
spojka
Re: spojka
Podařilo se 

Re: spojka
Ahoj lidi, tohle téma mi přišlo asi nejblíž, ikdyž jde spíše o část u pedálu, než převodovky.
Včera, naštěstí až před domem kdy už jsem měl zaparkováno jsem nohou štrejchnul o pedál spojky, uslyšel cvaknutí a najednou šel naprosto zlehka až na zem. Při zalehnutí jsem zjistil, že se mi naprosto rozpadla guma co drží "táhlo" spojkovýho válce na pedálu a táhlo spadlo mimo pedál. Mám to teď sice provizorně opravený, ale nemyslím si, že to vydrží dlouho. Mám případně ještě v záloze 3D tisk (pro mě přístupnější než nechat něco vytočit ze silonu), ale zajímalo mě, jak to vůbec má v originále vypadat a jestli to jde sehnat jako náhradní díl - přijde mi že ne.
Jestli se nepletu, tak na pedálu je jen čep, na který se nasazuje tyčka válce. Ta končí okem (v průměru cca 2cm), ve kterém je napevno zalisovaná guma s kovovým středem a otvorem 8mm, který přesně pasuje na čep na pedálu. V podstatě takový silent-block/bushing, nevím jak to říct rozumně česky. Gumové pouzdro? Kažopádně, pokud se guma rozsype, zbyde samotné oko (konec tyčky válce) a samotná osa co se nasazuje na čep. Takže jako náhradní díl samotné asi ne? Jedině koupit celý spojkový válec (blbost).
Koukal jsem i do eperu, přikládám obrázek. (1) ukazuje na místo, kde má být na pravé straně pedálu čep, na který se nasazuje spojkový válec. Na druhé straně pedálu (levé) je sice čep, ten ale slouží jen pro vratnou pružinu. (2) pak ukazuje na to, čemu říkám to oko na konci tyčky spojkového válce. U mojí červené dvojky není ta guma jako náhradní díl, je tam jen číslo 9 v eperu, což je jen podložka. Tu tam mám, vzhledem k tomu, že je z kovu, funguje dále
Proto i předpokládám, že guma je součástí oka, vlisovaná z výroby.
Na konec, zajímavá věc - pružina, která má pedál vracet, funguje jen do poloviny zdvihu, od poloviny zdvihu pomáhá
Divil jsem se, ale je usazená správně. Mimochodem, všechny pedály jsou jinak bez vůle, jen tohle gumový pouzdro se rozsypalo.
Včera, naštěstí až před domem kdy už jsem měl zaparkováno jsem nohou štrejchnul o pedál spojky, uslyšel cvaknutí a najednou šel naprosto zlehka až na zem. Při zalehnutí jsem zjistil, že se mi naprosto rozpadla guma co drží "táhlo" spojkovýho válce na pedálu a táhlo spadlo mimo pedál. Mám to teď sice provizorně opravený, ale nemyslím si, že to vydrží dlouho. Mám případně ještě v záloze 3D tisk (pro mě přístupnější než nechat něco vytočit ze silonu), ale zajímalo mě, jak to vůbec má v originále vypadat a jestli to jde sehnat jako náhradní díl - přijde mi že ne.
Jestli se nepletu, tak na pedálu je jen čep, na který se nasazuje tyčka válce. Ta končí okem (v průměru cca 2cm), ve kterém je napevno zalisovaná guma s kovovým středem a otvorem 8mm, který přesně pasuje na čep na pedálu. V podstatě takový silent-block/bushing, nevím jak to říct rozumně česky. Gumové pouzdro? Kažopádně, pokud se guma rozsype, zbyde samotné oko (konec tyčky válce) a samotná osa co se nasazuje na čep. Takže jako náhradní díl samotné asi ne? Jedině koupit celý spojkový válec (blbost).
Koukal jsem i do eperu, přikládám obrázek. (1) ukazuje na místo, kde má být na pravé straně pedálu čep, na který se nasazuje spojkový válec. Na druhé straně pedálu (levé) je sice čep, ten ale slouží jen pro vratnou pružinu. (2) pak ukazuje na to, čemu říkám to oko na konci tyčky spojkového válce. U mojí červené dvojky není ta guma jako náhradní díl, je tam jen číslo 9 v eperu, což je jen podložka. Tu tam mám, vzhledem k tomu, že je z kovu, funguje dále

Na konec, zajímavá věc - pružina, která má pedál vracet, funguje jen do poloviny zdvihu, od poloviny zdvihu pomáhá

Alfa Romeo 156 2,5 V6 (1999)
Re: spojka
Na konec, zajímavá věc - pružina, která má pedál vracet, funguje jen do poloviny zdvihu, od poloviny zdvihu pomáhá
Divil jsem se, ale je usazená správně. Mimochodem, všechny pedály jsou jinak bez vůle, jen tohle gumový pouzdro se rozsypalo.
[/quote]
Ta pruzina je tak zpravne.....a ta vychozena guma je pomerne casto, resim na soustruhu. Ono i ty cepy na brzdovem pedalu byvaji vychozeny, na veteranech jako 105 nebo 116 se to musi obcas cely poGOckovat aby to chodilo precizne. No hlavne ze se moc nelamou ty plastove pedaly, jako napriklad u Oplu....

[/quote]
Ta pruzina je tak zpravne.....a ta vychozena guma je pomerne casto, resim na soustruhu. Ono i ty cepy na brzdovem pedalu byvaji vychozeny, na veteranech jako 105 nebo 116 se to musi obcas cely poGOckovat aby to chodilo precizne. No hlavne ze se moc nelamou ty plastove pedaly, jako napriklad u Oplu....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: spojka
Ten silentblok se na válci vytlačí běžně. Nechával jsem si na 166 dělat silonové pouzdro. Jedno mám náhradní, otázka zda je stejné.
Jinak se to dá řešit pouze pomocí výměny spojkového válce.
Jinak se to dá řešit pouze pomocí výměny spojkového válce.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: spojka
Ok, díky chlapi za info.
Zkusím nejdřív variantu s 3D tiskem, máme jak odolný materiály tak pružný, zkusim to nahradit a budu kontrolovat jestli drží. To pouzdro je trochu jako přesýpací hodiny, tak asi začnu gumou a zkusím jí tam vlisovat.
Zkusím nejdřív variantu s 3D tiskem, máme jak odolný materiály tak pružný, zkusim to nahradit a budu kontrolovat jestli drží. To pouzdro je trochu jako přesýpací hodiny, tak asi začnu gumou a zkusím jí tam vlisovat.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 (1999)
Re: spojka
Pokračujeme :-) Jelikož kupovat (a hlavně měnit) hlavní spojkový válec kvůli jednomu hloupému kusu gumy se mi fakt nechce, zvítězila varianta s 3D tiskem.
První pokus nevyšel na 100 %, ale poučil jsem se a druhá verze je zatím super. Na fotce je uprostřed kovový váleček - střed toho pouzdra, napravo od něj stará zpuchřelá původní guma. Jeden kus jsem našel na zemi, druhý ještě trochu držel. Vlevo je 3D vytištěná guma nově, 100% výplň, takže solidní, pevné. Kvůli tvaru přesýpacích hodin jsem musel nejdříve nalisovat gumu do plastového pouzdra na hlavním spojkovém válci, až pak do něj zasunout ten kovový váleček a to pak zase nasadit na pedál. Vše vyšlo pěkně natěsno, musel jsem to opravdu postupně "nalisovat". Chod pedálu je opět jak má být :-)
Nicméně ještě je tu problém s pružinou pedálu, když pod volantem ležel naposledy, všiml jsem si, že je zlomená a pár závitů už chybí, proto taky začala občas vypadávat z místa, kde má být opřená a toulat se po podlaze :-) Máte někdo vyřešenou náhradu? Asi zkusím místní výrobnu pružin, jestli mi utočí za pár korun jinou, protože předpokládám, že to je opět jen jako součást celé sady pedálu, podobně jako ta guma a spojkový válec.
První pokus nevyšel na 100 %, ale poučil jsem se a druhá verze je zatím super. Na fotce je uprostřed kovový váleček - střed toho pouzdra, napravo od něj stará zpuchřelá původní guma. Jeden kus jsem našel na zemi, druhý ještě trochu držel. Vlevo je 3D vytištěná guma nově, 100% výplň, takže solidní, pevné. Kvůli tvaru přesýpacích hodin jsem musel nejdříve nalisovat gumu do plastového pouzdra na hlavním spojkovém válci, až pak do něj zasunout ten kovový váleček a to pak zase nasadit na pedál. Vše vyšlo pěkně natěsno, musel jsem to opravdu postupně "nalisovat". Chod pedálu je opět jak má být :-)
Nicméně ještě je tu problém s pružinou pedálu, když pod volantem ležel naposledy, všiml jsem si, že je zlomená a pár závitů už chybí, proto taky začala občas vypadávat z místa, kde má být opřená a toulat se po podlaze :-) Máte někdo vyřešenou náhradu? Asi zkusím místní výrobnu pružin, jestli mi utočí za pár korun jinou, protože předpokládám, že to je opět jen jako součást celé sady pedálu, podobně jako ta guma a spojkový válec.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 (1999)
Re: spojka
Já bych se z toho...
Guma funguje, ale než jsem stihl sehnat náhradní pružinu, co vrací pedál, tak se mi to pos*alo znova. Ta plastová vodící tyčka, co má vodit pružinu, nejde z pedálu sundat, tak jsem jezdil s ní, ale bez pružiny (zlomila se). A jednou se mi šikovně vzpříčila o hadičku co vede brzdovku k hlavnímu spojkovému válci. Proč ku*va vede tudy???
Nicméně, kolínko nad hl. sp. válcem se tím zlomilo a mě asi nezbývá, než kvůli druhé banalitě opravdu nakonec koupit nový komplet celý hlavní spojkový válec. Kvůli blbý gumě, která trouchniví a kvůli de*entnímu kolínku, protože proč vést hadičku někudy inteligentně. Kdyby to tam vedlo aspoň z důvodu, aby k tomu byl přístup, ale ne. Vede to blbym místem a je k tomu blbej přístup.
Takže kvůli pružině, která není z pružinový oceli, kvůli gumě, která trouchniví a kolínku budu muset koupit celej sp. válec, vyměnit (to si ani nedokážu představit jak toho ježka z klece vyndam) a pak si jako bonus odvzdušnit spojku a samozřejmě i brzdy, protože nádržku mám prázdnou. A stejně pak ještě budu muset někde sehnat tu pitomou pružinu!
Nemá někdo lepší nápad, co bych mohl dělat? Pokud to tady nepíšu jen pro sebe...
Že se o Alfičku budu muset starat, s tím jsem počítal. Ale tohle mi přijde, jak kdyby mi dělala naschvály. A to jsem jí zrovna kupoval novej olej a filtry. Než tohle vyřeším, olej a filtry vyměním a chtěl jsem ještě tohle léto nechat vyvařit spodek, tak bude zase zima...
Edit: Doporučíte nějakou značku raději než jinou? Co koukám na mroauto.cz a granex.cz, nejlevnější jsou od 600,- (Denso), přes TRW, Brembo, Bosch až po Valeo za 1500,-. Magneti Marelli bohužel není skladem. Nevadí mi dát 1500,- když budu vědět, že to vydrží. Pokud to je jedno, proč nevzít levnou. Každopádně bych to ale nerad měnil za rok znova... Díky!
Guma funguje, ale než jsem stihl sehnat náhradní pružinu, co vrací pedál, tak se mi to pos*alo znova. Ta plastová vodící tyčka, co má vodit pružinu, nejde z pedálu sundat, tak jsem jezdil s ní, ale bez pružiny (zlomila se). A jednou se mi šikovně vzpříčila o hadičku co vede brzdovku k hlavnímu spojkovému válci. Proč ku*va vede tudy???
Nicméně, kolínko nad hl. sp. válcem se tím zlomilo a mě asi nezbývá, než kvůli druhé banalitě opravdu nakonec koupit nový komplet celý hlavní spojkový válec. Kvůli blbý gumě, která trouchniví a kvůli de*entnímu kolínku, protože proč vést hadičku někudy inteligentně. Kdyby to tam vedlo aspoň z důvodu, aby k tomu byl přístup, ale ne. Vede to blbym místem a je k tomu blbej přístup.
Takže kvůli pružině, která není z pružinový oceli, kvůli gumě, která trouchniví a kolínku budu muset koupit celej sp. válec, vyměnit (to si ani nedokážu představit jak toho ježka z klece vyndam) a pak si jako bonus odvzdušnit spojku a samozřejmě i brzdy, protože nádržku mám prázdnou. A stejně pak ještě budu muset někde sehnat tu pitomou pružinu!
Nemá někdo lepší nápad, co bych mohl dělat? Pokud to tady nepíšu jen pro sebe...
Že se o Alfičku budu muset starat, s tím jsem počítal. Ale tohle mi přijde, jak kdyby mi dělala naschvály. A to jsem jí zrovna kupoval novej olej a filtry. Než tohle vyřeším, olej a filtry vyměním a chtěl jsem ještě tohle léto nechat vyvařit spodek, tak bude zase zima...
Edit: Doporučíte nějakou značku raději než jinou? Co koukám na mroauto.cz a granex.cz, nejlevnější jsou od 600,- (Denso), přes TRW, Brembo, Bosch až po Valeo za 1500,-. Magneti Marelli bohužel není skladem. Nevadí mi dát 1500,- když budu vědět, že to vydrží. Pokud to je jedno, proč nevzít levnou. Každopádně bych to ale nerad měnil za rok znova... Díky!
Alfa Romeo 156 2,5 V6 (1999)
Re: spojka
Ta guma/silentblok na tom spojkovém válci by se mě taky hodil. Opravdu se to nedá samostatně někde sehnat?
Alfa Romeo Crosswagon
Alfa Romeo 146 1.6TS 88Kw
Alfa Romeo GT 1.9JTD 110Kw ex
Alfa Romeo 156 SW 1.9JTD 85Kw ex
Alfa Romeo 146 1.6TS 88Kw
Alfa Romeo GT 1.9JTD 110Kw ex
Alfa Romeo 156 SW 1.9JTD 85Kw ex
Re: spojka
Ta "vytištěná" je v pohodě, ale vzhledem k ceně a kolik bych za to chtěl s tim na poštu nepůjdu...
Alfa Romeo 156 2,5 V6 (1999)
Re: spojka
Z tlumica kmitu na jakekolvek automaticke pracke z bocnym plnenim, tycka z pruzinu co tak na srotaku,
Re: spojka
Zdravím. Omlouvám se že píši sem ale chci se jen zeptat. Včera mě přestala jít řadit 5 ostatní jde. Problém nebude ve spojce ale v převodovce nejspíš. Děkuji za radu.
Alfa Romeo 156 2.0 TS (1998)
Audi A6 3.0 TDI S-line (2015)
Audi A6 3.0 TDI S-line (2015)
- rosso155
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3256
- Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
- Bydliště: Prácheň
- Kontaktovat uživatele:
Re: spojka
Buď převodovka, nebo kulisa řazení, pokud odpojíš táhla řazení z mechanizmu na prevodovce a pětka nepůjde, je to v převodovce.
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE
Re: spojka
Zdravím , mám dotaz . Mám Alfičku 156 1.9 JTD 81 kW, předevčírem se mi během jízdy začal propadat spojkovej pedál az zůstal úplně na podlaze a už jsem se nerozjel, do toho vytekla brzdovka přímo na převodovku. Můj dotaz zní, nesetkal jste s tím někdo a nedokázal mi napsat v jakých místech hledat, jestli to bude jen díra v nějaký hadičce nebo netěsnost dílů.... Díky
- rapid
- Nováček
- Příspěvky: 197
- Registrován: 14.11.2011, pon 18:28
- Bydliště: SK - šurany
- Kontaktovat uživatele:
Re: spojka
Podvlada, veru ta guma by sa aj mne hodila 
Lidstrem vytiani baterku, ten drziak baterky a uvidi kde je problem, je tam kusok hadicky pred pomocnym spojkovym valcekom,prevdepodobne tam bude problém, ostatne je trubka az po hl.spojkovy valec

Lidstrem vytiani baterku, ten drziak baterky a uvidi kde je problem, je tam kusok hadicky pred pomocnym spojkovym valcekom,prevdepodobne tam bude problém, ostatne je trubka az po hl.spojkovy valec
AR Stelvio RWD 2019 Marrone Basalto/lusso
Fiat Ducato X250 2017
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
ex,AR Stelvio Q4 2019
ex,AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Fiat Ducato X250 2017
Lancia Delta HF Integrale 16v: model 831AB*026. Motor 831D5*000
ex,AR Stelvio Q4 2019
ex,AR 159SW TI 2,2JTS Selespeed
ex.alfa romeo 156 crosswagon Q4, A5000
Re: spojka
nechal jsem si vytočit ze silonu.
Dokonce mám i nějaké navíc.
Dokonce mám i nějaké navíc.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: spojka
Rapid: Diky za radu, snad to bude ono, v pátek se na to s mechanikem kouknem a dám vědět ..
Re: spojka
Ahoj, nevíte jaká značka spojky se originálně dávala?
Re: spojka
... dělám GO motoru a v rámci rozebrání chci dát novou spojku. Koupil jsem sadu Valeo i s ložiskem. Sadu jsem doma rozbalil a ložisko bylo toto:
https://mlparts.cz/autodily/alfa-romeo/ ... sort=price
V autě mám ale toto:
https://mlparts.cz/autodily/alfa-romeo/ ... sort=price
Nicméně i podle EPERu bych měl mít to, co bylo v sadě. Víte někdo, kam se který ložiska dávaly?
Mám 2.0 JTS SW.
https://mlparts.cz/autodily/alfa-romeo/ ... sort=price
V autě mám ale toto:
https://mlparts.cz/autodily/alfa-romeo/ ... sort=price
Nicméně i podle EPERu bych měl mít to, co bylo v sadě. Víte někdo, kam se který ložiska dávaly?
Mám 2.0 JTS SW.
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti