Příspěvek
od mato158 » 9.11.2016, stř 11:58
Zdar (i když nejde o žáden manunál, ale nikde jinde mě nenapadlo to dát, takže sorry).
Už na dvou 164 - 1. model jsem řešil problém, kdy se při otevření řidičových dveří nerozsvítilo vnitřní osvětlení vozidla. Při otevření ostatních dveří to přitom fungovalo jak má. Kto se s tím problémem už setkal ví, že v mechanismu zámku každých dveří je mikrospínač s dvěma černými kábliky, který při otevření dveří zabezpečí přes ŘJ Alfa Control septnutí vnitřního osvětlení vozidla na nějakou tu dobu. No jenže 164 - první model měla ty mikropínače v zámcích s rozpínacím kontaktem /kabeláž měla hranaté konektory/ a ostatní verze /FL a super/ měla v mikrospínačích spínací kontakty /kabeláž má už oválne konektory/. Mechanismy zámkú jsou mezi jednotlivými modely zaměnitelné, jenže v případě, že místo rozpínacícho kontaktu je v zámku kontakt spínací, automatické zapínání vnitřního osvětlení fungovat nebude. Jasně, že jsem narazil na další problém a to, že sehnat zámek do LP dveří na 1. model s funkčním mikrospínačem je taky pomalu už sci-fi. Proto jsem to vyřešil tak, že jsem použil zámek z verze FL, ve kterém byl instalovaný mikrospínač s opačným, tzn. se spínacím kontaktem. K úpravě, aby to fungovalo jak má je potřeba jedno přepínací relé /s vývodem 87a/, kousek kabeláže a pár autokonektorú. Schema zapojení přikladám - v púvodní kabeláži je třeba přerušit hnědý kábel, ten přepojit přes uvedené relé. Relé je třeba ještě připojit na stále plus a na kostru (přidaný červený a černý kabel).
Možná to někomu pomúže. Stejným "principem" se dají samozřejmě upravit "opačné" mikrospínače i v jiných dveřích na autě, ale nejvíc odchádzejí asi mikrospínače ve dveřích řidiče.
-
Přílohy
-

2 ks AR 164 2.0 TS /1991/