
pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
ked tesnit, tak poriadne
ale obdivujem tvoju pracu, ze sa s tym dokazes tak pekne vyhrat ;)

________________________
AR 159 SW ti 2,4 JTDm AT, 147kW, r.v. '07
AR 147 2.0TS Selespeed, 110kW, r.v. '01
AR 166 2,5 V6 - BA/LPG, 140kW, r.v. '99
AR 156 SW 2,4 JTDm, 129kW, r.v. '04 ex
AR 156 2,5 V6, 140kW, r.v. '99 ex
AR 159 SW ti 2,4 JTDm AT, 147kW, r.v. '07
AR 147 2.0TS Selespeed, 110kW, r.v. '01
AR 166 2,5 V6 - BA/LPG, 140kW, r.v. '99
AR 156 SW 2,4 JTDm, 129kW, r.v. '04 ex
AR 156 2,5 V6, 140kW, r.v. '99 ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Ojnice konečně vyvážený, mezi nejlehší a nejtěžší ojnicí byl rozdíl až 14g. Ještě přeleštit malá oka a narvat to celý do motoru. "Vyvažovací stolice" z toho, co bylo zrovna poruce - silon, digitální váha a dvě plechovky pokladu jménem Hermosal. Měření napodiv celkem přesné - 8 z 10 měření se trefilo na stejnou váhu, zkoušel jsem to i několikrát sundat a proměřit znovu a v pohodě. Na takové to domácí vyvažování to úplně stačilo...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Ojnice se nakonec podařilo vyvážit na +-2g, písty na 0g.
Včera dorazila hlava z repasu. V garáži jsem byl do 3-tí ráno, do motoru jsem osadil písty s novými kruhy, zatěsnil vanu...s prací jsem byl spokojený ale ne na dlouho - ráno jsem se vzbudil se strašným pocitem - já blbec zapoměl vrátit do bloku ostřiky pístů (vyndaval jsem je před montáží pístů abych je nepoškodil ojnicema)
Takže vana musí zase dolů, vyčistit ten zasranej silikon a zase ji nahodit na blok.
Jen pro zajímavost přikládám ukázku výpočtu rychlosti posuvu honovacího přípravku ve vztahu k otáčkám. Doplněné údaje nejsou reálné, jen jsem kontroloval správnost výpočtů na stránce http://www.crosshatchangle.com/. Nezdál se mi totiž údaj o počtu zdvihů - na té stránce je počet zdvihů v obou směrech, takže oproti rovnici x2. Otáčky vrtačky prověřený stroboskop aplikací v mobilu, vše proměřeno, přepočítáno a nakonec metronom do ucha, manželka jako hlavní přimazávač a bylo to. Honovalo se v podstatě zespod, abych se vyhnul zatečení brusné pasty do kliky. K mazání použito WD40, které stříkala manželka ze strany od kliky.
Přikládám foto jak to vypadá ve výsledku, na tý fotce to není dobře vidět, odráží se v tom světlo a skresluje to úhel crosshatching. Přehonováno bylo na úhel 45° i když z fotek to tak patrné není.
Včera dorazila hlava z repasu. V garáži jsem byl do 3-tí ráno, do motoru jsem osadil písty s novými kruhy, zatěsnil vanu...s prací jsem byl spokojený ale ne na dlouho - ráno jsem se vzbudil se strašným pocitem - já blbec zapoměl vrátit do bloku ostřiky pístů (vyndaval jsem je před montáží pístů abych je nepoškodil ojnicema)

Takže vana musí zase dolů, vyčistit ten zasranej silikon a zase ji nahodit na blok.
Jen pro zajímavost přikládám ukázku výpočtu rychlosti posuvu honovacího přípravku ve vztahu k otáčkám. Doplněné údaje nejsou reálné, jen jsem kontroloval správnost výpočtů na stránce http://www.crosshatchangle.com/. Nezdál se mi totiž údaj o počtu zdvihů - na té stránce je počet zdvihů v obou směrech, takže oproti rovnici x2. Otáčky vrtačky prověřený stroboskop aplikací v mobilu, vše proměřeno, přepočítáno a nakonec metronom do ucha, manželka jako hlavní přimazávač a bylo to. Honovalo se v podstatě zespod, abych se vyhnul zatečení brusné pasty do kliky. K mazání použito WD40, které stříkala manželka ze strany od kliky.
Přikládám foto jak to vypadá ve výsledku, na tý fotce to není dobře vidět, odráží se v tom světlo a skresluje to úhel crosshatching. Přehonováno bylo na úhel 45° i když z fotek to tak patrné není.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Honoval jsem taky v ruce a vypadalo to podobně, ovšem osobně mi ten povrch přišel dost hrubý a ještě jsem povrch líznul nějakým papírem.
Jak vypadaly vložky původně? U mě relativně špatně..
Jak vypadaly vložky původně? U mě relativně špatně..
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Původně vypadaly celkem obstojně, bylo viditelné ještě původní honování ale nakolik jsem měnil kroužky, tak jsem pro jistotu připravil povrch na jejich záběh. Kdysi jsem jeden motor překroužkoval bez přehonování a i když všechno vypadalo dobře - viditelný původní honovací kříž, rozměry a ovalita v normě, vůle v drážkách a zámku taky - tak motor měl sice ukázkové tlaky ale po čase začal novéme majiteli znovu brát olej, prostě si to nesedlo. Tak tady jsem to už pro jistotu přehonoval.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
O víkendu se pracovalo, motor se mi podařilo skompletovat a zasunout pod kapotu (zatím není zvednutý na silenblocích). Do střední hřídele jsem doplnil vazelínu podle vzoru "Danni-ho", přípravky na rozvody zapůjčil "Dallen". Spojku jsem dával na dvakrát, protože když jsem zvolil přesný váleček do setrváku a spokojeně všechno zatáhl, tak jsem zjistil, že váleček neprojde lamelou a nejde vytáhnout, takže znovu dolů a nahoru.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Všechno je poskládaný. Zatím jsem nestartoval, jen vstříknul do válců trochu oleje a točil motor startérem bez svíček s odpojenými vstřikovači ať se promaže a natlačí olej kde má. Chvilku zlobil immo - pořád svítil, jakoby nenačetl klíček nebo co, ale po dalším restartu baterie už zhasíná jak má. První jízdu jsem nechal až na dnes po práci, alespoň se budu těšit domů. Musím to pořádně zajet a zítra hurá na STK/EK.
Na filtr osadil 4 neodymové magnety, ať to zachytí případné kovové částečky v oleji ze záběhu.
Na filtr osadil 4 neodymové magnety, ať to zachytí případné kovové částečky v oleji ze záběhu.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
TY magnety na olejovým filtru mají smysl pouze při prvním zajíždění motoru nebo to je k něčemu nechat to tam i při běžným chodu ?
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Jen pri zajizdeni. Kdyby se nahodou v oleji neco objevilo, co tam nema byt - akorat to musi bejt magneticky 

Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Což skoro nic v motoru není 

Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
tak ted nas hlavne zajima jake to ma komprese ( a kolik mel vubec predtim ) a tak za mesic zmerit znova, jestli se neco "zajelo"....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
A máme to! Právě jsme úspěšně absolvoval STK + EK - po 80km od prvního startu motoru 

Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Super, tohle vlákno je radost sledovat!
Giulia 2.0T
ex. 159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
ex. 159 2.2 JTS
ex. 147 1.6TS 88 kW
ex. 156 2.4JTD 103 kW
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
super:) a jak to vrčí? musí to bejt radost 

AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Vrci, vrci. A vubec nekouri z vyfuku, jsem cekal, ze alespon hned po nastartovani to blafne par oblacku modreho koure a ono nic, vse cisty. Vykonove zatim nebudu soudit, k cervenymu poli jsem to zatim nehnal, jen jsem v jednu rano dynamicky zabihal novy krouzky tady po okoli. A navic si nepamatuju, jak to jezdilo s tou 1,6 co tam byla predtim a vetsinu casu jezdim na rapidu 1.2tsi kde turbo dost skresluje a clovek ma pocit, ze to fakt tahne a u ts takovy kopanec neni, musi se vic tocit aby to jelo poradne. Az se vic zajede tak to prozenu v kopcich s kamosovou Z3 a uvidime.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Včera se mi to konečně podařilo napíchnout na diag (musel jsem přestavit latenci COM portu ze 16>1, jinak se mnou ECU nechtěla komunikovat).
Něco bylo špatně s emisema, EK to prošlo ale začlo to pak smrdět z výfuku benzínem. Měl jsem podezření na lambdu (klepla mi při montáži o zem a navíc se kabelama opírá o karoserii (je umístěná tak blbě seshora výfuku). V ECU byla nějaká zmínka o vyhřívání lambdy, což by nebyl takový problém, horší bylo, že si měří co chce. Po startu to skákalo kolem 0,466mV, ale najednou to začlo házet takovýhle hodnoty: ECU si myslela, že směs je chudá a stříkala co to šlo (od STK jsem s tím nejezdil, stálo v garáži, takže v pohodě). Zkusmo jsem vymazal adaptační hodnoty a lambdu odpojil úplně (zajímavý, že ECU si toho všimla až po veeelmi dlouhé době a pak to zapsala mezi poruchy a držela tam pořád nějakou střední hodnotu). Jel jsem to projet a už to z výfuku nesmrdí (jen se ještě vypaluje hliníková barva z tlumiče) a mám subjektivní pocit, že ten motor teď lépe táhne. Předtím mi to připadalo takový těžkopádný, muselo se to dost točit aby to jelo (ale to jsou poznatky jen ze zajíždění, moc jsem to jinak nehnal), teď to jede podle mě mnohem líp. První tlumič mám navíc nějakej rezavej, tak v určitých otáčkách hezky zarezonuje, má to zajímavý zvuk, asi to tak nechám
Lamdu jsem objednal novou Denso i s konektorem, k tomu zadní tlumiče SACHS (nechtěl jsem riskovat s KYB gas-a-just aby mi to nezvedlo zadek nahoru) a pár silentů na předek, ostatní se uvidí po rozebrání. Navíc zlobí immo - nechce načíst klíček (čipy v klíčích jsou OK). Vypadá to na něco s cívkou pod zapalováním, budu to muset rozebrat. Tady je zapsaná chyba z ECU:
Něco bylo špatně s emisema, EK to prošlo ale začlo to pak smrdět z výfuku benzínem. Měl jsem podezření na lambdu (klepla mi při montáži o zem a navíc se kabelama opírá o karoserii (je umístěná tak blbě seshora výfuku). V ECU byla nějaká zmínka o vyhřívání lambdy, což by nebyl takový problém, horší bylo, že si měří co chce. Po startu to skákalo kolem 0,466mV, ale najednou to začlo házet takovýhle hodnoty: ECU si myslela, že směs je chudá a stříkala co to šlo (od STK jsem s tím nejezdil, stálo v garáži, takže v pohodě). Zkusmo jsem vymazal adaptační hodnoty a lambdu odpojil úplně (zajímavý, že ECU si toho všimla až po veeelmi dlouhé době a pak to zapsala mezi poruchy a držela tam pořád nějakou střední hodnotu). Jel jsem to projet a už to z výfuku nesmrdí (jen se ještě vypaluje hliníková barva z tlumiče) a mám subjektivní pocit, že ten motor teď lépe táhne. Předtím mi to připadalo takový těžkopádný, muselo se to dost točit aby to jelo (ale to jsou poznatky jen ze zajíždění, moc jsem to jinak nehnal), teď to jede podle mě mnohem líp. První tlumič mám navíc nějakej rezavej, tak v určitých otáčkách hezky zarezonuje, má to zajímavý zvuk, asi to tak nechám

Lamdu jsem objednal novou Denso i s konektorem, k tomu zadní tlumiče SACHS (nechtěl jsem riskovat s KYB gas-a-just aby mi to nezvedlo zadek nahoru) a pár silentů na předek, ostatní se uvidí po rozebrání. Navíc zlobí immo - nechce načíst klíček (čipy v klíčích jsou OK). Vypadá to na něco s cívkou pod zapalováním, budu to muset rozebrat. Tady je zapsaná chyba z ECU:
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
poviem ti ze TSko nechce pracovat s inou lambdou nez bosch a aj to musi byt konkretny typ
http://www.autodielyvm.sk/inshop/script ... as=tecdock
alebo
http://www.autodielyvm.sk/inshop/script ... as=tecdock
http://www.autodielyvm.sk/inshop/script ... as=tecdock
alebo
http://www.autodielyvm.sk/inshop/script ... as=tecdock
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
Na BOSCH som zas cital staznosti - vraj su pomale. Najlepsie vraj Denso/NGK/NTK.
Ja som objednal tuto:
http://www.autodielyds.sk/sk/dir/1-1/1/ ... 5dDOX-2025
Ja som objednal tuto:
http://www.autodielyds.sk/sk/dir/1-1/1/ ... 5dDOX-2025
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor
me to neda a jeste se vratim k tomuhle. kdyz uz teda "vypocet posuvu, otacky stroboskopem, metronom do ucha", pak "dynamicke zajizdeni v 1 rano" atd. To vsechno muze pro ostatni budit dojem, ze tomu strasne rozumis/umis. V tom pripade mi chybeji ale nejaka mnohem dulezitejsi udaje - cim jsi vlastne honoval (foto ? )- jakou zrnitost honovacich list jsi pouzil, kolik materialu se vlastne "vyhonovalo", jaky typ prvniho a druheho krouzku jsi pouzil - jaky zamek to melo v prehonovanych valcich, byla vubec axialni vule v prvni drazce jeste v toleranci, na vsech pistech ? A co vule samotnych pistu bez krouzku ve valcich - meril si ? jak to dopadlo ?. A samozrejme to uplne,uplne,uplne uplne nejdulezitejsi- jake byly komprese pred a po GO ??????pelo píše: 11.5.2017, čtv 19:47 Ojnice se nakonec podařilo vyvážit na +-2g, písty na 0g.
Včera dorazila hlava z repasu. V garáži jsem byl do 3-tí ráno, do motoru jsem osadil písty s novými kruhy, zatěsnil vanu...s prací jsem byl spokojený ale ne na dlouho - ráno jsem se vzbudil se strašným pocitem - já blbec zapoměl vrátit do bloku ostřiky pístů (vyndaval jsem je před montáží pístů abych je nepoškodil ojnicema)![]()
Takže vana musí zase dolů, vyčistit ten zasranej silikon a zase ji nahodit na blok.
Jen pro zajímavost přikládám ukázku výpočtu rychlosti posuvu honovacího přípravku ve vztahu k otáčkám. Doplněné údaje nejsou reálné, jen jsem kontroloval správnost výpočtů na stránce http://www.crosshatchangle.com/. Nezdál se mi totiž údaj o počtu zdvihů - na té stránce je počet zdvihů v obou směrech, takže oproti rovnici x2. Otáčky vrtačky prověřený stroboskop aplikací v mobilu, vše proměřeno, přepočítáno a nakonec metronom do ucha, manželka jako hlavní přimazávač a bylo to. Honovalo se v podstatě zespod, abych se vyhnul zatečení brusné pasty do kliky. K mazání použito WD40, které stříkala manželka ze strany od kliky.
Přikládám foto jak to vypadá ve výsledku, na tý fotce to není dobře vidět, odráží se v tom světlo a skresluje to úhel crosshatching. Přehonováno bylo na úhel 45° i když z fotek to tak patrné není.
vypocet.jpg
honovani.jpg
Nic ve zlym, ale to tvoje honovani je jako hrat si s raketovym palivem ale nikdo nevi, jestli umis vubec zapalit ohen....pokud jsi nemeril komprese pred a po, tak pak mas problem uz se samotnyma sirkama a s raketovym palivem by jsis rozhodne hrat nemel.....neco nam k tomu jeste napis

AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
No ja v 156ke pouzil bosch ale na punto a harzalo chybu potom nejaku univerzalnu ale pre moje auto a tiez hadzala chybu, nakoniec podla eperu som dal a bol pokoj ale sak uvidis
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
Rossogtv:
Ja tomu nerozumim, ja si s tim jen hraju, neni to moje zivobyti ;-)
Na nic si nehraju ani nikomu nenabizim moje sluzby. Na ty udaje se ti podivam, ale vetsinu z nich jsem nezapisoval, jen je primo srovnaval s manualem, jestli se vejdu do tolerance. Kdyz byly treba axialni vule krouzku stejny na vsech pistech, tak nebyl duvod si to zapisovat. Nektery veci zapsany mam, tak je sem hodim.
Ke kompresim - pred tim jsem je nemeril, motor byl totiz uz mimo auta a komprese me puvodni 1.6 asi stejne nejsou zajimavy.
Ja tomu nerozumim, ja si s tim jen hraju, neni to moje zivobyti ;-)
Na nic si nehraju ani nikomu nenabizim moje sluzby. Na ty udaje se ti podivam, ale vetsinu z nich jsem nezapisoval, jen je primo srovnaval s manualem, jestli se vejdu do tolerance. Kdyz byly treba axialni vule krouzku stejny na vsech pistech, tak nebyl duvod si to zapisovat. Nektery veci zapsany mam, tak je sem hodim.
Ke kompresim - pred tim jsem je nemeril, motor byl totiz uz mimo auta a komprese me puvodni 1.6 asi stejne nejsou zajimavy.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
ok, uz chapu, ono spis jde o to, ze by te mohl nekdo napodobit a nemuselo by to dopadnout dobre, protoze ve sve reportazi vynechavas daleko dulezitejsi postupy nez je honovani metronomem....tim vic, kdyz tomu nerozumis, bych se na tvym miste ujistil alespon finalnim zmerenim komprese, jestli je vse v poradku.....je uplne jedno, co jsi s tim delal, ve finale je rozhodujici, jestli ten motor ma nebo nema patricne komprese a pokud v budoucnu bude nejaky problem, dalsim premerenim komprese uvidis kde ten problem nastal....napriklad pokud jsi pouzil moc hrube kameny nai honovani, behem mesice ti komprese opet klesne.
Je to jak u doktora - vzdy ti zmeri jako prvni tlak....proste zakladni zaklad zakladniho zakladu jsou komprese.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
Tak jsem zpátky. Pár info "z hlavy:"
- honovací přípravek byl použit z autokelly "teng tools TT 245240106" - tří-ramenný, 50-180mm, kameny 280 (střední hodnota pro chromové kroužky)
Kroužky použity tyhle:
Goetze 08-787000-00
STD rozměr pro 82.00mm
1.5 - 1.5 - 3.0mm (mám v motoru totiž písty s těmito drážkami, dírama pod stírákem a teflonovým povlakem, proto jsem kolem toho musel dost hledat, než jsem našel ty správné kroužky, všude jsou na AR32201 uváděny 1.2 - 1.2 - 2.0. Podle čísla na pístech a EPER je to nějaká třída "E" ale nic blíž jsem nenašel, ale rozměr seděl pro STD, ne výbrus tak nevím)
1. DuctileCastIron - Chromed - Phosphated
Plain compression ring
2. CastIron - Phosphated
Tapered single hook scraper
3. Steel - Chromed
Steel rail oil control ring with VF spring
Na výběr byly ještě Mahle 00944N0 (nahrazeny 06303N0), ale chtěl jsem radši 3-dílný kroužek (Mahle maj jen 2-dílný).
- honovací přípravek byl použit z autokelly "teng tools TT 245240106" - tří-ramenný, 50-180mm, kameny 280 (střední hodnota pro chromové kroužky)
Kroužky použity tyhle:
Goetze 08-787000-00
STD rozměr pro 82.00mm
1.5 - 1.5 - 3.0mm (mám v motoru totiž písty s těmito drážkami, dírama pod stírákem a teflonovým povlakem, proto jsem kolem toho musel dost hledat, než jsem našel ty správné kroužky, všude jsou na AR32201 uváděny 1.2 - 1.2 - 2.0. Podle čísla na pístech a EPER je to nějaká třída "E" ale nic blíž jsem nenašel, ale rozměr seděl pro STD, ne výbrus tak nevím)
1. DuctileCastIron - Chromed - Phosphated
Plain compression ring
2. CastIron - Phosphated
Tapered single hook scraper
3. Steel - Chromed
Steel rail oil control ring with VF spring
Na výběr byly ještě Mahle 00944N0 (nahrazeny 06303N0), ale chtěl jsem radši 3-dílný kroužek (Mahle maj jen 2-dílný).
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999
Upravil jsem si podpis ;-)rossogtv píše: 25.5.2017, čtv 12:54ok, uz chapu, ono spis jde o to, ze by te mohl nekdo napodobit a nemuselo by to dopadnout dobre, protoze ve sve reportazi vynechavas daleko dulezitejsi postupy nez je honovani metronomem....tim vic, kdyz tomu nerozumis, bych se na tvym miste ujistil alespon finalnim zmerenim komprese, jestli je vse v poradku.....je uplne jedno, co jsi s tim delal, ve finale je rozhodujici, jestli ten motor ma nebo nema patricne komprese a pokud v budoucnu bude nejaky problem, dalsim premerenim komprese uvidis kde ten problem nastal....napriklad pokud jsi pouzil moc hrube kameny nai honovani, behem mesice ti komprese opet klesne.
Je to jak u doktora - vzdy ti zmeri jako prvni tlak....proste zakladni zaklad zakladniho zakladu jsou komprese.
Aby bylo jasno (a někdo mě omylem nepovažoval za motorového guru) - vzděláním jsem elektrotechnik, v zaměstnání jsem prošel od technika bezpečnostních systémů, přes IT specialistu až po momentálně "vedoucího oddelení integrovaných bezpečnostních systémů a IT." Ve volném čase dělám do elektroniky, PC, počítačové sítě, RC modely, kávovary a taky fušuju do mých aut (cizí už po jednom incidentu nedělám - pomáhal jsem jednomu klubákovi s autem a byly na mě pak svedeny závady, s kterýma auto už přišlo - listy vrtule na chladiči mi málem usekly hlavu, pak jsem zjistil, že je nějaký hovado po nehodě připájelo!!! trafopájkou). Když nepočítám základní údržbu, tak mi rukama prošly 3 BWM a aktuálně 1 alfa. Z motorů mám zatím za sebou jednu GO motoru BMW M54B22, která nedopadla tak úplně podle mých představ - lhát nebudu. Nehraju si na vševědoucího, většina poznatků stejně není z mé hlavy ale využívám know-how jinejch lidí. Člověk se pořád učí a já jsem zastáncem toho, že si radši vše nastuduju a nakoupím nářadí, než cpát prachy "mechanikům" v okolí - po pár rozhovorech v servisech s mechaniky při opravách služebních aut a taky po zkušenostech ostatních si to radši zkurvím sám, než se spolehnout na hovado, co netuší dokonce ani jak fungujou brzdy (nevím, jaká je situace u vás v ČR ale tady na SR je to fakt bída). O stržených závitech a jinejch věcech, které na autech po těchto "mechanicích" opravuju pořád ani nemluvě (asi neumí používat momentový klíč). Vybavení mám a alespoň se něčemu novému přiučím, když to dělám sám. Člověk má z toho radost a má komu nadávat, když něco zkurví

Pracovní postupy a knowledge čerpám hlavně z google - jsem vzorný student "Google Academy"

Pak samozřejmě diskusní fóra atd. To je taky důvod, proč mi vše tak trvá, někdo jinej se nejdřív pustí do rozebírání a pak řeší, já právě naopak - než něco rozeberu tak to mám třikrát nastudovaný. Vše dělám úplně sám, většinou v noci, vyjma vyložení motoru z auta když jsem ho přivezl a nahození/shození motoru ze stojanu.
Kompresní tlaky samozřejmě změřím, chtěl jsem to ale nejdřív jemně zajet aby to mělo vypovídací hodnotu. Pak po určitém čase znovu abych věděl na čem jsem. Taky sháním pressure transducer k měření tlaku oleje - provedení zatím nebudu prozrazovat, nechte se překvapit. Základem bude arduino s displejem. Taky chci dodělat stahování/dotahování okýnek při otevření dveří, opravit/nahradit DO na centrál, upravit otevírání kufru (aby šel otevřít i při běžícím motoru), opravit mlhovky pravděpodobně vsazením nových projektorů, plus pár vychytávek v interiéru - prostě si hraju...
Doma si hraju s kávovary a mlýnky, občas se mi podaří sehnat starý kávovar/mlýnek za dobrou cenu tak si s ním pohraju, komplet zrepasuju nebo i upravím nedostatky z výroby a vezme si ho některý z kolegů. Takhle to vypadalo nedávno u mě doma: A takhle to vypadá u mě v kanclu:
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů