2.0 v6 turbo problém s motorem
2.0 v6 turbo problém s motorem
ahoj,všem mám 166 2.0 v6 turbo,a začala se mi trošku dusit,houpou se otácky a volnoběh jde na 1100 otáček-rozsvítila se mi kontrolka vstřiku,při jízdě nucuká tahne plynule.děkuji za rady
Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
Už jsi to napíchnul na diagnosu--tím je potřeba určitě začít..
Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
Jj ako pise Honza, treba to napichnut na diag. tam ti presne ukaze v com je problem, ale iba ked sa rozsvieti vstrek !!!, ja to vidim na vahu vzduchu alebo zly kontakt, alebo este skrtiaca klapka. Ak je problem v klapke, tak sa nemusis strachovat a kupovat hnet novu, staci ju odtial vybrat, opatrne rozobrat a drahu co je v nej, je to odporova draha vydrhnut isopropylom, pripadne najjemnejsim smirglom spolu s isopropylom, potom facha jak za nova 

Alfa RoDeo 156 2.5 V6
- twiister
- Pozorovatel
- Příspěvky: 289
- Registrován: 16.9.2011, pát 18:40
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
v6 turbo ma vahu vzduchu ?
Alfa Romeo 166 2.0 TurboBenzin 204 ponikov ( LPG
)

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
Jj ma, je priamo na boxe kde je vzduchovy filter.
Alfa RoDeo 156 2.5 V6
- MikeC
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1582
- Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
- Bydliště: Polsko - někde u Katovic
Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
Přilepím to do tohohle vlákna, protože žádné jiné vlákno se pro to asi moc nehodí. Dneska mě potkal první (vážnější) problém se 164.
Ve čtvrtek jsem měnil olej (z Valvoline VR1 Racing 10W60 na doporučení jsem chtěl vyzkoušet Shell Helix Ultra Racing 10W60), po výměně 4x kontrolována hladina oleje (v časových rozestupech i po jízdě), úroveň byla vždycky přesně na horní rýsce. Následně jsem jel do Ostravy a motoru jsem po dalším zahřátí dál pořádně napít... a hle, najednou za mnou chviličku modrý obláček - opravdu jen malou chviličku, tak jsem si říkal, že se asi něco výpalilo z katu. Po chvilce druhý, trochu větší obláček a to už jsem dojížděl do Ostravy a zastavil na světlech - načež následoval modrý kouř z pod kapoty a větší vibrace auta. Takže jsem ho okamžitě odstavil na kraj, koukám pod kapotu a vše od oleje (přes vystřelenou měrku oleje). Takže jsem ho zhasl a nechal chvíli stát - po pár minutové kontrole byla hladina oleje opět na max, možná i trošičku výš (a to už byl olej všude kolem).
Následně jsem pomalinku dojel zpět do Havířova (při každém rozjezdu za mnou byl nyní již pořádný modrý oblak, beztak bude olej natažený do sání) a auto schoval do garáže...
Ještě jsem vypozoroval, že kolem 2t ot. když má člověk nohu na plynu (kromě 1. rychlostního stupně) tak auto vibruje o trochu víc než obvykle, u 3t ot. už je to vpořádku. Taky mám pocit, že trochu hůř táhne (ale moc jsem to netočil, max. ty 3tis.).
A nyní se chci zeptat, jestli máte tušení co mám čekat za následky? Turbo KO? Fouklé těsnění pod hlavou? (to doufám, že ne... olej se v chladící kapalině zatím neobjevil)
Momentální plán je zatím zkontrolovat hladinu oleje po vychladnutí a případné odsátí přebytečného oleje (i když by logicky nemělo být třeba, případně jeho dolití) a rozborka sání + vyčištění.
Ve čtvrtek jsem měnil olej (z Valvoline VR1 Racing 10W60 na doporučení jsem chtěl vyzkoušet Shell Helix Ultra Racing 10W60), po výměně 4x kontrolována hladina oleje (v časových rozestupech i po jízdě), úroveň byla vždycky přesně na horní rýsce. Následně jsem jel do Ostravy a motoru jsem po dalším zahřátí dál pořádně napít... a hle, najednou za mnou chviličku modrý obláček - opravdu jen malou chviličku, tak jsem si říkal, že se asi něco výpalilo z katu. Po chvilce druhý, trochu větší obláček a to už jsem dojížděl do Ostravy a zastavil na světlech - načež následoval modrý kouř z pod kapoty a větší vibrace auta. Takže jsem ho okamžitě odstavil na kraj, koukám pod kapotu a vše od oleje (přes vystřelenou měrku oleje). Takže jsem ho zhasl a nechal chvíli stát - po pár minutové kontrole byla hladina oleje opět na max, možná i trošičku výš (a to už byl olej všude kolem).
Následně jsem pomalinku dojel zpět do Havířova (při každém rozjezdu za mnou byl nyní již pořádný modrý oblak, beztak bude olej natažený do sání) a auto schoval do garáže...
Ještě jsem vypozoroval, že kolem 2t ot. když má člověk nohu na plynu (kromě 1. rychlostního stupně) tak auto vibruje o trochu víc než obvykle, u 3t ot. už je to vpořádku. Taky mám pocit, že trochu hůř táhne (ale moc jsem to netočil, max. ty 3tis.).
A nyní se chci zeptat, jestli máte tušení co mám čekat za následky? Turbo KO? Fouklé těsnění pod hlavou? (to doufám, že ne... olej se v chladící kapalině zatím neobjevil)
Momentální plán je zatím zkontrolovat hladinu oleje po vychladnutí a případné odsátí přebytečného oleje (i když by logicky nemělo být třeba, případně jeho dolití) a rozborka sání + vyčištění.
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
Jestli Ti vylítla měrka, tak Ti to buď začalo foukat kolem kroužků nebo přes zpětnej ventil mezi sacím potrubím a odvětráním víka ventilů Ti turbo fouklo do karteru. Nepřehřál jsi to teď někdy v poslední době?
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
nestrašil bych ani těsněním, ani čímkoliv jiným, dokud není znám stav/průchodnost odvětrávací soustavy... dost čatso je u takhle starejch aut (nejen..) zahnujená karbonem a téměř neprůchodná - vč. PCV ventilu (pokud je) a dělá to pak takovýhle brikule...
takže rozebrat soustavu odvětrání a vymejt... složit.. a uvidí se dál...
takže rozebrat soustavu odvětrání a vymejt... složit.. a uvidí se dál...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- MikeC
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1582
- Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
- Bydliště: Polsko - někde u Katovic
Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
Díky všem za rady (s Michalem a dalšími jsem to řešil ještě bokem na FB). První krok bude rozborka komplet sání a vyčištění jeho i separátoru oleje a odvětrávání. Pak se uvidí.
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
Je třeba fakt, že po důkladném vyčištění separátoru mi to přestalo úpně brát olej. Předtím tak tak půllitr na 5000 + mastné (moc) sání
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
Jenže tady to vypadá, že ten olej tam "přybývá". To je vážně jako by tam šla chladící kapalina.
Přeju ať to není nic vážnýho a dáš to rychle dohromady.

Přeju ať to není nic vážnýho a dáš to rychle dohromady.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
vystřelená měrka je krásnej příklad nefunkčního odvětrání klikový skříně, resp. závadě na PCV ventilu... - viz vystřelená měrka
kdyby tam šla chladící kapalina, tak z toho je hned bílošedá kaše...
kdyby tam šla chladící kapalina, tak z toho je hned bílošedá kaše...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
- MikeC
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1582
- Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
- Bydliště: Polsko - někde u Katovic
Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
To byla první věc co jsem koukal - a vzhledem k tomu, jakou měl ten motor teplotu tak pochybuju, že by se to nepromíchalo docela rychle - ale v nádobce zatím čistá voda (a na správné úrovni, jak byla) a pod víčkem taky čisto.
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
Ja bych mel taky dotaz, na 166 v6 turbo.. dal sem si vetsi tlak turba a auto skubalo tak sem ho vratil zpatky a dal i nizsi a auto stejne skube dal..obcas se mi rozsviti triska a pak to musim smazat pres diagnostiku chvilku to jede dobre a pak to zase skube jen kdyz poradne tlaci turbo a rozsviti se kontrolka..a na diagnostice to pise spatny snimac plniciho tlakuale ten sem menil, vzduchova vaha je nova..tak nejaky napady prosim ? :/
Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
Ještě by si mohl dofouknout levý zadní kolo.
Ale lepší bude vyměnit doopravdy ten snímač tlaku...

Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
mel sem tam 3 snimace na zkousku z jinych aut.. porad stejny
Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
Kontroloval si kabeláž od toho čidla k jednotce? Jestli to někde není prodřený na kostru, sežraný od kun, jestli není v nějakým konektoru přechoďák. A měnil si to správný čidlo?
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
V6 Turbo že má snímač plnícího tlaku?!?
Zabijte mě prosím...

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
mam dotaz 166 2.0 turbo.. kdyz pridam plyn zlehka ztezka s STR i bez tak motor vzdy chvilku cuka a pak se rozjede..to same dalsi prevodove stupne,a to same i na tempomat - kdyz si auto chce pridat plyn tak vzdy to vterinku dve cuka ze se tomu nechce a pak se tam neco stane a bum rozjede se zase normalne,pri zahratem i studenem motoru - neresil to uz nekdo tady prosim?
Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
Zkontroluj tlak paliva - přesně to samé mi dělal ucpaný palivový filtr 

Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
Tlak paliva je dobry,filtr sem měnil
Další nápady?
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
Vždyť to může být x y věcí. Počínaje svíčkama, přes maf senzor až po ucpanej kat... Tohke už má naštěstí poměrně slušnou diagnostiku, co může lecos napovědět, tím bych začal.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
svicky sem menil,katiky tam nemam, diagnostika nic neukazuje ( pouze lambdu).. dementni boshacka el fakt 

- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
No tak tu lambdu vyměň!!! U těhle motorů je její nesprávná funkce dost fatální - viz. moje auto....
I když u 166 už by to mělo být výrazně lepší.
I když u 166 už by to mělo být výrazně lepší.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: 2.0 v6 turbo problém s motorem
Elektronika ve 166 je udělaná dobře. Prostě je jen potřeba aspoň trochu tušit, jak ten motor funguje. Jestli je tlak paliva OK, tak měření kompresí a kontrola časování. Pak jak psal Hampi svíčky, VN kabely a MAF. Dobré je taky změřit plnící tlak turba - tenhle motor žádné čidlo plnícího tlaku nemá a tedy nepozná, že je něco s turbem. Stejně tak můžou být přicpané vstřiky nebo problém někde v hadicích/podtlacích. Prostě... systematicky to projít 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti