Historie Alfy Romeo
Re: Historie Alfy Romeo
není to o Alfě, ale do histo-vlákna se to určitě hodí:
http://www.autoforum.cz/fascinace/tohle ... -troskach/
přiznám se že o téhle story jsem nic netušil.... moc zajímavé....
http://www.autoforum.cz/fascinace/tohle ... -troskach/
přiznám se že o téhle story jsem nic netušil.... moc zajímavé....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Historie Alfy Romeo
pánové takový dotaz - dělám článek o Alfě 1900 (cca 1955), tehdy to byl úplně nový design, vlastně něco jako teď Giulia (jde mi o to že to byla prostě nová platforma, stejně jako teď u Giulie). Kdy měla Alfa vlastně naposledy nějaký nový, zcela svůj podvozek? Nová je teď Giulia.... předtím byla 159 (mix s GM), 156 (mix s Fiatem), 164, 155 (taky auta na platformě Fiatu). Bude tedy poslední úplně nová platforma ta transaxle z půlky sedmdesátých let (Alfetta sedan)???
a druhý dotaz - poslední reinkarnace klasického čtyřválce "Nord" s podélnou zástavbou je v 75 2.0 TS, že?
a druhý dotaz - poslední reinkarnace klasického čtyřválce "Nord" s podélnou zástavbou je v 75 2.0 TS, že?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- hondzik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3209
- Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historie Alfy Romeo
Nord byl naposledy chronologicky spíš ve spideru - plasťáku . 75 končila 92 kde nord byl, spider vydržel o chvíli dýl ne?
Podvozkově. Co 33? ta netuším na jaký platformě je, ale asi to bylo nový a bez fiatu
Podvozkově. Co 33? ta netuším na jaký platformě je, ale asi to bylo nový a bez fiatu
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Re: Historie Alfy Romeo
Hondzik: jasně, máš pravdu. myslel jsem to (a nenapsal) spíš jako poslední technickou evoluci.... a to byl ten TS... Nord ve Spideru je obyčejný stříkačkový 8v 120PS, +/- to samé už měla Alfetta QO kolem 1983.... takže ano, ve Spideru dožil dýl, ale technicky byl starší....
Mimochodem ty 8v motory v Alfě 155 jsou ještě taky Nordy? (jen otočené napříč?)
Zde: hmmm, platforma Alfasudu mě nenapadla, uvažoval jsem o sedanech.... každopádně Alfasud i Alfetta se dostaly na trh v roce 1972, takže +/- jsou ty platformy stejně staré....
ale teď mě ještě napadla Alfa 6, ta je z roku 1979.... to bude asi poslední vlastní vývoj.... Pak už jen dojely transaxly a 33 a přešlo se na Fiat....
Mimochodem ty 8v motory v Alfě 155 jsou ještě taky Nordy? (jen otočené napříč?)
Zde: hmmm, platforma Alfasudu mě nenapadla, uvažoval jsem o sedanech.... každopádně Alfasud i Alfetta se dostaly na trh v roce 1972, takže +/- jsou ty platformy stejně staré....
ale teď mě ještě napadla Alfa 6, ta je z roku 1979.... to bude asi poslední vlastní vývoj.... Pak už jen dojely transaxly a 33 a přešlo se na Fiat....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Historie Alfy Romeo
Alfa 6 sice byla představená v roce 79, ale čekalo se s ní od roku 73 na odeznění ropný krize...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Historie Alfy Romeo
ano, taky se dostavil
Harous: jo, ale je jednodušší to prostě brát podle data uvedení na trh, to se aspoň dá ověřitelně dohledat.... kdybych to měl brát podle data kdy byl ukončen vývoj, byl by to už úplný chaos....
Každopádně jestli se teda shodnem že Alfa 6 byla jako poslední Alfa postavnená na autentické, nové platformě, tak na tu další se čekalo téměř 40 let.... (ještě se dá trošku spekulovat o nové Giuliettě, ta má sice část shodnou s Bravem, ale s přimhouřeným očkem by se za novou považovat dala.... ale já to stejně beru z pohledu sedanu, takže se to Giulietty moc netýká...)
Harous: jo, ale je jednodušší to prostě brát podle data uvedení na trh, to se aspoň dá ověřitelně dohledat.... kdybych to měl brát podle data kdy byl ukončen vývoj, byl by to už úplný chaos....
Každopádně jestli se teda shodnem že Alfa 6 byla jako poslední Alfa postavnená na autentické, nové platformě, tak na tu další se čekalo téměř 40 let.... (ještě se dá trošku spekulovat o nové Giuliettě, ta má sice část shodnou s Bravem, ale s přimhouřeným očkem by se za novou považovat dala.... ale já to stejně beru z pohledu sedanu, takže se to Giulietty moc netýká...)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Historie Alfy Romeo
A co 164? Sice kooperovala s Fiatem/Lancií a Saabem, ale je to nová platforma...
EDIT:
A co vlastně i 156? Nebo 159?
Nebo bereš jen RWD?
EDIT:
A co vlastně i 156? Nebo 159?
Nebo bereš jen RWD?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Historie Alfy Romeo
beru jen čistě nově vyvinuté platformy Alfou.... čili 164 se nepočítá, ta byla v kooperaci.... no a 156 se tady řešila nedávno, tam je prostě taky základ koncernový....
Jen mě to prostě napadlo když teď sepisuju něco o Alfě 1900 (která byla nová úplně z gruntu), že ta Giulia je fakt celkem unikátní na poměry Alfy, že to je prostě zcela nově vyvinuté auto....
Jen mě to prostě napadlo když teď sepisuju něco o Alfě 1900 (která byla nová úplně z gruntu), že ta Giulia je fakt celkem unikátní na poměry Alfy, že to je prostě zcela nově vyvinuté auto....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Historie Alfy Romeo
Já už to s tou 156 vzdávám... Jednou tu jeden blb napsal, že 156 je Tipo jen aby ostatním ukázal, že jeho tehdy funglová 159 je něco víc a od tý doby se to tu vesele veze dál...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Historie Alfy Romeo
Však jo Tipo 932Harous píše:Já už to s tou 156 vzdávám... Jednou tu jeden blb napsal, že 156 je Tipo jen aby ostatním ukázal, že jeho tehdy funglová 159 je něco víc a od tý doby se to tu vesele veze dál...
Re: Historie Alfy Romeo
Harous: no nedávno se to tady řešilo znovu a prý tam ten základ fakt společný je..... já to taky beru že to s Tipem nemá nic společného (tuhost, zavěšení, atd.), ale prostě aspoň formálně tam nějaká příbuznost je.... Jinak Tipem i 156 jsem jezdil a opravdu to je dost rozdíl....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Historie Alfy Romeo
No právě, že formálně asi ne. Jestli byly použity některé konstrukční prvky nedokážu posoudit, protože jednak nejsem karosář a druhak 156 ze spod důvěrně znám, níže zmíněné modely s Fiatem Tipo první generace sdílející platformu jen z rychlíku.
Fiat Tipo první generace (1988 - 1995) byl postaven na Type Two platform, mimochodem jedné z prvních modulárních platforem.
Z vozů Alfa Romeo platformu sdílejí:
Alfa Romeo 145
Alfa Romeo 146
Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo Spider
Na platformě Type Three platform je postavená Alfa Romeo 155.
Pak přišla platfotma Fiat C-platform, na které po upravách (dvojitý lichoběžníky, vysoké těhlice atd.) stojí i 156/147/GT a Lancia Lybra. A tady zřejmě je ten zkopaný pes a zdroj mýtů a nepřesností, tato inovace se v rámci plaformy říkalo "Type Two rev. 3":
Nechci tu rozjíždět flame, jen seřadit fakta jak leží a běží. Osobně nepovažuji žádnou ze zmíněných platforem za špatnou a pokud se to bude chovat, jak se podvozek 156 chová, tak by mě "přeleštěný Tipo" neuráželo, jen je to prostě trochu jinak.
Fiat Tipo první generace (1988 - 1995) byl postaven na Type Two platform, mimochodem jedné z prvních modulárních platforem.
Z vozů Alfa Romeo platformu sdílejí:
Alfa Romeo 145
Alfa Romeo 146
Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo Spider
Na platformě Type Three platform je postavená Alfa Romeo 155.
Pak přišla platfotma Fiat C-platform, na které po upravách (dvojitý lichoběžníky, vysoké těhlice atd.) stojí i 156/147/GT a Lancia Lybra. A tady zřejmě je ten zkopaný pes a zdroj mýtů a nepřesností, tato inovace se v rámci plaformy říkalo "Type Two rev. 3":
Alfa Romeo 159 a Alfa Romeo Brera je na "koprodukční" GM platform, další čistokrevná "fiaťácká" platforma byla použita až pro Giuliettu.The Lancia Lybra and Alfa Romeo 156 used a development of the C1 platform, called "Type Two rev. 3", with an extended wheelbase and a different suspension setup: MacPherson struts at the front and BLG ("Bracci Longitudinali Guidati", translating to "Guided Longitudinal Arms") rear suspension for the Lancia, double wishbones at the front and MacPherson struts at the rear for the Alfa. The Alfa Romeo 147 and Alfa Romeo GT were derived from the 156 floorpan.
Nechci tu rozjíždět flame, jen seřadit fakta jak leží a běží. Osobně nepovažuji žádnou ze zmíněných platforem za špatnou a pokud se to bude chovat, jak se podvozek 156 chová, tak by mě "přeleštěný Tipo" neuráželo, jen je to prostě trochu jinak.
Re: Historie Alfy Romeo
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Historie Alfy Romeo
Speedy: mazec.... dostat se tam včas tak odtud odvezu kamion plný artefaktů....
Jinak pánové upozorňuju na kanál FCA Heritage, jsou na něm opravdu kvalitní věci.... vypadá to že to je oficiální projekt automobilky, moc pěkný.....
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oGphpHA0y_Q&t=7s[/youtube]
(mimochodem Arturo Merzario kdysi vytahoval Nikyho Laudu z jeho hořící formule při jeho nechvalně známé nehodě.....)
Jinak pánové upozorňuju na kanál FCA Heritage, jsou na něm opravdu kvalitní věci.... vypadá to že to je oficiální projekt automobilky, moc pěkný.....
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=oGphpHA0y_Q&t=7s[/youtube]
(mimochodem Arturo Merzario kdysi vytahoval Nikyho Laudu z jeho hořící formule při jeho nechvalně známé nehodě.....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Historie Alfy Romeo
pánové vzhledem ke své dočasné invaliditě jsem měl dost času znovu na stránky naládovat historii AR od Pata Bradena, která byla už dřív na staré verzi stránek.... je to tady: http://www.alfisti.cz/web_alfisti/historie-znacky.php
je k tomu nová fotogalerie, videa atd., myslím že to stojí za to ;-)
Doprovodná fotka má být vedle názvů jednotlivých kapitol, kdyby Vám to nějak haprovalo tak zmáčkněte CTRL+F5 a ono se to aktualizuje a srovná....
je k tomu nová fotogalerie, videa atd., myslím že to stojí za to ;-)
Doprovodná fotka má být vedle názvů jednotlivých kapitol, kdyby Vám to nějak haprovalo tak zmáčkněte CTRL+F5 a ono se to aktualizuje a srovná....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Historie Alfy Romeo
zajímavý článek z historie Porsche.....
http://auto.idnes.cz/porsche-kanban-lea ... jetiny_fdv
škoda že se k tamovém kroku v 80. letech neodhodlala Alfa..... třeba by ji to zachránilo.... i když osobně si myslím že asi ne.... pokud situaci ve fabrice Porsche popisují japonci takto "Připadal jsem si jak v temném skladu plném opic, které šplhaly po regálech, aby našly součástky" nedovedu si představit co by řekli o výrobě třeba v Neapoli.... myslím že by ti japonští experti po pár dnech spáchali harakiri....
http://auto.idnes.cz/porsche-kanban-lea ... jetiny_fdv
škoda že se k tamovém kroku v 80. letech neodhodlala Alfa..... třeba by ji to zachránilo.... i když osobně si myslím že asi ne.... pokud situaci ve fabrice Porsche popisují japonci takto "Připadal jsem si jak v temném skladu plném opic, které šplhaly po regálech, aby našly součástky" nedovedu si představit co by řekli o výrobě třeba v Neapoli.... myslím že by ti japonští experti po pár dnech spáchali harakiri....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- .myc155
- Štamgast
- Příspěvky: 925
- Registrován: 5.9.2007, stř 07:24
- Bydliště: 8ЯИ0
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historie Alfy Romeo
mam ovsem za to, ze to zaroven obnaselo i unifikaci dilu, (resp. redesign konstrukcnich celku, ktere se po mnohonasobnych upgradech skladali z nesmyslneho mnozstvi dilu)
A neco podobneho IMHO tenkrat probihalo vsude, u Alfy napr. stavbou modelove rady na koncernove platforme.
A neco podobneho IMHO tenkrat probihalo vsude, u Alfy napr. stavbou modelove rady na koncernove platforme.
Re: Historie Alfy Romeo
tuhle verzi se přiznám, že vůbec neznám..
CDE Loučeň, 4. ročník
CDE Loučeň, 4. ročník
Naposledy upravil(a) Radim dne 4.6.2017, ned 23:13, celkem upraveno 1 x.
Alfetta GTV L
Re: Historie Alfy Romeo
těch karosářů co se na 1900 vyřádili bylo spousta, tohle vypadá na nějakou verzi Ghia.... :-) každopádně hodně vzácná věc, cena bude plnotučná....
edit: tak tady ji máme - http://www.classiccarweekly.net/2016/05 ... o-by-ghia/
edit: tak tady ji máme - http://www.classiccarweekly.net/2016/05 ... o-by-ghia/
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Historie Alfy Romeo
jednou něco takového v ČR budeme mít taky.... ;-)
https://www.novinky.cz/auto/449511-v-br ... h-bmw.html
https://www.novinky.cz/auto/449511-v-br ... h-bmw.html
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Ježura
- Nováček
- Příspěvky: 143
- Registrován: 29.5.2012, úte 01:05
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Historie Alfy Romeo
Saab 9-5 Aero MY 2004 (2.3 Turbo, 184 kW)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti