
Jedná se o 2,5 TD z roku 98, jak stojí v nadpisu. Je to auto, které bylo jako cca desetileté dovezeno z Itálie, vlastnila jej nějaká paní, pak slečna a následně se dostalo do rukou V. Dobeše z redakce autickar.cz - zde je o autě článek:
https://www.autickar.cz/clanek/alfa-rom ... -hipstera/
Jak je vidět z fotek, už tenkrát bylo auto obouchané a odřené ze všech stran, mělo prokopnutý LP blatník, pomačkaný PZ blatník, nesedělo víko kufru, atd. I nadále pak muselo pouze sloužit, navíc Mr.Dobeš jej hisptersky nezamykal a nechával postávat po Praze, což nakonec dospělo k tomu, že do auta vlezl nějaký zloděj a zcela zdemoloval středovou konzoli, aby vypreparoval rádio. Ta konzole je tak dolámaná, že není ani kam připevnit bočnice toho středového panelu, které jsem sehnal, chybí dvířka rádia, atd. Od Dobeše jej koupil člověk z Valašského Meziříčí, který konečně do auta něco zainvestoval. Nové přední destičky a hadice brzd, proběhla oprava středového panelu, takže auto už samočinně nespouští varovky, kufr se otvírá když je potřeba a centrál funguje jak má. Byla také namontována nová vodní pumpa a vyměněn olej. Kromě všech těch drobností s sebou auto neslo dvě vážnější závady. Kdysi dávno, ještě Dobešovi, se prý přidřel kompresor klimy a ulomil se v držáku. Od té doby tam vždycky řemen vydržel jen chvíli, protože se prostě roztrhal a padal z vyosené řemenice. Další závadou je mocně tekoucí servo s prasklou manžetou.
Možná jsem masochista, možná mrchožrout, ale když jsem jí viděl nabízet na facebooku za cenu jedné zimní Pirellky na Giulii, vzal jsem plato a dojel pro ní. Bylo to v pátek, odpoledne (jindy to bohužel nešlo) a D1 byla jako vždy výživná. Když jsme už za tmy a za deště dorazili do ValMezu, bylo už asi 20:00 a ještě nás čekalo nakládání a cesta zpět, neměl jsem opravdu chuť na výbornou kávu z domácí pražírny, kterou mi prodávající nabízel

V sobotu ráno jsem si vzal papír A4, propisku, zapálil si a šel obhlížet auto, co všechno na něm bude potřeba udělat... Ty papíry jsem nakonec popsal tři a to s přihlédnutím k tomu, že jde jen o ty nejhorší věci, protože nemá cenu z toho dělat leštěnku, chci to jen jako wintercar (abych netahal Giulii do soli, protože všechny díly podvozku a motorového prostoru pak okysnou a už to nikdy není jako nové) na zimu. Na druhou stranu zase nechci aby to vypadalo jako nějaký cikánský povoz, takže co půjde, poléčím. Fotky jsou tady: http://michaltalbot.rajce.idnes.cz/AR_164_2%2C5_TD/#
Nejdřív držák klimakompresoru, dva ze tří šroubů zlomené, naštěstí se povedlo vyndat a nahradit. Dal jsem na to starý potrhaný klíňák, vřískalo to, ale byl jsem se projet. Auto jede moc hezky, mechanika se zdá být velmi zachovalá. Najeto to má asi 217000 km, což zase není tak moc. Následně mi moc pomohl Hampi, který byl zrovna na srazu v Kunraticích, kde je i pobočka Elitu, která náhodou měla skladem klíňák nový. Hampi tam zajel a asi čtvrt hodiny před zavíračkou řemen koupil - ještě jednou moc děkuju Hampi!

Pak jsem se pustil do kufru. Nikdo z předchozích majitelů se neobtěžoval pátrat po příčině, ani vyčistit okapový žlábek od listí a zbytečně nechali dva roky do kufru zatékat. Naštěstí se to na karoserii vůbec nepodepsalo, pouze koberce bylo potřeba vyčistit od plísně a napravit jejich tvar a umístění. Následně jsem opravil dorazy kapoty a seřídil její zámek a vyřešeno. Zároveň jsem v kufru zjistil, že nová baterie není vůbec připevněna držákem a dokonce i její kontakty jsou na ní položeny zcela volně. Vyřešeno a jde se dál. Nějaká ta výměna žárovek ve světlech, mlhovkách a osvětlení SPZ, doplnění chybějící gumy držící zadní tlumič výfuku, přišroubování relátek v motorovém prostoru, seřízení zámků přední haubny, dolití kapalin, přesazení a lepší spasování LP světla, výměna lišt stěračů a jejich úprava tak, aby se schovávaly pod kapotu jak to má být. Hodně 164ek má stěrače trčící nad okrajem haubny, protože kloub stěrače před řidičem se pod haubnu nevejde. Je to řešitelné, i když jsem často slyšel, že je to typický a neřešitelný problém 164. Jde o to, že někdo v minulosti chtěl měnit gumičky a stěrač klasicky přitáhl k sobě, čímž ohnul hliníkovou část ramínka. Je potřeba to celý sundat, upnout do svěráku a s citem (!) přihnout zpátky, jako směrem ke sklu. Udělal jsem to tak u V6 i u TD a funguje to skvěle, stěrače pak krásně mizí pod kapotou aniž by se jí dotkly.
Další přišel na řadu interiér, rozpadlou mřížku výdechu topení jsem poskládal dohromady, bohužel ovládací lamela měla ulomený čudlíček, kterým drží v rámečku. Tady pomohl špendlík nahřátý zapalovačem, zatavený dovnitř na správné místo a zkrácený kleštěmi. Vypadá i funguje to skvěle, nic vidět není. A tak to šlo dál a dál, postupně jsem sehnal i nějaké díly, jako chybějící zadní popelník, zámky pásů předních sedadel, které měly ulámané ty černé plastové obaly, připevnil jsem spadlou látku stropu, vyrobil záslepku a doplnil mřížku PP výškového repráku, atd. Pak jsem se pustil do výměny kol, protože auto bylo na plecháčích se sjetými zimáky a já měl v garáži sadu originál alu z černé 164 s novými zimáky Falken. Přitom jsem vyčistil brzdy a dosedací plochy kol, které umí způsobit nepříjemné vibrace, opravil visící podběhy, kde jen chyběly šroubky, sem tam porovnal nějakou tu lištu a zkontroloval co se dalo. Stav kastle je velmi slušný, nebylo to bourané a koroze se nevyskytuje. Když jsem byl u LP kola, pomocí trámku, kusu tvrdé gumy a puku, který jsem používal jako opěrný bod nebo rozpěrku

V neděli ráno jsem to dojel odblešit a umýt, protože to auto snad 5 let nikdo neumyl. A prokouklo docela značně:
Pak jsem se pustil do výměny toho klíňáku, abych s tím v pondělí nejel na STK za otravného kvílení poškozeného řemenu, no to jsem si dal... Povolit imbus excentru napínací kladky nešlo, říkal jsem si, že je to asi přirezlé a zabral. Nebylo, byl tam obrácený závit a šroub praskl. Jenže ten šroub nejde nikde sehnat. Podařilo se mi až asi v úterý, na vrakovišti u Olešky, což mám kousek. Tak hurá, honem to složit. Jenže nový řemen tam nešel za nic na světě nasadit. Tak jsem povolil napínák a pokusil se na to jít jinak. To se mi nakonec povedlo, zbývalo dotáhnou napínák. Jenže jsem nevěděl, že horní uložení napínáku smí být dotaženo jen v jedné určité poloze proti ramenu kladky, takže jak jsem dotahoval, proti očku napínáku trčela hrana ramene kladky a oko napínáku prasklo! Napínák, ceníková cena 11.000,- Kč, to ne... Jenže nikde to nešlo sehnat, Chrysler Voyager má podobný napínák, ale ani ten nikde neměli. Asi ve čtvrtek jsem ze zoufalství zavolal do Imofy a prý, v rámci výprodeje, by ho mohli objednat za 640,- Kč, akorát je potřeba objednat ještě pár dalších věcí, aby to celkem, v původních ceníkových cenách, bylo za 13tis Kč. No, napínák je 11t tak něco co stálo aspoň dvojku a teď je za 200,- Kč, nebyl celkem problém. Tak čekám co bude a nic, v úterý info, že ten výprodej už objednat nejde, sakra! Tak už jsem špekuloval, že bych teda objednal na ebayi za 55,- Euro, ale ještě jsem znovu zkusil poprosit kluky kolem 164ek, co si píšeme na FB, protože moje zkušenost je taková, že vždycky něco někde koupím za ranec a hned na to se odněkud vysype pytel tý samý věci za zlomek toho co jsem zaplatil. A taky že jo, Ladin si vzpomněl, že takový stejný napínak byl na BMW 1,8 tds a našel ho na nějakým eshopu za 602,- Kč

Mezitím mi Dresik z Italmotori sehnal pár dílů - přední mlhovku, sklo zrcátka, bočnice středový konzole, zámky předních pásů, takže to jsem taky povyměňoval. Taky mezitím jsem sehnal a vyměnil oba znaky.
No a nakonec to řízení. Nechtělo se mi s tím prcat. Jenže nikdo neměl čas a tak jsem to teda teď v sobotu začal vyndavat. Naštěstí u TD je za motorem dost místa, takže to šlo relativně v pohodě. Vyndat 4 šrouby držící řízení, sundat přívodní hadice, demontovat čepy z těhlic. Pak rozebrat kryty za plynovým pedálem, rozebrat tisícihran pod kloubem a ven s tím. Musel jsem sice povolit a kousek popustit celý rám motoru, ale šlo to. V neděli jsem pak začal rozebírat i to řízení, sundal jsem axiální tyčky, tlumič, rozebral spodek převodky. Pokračoval jsem pak v pondělí, kdy jsem rozebral převodku, vytáhl tyč hřebenu a všechna gufera. Šlo to celkem dobře. Teď mám objednanou sadu gufer od nějaké slovenské firmy a manžety sehnali kluci z firmy P&P autodíly v Praze 10. Tak uvidíme až to složím, jestli to nepoteče nebo jestli se půjdu někam oběsit
