2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Kudy to uniká ? Jde ti to přes přepad nebo jak ? Pokud to uniká přes tyč řízení tak je to problém, stejně tak pokud to jde ven serve, pokud je to jen přes nádobku tak to jde řešit její výměnou.
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Tak servo budu moct řešit až za tři týdny. (Teď jsem dal raketu za výměnu všech brzd) Mezitím jsem vyměnil exhaust solenoid. Za týden snad dorazí ještě nový intake solenoid, starý jsem mezitím vyčistil a taky jsem nalil Vervu.
Nějak to vzdaly parkovací senzory tak jsem málem naboural při parkování (:D Večer + stupidní folie od předchozího majitele + zvyk na délku MX5
) , tam je teda ještě k tomu jeden zapadlý, takže budu muset někdy sundat celej zadek a najít ho tam.
Přijde mi že ten motor nebeží ještě uplně hladce: https://youtu.be/AiUgUGQL5uo
Pro zábavu rozdělený solenoid:

Nějak to vzdaly parkovací senzory tak jsem málem naboural při parkování (:D Večer + stupidní folie od předchozího majitele + zvyk na délku MX5

Přijde mi že ten motor nebeží ještě uplně hladce: https://youtu.be/AiUgUGQL5uo
Pro zábavu rozdělený solenoid:
AR 159 SW 2.2 JTS
Mazda MX5 1.6 NB 1999
Mazda MX5 1.6 NB 1999
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Tak sem ty moje solenoidy taky vyčistil, i když mám z Aliex objednané nové a když pominu to, že mi hned potom odešel alternátor, tak musím říct, že to pomohlo k hladší jízdě, zejména v nízkých otáčkách. Myslel jsem, že to ničemu nepomůže, protože měním olej vždy tak po pěti tisících,( protože za rok víc nenajedu), a solenoidy byly úplně čisté (napohled), ale musím říct, že se auto v nízkých otáčkách jakoby přestalo dusit a jde ochotněji za plynem. Takže doporučuji všem.
ALFA ROMEO GIULIA 2.2 JTD 210K AT AWD VELOCE R.V. 2017
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
To jste si snad mysleli že vám lžu ?! 

Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Ja necitil zmenu, tak zkusim poridit Cinu a uvidime
159 SW 2.2 JTS
Renault Twingo - už je v kostce
Renault Twingo - už je v kostce
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
já je taky vyčistil, reps. čistit nemusel, protože byly čisté. Ale potřebuju poradit. Kdepak najdu palivový filtr u benzínové 1.9 JTS? Pžedpokládám, že 2.2 to má stejně. Všude jsem našel jen na JTD. Auto špatně startuje studené a na dig. to ukázalo špatný tlak paliva. Tak tohle bych bral jako první pokus :-) Díky
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
JTS nema palivovy filtr u 1.9 a 2.2. Respektive ma, ale ne klasicky vymenitelnej, myslim ze je primo soucasti pumpy.
Naposledy upravil(a) WhySoSad dne 7.8.2017, pon 14:33, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Ano. A pumpa je vcelku rana
159 SW 2.2 JTS
Renault Twingo - už je v kostce
Renault Twingo - už je v kostce
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
tak to budu hledat jinou chybku. Děkuju za odpovědi 

AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Zdravím Alfisti, zvažuji koupě Alfy 159 2,2 JTS SW (eventuálně 1,9 JTS kde se bojím slabého motoru na váhu auta). Mohl by mi prosím někdo věnovat pár soukromých zpráv o autu celkově, ale i motoru? Popř. je tu někdo kdo má 159 s jedním z těchto motorů z okolí Náchoda, Jaroměře, Hradce Králové? Děkuji 

Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Jasně, klidně napiš, vypíšu ti díru do hlavy 

Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
jsem zapomněl napsat jak jsem dopadl s těmi špatnými starty. Nakonec stačilo přestat tankovat na OMV. A je po všem 

AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
ahoj chci kuopit AR 159 2,2JTS mužu poprosit o nake rady na co se při koupi zaměřit abych nekoupil zajice v pytli předem diky :-)
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Ahoj, stačí ked si prelistuješ túto tému. Je tu myslím napísané uplne všetko.
159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Tak se hlásím po roce. Stále žádný problém s 2.2 JTS. Jedeme dál :-). Obecně nic nevypadá že by se mělo v dohledné době rozpadnout. Na druhou stranu jsem se rozhodl nechat si 147, je to taková zábavná motokára a ty peníze co jsem do ní nasypal mi stejně nikdo nedá... Takže šťastný život s alfou.
AR 147 TS 1.6 (2001)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
AR 159 JTS 2.2 (2008)
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Taky se hlásím, rok a půl, najeto cca 25.000 km a taky žádná vážná závada co by stála za řeč, jen samý spotřební věci a maličkosti.
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Ahoj, mám takový problém (159 2.2 jts TI 2008, tacho 51.700), během jízd občas začala svítit kontrolka motoru a název have engine check, s ohledem, byl jsem v servisu s diagnostika hlásila něco jako “chyba členu sací vačky” (přesný název už si nepamatuji), servis řekl, že to bude vytahaný řetěz, nechal jsem tedy vyměnit celou rozvodovou sadu a po 100 km na mě Alfa opět hlásí have engine check, mám to tam zavézt v pondělí, prý zkusí ještě přehrát sw řídící jednotky, ale tomu moc nevěřím, myslíte, že by tu chybu mohlo způsobovat jen špatné čidlo na té vačce, případně ten solenoid? Díky
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Dan33 píše: 30.6.2018, sob 22:21 Ahoj, mám takový problém (159 2.2 jts TI 2008, tacho 51.700), během jízd občas začala svítit kontrolka motoru a název have engine check, byl jsem v servisu s diagnostika hlásila něco jako “chyba členu sací vačky” (přesný název už si nepamatuji), servis řekl, že to bude vytahaný řetěz, nechal jsem tedy vyměnit celou rozvodovou sadu a po 100 km na mě Alfa opět hlásí have engine check, mám to tam zavézt v pondělí, prý zkusí ještě přehrát sw řídící jednotky, ale tomu moc nevěřím, myslíte, že by tu chybu mohlo způsobovat jen špatné čidlo na té vačce, případně ten solenoid? Díky
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Solenoid vyčisti viz moje auto v "Naše alfy"
Bude to pravděpodobně ono a původní rozvody byly ještě OK...
Bude to pravděpodobně ono a původní rozvody byly ještě OK...
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Zkusím to zítra navrhnout v servisu, byl jsem tam už v pondělí, načetli diagnostiku a tentokrát to vyhodilo chybu lambda sondy, nicméně při měření na examineru vykazovala normální hodnoty, řešili to tedy pouze resetem řídící jednotky... jsem zvědavý co načtou zítra... jinak servisuje to hlavní mechanik Fiat Auto Hemala, říkal, že ten motor je zevnitř naprosto skvělý, prý to bylo krásně čisté a nezakarbonované, variátory bez vůlí, ale ten řetěz byl prý ko, říkal, že se setkal s tím, že někomu vydrželi i jen 30000 km a měnili se v záruce, někdo měl po 200000 stále ty původní, prý paradoxně zo odcházelo těm, kteří ten motor málo zatěžovali, nicméně se prý nesetkal s tím, že by někomu odešla ta modifikovaná sada, tak snad nebudu první... Kolik času zabere pročištění těch solenoidů? Je to časově náročné?
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
"Tak jsem se o víkendu dostal k první fázi, vyndal jsem a vyčistil oba solenoidy, přístup je k nim krásnej. Ta jemná síťka byla celá zasviněná od karbonu z oleje, naložil jsem je do čističe brzd a teď vypadají jako nový. Co můžu zatím říct. O sto procent se zlepšil první start, po vyskočení těch chyb co jsem psal byl najednou problém s prvním startem, to už je v pohodě. Zlepšil se volnoběh, otáčky už vůbec nekolísají. Chyby se zatím neobjevily, takže uvidíme... Obecně bych to doporučil každýmu s JTS aby si to vyndal a vyčistil, je to otázka max 20 minut..."
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Díky za radu, diagnostika dnes ukázala chybu na tom elektroventilu, resp. solenoidu, mechanik oba dva vymontoval, ale na pohled byly krásně čisté, vzal dva jiné z auta, které tam mají na opravu, omyl je a namontoval je do mého auta (byly mnohem více špinavé než ty moje), moje mezitím naložil do nějakého čističe a řekl, abych přijel v pondělí, že to prohodíme zase zpátky, že mám mezitím testovat jestli to bude OK (pokud ta kontrolka skutečně nezačné svítit, našli jsme závadu...), po namontování původních (vyčištěných) to zase budu testovat a buď pomůže to vyčištění, nebo holt budu muset ty solenoidy koupit nové. Dám informaci jak to dopadlo. Každopádně prozatím alespoň ještě jednou díky za rady.
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Brera 2.2 jts selenoidy nestacili vycistit menil som ich a rozdiel super chyby PO13 P010 zmizli auto necuka nestriela a ide uplne lepšie od spodu kym budete menit rozvod vymente najprv tieto dve blbosti z aliexpresu za par Ecok
ALFA 156 1.9 JTD
ALFA 159 1.9 JTDM SW
ALFA BRERA 2.2 JTS
ALFA 159 1.9 JTDM SW
ALFA BRERA 2.2 JTS
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Tak solenoidy to asi nakonec nebudou, chyba blikla i u těch vypůjčených, po instalaci původních vyčištěných solenoidů se chyba opět projevila, a to po zapnutí klimakompresoru, mechanik řekl, že by to s tím mohlo souviset, protože po výměně rozvodové sady to bliklo vždy pouze při zapnutí klimatizace, případně pár minut poté, zjistil, že chybí cca 200g chladiva, doplnil to na 550g a teď to mám prý zase zkoušet, tak to zkouším, ale nezdá se mi, že by kvůli chybějícímu chladivu v klimatizaci měla svítit kontrolka špatného časování... Dám vědět jak to bude dál probíhat.
Re: 2,2JTS - spolehlivost (pokec)
Tak kdyby to někoho zajímalo, tak mám další vývoj - vypadá to na chybu nějakého zařízení, které řeší rychlost sahary, prozatím je to vyřešeno vyčištěním kontaktů trátů a svorek a závada zatím neblikla, tzn., že jsem vyměnil hlavní rozvodový řetěz včetně napínáků, pročistil solenoidy a teď shora uvedené, uvidíme jak se to bude vyvíjet, kdyby to bliklo, dám echo, pokud ne, je to ok. Jinak jsem ještě zjišťoval jak je to s těmi rozvody na JTS, mechanik mi říkal, že měli před asi deseti lety na to nějaké školení (určené pro všechny autorizované servisy Fiat/Alfa) a tam jim říkali, že ten původní rozvodový řetěz včetně napínáku budou do těch aut dodávat ještě asi rok a v případě reklamace doporučují výměnu za modifikovanou sadu, kterou v té době začali dodávat, oni měli prý těch původních řetězů (a asi i napínáků) dodáno tolik, že to prostě chctěli do těch aut "vyskladnit" a těm, kterým se to vytahá v rámci záruky vyměnit za tu modifikaci... ptal jsem se, zda pozná jestli ten můj řetěz, který mi tam před měsícem dával je ten modifikovaný, bohužel to prý nepozná, tak doufám...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů