Baterie a problémy s ní spojené
- Lukes.2002
- Příspěvky: 33
- Registrován: 24.10.2012, stř 16:33
- Bydliště: Šumperk
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Ahoj kluci,
četl jsem tu podobný problém co mám já ale nedočetl jsem se příčiny. Nicméně už jsem vyzkoušel téměř vše a došly mi nápady. Mám 1,9 jtdm 110kw a poměrně zajimavý problém. Pokud je auto studené (po pár hodinách stání venku), tak cca 10 vteřin po nastartování mi na volnoběh klesne napětí od alternátoru na 11,8V - 12,6V. Při zvýšení otáček na cca 1200 ot/min začne altík dávat kolem 14V. Po cca 5 ujetých kilometrech a ohřátí motoru na cca 60 stupňů vše začne fungovat tak jak má, tzn. alternátor i na volnoběch drží napětí kolem 14V. Bohužel pokud se jezdí jen cca 3km do práce a zpět tak auto po cca 10-14 dnech prostě nenastartuje protože baterie je vybitá.
Samozřejmě první co mě napadlo byl alternátor, vyzkoušel jsem dokonce dva alternátory, ale všechny dělaly a chovaly se úplně stejně. Zkoušel jsem například natáhnout na přímo budicí kabel k alternátoru, ale bez výsledku. Došel jsem tedy k tomu že něco má ve studeným autě tak velký odběr že to alternátor neutáhne a po mírném ohřátí auta tento odběr zmizí. Zkoušel jsem jestli něco má vliv na napětí v síti a při studeném autě jsem přišel že ve chvíli kdy vypnu vnitřní ventilátor , případně vypnu celé topení , tak alternátor začne do sítě dodávat krásných 14V, dokonce lze při otevřených dveřích pozorovat ,že vnitřní světlo začne svítit více.
Teď je otázkou jestli vnitřní ventilátor může mít tak poměrně obří odběr že alternátor nestihá a z jakého důvodu tento odběr zmizí po ohřátí auta. Vím že některé auta (ŠKoda, VW, Ford a jine) mají "přidané" žhavící svíčky na vodním okruhu které od určité teploty ohřívají vodu. Nikde jsem se nedočetl jestli i AR 159 je touto libůstkou vybavena, případně kde jí hledat. Teorie a logika by dávaly že pokud mají tyto svíčky větší odběr (z jakéhokoliv duvodu) tak tím pádem při aktivaci těchto "ohřívacích" svíček není schopný alternátor tento odběr pokrýt a po ohřátí motoru kdy se svíčky odpojí , vše začne fungovat správně. Bohužel je to jen teorie a otázkou je zda opravdu Alfa tímhle své vozy vybavovala.
Jestli jste se s tím někdo už setkal nebo o tom něco víte tak budu rád....mě už nápady došly.
četl jsem tu podobný problém co mám já ale nedočetl jsem se příčiny. Nicméně už jsem vyzkoušel téměř vše a došly mi nápady. Mám 1,9 jtdm 110kw a poměrně zajimavý problém. Pokud je auto studené (po pár hodinách stání venku), tak cca 10 vteřin po nastartování mi na volnoběh klesne napětí od alternátoru na 11,8V - 12,6V. Při zvýšení otáček na cca 1200 ot/min začne altík dávat kolem 14V. Po cca 5 ujetých kilometrech a ohřátí motoru na cca 60 stupňů vše začne fungovat tak jak má, tzn. alternátor i na volnoběch drží napětí kolem 14V. Bohužel pokud se jezdí jen cca 3km do práce a zpět tak auto po cca 10-14 dnech prostě nenastartuje protože baterie je vybitá.
Samozřejmě první co mě napadlo byl alternátor, vyzkoušel jsem dokonce dva alternátory, ale všechny dělaly a chovaly se úplně stejně. Zkoušel jsem například natáhnout na přímo budicí kabel k alternátoru, ale bez výsledku. Došel jsem tedy k tomu že něco má ve studeným autě tak velký odběr že to alternátor neutáhne a po mírném ohřátí auta tento odběr zmizí. Zkoušel jsem jestli něco má vliv na napětí v síti a při studeném autě jsem přišel že ve chvíli kdy vypnu vnitřní ventilátor , případně vypnu celé topení , tak alternátor začne do sítě dodávat krásných 14V, dokonce lze při otevřených dveřích pozorovat ,že vnitřní světlo začne svítit více.
Teď je otázkou jestli vnitřní ventilátor může mít tak poměrně obří odběr že alternátor nestihá a z jakého důvodu tento odběr zmizí po ohřátí auta. Vím že některé auta (ŠKoda, VW, Ford a jine) mají "přidané" žhavící svíčky na vodním okruhu které od určité teploty ohřívají vodu. Nikde jsem se nedočetl jestli i AR 159 je touto libůstkou vybavena, případně kde jí hledat. Teorie a logika by dávaly že pokud mají tyto svíčky větší odběr (z jakéhokoliv duvodu) tak tím pádem při aktivaci těchto "ohřívacích" svíček není schopný alternátor tento odběr pokrýt a po ohřátí motoru kdy se svíčky odpojí , vše začne fungovat správně. Bohužel je to jen teorie a otázkou je zda opravdu Alfa tímhle své vozy vybavovala.
Jestli jste se s tím někdo už setkal nebo o tom něco víte tak budu rád....mě už nápady došly.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2275
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie a problémy s ní spojené
A jak dlouho tam máš už baterku?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
- Lukes.2002
- Příspěvky: 33
- Registrován: 24.10.2012, stř 16:33
- Bydliště: Šumperk
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Baterka je rok a půl stará. Byla na zátěžovém testu a prošla. Případně můžu zkusit přehodit z druhého auta baterku.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2275
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie a problémy s ní spojené
To bych ještě zkusil. Jinak napoj na baterku ampermetr a změř, jakej je odběr na prázdno. Potom nastartuj a změř odběr po nastartovaní. Jen pozor. Pokud budeš měřit při startování musíš mít ampermetr s velkým rozsahem, jinou ho opálíš (ideální by byl klešťák). Podle naměřených hodnot by pak šlo postupovat dál. Jinak ještě takovej dotázek. Víš 100% že ten jinej alternátor co jsi tam dával je 100% v pořádku?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
- Lukes.2002
- Příspěvky: 33
- Registrován: 24.10.2012, stř 16:33
- Bydliště: Šumperk
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Mám změřený odběr jen při vypnutém autě a to je těch 0,17A. Nevím jestli je to hodně nebo málo. Na změření za běhu nemám vybavení, ale někde to nechm změřit. Měl jsem k dispozici dva nové alternátory , každý od jiné značky +, zároveň jsem muj starý poslal na repas a vrátil se mi že mu nic není takže alternátor asi muzu opravdu vyloučit.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Co třeba ukostření baterie, nebo konektory..?
- Lukes.2002
- Příspěvky: 33
- Registrován: 24.10.2012, stř 16:33
- Bydliště: Šumperk
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Kostry jsou komplet očištěné, konektory jsou široký pojem :-)
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Jak dlouho jsi tech 0,17A meril? Mel bys to merit alespon 2minuty, melo by to pak klesnout. Pokud je i po 2.minutach tenhle odber, tak je to spatne. Tipl bych si spatny diodovy mustek... Jinak 0,17A vyzere 70ah baterku za 17 dni do nuly. Pokud nejezdis.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw.
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
- Lukes.2002
- Příspěvky: 33
- Registrován: 24.10.2012, stř 16:33
- Bydliště: Šumperk
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Bylo to cca 30 minut. Diodový můstek? Ale to se zase vracíme zpátky k alternátoru,ne?
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Podľa mna je celý problém v tom, že jazdíš moc krátku trasu, to, že ti alternátor slabšie dobíja je spôsobené tým, že baterku o chudobnís štartom motora a baterka si zoberie co najviac naspäť ale stále je to pre ňu malo na to aby si ju po čase nemusel opäť dobíjať... V lete budeš mat interval nabíjania baterky o niečo dlhší. Takže bud zmeniť auto, motorizáciu alebo cestovať tie 3km peši alebo hromadnou dopravou a koniec koncov dosť usetris. Nechcem vedieť akú máš spotrebu nafty pri takýchto krátkych trasách....
Alfa Romeo 164 QV
Mazda 5 GTA LF
Mazda 5 GTA LF
Re: Baterie a problémy s ní spojené
kratke trasy s timto problemem souviset nemuzou. I kdyby takto jezdil, alternator musi proste vzdy davat aspon 13,5V hned po nastartovani, jediny problem by mel ze by musel casto nabijet baterii.
POkud ma tak velky odber v zamcenem aute (po 2 minutach, aby se vsechna elektronika vypnula), a nizky napeti po nastartovani ktere se pak vrati do normalu, tak bude mit bud nekde skrat ci extremne velky odber nejake jednotky a nebo to musi byt ten diodovy mustek.
Edit: Jeste me napadlo ze alternator muze byt funkcni, ale muze dodavat maly vykon (prodavaji se 3 verze 100/120/140A)
POkud ma tak velky odber v zamcenem aute (po 2 minutach, aby se vsechna elektronika vypnula), a nizky napeti po nastartovani ktere se pak vrati do normalu, tak bude mit bud nekde skrat ci extremne velky odber nejake jednotky a nebo to musi byt ten diodovy mustek.
Edit: Jeste me napadlo ze alternator muze byt funkcni, ale muze dodavat maly vykon (prodavaji se 3 verze 100/120/140A)
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
- Lukes.2002
- Příspěvky: 33
- Registrován: 24.10.2012, stř 16:33
- Bydliště: Šumperk
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Originál jsem vytáhnul 100A alternátor a vyzkoušel jsem nový opět 100A a další nový 120A a beze změny. V létě tenhle problém nemám vůbec. Auto musí fungovat at jezdi krátké či dlouhé trasy. Opravte mě jestli se pletu ale diodový můstek je součást alternátoru. Že by ve všech třech alternátorech byl špatný diodový můstek?
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw
Re: Baterie a problémy s ní spojené
otci loni na stilu shorel diod.mustek. Dali mu tam novej, zaplatil, prijel domu, dal do garaze a protoze ma jeste jine auto, tak stilo stalo tyden v garazi. Po tydnu chtel nastartovat a nic. Baterka vybita. Tak ji nabil, ja tam pak prijel a zmeril odber a byl cca 0,2A pri zamcenem aute a jako by neco hucelo z mist, kde je alternator. Tak jsme to reklamovali, mustek vymenili a ma klid. Toz moje story.
Pokud jezdis 3km tam a 3km zpatky a nedobijis externi nabijeckou, alespon jednou za 14dni, tak se nediv, ze mas tyto problemy. Baterka neni perpetum mobile. Co z ni vyberes starovanim, musis zase jizdou dobit. Co jedno nastartovani, to cca. 15km! jizdy.
Pokud jezdis 3km tam a 3km zpatky a nedobijis externi nabijeckou, alespon jednou za 14dni, tak se nediv, ze mas tyto problemy. Baterka neni perpetum mobile. Co z ni vyberes starovanim, musis zase jizdou dobit. Co jedno nastartovani, to cca. 15km! jizdy.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw.
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Akorát mu blbnete hlavu. To, že jezdí krátký trasy sice není optimální, ale nemá to nic společnýho s tím, že mu auto nedobíjí. Altík prostě nemůže dávat jen 12V. Něco to napětí sráží když to dělá s několika altíkama. Zkusil bych zkontrolovat a očistit kostry.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Baterie a problémy s ní spojené
harous, jakoze se tady snazime plest hlavu nekomu, kdo se nestara o aku v aute a pak tu zada o rady? Nevim jake mas elektro vzdelani, ale zkus se zeptat nejakeho autoelektrikare, co nici diodovy mustek. Je to stara, nebo zanedbavana baterka. Dva starty a 6km jizdy je proste crazy a zadna baterka se nedokaze dobit. A klidovy odber z aku 0,16A je taky spatne. HOWG
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw.
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Vzdělání mám elektrotechnické, ale to se tu tak nějak neřeší ne? Diodový můstek OK, akorát je potřeba vědět, že je součástí toho alternátoru. A když to zkoušel se třema tak se nechá předpokládat, že alternátorem to nebude. A opakuju - to, že jezdí krátký trasy nemá vliv na napětí alternátoru. A to je prostě na volnoběh něčím sražený. Není možný, aby altík dával míň než 12V.
Ještě taky nikdo neodpověděl na otázku jestli má 159 el. příhřev. Já myslím, že některý to měli ne?
Ještě taky nikdo neodpověděl na otázku jestli má 159 el. příhřev. Já myslím, že některý to měli ne?
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Baterie a problémy s ní spojené
El. pridavny ohrev vody par aut melo, ale je to hodne vzacne. Na baterce je misto pro 50A pojistku na slotu F72
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Baterie a problémy s ní spojené
tak jeste jednou... Ze je diod.mustek soucasti alternatoru snad nemusime diskutovat. Pise, ze ma klidovy odber 0,17A a ze jizdou nemuze dobijet aku. Takze jeho aku se trvale +- pohybuje ve vybitem stavu. Pises, ze mas elektrotech vzdelani, tak bys mel vedet, ze vybita baterie se chova vuci alternatoru, respektive vuci diod.mustku jako zkrat! A kdyz je zkrat, poklesa napeti, s tim snad souhlasis. Pise, ze mu poklesne napeti kolem 11V cca 10.sekund. Pak ze se to zlepsi a po delsi dobe je uz napeti pres 14V. To znaci, ze se baterka pomalu vzpamatovala a uz se nechova jako zkrat. Jeho problem je ten klidovy odber. O pridavnem vyhrivani vody ja nic nevim, neslysel jsem o tom. To neznamena, ze to tam mit nemuze. Hledal bych ten klidovy odber, u otce to bral diod.mustek. Takze navstivit autoelektrikare a zjistit, co mu vyzira baterku. Tot ma rada.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw.
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Psal, že mu baterii kontrolovali. A altíky zkoušel tři. Takže vycházím z toho, že baterie i altík jsou OK.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Baterie a problémy s ní spojené
ja jen doufam, ze sem pak napise, co to bylo. Spoustu lidi tu zada o rady a pomoc a pak sem uz nenapisou co a cim to bylo.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw.
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Re: Baterie a problémy s ní spojené
El. predhrev je, a dokonca pri autách predFL to je bežná vec. Nie je to bufík, ale el. predhrev vody iducej do vnutorneho chladiča pod palubkov ktorý nám kúri do interiéru - mal som to rozobraté , viem o čom je reč - viz moj prispevok v tene chladiaca kvapalina.
Ja osobne som ho tam ten predhrev mal (sú tam 2 konektory s dosť hrubými káblami.). Vybava High. Kolko to ale žere a aké sú tam výkonné špirály neviem žial..
No a pre info, baterkú mám ročnú, altik po repase tiež pred rokom. No po studenom štarte nameriam na baterke 12,5V, po zohriatí nejakých 13 aj drobné. Nemal som problém naštartovať minulú zimu ked bolo -28C a auto stálo vonku celú noc ;) Ale som OT troška...
Ja osobne som ho tam ten predhrev mal (sú tam 2 konektory s dosť hrubými káblami.). Vybava High. Kolko to ale žere a aké sú tam výkonné špirály neviem žial..
No a pre info, baterkú mám ročnú, altik po repase tiež pred rokom. No po studenom štarte nameriam na baterke 12,5V, po zohriatí nejakých 13 aj drobné. Nemal som problém naštartovať minulú zimu ked bolo -28C a auto stálo vonku celú noc ;) Ale som OT troška...
159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Jestli měříš na altíku 13V tak potřebuješ buď nový altík nebo nový multimetr.
Radši bych ten multimetr ověřil laboratorním zdrojem. 


Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: Baterie a problémy s ní spojené
tak jestli tam ma tuhle ficuru, neni nic jednodussiho vytahnout tu 50A pojistku na pozici F72. Pri jeho najezdu je ta ficura pro aku a nasledne altik smrtelna. Kdyz budu pocitat s nejakymi 30A odberu, tak wattaz toho topeni bude nejakych 400 Watt. Spis vic bych odhadoval. Ale mel by najit ten skryty odber, a ten dela pri 0,17A nejake 2 Watty.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw.
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
- Lukes.2002
- Příspěvky: 33
- Registrován: 24.10.2012, stř 16:33
- Bydliště: Šumperk
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Hezky se tu rozběhla debata což jsem rád protože debata vyvolává nápady které já už nemám. Abych upřesnil jak se chová moje auto po studeném startu- Auto studené nedobíjí pouze na volnoběh....pokud má motor 1100 otáček za minutu a více , už začne altík dávat správných 14V. Po ohřátí alternátor dává 14V i na volnoběh.
A ano, vím moc dobře že pro auto tyhle trasy nejsou ideální , nicméně auto mám 5 let a nikdy s tím problém nebyl. Navíc teď čekáme první dítě které se má za nedlouho narodit a prostě jsem chtěl aby manželka jezdila v bezpečném autě i po městě. A nejsem zrovna člověk který by se o auto nestaral....auto sice jezdí převážně po městě ale minimálně jednou za měsíc dělá i dálkovou trasu.
Základ je najít ten odběr v klidové stavu, s tím plně souhlasím. Na druhou stranu by i bylo fajn kdyby auto po nastartování ihned dobíjelo.
Zkusím se podívat mimo jiné i na pojistku jak tady píše Romanc jestli ji tam mám nebo ne.
A ano, vím moc dobře že pro auto tyhle trasy nejsou ideální , nicméně auto mám 5 let a nikdy s tím problém nebyl. Navíc teď čekáme první dítě které se má za nedlouho narodit a prostě jsem chtěl aby manželka jezdila v bezpečném autě i po městě. A nejsem zrovna člověk který by se o auto nestaral....auto sice jezdí převážně po městě ale minimálně jednou za měsíc dělá i dálkovou trasu.
Základ je najít ten odběr v klidové stavu, s tím plně souhlasím. Na druhou stranu by i bylo fajn kdyby auto po nastartování ihned dobíjelo.
Zkusím se podívat mimo jiné i na pojistku jak tady píše Romanc jestli ji tam mám nebo ne.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110kw
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Pokud je ten problem jen pri studenych startu tak by to teoreticky mohl delat ten ohrev pokud tam teda bude. Protoze ten odebira 600W, pak dalsi spotrebice (svetla, klima, radio atd) a jeste dobijeni baterie a alternator pak uz muze mit problemy dodavat vykon (i kdyz altik ma mit 1400W).
A druhy "problem" je ten zminovany klidovy odber. Zamkni auto, pripoj merak a pockej nez se auto uspi (u me se to projevi uplnym tichem asi do minuty) a pak sleduj odber proudu. Spravne by mel byt tak do 70mA (0,07A) (podle manualu jeste mene). POkud bude mit tech zminovanych 0,17A dal bych to elektrikari at ti najde chybu. A k tomu doporucuji (kdyz jezdis ty velmi kratke trasy) pouzivat inteligentni nabijecku v malem provedeni, kdy ji vecer pripojis na baterku v aute a normalne zavres kapotu (takze z auta vede jen kabel)
A druhy "problem" je ten zminovany klidovy odber. Zamkni auto, pripoj merak a pockej nez se auto uspi (u me se to projevi uplnym tichem asi do minuty) a pak sleduj odber proudu. Spravne by mel byt tak do 70mA (0,07A) (podle manualu jeste mene). POkud bude mit tech zminovanych 0,17A dal bych to elektrikari at ti najde chybu. A k tomu doporucuji (kdyz jezdis ty velmi kratke trasy) pouzivat inteligentni nabijecku v malem provedeni, kdy ji vecer pripojis na baterku v aute a normalne zavres kapotu (takze z auta vede jen kabel)
Naposledy upravil(a) romanc dne 9.1.2018, úte 10:57, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: swoop01 a 4 hosti