spínač výhřebvu sedačky - oprava
spínač výhřebvu sedačky - oprava
Ahoj, odešel mi už druhý spínač výhřevu na sedačce. Problém je, že když spínač zmáčknu nezůstane v zapnuté poloze. I po zmáčknutí je tedy vypnutý. Pokud spínač držím dole, tak svítí a výhřev hřeje. Máte někdo nějaké info jestli se ten spínač dá opravit? Případně co to způsobuje? Když jsem vyměňoval první, všiml jsem si že konektor ke spínači byl trochu zbarvený do hněda. Trochu jsem ho tedy pročistil a napojil nový spínač. Ten původní měl trochu zoxidované piny, přikládal jsem to špatnému kontaktu.
Kdyby měl někdo nějaké info byl bych převděčný
Alfa GT JTD v kůži
Díky
Kdyby měl někdo nějaké info byl bych převděčný
Alfa GT JTD v kůži
Díky
Re: spínač výhřebvu sedačky - oprava
Dnes jsem se v tom trochu hrabal, ale na nic moc jsem nepřišel. Zkusím sem hodit nové info, snad bude někdo schopen pomoci.
Dnes jsem odpojil spínač a zjistil jsem, že konektor je ještě tmavší než předtím. Začal jsem tey problém hledat jinde. První nápad byl že jsou v háji topné spirály. Proměřili jsme odpor spirál řidiče vs spolujezdce, kde tento problém není. Hodnoty byly stejné - 1.2-1,3 ohmu. Nynější závěr je, že tam jde míň jak 12V, že je spirála v háji ale projeví se to až po tom co se zahřeje, nebo by měla po ohřevu vypínat a nevypíná se.
Dokázal by někdo poradit na základě fotek, co by to mohlo být? Případně jestli je dedukce správná.
Další věc je jak má výhřev fungovat, je v sedačce nějakej termostat co to chvilkově vypíná? Je spínač opravdu jen spínač, nebo je v něm nějaká elektronika co ten výhřev právě například vypíná?
Byl bych rád za každou radu, mrzne mi zadek!
Dnes jsem odpojil spínač a zjistil jsem, že konektor je ještě tmavší než předtím. Začal jsem tey problém hledat jinde. První nápad byl že jsou v háji topné spirály. Proměřili jsme odpor spirál řidiče vs spolujezdce, kde tento problém není. Hodnoty byly stejné - 1.2-1,3 ohmu. Nynější závěr je, že tam jde míň jak 12V, že je spirála v háji ale projeví se to až po tom co se zahřeje, nebo by měla po ohřevu vypínat a nevypíná se.
Dokázal by někdo poradit na základě fotek, co by to mohlo být? Případně jestli je dedukce správná.
Další věc je jak má výhřev fungovat, je v sedačce nějakej termostat co to chvilkově vypíná? Je spínač opravdu jen spínač, nebo je v něm nějaká elektronika co ten výhřev právě například vypíná?
Byl bych rád za každou radu, mrzne mi zadek!
Re: spínač výhřebvu sedačky - oprava
Vypadá to na klasické vyhřátí vysokým přechodovým odporem mezi piny. Očistit nestačí, je třeba napružit piny v konektoru. Nebo je vysoký přechodový odpor v samotném spínači a prohřívá se to až do konektoru.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
- Princ William
- Štamgast
- Příspěvky: 526
- Registrován: 27.10.2010, stř 10:01
- Bydliště: Plzeň
Re: spínač výhřebvu sedačky - oprava
Většinou je problém v samotném spínači. Ten se celý začne tavit (plast uvnitř) a pak nedrží v zapnuté poloze nebo zůstává v mezi poloze (přechodový odpor narůstá). Je to tam blbě vymyšlený/navržený. Pokud chceš, aby to fungovalo na 100% a bez zádrhelu, tak doporučuji koupit rovnou nový spínač, bohužel.
AR 147 QV, 1.6 TS 88 kW, 2009, 5d, Bianco Pastello HWB
Re: spínač výhřebvu sedačky - oprava
Díky za reakce! Právě že tohle byl už druhý spínač, sice nebyl nový ale bazarový ale už jsem ho právě měnil. Bohužel tenhle druhý udělal to samé jako ten první, tedy nedrží v zapnuté poloze. Aktuálně mi jde spíš o to, abych neměnil spínače jak na běžícím páse. Kdyby to bylo jen špatným kontaktem v konektoru, tak by to byla docela brnkačka. Dá se někde sehnat samec toho konektoru? Tenhle už má asi celkem dost.
- Princ William
- Štamgast
- Příspěvky: 526
- Registrován: 27.10.2010, stř 10:01
- Bydliště: Plzeň
Re: spínač výhřebvu sedačky - oprava
Konektory by se měly dát sehnat v autorizáku, podívej se do ePERu. V nějaké záložce by měly být všechny konektory.
AR 147 QV, 1.6 TS 88 kW, 2009, 5d, Bianco Pastello HWB
Re: spínač výhřebvu sedačky - oprava
OK Super, díky za rady a poznatky 

Re: spínač výhřebvu sedačky - oprava
Ahoj, oživím tohle vlákno, protože se zrovna ve spínači výhřevu zrovna vrtám. V autě mi nefungoval výhřev řidičova sedadla, po krátkém diagnostikování jsem přišel na to, že je v háji spínač.
Spínač vypadá uvnitř takto:
https://i.nahraj.to/f/1I43.jpg
https://i.nahraj.to/f/1I42.jpg
https://i.nahraj.to/f/1I41.jpg
https://i.nahraj.to/f/1I3Z.jpg
https://i.nahraj.to/f/1I3Y.jpg
(omlouvám se za linky, obrázky jsou příliš velké)
Jak je vidět, spínač je velmi špatně vyřešen - spíná šťávu do výhřevu napřímo - a jelikož tam jdou vcelku vysoké proudy, tak se vnitřek spínače zahřívá, a jezdec spínače se nakonec utaví.
Dočasně jsem vypínač opravil (což je fajn zrovna teď, kdy je v Prostějově po ránu jeden stupeň pod nulou) - proletoval jsem cesty na PCB a přiohnul spínací plíšek na bílém plastu uvnitř spínače. Je to ale jen dočasné řešení - je jen otázkou času, kdy se celé těleso spínače definitivně roztaví.
Momentálně předělávám originální spínač tak, že bude sloužit jen jako spínač subminiaturního relé, které nejspíš přilepím zespodu na plošný spoj origo spínače - až to bude hotové, podělím se o "schéma" a nějaké fotky.
Spínač vypadá uvnitř takto:
https://i.nahraj.to/f/1I43.jpg
https://i.nahraj.to/f/1I42.jpg
https://i.nahraj.to/f/1I41.jpg
https://i.nahraj.to/f/1I3Z.jpg
https://i.nahraj.to/f/1I3Y.jpg
(omlouvám se za linky, obrázky jsou příliš velké)
Jak je vidět, spínač je velmi špatně vyřešen - spíná šťávu do výhřevu napřímo - a jelikož tam jdou vcelku vysoké proudy, tak se vnitřek spínače zahřívá, a jezdec spínače se nakonec utaví.
Dočasně jsem vypínač opravil (což je fajn zrovna teď, kdy je v Prostějově po ránu jeden stupeň pod nulou) - proletoval jsem cesty na PCB a přiohnul spínací plíšek na bílém plastu uvnitř spínače. Je to ale jen dočasné řešení - je jen otázkou času, kdy se celé těleso spínače definitivně roztaví.
Momentálně předělávám originální spínač tak, že bude sloužit jen jako spínač subminiaturního relé, které nejspíš přilepím zespodu na plošný spoj origo spínače - až to bude hotové, podělím se o "schéma" a nějaké fotky.
Giulia 2.0T
ex. 159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: spínač výhřebvu sedačky - oprava
Tak už jsem to vyřešil, odpoledne sem dám nějaké fotky.
Sehnal jsem subminiaturní relé, které se krásně vejde zespodu na konektor spínače, cívka relé je buzena 12V z podsvětlení čudlíku.
I přes to, že mám konektor dost očouzený, tak relé má nesrovnatelně menší odpor, než obvod původního spínače - sedačka začne hřát v okamžiku. (S původním spínačem to trvalo cca dvě minuty, než začalo být cítit, že to hřeje)
EDIT: Fotky jsou tady: https://goo.gl/photos/AeyKqBx5MbDjCoFZ6
Sehnal jsem subminiaturní relé, které se krásně vejde zespodu na konektor spínače, cívka relé je buzena 12V z podsvětlení čudlíku.
I přes to, že mám konektor dost očouzený, tak relé má nesrovnatelně menší odpor, než obvod původního spínače - sedačka začne hřát v okamžiku. (S původním spínačem to trvalo cca dvě minuty, než začalo být cítit, že to hřeje)
EDIT: Fotky jsou tady: https://goo.gl/photos/AeyKqBx5MbDjCoFZ6
Giulia 2.0T
ex. 159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti