Sejny - Alfa Romeo 75 (1989)

Odpovědět
RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 29.12.2008, pon 16:33

No já jsem kardan venku neměl, ale něčím asi budeš muset pohnout, protože třeba vývod z převodovky je v hardyně dobrý 2cm.
Já dneska zase uved v život 75-ku, vyměnil jsem pumpu očistil kontakty na relátkách jak mi radil Ice cool (to označený A je pro pumpu) a auto vrčí. Stejně mi to střílí do saní a do vejfuku, když je motor studenej, něco tam ještě bude. Za tepla jde OK.
Tohle Ti třeba pomůže :http://alfaimola.free.fr/twinspark/tran ... ssion.html
google překladač si s tím docela poradí.
Je to francouzsky :smt033
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 29.12.2008, pon 16:37

Ked vyberas kardan nemusis davat von ani prevodovku ani motor... Ides nasledovne > zmontuje vyfuk, das vsetky krycie plechy prec, odsrobujes stredove lozisko, odsrobujes treti silentblok motora (tu salonku) aby si s motorom dokazal robit pohyb hore dole, zmontujes tri matky z kardanu z predu - z toho zvonca, zo zadu - na spojke odsrobujes tri matky a vytiahnes tie sroby, ktore idu cez hardy a zadny spider na spojke. Potom! musite byt dvaja, jeden bude TAHAT strednu hardy spojku smerom dole, tym padom sa kardan akoby zlomi, pootecnim zadneho spidera na spojke urobis priestor, aby si dostal zadnu zast kardanu POD spojku, potom uz len vysunies kardan z tych troch srobov co su na zotrvaku a voala, opacny postup sa pouziva pri nasadzovani kardanu. Nezabudnut vyvazit kardan ;)
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 29.12.2008, pon 20:49

Tak je ten hajzl venku.... neměl jsem asistenta a tak jsem si vzal na pomoc krumpáč... stačilo jej uprostřed kardanu zaháknout o podlahu a násadu opřít přes špalík o bok kanálu... pak už jsem jen vrazil montpáku mezi spajdra a zadní hardynu a šup... byl venku. :twisted: No su zvědav jak půjde spátky zrepasovaný i s funkční středovou hardynou.... čekám brutální porod. Jinak pár fotek jak vypadá středová hardyna(teda to co po ní zbylo):
Obrázek

Obrázek

Obě naklápěcí ložiska v hardynách mají prasklé kroužky, středové ložisko má vůle jak prase a středové uložení taky nic moc....guma se úplně odchlípla od toho prstence vnějšího.... No zas na jednu stranu je to dobře... aspoň to vemu od podlahy a nemusím přemýšlet jestli tam strčit něco starýho protože je vše na sračku :twisted:
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 29.12.2008, pon 20:53

Umim predstavit co takovemu stavu prodchazelo :D :D KAPKYYYYYYYYY :drivers:
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 29.12.2008, pon 20:55

Máš k tomu správný přístup :-D
Bacha na kardan ve svěráku, neupínej ho za dutou část - mohla by se promáčknout a bylo by kardanu..

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 29.12.2008, pon 20:55

Právěže vůbec ne... přijedu zaparkuju, furt nic, chystám se pryč, nastartuju a něco odspod mírně klepalo... tak odjíždím a najednou rachot... tak si říkám je to v prdeli... opatrně sem dojel domu... no měl jsem bobky že mě kardam proskočí tím tunelem dovnitř a nafackuje mi po gulách :D
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 29.12.2008, pon 20:57

Sejny píše:Právìže vùbec ne... pøijedu zaparkuju, furt nic, chystám se pryè, nastartuju a nìco odspod mírnì klepalo... tak odjíždím a najednou rachot... tak si øíkám je to v prdeli... opatrnì sem dojel domu... no mìl jsem bobky že mì kardam proskoèí tím tunelem dovnitø a nafackuje mi po gulách :D
Toho sa neboj, stredovy tunel je zjavne dost tuhy :D Na 2.4TD strednu hardy spojku aj s loziskom mojich 235Nm po zapnuti turba rozmlelo ako mrvenicku ;) A pri TSku to iste... Bucha mi to ako sproste, trase cele auto, ale uz mam druhy kardan :P Takze po novom roku meniiim :D :smt026
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 29.12.2008, pon 21:03

Taky nějaký kkt co dělal vejfuk to ojebal a visel jen na tom předním silentbloku přišroubovaným za nos motoru a pak na tom úplně zadním zavěšení :smt068 díky tomu je potrubí semtam popraskaný... To ještě musím odmašlit z auta a dát tatovi na zavaření.... Jinak vejfuk stačilo jen svěsit na dělání kardanu.... prostě sem v předu rozpojil ty dvě příruby, položil jsem si ho na kraj kanálu aby nezavazel a naprostá pohoda. No dopadne to asi tak že ho budu muset přeříznout někde v zádu abych jednotlivý díly dostal od sebe.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 30.12.2008, úte 15:49

Typ pro všechny: pokud sháníte na 2.0TS hardyspojky a středové uložení kardanu, tak firma POP-ART mi nabídla komplet(tři hardy spojky a uložení středového ložiska) za 4500Kč včetně DPH
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 30.12.2008, úte 16:22

Tak se přidám do pranice a za 4600,- nabízím i s ložiskem FAG

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 30.12.2008, úte 17:16

Kůrkyn píše:Tak se přidám do pranice a za 4600,- nabízím i s ložiskem FAG
Ložisko FAG je co ?Má nějaký výhody ? Já si asi tuhle sadu pořídím bo za chvíli na tyhle auta nic nebude. Co siláče na motor máš ?Na jaře se pustím do náprav vepředu a tam je to samej kloub a guma. Na tyčku horního ramene bych ale rád kloub co měly starší Giulie na Spidery místy tý gumárny co tam je. Sídlíš v Pacově ? Že bych si udělal vejlet. Když tak mi klidně na SZ napiš co jsi schopen sehnat.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 30.12.2008, úte 18:19

FAG je značka stejně jako SKF, Timken, Nachi, ZKL, ZVL..... Třeba u nás v práci 2MVA synchronní generátor vykazoval velkou rychlost chvění při osazení FAG ložisek... 2x je měnili a furt to samý... pak tam dali SKF a při zkouškách už jsme měli chvění v normě.... Nebo, výtahový motor... ložiskové uzly vykazovaly velkou hlučnost... pak se tam ze zoufalosti šuply ZVL za pár korun...motory jsou tiché a šlapou už hodně let. Tož asi tak... pokud se ložisko drbe tak je to zmetek nezávisle na výrobci.... proto bych to zase tak nehrotil.

Tak jsem shodil přední držák vlečeného trojůhelníku abych se ujistil že silentblok je na sračky... a je... čili už vím co tam vzádu vrzalo...tož ten taky vyměním aby to líp sedělo. Zároveň jsem sundal i prolínající spojkové prasátko a vylil jsem z něj spíš kafe než brzdovku :smt077

Si tak říkám... každej se chvástá alfisti alfisti a stejně auto rozmrdané jak cyp :roll:
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

ice.cool.man
Uživatelský avatar

Příspěvky: 25
Registrován: 17.7.2008, čtv 08:02
Bydliště: Ostrava-city
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ice.cool.man » 30.12.2008, úte 18:59

Sejny píše:
Si tak říkám... každej se chvástá alfisti alfisti a stejně auto rozmrdané jak cyp :roll:
:hotovej :hotovej :hotovej :hotovej :hotovej :hotovej =D>
3x75 , 4 fiat 600D, nejhorší je srážka s blbcem.. kor když je to widlák z práglu

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 30.12.2008, úte 19:12

Tuhle hlášku vyplodil můj kamoš když se byl mrknout jak mi to jde... teda neni to doslova ale zcela to vystihuje situaci. _Q4_
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 30.12.2008, úte 19:12

To je tak normální, kdyby ses v tom nevrtal.... :smt064 :-D


To ložisko na kardance není zas tak náročná aplikace, může tam být obyč RS s normální vůli - to původní tam bylo stejně 20 let...

Psal jsem to kvůli tomu, že v sadě nebude nějaký korejský noname.

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 30.12.2008, úte 21:50

Obrázek

Obrázek

Takto vypadá silentblok držící ve předu celý vlečený trojůhelník... při akceleraci se trojůhelník opíral kov na kov o nosník pod převodovkou a při tom vznikalo vrzání.... zvrchu na domečku silentbloku je i vybroušená ploška takže to tak bylo hodně dlouho.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 31.12.2008, stř 10:38

Sejny píše: Si tak říkám... každej se chvástá alfisti alfisti a stejně auto rozmrdané jak cyp :roll:
Hej chlape, vždyť je to dvacet let starý auto, které je pověstné svojí složitostí a nespolehlivostí. A jestli se nepletu, tak jsi ho koupil za dvaadvacet tisíc - za to máš hodně hodně orezlou felcku na plecháčích a ne kultovní auto. To jsi čekal, že sedneš a budeš jezdit dalších deset let bez investic? :shock: My měli pětasedmu v roce 1995 čtyři roky starou a sralo se to v podstatě stejně. Kdyby bylo to auto v perfektním stavu, tak za něj dáš čtyřnásobek...
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misokgb » 31.12.2008, stř 11:59

Jako ja nechapem, kto moze pisat nieco o nespolahlivosti Alfy, okrem toho, ze ma nikdy nenechala a za tu moju jazdu podava super spotrebu... Nechapem, riesis veci, ktore sa BEZNE opotrebovavaju. Ja konkretne som kupil moju Alfu tuto poslednu za 10tkc od RossoGTV, uz bude pomaly rok. Investicie za jeden rok do 20 rocneho auta? Nebyt mojej tazkej nohy tak mozno aj nic. Menil som 6 capov na prednej naprave, odpalil som zadne brzdy na komplet (burnouty), kardan potrebuje new hardyspojky - den co den jazda po 6000rpm, odpalena 2x spojka - hardcore jazda, drifty a podobne... Ine auta, okrem toho, ze by tuto moju jazdu asi ani nevydrzalo :smt040 by mali stejne vyssie naroky na provoz si myslim. Proste 75 Forever a co tu riesite je bezny servis. Na ostatnych autach by sa ti nezlomil kardan, ale buchali by ti homoklby a pod... arvsvw
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 31.12.2008, stř 14:11

Běžný servis to je a právě proto mě zaráží že na to nikdo předemnou ani nehrábl, tak to myslím :roll: třeba ten silentblok už je na sračku pěkně dlouho. Když odběhnu k mým bývalým 33tkám, tak moje první byla od člověla který se chvástal co na tom vše dělal a byla to zdechlina...rozdrbané kdeco, svoji druhou 33 jsem dostal !zadarmo! od bývalého kolegy z práce a byla b suprovém stavu....a ten na to auto spíš nadával než aby chválil.... že do ní nasypal hodne peněz, ale měl smůlu...rupnul mu rozvoďák.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

forza156
Pozorovatel

Příspěvky: 347
Registrován: 8.1.2007, pon 18:42
Bydliště: Brno

Příspěvek od forza156 » 31.12.2008, stř 15:16

Však si to auto koupil od něho jakože na díly.Nebo se mýlím?
+++No sound,no fun+++

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 31.12.2008, stř 16:07

Já to chápu tak, že to spíš Sejnyho překvapilo. když byl nucenej vlýzt pod auto, než že by něco "řešil". Já jsem třeba čekal spoušť a pak jsem byl překvapenej jak auto vůbec mohlo jet rovně, když byl totálně zarezlej wattův přímovod (šrouby jsem musel uřezat) . Já musít na obhajobu 75-ky říct, že to auto jezdí slušně i když je pár věci v dezolátním stavu.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 31.12.2008, stř 16:13

Nechci se mýlit, ale myslím, že Sejny si to auto koupil od Harouse, protože měl vybouranou 33 a potřeboval něčím jezdit.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 31.12.2008, stř 16:41

Přesně jak říká RV147, sice to určitě neni ono ale jede pořád.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18972
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Kubas » 31.12.2008, stř 20:01

HeSH píše:Nechci se mýlit, ale myslím, že Sejny si to auto koupil od Harouse, protože měl vybouranou 33 a potřeboval něčím jezdit.
Tak hlášku "potřebuju něčím jezdit tak si koupím AR75 za 20tkč" považuju za opravdu povedený Silvestrovský vtip :smt044 :smt044 (ať už to tak Sejny opravdu zamýšlel nebo nikoliv....).
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 31.12.2008, stř 20:52

Kubas :

Tohle napsal Harous do svého vlákna při prodeji
Prodano, auto si odvezl Sejny aby nahradil svoji 33 kterou mu zrusil Passat. Takze at slouzi...
Předpokládám, že Sejny neměl 33 jako hračku v garáži, ale asi s ní jezdil. Možná proto jsem předpokládal, že si jí koupil na nahrazení 33 tím pádem na ježdění.

Nevim jestli si jí eventuálně nekoupil na to aby si s ní mohl hrát v garáži byl to jen můj předpoklad, dedukce, dle kontextu co sem tu vyčetl.
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti