Teg - 159, 2.2 JTS, 2008
Teg - 159, 2.2 JTS, 2008
Tak jsem si konečně našel chvíli čas abych založil kartu pro nový přírůstek do rodiny.
Po šesti letech se 147, která je prostě skvělá ale bohužel kapacitně přestává stíhat, nadešel čas pořídit něco většího.
Manželka od začátku chtěla nové auto, z mé strany byl požadavek pokud možno sedan a atmosférický benzín, což výběr dost zužovalo. Navíc pořád vlastně stavíme a tak jsme nechtěli do auta investovat majlant.
Byl jsem si projet Renault Mégane grandcoupe 1.6, Toyotu Corollu 1.6 a Fiat Tipo 1.4. Bohužel jsem brzy začal zjišťovat, že jsou to všechno stroje které jízdním projevem i staré 147 první generace nesahají po kotníky.
Nakonec jsem byl s těžkým srdcem připraven objednat do výroby nový Fiat Tipo, který mi byl pocitově tak nějak nejpříjemnější, i když šetření udělalo svoje a kvůli špatné izolaci víka motoru je dost slyšet, ale říkal jsem si, že si snad zvyknu. Každá si zvykne.
No a potom jsem namátkově projížděl nabídku 159 s motorem 2.2 JTS, což byl můj vlhký sen, ale už jsem byl smířen s tím, že na slušný kousek se asi nedá narazit.
Naštěstí se jeden vyskytl v Ústí, cena vysoká, ale vzhledem k deklarovanému stavu a jak vypadaly fotky jsem to příliš neřešil a jel to s kolegou prověřit.
Osobní prohlídka potvrdila moje vzrůstající sympatie, zbývalo přesvědčit manželku, což se povedlo. Potřeba dodat, že když auto viděla naživo skepse z ní spadla a je z něj nadšená.
Co k autu napsat? Je to pofaceliftová 159 s motorem 2.2 JTS, který mi z benzínů přijde jako jediný použitelný (jako správný petrolhead nechci turbo a 3.2 je už moc těžká na předek). Facelift byl podmínka kvůli odlehčení podvozku.
Původní majitel byl dle mého zjištění (to nemám od bazaristy) univerzitní profesor z Drážďan. S autem jezdil opravdu jen ze své garáže do univerzitní garáže a je to na něm znát. Lak i interiér je jako nový a známý mi potvrdil, že občas tři roky stará auta nevypadají tak dobře. Na jaře dědula auto dal na protiúčet do autohausu kde jej koupil a tam jej uchvátil bazar specializující se na dovozy z Ústí.
První závadou (s jejím vědomím jsem auto kupoval) je chrastící katalyzátor za studena. Uvidíme co s tím.
Další závadu jsem si způsobil sám hned první den ještě při jízdě s převozní značkou. Byla noc a na dálnici jsem srazil lišku. Nešlo nic dělat a zarazilo to mlhovku, rozkřáplo nárazník a spodní kryt motoru. To že kmotra liška dopadla hůře mi bylo chabou útěchou.
V současné době čekám na servis kde mi nárazník svaří a přelakují, protože nabídka 22.tisíc od autorizovaného servisu mi přišla mimo mísu.
Poslední nepříjemností je, že nová kára začala přitahovat pozornost naší kočky a stihla jej už poškrábat. Zapnul jsem marderschreck a čekám co to s kočkou udělá. Kdyby to viděl ten pán z Drážďan, jak jeho opečovávaný miláček skončil po pár týdnech v čr, asi by zaplakal :-).
Jinak moje dojmy z auta i motorizace jsou veskrze pozitivní a pozvedly termín joyride původní 147 na další levl. I když je pravda, že dojem z jízdy je trochu odlišný a budu si muset zvykat, že místo příjemného brumláku twinsparku má motor JTS při nízkých otáčkách zvuk trochu jako hodně utlumený vysavač. Po vytočení pak už ale přicházejí jen samá pozitiva a sociální jistoty.
Po šesti letech se 147, která je prostě skvělá ale bohužel kapacitně přestává stíhat, nadešel čas pořídit něco většího.
Manželka od začátku chtěla nové auto, z mé strany byl požadavek pokud možno sedan a atmosférický benzín, což výběr dost zužovalo. Navíc pořád vlastně stavíme a tak jsme nechtěli do auta investovat majlant.
Byl jsem si projet Renault Mégane grandcoupe 1.6, Toyotu Corollu 1.6 a Fiat Tipo 1.4. Bohužel jsem brzy začal zjišťovat, že jsou to všechno stroje které jízdním projevem i staré 147 první generace nesahají po kotníky.
Nakonec jsem byl s těžkým srdcem připraven objednat do výroby nový Fiat Tipo, který mi byl pocitově tak nějak nejpříjemnější, i když šetření udělalo svoje a kvůli špatné izolaci víka motoru je dost slyšet, ale říkal jsem si, že si snad zvyknu. Každá si zvykne.
No a potom jsem namátkově projížděl nabídku 159 s motorem 2.2 JTS, což byl můj vlhký sen, ale už jsem byl smířen s tím, že na slušný kousek se asi nedá narazit.
Naštěstí se jeden vyskytl v Ústí, cena vysoká, ale vzhledem k deklarovanému stavu a jak vypadaly fotky jsem to příliš neřešil a jel to s kolegou prověřit.
Osobní prohlídka potvrdila moje vzrůstající sympatie, zbývalo přesvědčit manželku, což se povedlo. Potřeba dodat, že když auto viděla naživo skepse z ní spadla a je z něj nadšená.
Co k autu napsat? Je to pofaceliftová 159 s motorem 2.2 JTS, který mi z benzínů přijde jako jediný použitelný (jako správný petrolhead nechci turbo a 3.2 je už moc těžká na předek). Facelift byl podmínka kvůli odlehčení podvozku.
Původní majitel byl dle mého zjištění (to nemám od bazaristy) univerzitní profesor z Drážďan. S autem jezdil opravdu jen ze své garáže do univerzitní garáže a je to na něm znát. Lak i interiér je jako nový a známý mi potvrdil, že občas tři roky stará auta nevypadají tak dobře. Na jaře dědula auto dal na protiúčet do autohausu kde jej koupil a tam jej uchvátil bazar specializující se na dovozy z Ústí.
První závadou (s jejím vědomím jsem auto kupoval) je chrastící katalyzátor za studena. Uvidíme co s tím.
Další závadu jsem si způsobil sám hned první den ještě při jízdě s převozní značkou. Byla noc a na dálnici jsem srazil lišku. Nešlo nic dělat a zarazilo to mlhovku, rozkřáplo nárazník a spodní kryt motoru. To že kmotra liška dopadla hůře mi bylo chabou útěchou.
V současné době čekám na servis kde mi nárazník svaří a přelakují, protože nabídka 22.tisíc od autorizovaného servisu mi přišla mimo mísu.
Poslední nepříjemností je, že nová kára začala přitahovat pozornost naší kočky a stihla jej už poškrábat. Zapnul jsem marderschreck a čekám co to s kočkou udělá. Kdyby to viděl ten pán z Drážďan, jak jeho opečovávaný miláček skončil po pár týdnech v čr, asi by zaplakal :-).
Jinak moje dojmy z auta i motorizace jsou veskrze pozitivní a pozvedly termín joyride původní 147 na další levl. I když je pravda, že dojem z jízdy je trochu odlišný a budu si muset zvykat, že místo příjemného brumláku twinsparku má motor JTS při nízkých otáčkách zvuk trochu jako hodně utlumený vysavač. Po vytočení pak už ale přicházejí jen samá pozitiva a sociální jistoty.
AR 147 TS 1.6 (2001)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
Re: Teg - 159, 2.2 JTS, 2008
AR 147 TS 1.6 (2001)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
Re: Teg - 159, 2.2 JTS, 2008
Pěkný kousek ta liška s kočkou fakt smůla ať slouží 

AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Teg - 159, 2.2 JTS, 2008
Ještě bych chtěl napsat něco k tomu motoru. Jako spíše klidnějšímu řidiči mi plně vyhovuje, zátah od spodních otáček je moc příjemný a je prima lineární, ale moc dobře nechápu, proč Alfa raději nepokračovala v evoluci vlastních motorů TS a JTS, protože ty jsou charakterem úplně jinde. 2.2 JTS od GM je svým jízdním projevem spíše vhodný pro jiné zpřevodování a dálniční koráby, než Alfu. Možná že za to může špatná pověst původních twinsparků, stejně ale nechápu že už relativně vychytaný motor JTS vyměnili za blok od Opelu se snad ještě horší pověstí.
Kecům o spolehlivosti pochopitelně nevěřím, vím že musím měnit olej a bude to ok. Navíc hlavní konstrukční problém s blokem holdenu a mazáním byl vyřešen někdy v roce 2002.
Jinak je to ale super svezení, nechápejte mě špatně, jen že to mohlo být lepší :-)
A ještě s tou kočkou. Nemá někdo zkušenost jak ji vypudit? Na začátku ji marderschreck trochu rozhodil ale už jí to je jedno a škrábance přibývají... Pochopitelně zjistila že se mi to nelíbí a leze tam když to nevidím, takže ji nemůžu přistihnout a pořádně zmalovat kožich.
Kecům o spolehlivosti pochopitelně nevěřím, vím že musím měnit olej a bude to ok. Navíc hlavní konstrukční problém s blokem holdenu a mazáním byl vyřešen někdy v roce 2002.
Jinak je to ale super svezení, nechápejte mě špatně, jen že to mohlo být lepší :-)
A ještě s tou kočkou. Nemá někdo zkušenost jak ji vypudit? Na začátku ji marderschreck trochu rozhodil ale už jí to je jedno a škrábance přibývají... Pochopitelně zjistila že se mi to nelíbí a leze tam když to nevidím, takže ji nemůžu přistihnout a pořádně zmalovat kožich.
AR 147 TS 1.6 (2001)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
Re: Teg - 159, 2.2 JTS, 2008
Kup na auticko plachtu
To je najrychlejsie riesenie

159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF
Re: Teg - 159, 2.2 JTS, 2008
Hele to mě taky napadlo ale ta kočka je šílená. Když jsem tam tu plachtu dal, myslela si že to je hra a snažila se pod tu plachtu dostat za pomoci drápů. Nakonec to poškrábala ještě víc než předtím :-)
AR 147 TS 1.6 (2001)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
Re: Teg - 159, 2.2 JTS, 2008
Nebo rovnou useknout pod kolenem...
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: Teg - 159, 2.2 JTS, 2008
S těma drápama to zkusím
sice to bude zablácený, ale bez škrábanců... Zvláštní je, že starou 147 co parkuje ve dvoře naprosto ignoruje. Ale ke 159 která stojí venku za plotem si dojde
je tím autem úplně posedlá 



AR 147 TS 1.6 (2001)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
- rbiciste
- Pozorovatel
- Příspěvky: 259
- Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
- Bydliště: Divec u Hradce Králové
Re: Teg - 159, 2.2 JTS, 2008
Říkám si:"Ještě že máme psa." 
Napadlo mě ale zkusit sprej proti kunám ...
Radovan

Napadlo mě ale zkusit sprej proti kunám ...
Radovan
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
Re: Teg - 159, 2.2 JTS, 2008
Díky, zkusím všechno. Občas si už připadám jak v nějaké kreslené grotesce, jak kolem toho auta vztekle skáču. Ale kočka je vychcaná a má vše na háku 

AR 147 TS 1.6 (2001)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
Re: Teg - 159, 2.2 JTS, 2008
Tak alfa je doma po opravě nárazníku, je to svařený a komplet přelakovaný. Práce, lak, mlhovka a nová krytka circa 7500. Jinak nabídka v Alfě byla 22t.


Marderschreck vypadá že na kočku zabírá, tak uvidíme.
Chtěl jsem se zeptat zda máte nějakou zkušenost s výměnou katalýzátoru. Co ty univerzální? Např. něco takového? http://www.aaavyfuky.cz/index.php?zbozi ... er-10-3-e4
Ničemu to nevadí, ale než se motor zahřeje, je to ulička hanby :-)


Marderschreck vypadá že na kočku zabírá, tak uvidíme.
Chtěl jsem se zeptat zda máte nějakou zkušenost s výměnou katalýzátoru. Co ty univerzální? Např. něco takového? http://www.aaavyfuky.cz/index.php?zbozi ... er-10-3-e4
Ničemu to nevadí, ale než se motor zahřeje, je to ulička hanby :-)
AR 147 TS 1.6 (2001)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
Re: Teg - 159, 2.2 JTS, 2008
Co myslíš tou uličkou hanby ?
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: Teg - 159, 2.2 JTS, 2008
Jo takhle 

Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: Teg - 159, 2.2 JTS, 2008
mohl by si nahrát ten zvuk?docela mě to zajímá,protože se mi taky najednou změnil zvuk a jakoby to chrchle,ale jede to pořád stejně jako předtím
147 2003 1.9 JTD 85kw
159 2006 2.2 JTS 136kw
EX 147 2007 1.6 TS 88KW
EX 145 1997 1.4 TS 76KW
159 2006 2.2 JTS 136kw
EX 147 2007 1.6 TS 88KW
EX 145 1997 1.4 TS 76KW
Re: Teg - 159, 2.2 JTS, 2008
AR 147 TS 1.6 (2001)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
- Flipshide
- Pozorovatel
- Příspěvky: 311
- Registrován: 5.4.2015, ned 10:47
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: Teg - 159, 2.2 JTS, 2008
u nas je to naopak ,na cervenou 147 kocky lezou furt ale jeste jsme je tam nevideli ,pouze stopy pacek a pak to nejhorsi ..drapy na laku ..a na stribrny 159 jen vyjmecne 

Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T 280k Q4 2018
Alfa Romeo 147 Ducati Corse 1.9JTD 125kw, 2008
Alfa Romeo 147 Black Line 1.9JTD 88kW, 2007
Ex
AR 147 1.6TS/77KW 2005
AR 159 1.9JTD/8V/118kW, 2006 DPF & EGR OFF +CHIP 156Hp/377Nm
Alfa Romeo 147 Ducati Corse 1.9JTD 125kw, 2008
Alfa Romeo 147 Black Line 1.9JTD 88kW, 2007
Ex
AR 147 1.6TS/77KW 2005
AR 159 1.9JTD/8V/118kW, 2006 DPF & EGR OFF +CHIP 156Hp/377Nm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů