Brzdy
-
Christabel
- Příspěvky: 54
- Registrován: 17.7.2016, ned 21:50
Re: Brzdy
No, já jsem pochopila, že to myslí tak, že by ty nové destičky nemusely štimovat se starými kotouči? Že teda nejde možná jen o technický stav?
AR 159 1,9 JTDm
Re: Brzdy
Cau mám takovou technickou otázku ohledně kotoučů, jelikož mi každý tvrdí něco jiného. Po koupi alfy jsem nechával měnil celý přední kotouče, mám na nich najeto cca 50tis km, mají 2 roky a fungují naprosto bez problémů (otestováno i teď na STK). Ale všiml jsem si téměř hned po výměně že kotouče (destičky asi ne) mají na sobě pravidelný vroubkování a to i na zadních které jsem neměnil. No a někdo mi tvrdí že je to naprosto normální a nemám to řešit. A na druhém autě (Citroen C5) se teď zas řeší ten samý problém s tím že se prý musí kotouče vyměnit že je to špatně. Jak to tedy je?
A druhá otázka jak dlouho můžou vydržet destičky na běžné jízdě, žádné okruhy ani nijak agresivní brzdění. Začali se mi špinit disky jen si nepamatuji jestli se to dělo i minulý rok (přes zimu mám plechy) a nebo je to už opotřebováním.
A druhá otázka jak dlouho můžou vydržet destičky na běžné jízdě, žádné okruhy ani nijak agresivní brzdění. Začali se mi špinit disky jen si nepamatuji jestli se to dělo i minulý rok (přes zimu mám plechy) a nebo je to už opotřebováním.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2275
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Vyměň servisáka.Christabel píše: 30.5.2017, úte 16:52 Promiňte úplně laický dotaz. Potřebuju vyměnit brzdové destičky. Ukecaný servisák z garáže vedle v ulici chce zároveň s destičkami vyměnit i kotouče, že je to tak lepší - i když zatím si to ještě neprohlédl, ale že to tak prostě dělá. Chci si jen ověřit, že má pravdu?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Brzdy
Christabel: když je kotouč v pohodě tak si destičky cca po 200 km tzv.sednou to znamená,že se zabrousí podle ploch kotouče a vše zase funguje normálně, to jestli je kotouč dobrý nebo ne rozhodne každý normální mechanik tak uvidíš.Vychcanej mechanik samo vymění co nejvíc aby vidělalChristabel píše: 30.5.2017, úte 20:39 No, já jsem pochopila, že to myslí tak, že by ty nové destičky nemusely štimovat se starými kotouči? Že teda nejde možná jen o technický stav?

AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Brzdy
>Christabel: Delat brzdy nekomu cizimu a v pripade, ze na to mam dat nejakou zaruku tak bych taky razil vymenu kotouce i desek soucasne. Dokud bych to minimalne nevidel tak jednoznacne oboje. Nikdo tady v diskusi nevime v jakem stavu ty brzdy vubec ma - muze tam mit vrypy, muze tam mit rantl nebo jine opotrebeni... Prece mi nerikejte, ze na to nahodite uplne bez starosti nove desky (ktere si do hlubokych vrypu za 200km nesednou) a slus.
>romanc: Nejsem expert takze co napisu ber jen jako laicky pohled. Kotouc by mel byt hladky, leskly... Casem a pouzivanim se na nem utvori pravidelne vrypy zpusobene budto strukturou desky a nebo necistotou, ktera se dostane mezi desku a kotouc (pri brzdeni ti vysoustruzi vryp). Normalni je to do doby dokud nejsou vrypy extremni a desky se dokazi prizpusobit. Pokud jsou vrypy opravdu hluboke a kotouc neni "hladky", pak se nemusi desky tak rychle prizpusobovat kotouci a muze dochazet k lokalnimu prehrivani kotouce - vetsinou pri vymene starych desek za nove na stary kotouc.
>romanc: Nejsem expert takze co napisu ber jen jako laicky pohled. Kotouc by mel byt hladky, leskly... Casem a pouzivanim se na nem utvori pravidelne vrypy zpusobene budto strukturou desky a nebo necistotou, ktera se dostane mezi desku a kotouc (pri brzdeni ti vysoustruzi vryp). Normalni je to do doby dokud nejsou vrypy extremni a desky se dokazi prizpusobit. Pokud jsou vrypy opravdu hluboke a kotouc neni "hladky", pak se nemusi desky tak rychle prizpusobovat kotouci a muze dochazet k lokalnimu prehrivani kotouce - vetsinou pri vymene starych desek za nove na stary kotouc.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2275
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
Ono až tak nejde o ty vrypy, ale o to, jak je kotouč ojetej - jeho tloušťka.
Pokud je už pod limitem, tak jak se zahřívá, tak se začne kroutit a může to při brždění i lehce vybrovat..
Né nadarmo se doporučuje kupovat, jak desky, tak kotouče od stejného výrobce.
Pokud koupíš tvrdý desky a bude tam blato kotouč, tak ho sjedeš docela rychle.
Jinak pokud se na to mechanik ani nepodíval a řekl jí že se musí vyměnit oboje, tak by mohl vyřešit bez mrknutím oka i tohle:
https://www.novinky.cz/krimi/439437-kdo ... zeman.html
Pokud je už pod limitem, tak jak se zahřívá, tak se začne kroutit a může to při brždění i lehce vybrovat..
Né nadarmo se doporučuje kupovat, jak desky, tak kotouče od stejného výrobce.
Pokud koupíš tvrdý desky a bude tam blato kotouč, tak ho sjedeš docela rychle.
Jinak pokud se na to mechanik ani nepodíval a řekl jí že se musí vyměnit oboje, tak by mohl vyřešit bez mrknutím oka i tohle:

https://www.novinky.cz/krimi/439437-kdo ... zeman.html
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Brzdy
Já sem myslel že se říká a platí 1x kotouče, 2x desky... Samozřejmě pokud to je možné.
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: Brzdy
No to se rikat sice muze, ale predstav si, ze ji tam hodi jen nove desky a za 14 dni ji tam treba bude mit zpet na reklamaci, ze jsou zvlnene kotouce... Garaznika neznam, ale taky bych rekl, ze je lepsi, pohodlnejsi vymenit komplet... Nevidim na tom nic spatneho... Nicmene netvrdim, ze sam bych si nedal na starsi a hlavne dobrej kotouc nove desky, ale udelal bych si to sam s vedomim stavu kotouce a taky bych dle toho brzdy zajizdel nez by si to sedlo.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Re: Brzdy
Neví někdo, jestli je nějaký zásadní rozdíl mezi 4píst brzdiči na kotouce 305 a 330mm? Jsou úplně jiné nebo mají jen delší odsazení na těhlici, aby se tam vešly větší kotouče?
AR Giulia Veloce MY20 2.2JTD, 155 kW
ex AR 159 SW, 2.0JTD Distinctive, 125 kW
ex AR 156 SW, 1.9JTD 16V Distinctive, 103 kW
ex AR 147 GTA, 184 kW
Fiat Uno Racing 1.4T
ex AR 145 1.6TS 88kW
ex Fiat Uno Turbo 1.3T 77kW
ex Fiat Uno 1.5 Sie 55kW
ex AR 159 SW, 2.0JTD Distinctive, 125 kW
ex AR 156 SW, 1.9JTD 16V Distinctive, 103 kW
ex AR 147 GTA, 184 kW
Fiat Uno Racing 1.4T
ex AR 145 1.6TS 88kW
ex Fiat Uno Turbo 1.3T 77kW
ex Fiat Uno 1.5 Sie 55kW
Re: Brzdy
Ahoj chci vyměnit destičky na předních kotoučích zvláštní je,že např u desek Brembo (i jiných) jsou dva typy,rozděleny podle čísla šasi(od-do).To se dělalo více rozměrů desek na jedný motorizaci ?
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
- MikeC
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1582
- Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
- Bydliště: Polsko - někde u Katovic
Re: Brzdy
Ne, velké třmeny (čtyřpístky) jsou u 2.4 i před FL 

Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Re: Brzdy
Jasný ,právě 4 písty brembo standart u 2.4 ani v eperu není zmínka o deskách 
Edit:desky jsou stejné jen do 01/2007 má na každé straně kabl a od 01/2007 má kabel už jen na jedné straně takhle to má alespoň vyobrazeno ATE někde na obrázku tak to asi tak bude

Edit:desky jsou stejné jen do 01/2007 má na každé straně kabl a od 01/2007 má kabel už jen na jedné straně takhle to má alespoň vyobrazeno ATE někde na obrázku tak to asi tak bude

AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
-
Christabel
- Příspěvky: 54
- Registrován: 17.7.2016, ned 21:50
Re: Brzdy
Tak jenom dopíšu, že si to servisák prohlédl a bude měnit jenom přední kotouče, zadní nechá. Tak to už mi přijde tuplem zvláštní, ale už se radši ničemu nedivím 

AR 159 1,9 JTDm
Re: Brzdy
Christabel: to je jednoduché tím , že při brzdění jsou hlavně zatíženy přední brzdy tak mají i nižší životnost= rychleji se opotřebí tak jestli to alespoň viděl a posoudil tak je to ok 

AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
-
Christabel
- Příspěvky: 54
- Registrován: 17.7.2016, ned 21:50
Re: Brzdy
Díky za vysvětlení, to dává smysl. Já mu celkem věřím, snad to udělá dobře.
AR 159 1,9 JTDm
-
Christabel
- Příspěvky: 54
- Registrován: 17.7.2016, ned 21:50
Re: Brzdy
Kór když jde o brzdy, že? Jenomže tohle si sama dělat bohužel nebudu, tak vždycky musím někomu věřit.
Auta má rád a když něco navrhne, říká "kdybych si to dělal pro sebe, tak...".
AR 159 1,9 JTDm
Re: Brzdy
mám prosbičku, chtěl bych poprosit Chevron Racing o nabídku na TurboGroove (případně i na klasiku) + desky (Green, Red, Yellow, dám na doporučení) předek i zadek, komplet. Díky moc!
Brera 2,4JTDM 147kw, 11/2006.
Brera 2,4JTDM 147kw, 11/2006.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Brzdy
Neviem, ze ci to bola otazka, alebo sa ti tu ma vyjadrit niekto s cenovou ponukou, ale dam ti aspon radu.
Ja som pred par mesiacmi daval od EBC brakes toto kombo: USR kotuce -su tichsie nez GD (Turbo Groove) + Redstuff platnicky a som spokojny. Greenstuff by som na taketo tazke auto urcite nedaval a Yellow ma zmysel jedine ak s tym chodis jazdit na okruhy, alebo sa chodis vyblaznit na horske prechody, co asi nechodis.
GD kotuce (po starom TurboGroove) + greenstuff som mal na predoslom aute (vaha cca 1t) a tam to bolo dobre, ale bolo tie kotuce trosku pocut pri brzdeni (odtial to meno).
Ja osobne som to vzdy objednaval priamo z Anglicka, pretoze to vyslo vzdy s postovnym lacnejsie ako nakup od dovozcu na Slovensku (a ti ani nemali vzdy vsetko, co som chcel).
Ja som pred par mesiacmi daval od EBC brakes toto kombo: USR kotuce -su tichsie nez GD (Turbo Groove) + Redstuff platnicky a som spokojny. Greenstuff by som na taketo tazke auto urcite nedaval a Yellow ma zmysel jedine ak s tym chodis jazdit na okruhy, alebo sa chodis vyblaznit na horske prechody, co asi nechodis.
GD kotuce (po starom TurboGroove) + greenstuff som mal na predoslom aute (vaha cca 1t) a tam to bolo dobre, ale bolo tie kotuce trosku pocut pri brzdeni (odtial to meno).
Ja osobne som to vzdy objednaval priamo z Anglicka, pretoze to vyslo vzdy s postovnym lacnejsie ako nakup od dovozcu na Slovensku (a ti ani nemali vzdy vsetko, co som chcel).
Alfa Romeo 159 SW 3.2 JTS Q4
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 1 host