Zadírání motorů TS 16V
Re: Zadírání motorů TS 16V
tak co je urcite spatne, ty dve pulky byly a jsou smontovane obracene, coz je zasadni chyba.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: Zadírání motorů TS 16V
2 pulky? jakoze bylo obracene nasazene viko ojnice?
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Zadírání motorů TS 16V
Jo, ty zamky co jsou na salach maj byt na stejne strane. Nasadil jsi naopak spodni viko ojnice.
BTW tohle viko bylo poskladany takhle jak to mas na obrazku?
BTW tohle viko bylo poskladany takhle jak to mas na obrazku?
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: Zadírání motorů TS 16V
Zámky mají být na stejné straně? Já už nevím, jak to bylo v autě, ale když se na ty šály podívám, tak mi přijde, že mají vytlačenou značku od těch zámků a je to na stejné straně . Ale když jsem skládal tu ojnici na foceni, tak jsem to skládat tak, jak mi připadalo, že navazuje to odření na boku.
Každopádně .. co s tím? Budu potřebovat novej píst a ojnici? A co ta drobná rýha ve válci?
Každopádně .. co s tím? Budu potřebovat novej píst a ojnici? A co ta drobná rýha ve válci?
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Zadírání motorů TS 16V
píst ani ne, ojnici bych dal novou...
na tý ojnici by mělo bejt vyražený číslo - 1 až 4 podle válce a to by mělo jak na spodním tak horní části bejt na stejný straně... logicky..
když vidím ty písty, tak máš reálnou šanci na velký snížení spotřeby oleje, jen když vyvrtáš dodatečné díry pro odvod oleje pod stírací kroužek - seriový auta maj 2+2, já preferuji dle velikosti pístu 4+4 díry (pokud se nevejde tak 3+3)... třeba takto, jak to vrtal nějakej anglán..:
hlavu máš dole, zkouknul bych ještě gufera na ventilech a stav vodítek... - ať víš že to nežere olej tudy.. někdy jsou vodítka projedý na kaši, že to ani gufera nepoíraj..
na tý ojnici by mělo bejt vyražený číslo - 1 až 4 podle válce a to by mělo jak na spodním tak horní části bejt na stejný straně... logicky..
když vidím ty písty, tak máš reálnou šanci na velký snížení spotřeby oleje, jen když vyvrtáš dodatečné díry pro odvod oleje pod stírací kroužek - seriový auta maj 2+2, já preferuji dle velikosti pístu 4+4 díry (pokud se nevejde tak 3+3)... třeba takto, jak to vrtal nějakej anglán..:
hlavu máš dole, zkouknul bych ještě gufera na ventilech a stav vodítek... - ať víš že to nežere olej tudy.. někdy jsou vodítka projedý na kaši, že to ani gufera nepoíraj..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Zadírání motorů TS 16V
Na ojnici je číslo 2, na víku taky.
Kontroloval jsem ješte jednou to obroušení a když to nasadím tak, že zámky jsou u sebe, tak to na sebe navazuje. Takže pokud jsou "zámky k sobě" správná poloha, tak to bylo složený dobře.
Hlavu plánuju nechat opravit (zabrousit ventily, vymenit ty gufera), ale než to tam dám, tak spon na jedno mrknu.
... pokud teda nebylo víko nasazený obráceně, co mohlo způsobit to opotřebování ojnice? A co ta rýha ve válci?
Kontroloval jsem ješte jednou to obroušení a když to nasadím tak, že zámky jsou u sebe, tak to na sebe navazuje. Takže pokud jsou "zámky k sobě" správná poloha, tak to bylo složený dobře.
Hlavu plánuju nechat opravit (zabrousit ventily, vymenit ty gufera), ale než to tam dám, tak spon na jedno mrknu.
... pokud teda nebylo víko nasazený obráceně, co mohlo způsobit to opotřebování ojnice? A co ta rýha ve válci?
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Zadírání motorů TS 16V
Zdravím pánové, musim na svojí alfě přetěsnit vanu, když už se to bude dělat, přemejšlim že bych nechal preventivně vyměnit šály a zkontlovoat ostřik pístu. Mám jen otázku, kolik cca tyhle díly stojej, mám na to asi zbytečně velkou finanční rezervu, ale abych věděl s čim počítat jestli je to v řádu stovek nebo několika tisíců? fakt nemam představu!! na netu jsem to něják nedohledal... za případnou odpověď děkuji ;)
edit: jo a je to 2.0JTS jsem zapoměl říct
edit: jo a je to 2.0JTS jsem zapoměl říct
Re: Zadírání motorů TS 16V
Sada šálek je kolem 1200,- jestli si to dobře pamatuju. Ostřiky nevím.
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Zadírání motorů TS 16V
Ostřiky 9,80/ks ve Fiatu - nemá cenu teda testovat ty původní, rovnou je vyměň
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: Zadírání motorů TS 16V
Tak to je luxus, cekal jsem to mnohem horsi Diky za info!
Re: Zadírání motorů TS 16V
Este hodim ceny dielov co som kupoval a kde - na motor 1.8ts 16V, AR 32201:
FIAT
tesnenie vedenia mierky oleja - 60676544 / 46413484 - 2.41 EUR - pre istotu
tesnenie olejoveho vymennika - 98429617 / 60813413 - 4.76 EUR - pre istotu
tryska ostreku piestu - 7744411 / 60811225 - 9.80 EUR
DSauto
tesnenie olejovej vane - 60626642 / 60816092 - 3.73 EUR (corteco) - vana je z 2 casti a tesnenie je medzi nimi
ojničné ložiská STD - 22.06 EUR /sada (Federal Mogul - Glyco)
Autokelly
tesnenie olejove vane - medzi vaňu a blok - silikón Reinzosil VR 70-31414-10 - 10.76 EUR /tuba 70ml
Ak chces menit aj gufero na kluke, tak este gufero - to stalo nieco do 30 EUR (corteco) - ale musi ist dole prevodovka...
FIAT
tesnenie vedenia mierky oleja - 60676544 / 46413484 - 2.41 EUR - pre istotu
tesnenie olejoveho vymennika - 98429617 / 60813413 - 4.76 EUR - pre istotu
tryska ostreku piestu - 7744411 / 60811225 - 9.80 EUR
DSauto
tesnenie olejovej vane - 60626642 / 60816092 - 3.73 EUR (corteco) - vana je z 2 casti a tesnenie je medzi nimi
ojničné ložiská STD - 22.06 EUR /sada (Federal Mogul - Glyco)
Autokelly
tesnenie olejove vane - medzi vaňu a blok - silikón Reinzosil VR 70-31414-10 - 10.76 EUR /tuba 70ml
Ak chces menit aj gufero na kluke, tak este gufero - to stalo nieco do 30 EUR (corteco) - ale musi ist dole prevodovka...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: Zadírání motorů TS 16V
Supr prehled, diky... Zda se ze financni rezervu mam asi trojnasobnou
Re: Zadírání motorů TS 16V
Odlož si, ešte ju budeš potrebovať
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Zadírání motorů TS 16V
Nestras ale popravde, radsi jsem si dal na prvni servis stranou 30k Kc, clovek nikdy nevi co vsechno bude potreba
Re: Zadírání motorů TS 16V
Víte někdo prosím jaký má být přesně průměr (a případné tolerance) ojničních čepů na klikovce?
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Zadírání motorů TS 16V
Ten ostřík pístu jste ted někdo kupoval? Protože tady ve FIATu:
https://www.motortec.cz/nahradni-dily/
ho vidím za 471,- CKK...
https://www.motortec.cz/nahradni-dily/
ho vidím za 471,- CKK...
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Zadírání motorů TS 16V
Já je kupoval před pár lety a ta cena byla +/- stejná
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
Tak, snad to nezakřiknu, ale vypadá to dobře. Mám najeto asi 1500km po GO, 500km z toho na zajížděcí olej. Motor je po výbrusu válců, broušení kliky, úhlování ojnic atd. Do těch nových pístů jsem navrtal na každou polovinu 4 díry 1.5mm (takže 8 děr na píst), taky jsem vytáhl a zaslepil vyvažováky.
Spotřeba oleje za těch 1500km je v podstatě 0, nebo tak malá, že to nejsem schopen na té měrce nějak poznat. A to jsem motor od najetých 1000km moc nešetřil a podíval se i nad 5000 otáček (krátkodobě).
Spotřeba oleje za těch 1500km je v podstatě 0, nebo tak malá, že to nejsem schopen na té měrce nějak poznat. A to jsem motor od najetých 1000km moc nešetřil a podíval se i nad 5000 otáček (krátkodobě).
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Zadírání motorů TS 16V
Jaké kroužky jsi použil? Hlavně mě zajímá typ stíracího kroužku.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: Zadírání motorů TS 16V
Objednával jsem na eBay sadu pístů a byly i s kroužkama, takže samostatně jsem to neřešil. Vypadaly jako ty starý s tím rozdílem, že ty původní měly v sobě po obvodu malé dirky (samozřejmě řádně ucpané po těch letech) a ty nové mají jakoby podlouhlé štěrbiny.
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Zadírání motorů TS 16V
Jak jsi zaslepil ty vyvažováky?
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 černá
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 červená
AR 155 Sport 2.0 TS 110kw 1997
AR 147 CNC 1.9 JTDm 88kw 2007
AR 159 sw 1.9 JTDm 88kw 2007
AR Giulietta 2.0 JTDm2 125kw 2011
AR Giulietta 2.0 JTDm2 103kw 2011
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 červená
AR 155 Sport 2.0 TS 110kw 1997
AR 147 CNC 1.9 JTDm 88kw 2007
AR 159 sw 1.9 JTDm 88kw 2007
AR Giulietta 2.0 JTDm2 125kw 2011
AR Giulietta 2.0 JTDm2 103kw 2011
Re: Zadírání motorů TS 16V
Nechal jsem si vytočit váleček s osazením a víčko. Válec jsem tam naklepal, z druhé strany nasadil víčko a stáhl šroubem. Tím jsem zaslepil mazací kanál uprostřed hřídele. Místo ložiska na straně s řemenicí jsem tam nacpal mrazovou zátku (takový to plechový víčko). Někde mám i fotky a dokonce výkres,podle kterýho mi to dělali...
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Zadírání motorů TS 16V
A byl by si tak hodný postnul sem ty fotky a výkresy? Budu dělat tsko a uvažuji, že bych je taky vyhodil pryč.
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 černá
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 červená
AR 155 Sport 2.0 TS 110kw 1997
AR 147 CNC 1.9 JTDm 88kw 2007
AR 159 sw 1.9 JTDm 88kw 2007
AR Giulietta 2.0 JTDm2 125kw 2011
AR Giulietta 2.0 JTDm2 103kw 2011
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 červená
AR 155 Sport 2.0 TS 110kw 1997
AR 147 CNC 1.9 JTDm 88kw 2007
AR 159 sw 1.9 JTDm 88kw 2007
AR Giulietta 2.0 JTDm2 125kw 2011
AR Giulietta 2.0 JTDm2 103kw 2011
Re: Zadírání motorů TS 16V
ja sem pouzil saly a krouzky zn glico nic jineho neni ani moc na vyder,nepouzi trojdilny steraci krouzek v nahrade je to nefunkcne takova ta zubata pruzinka po obvode rado to vyskakuje lez to das do valca potom se to lame a nestira.
Re: Zadírání motorů TS 16V
Tak špunt místo vyvažováku vypadal takto:
Kroužky:
.. zacinam pozorovat ubytek oleje. Odhadem tak 1-2dcl. Zatímm ujeto (s touto náplní) asi 1500km (celkově 2000km po GO, prvních 500km byl zajížděcí olej, kde jsem úbytek nepozoroval).
Kroužky:
.. zacinam pozorovat ubytek oleje. Odhadem tak 1-2dcl. Zatímm ujeto (s touto náplní) asi 1500km (celkově 2000km po GO, prvních 500km byl zajížděcí olej, kde jsem úbytek nepozoroval).
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů