledovat..
Příležitostně sem hodím víc.