DIAGNOSTIKA 159

romanc
Štamgast

Příspěvky: 941
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od romanc » 26.1.2017, čtv 21:37

Mam bilou verzi a funguje jen motor. Tohle bude to same. Jako nouzovka nebo sledovani grafu z motoru pri jizde vyhovuje. Ale pokud poradnou diagnostiku se vsim tak jedine klasickou kabelovou verzi s adaptery.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

mrkvak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 8.12.2016, čtv 22:46
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od mrkvak » 29.1.2017, ned 18:00

Přesně tenhle BT modul jsem doma měl také a nedoporučuji. Má, stejně jako většina Číny, problém s nekorektním zemněním CAN H/L vodičů, který se dá celkem snadno řešit. Nikoliv však u tohoto kusu. Uvnitř jsou k sobě přes piny spojené 2 PCB desky a pro demontáž nevhodného R by bylo třeba je oddělit a pak zase spojit. Což je pěkná jebačka. osobně jsem pak koupil takto vypadjící: http://image.made-in-china.com/2f0j00rj ... -Tools.jpg BT rozhraní, ve kterém se velmi snadno odpájí zmíněný rezistor. Pak to běhá jako drak na všechny jednotky co podporují ELM.

Případně pište SZ, poradím. Jinak se o tom píše i na webu multiecuscanu v Aj.
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003

romanc
Štamgast

Příspěvky: 941
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od romanc » 29.1.2017, ned 18:16

Lze tuhle velkou zavrit za dekl? Malou jsem koupil prave kvuli tomu abych ji tam mel pripojenou porad a moh ls ni normalne jezdit.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

mrkvak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 8.12.2016, čtv 22:46
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od mrkvak » 31.1.2017, úte 09:01

Ne, tu tam nezavřeš. Já to nevyžaduji, takže mě to nevadí. Na následnou "opravu" je to lepší varianta. Nebo je možnost si koupit nějaké značkové řešení, kde tento problém není.

Ještě mě napadá jedno řešení. Dát si tam nějaký prodlužovací kabel, ideálně s úhlovou koncovkou a zastrčit to někam bokem.
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003

Robin159
Uživatelský avatar

Příspěvky: 86
Registrován: 3.5.2016, úte 12:18

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Robin159 » 14.2.2017, úte 18:48

Můžete prosím někdo, kdo máte např. ten bílý ELM BT a Alfa OBD vyzkoušet, zda to umí vymazat servisní interval, který se zobrazuje v palubním PC ? Nechci každých 30 tis. km platit za vymazání, když si olej měním sám a hlavně častěji.
Nerad bych to kupoval zbytečně, i když to stojí málo a taky bych nerad kupoval dražší diagnostiku, když mě stačí načíst závady a vymazat intervaly. Bohužel právě to vymazání intervalu je asi problém.
2.4 JTDm147kw

romanc
Štamgast

Příspěvky: 941
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od romanc » 14.2.2017, úte 20:44

Ja mam ten bily (presne ten co prodavaji na sunnysoftu asi za 400) a pripoji se pouze na motor a v alfaobd pro mobil tam tu kolonku nemam (ale rano se kouknu poradne).

Pak mam normalne druhy elm pres usb a ten funguje bez problemu a napoji se i na servisni interval (ktery je v FES pod ostatni? (myslim)), ale i tak servisni interval nemazu. Po 50tis km mi tam stale sviti neco mezi 22 a 25tis km a hodnota se nemeni :D
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

Robin159
Uživatelský avatar

Příspěvky: 86
Registrován: 3.5.2016, úte 12:18

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Robin159 » 14.2.2017, úte 21:00

Zajimave, ze km neubyvaji. Me ano. ☺
Mozna Alfa obd musi byt placene?
Jinak prosim link, klidne do zpravy, na adapter, program a vse co je potreba k mazani.
2.4 JTDm147kw

ss.mir
Uživatelský avatar

Příspěvky: 62
Registrován: 6.2.2016, sob 19:34

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od ss.mir » 15.2.2017, stř 14:01

mám bílej,...alfa obd full verzi a servis s olejem si tím mažu
Alfa Romeo 159SW 2,4JTDm 147KW

romanc
Štamgast

Příspěvky: 941
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od romanc » 15.2.2017, stř 16:01

Ted jsme si to precetl poradne a pletes 2 intervaly dohromady.

Interval vyjeti oleje (ma 50tis km). Ten se zadava pres diagnostiku motoru. Ten ti resetovat pujde, v motoru zadas vymena oleje.

Servisni interval, ten co vidis na obrazovce (ten ma asi 35tis km), ten jsem v alfaobd nasel asi v pristrojove desce a na ten se nepripojim protoze se neumi napojit na CAN. Takze ten ti asi smazat nepujde, ale zalezi jaky klon koupis, ten co mam ja je proste jen na motor.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

mrkvak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 8.12.2016, čtv 22:46
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od mrkvak » 17.2.2017, pát 13:59

Sakra proč mi zmizel příspěvek a na chvíli dopoledne byl jinej design - asi upgrade :).


Takže znovu: Problém připojení pouze na motor je známý a v 99 % způsobený špatným zakončením CAN linky. Zpravidla stačí odpájet nevhodný rezistor a vše pracuje jak má. Je to chyba většiny čínských ELM rozhraní. Už jsem takto upravoval asi 3 ELM rozhraní a pak není problém připojit se na vše, co podporuje přímo ELM.
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003

romanc
Štamgast

Příspěvky: 941
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od romanc » 17.2.2017, pát 16:19

Ano ale to jde u klasického velkého klonu na usb nebo bt. My se bavíme o mini verzi jde tato možnost není.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

mrkvak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 8.12.2016, čtv 22:46
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od mrkvak » 18.2.2017, sob 23:33

S největší pravděpodobností tam ta možnost bude také, ale těžko proveditelná u mini variant :-).
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003

romanc
Štamgast

Příspěvky: 941
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od romanc » 18.2.2017, sob 23:54

Takhle vypada vevnitr ta bila http://www.fadvisor.net/blog/2015/02/in ... e-elm-327/, nejsme si jisty jestli ta moje bude vypadat stejne. Muzu ji zitra otevrit a uvidim
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

mrkvak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 8.12.2016, čtv 22:46
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od mrkvak » 19.2.2017, ned 10:39

Já mám zkušenosti s rozhraními, které vypadají zhruba takto: http://image.made-in-china.com/2f0j00rj ... -Tools.jpg

Oranžové i zelené varianty, BT i USB. U obou je oprava snadná a mám ověřeno, že pak to šlape bez problémů.
osobně jsem i zvažoval investici do kvalitního OBD key rozhraní, protože u těch čínských xindlů člověk nikdy neví. Je potřeba si uvědomit, že tím můžete dávat všanc palubní síť vlastního vozu :). Zpravidla by toho měla vydržet dost, ale nikdy nevíte ...
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003

romanc
Štamgast

Příspěvky: 941
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od romanc » 19.2.2017, ned 12:51

Tak jsem ji otevrel a ta moje vypada jeste sloziteji a moc toho nelze nafotit. Tak aspon pohled ze shora kde je BT chip a vse ostatni je uvnitr mezi deskami kde neni videt
http://www.imgup.cz/images/2017/02/19/2 ... 123619.jpg
http://www.imgup.cz/images/2017/02/19/2 ... 123654.jpg

Ale co jsem zjistil tak mam zapojene (nebo aspon pripajene) piny s pojmenovani na desce:
2 - PWM+; 4,5 - GND; 6 - CAN+; 7 - ISO; 10 - PWM-; 14 - CAN-; 15 - ISO; 16 - 12V

kdyz provedu test pripojeni v mes tak se umi pripojit na can, ale normalne s nima bohuzel nekomunikuje
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

mrkvak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 8.12.2016, čtv 22:46
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od mrkvak » 19.2.2017, ned 18:44

Jo to bude asi stejný průser jako u takových modrých mrzáků, které jsem měl. 2 desky spojené k sobě a nelze se dostat tam kam třeba bez rozpojení obou desek. Jinak pokud máš multimetr, změř odpor mezi CAN + a -. Pokud naměříš asi 120 Ohm tak je to přesně ten problém. Někde, velmi blízko konektoru OBC bude na desce SMD rezistor, kterej je potřeba vyndat.
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003

romanc
Štamgast

Příspěvky: 941
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od romanc » 19.2.2017, ned 19:04

Jo 117 Ohm, takze tam je nekde schovany. No skoda. Na odpajeni si verim s tim problem nenam, ale uz bychto asi nepripajel jak je to vse smd a vse nacpane u sebe
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

mrkvak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 8.12.2016, čtv 22:46
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od mrkvak » 20.2.2017, pon 08:25

Připájet nemusíš nejspíš nic. Korektní zakončení CAN + a - je sice každou linku spojit se zemí přes R a C, ale stačilo pouze odpájet tento rezistor a již to pracuje. Není třeba nic přidávat. U těch větších rozhraní je to celkem sranda, u toho mini je problém. Já měl doma mini - modré průhledné. Rozdělal jsem ho, ale rezistor byl někde mezi deskami, a oddělit je by byl docela problém. Proto dávám přednost těm větším zařízením.
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003

romanc
Štamgast

Příspěvky: 941
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od romanc » 20.2.2017, pon 08:48

No já myslel pripajet zpátky ty desky k sobě. Ale napadlo mě že bych je v půlce těch spojovacích pinu rozstrihnul a pak pripajel zpet. To by bylo asi jednoduší než to pajet přímo na desce.

Jen se zeptám odpor odpajim a nechám tam díru nebo ho nahradim cestickou cinu aby byl obvod uzavřen. Neznám schéma tak netuším jak to mají napojené.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

romanc
Štamgast

Příspěvky: 941
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od romanc » 20.2.2017, pon 16:45

Je to tahle mala mrcha ze? jiny odpor s hodnotou kolem 120 jsem tam nevidel.
20170220_163823.jpg

Edit: Tak dalo mi to zabrat, no hruza. Odpor sel ven hned naprosto bez problemu, ale pripajet desky zpet to bylo peklo.
20170220_173301.jpg
No a vysledek je ze to precte vse az na abs/esp. To pouze klasicky s redukci. No a kdybych nebyl blbej tak jsem to mohl udelat hned na zacatku a nemusel kupovat dalsi za 800kc s redukcemi a uz upravenou.

Dik za informace.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

mrkvak
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 151
Registrován: 8.12.2016, čtv 22:46
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od mrkvak » 28.2.2017, úte 10:11

No tak vidíš, nakonec se zadařilo. Dobrá práce. Já se na to u té mini verze vybodl. Mám radši větší věci v ruce :D. Jinak AR159 je zrovna dobrá, protože se dostaneš s ELM rozhraním v podstatě na vše. U Stila nebo AR147 musíš na airbagy přes KKL (nebo OBDkey, ...) s redukcí a s těmi modrými china kabely (vč. přepínačů na ABS, Airbag, ...) nemám dobré zkušenosti.
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 110 kW, 2005
Dacia Sandero 1.2 16V Turbo Sport RS GTi, 2017 :-))
ex Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW, 2001
ex Fiat Stilo MW 1.6 76 kW, 2003
ex Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 85 kW, 2003

Robin159
Uživatelský avatar

Příspěvky: 86
Registrován: 3.5.2016, úte 12:18

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od Robin159 » 26.3.2017, ned 22:11

Tak mám zajímavou zkušenost, s bluetooth ELM adaptérem, což je o něco dražší verze toho bílého se dostanu na zapsání servis dat, úspěšně jsem "resetoval" hodotu v palubním PC na 30 tis. km. Nedokážu se ale dostat na motor, což je základ.
Co jsem tak četl, většinou to bývá opačně, motor jde a ostatní ne. Nevím čím to je, snad jen adaptérem. Vyzkoušeno na Alfa OBD a Multieciscan.
2.4 JTDm147kw

milanbiker1
Nováček

Příspěvky: 154
Registrován: 24.4.2016, ned 06:14
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od milanbiker1 » 27.3.2017, pon 17:51

Zdar,neni tu nejaky ochotny alfista z Ostravy,ktery by poradil s pouzivanim diagnostiky /zakoupena u nas v ofiko obchde-Multiecuscan / jedna se mi o mazani servisních intervalu a nektere další "vychytávky".Jezdim s kamionem takze mam bohužel cas jen o víkendech a to ještě ne vzdy

romanc
Štamgast

Příspěvky: 941
Registrován: 22.7.2015, stř 18:40
Bydliště: Vlašim

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od romanc » 9.1.2018, úte 11:05

Cau, trochu aktualizuji muj predchozi prispevek, jelikoz tamta uprava byla prasacka a melo to dvojty tistak tak mi prestala funovat (kvuli memu pajeni propojek.

Zakoupil jsem novou z alzy (drazsi ale nechtelo se mi cekat na cestu z ciny kvuli 2 stovkam), na obrazku sice maji modrou ale davaji v bile kratke variante. Tato verze je kratsi oproti te me puvodni a vevnitr ma jenom 1 tistak. Nekoho muze zaskocit rozmisteni a prakticky necitelnost veskerych soucasteck protoze jde o micro provedeni, ale uprava je jednodusi nez by se dalo cekat. k odporu je uplne na kraji a je k nemu krasny pristup viz foto:
20180109_104819.jpg
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006

davidpirner

Příspěvky: 4
Registrován: 30.7.2018, pon 20:31

Re: DIAGNOSTIKA 159

Příspěvek od davidpirner » 27.12.2018, čtv 21:34

mrkvak píše:
29.1.2017, ned 18:00
Přesně tenhle BT modul jsem doma měl také a nedoporučuji. Má, stejně jako většina Číny, problém s nekorektním zemněním CAN H/L vodičů, který se dá celkem snadno řešit. Nikoliv však u tohoto kusu. Uvnitř jsou k sobě přes piny spojené 2 PCB desky a pro demontáž nevhodného R by bylo třeba je oddělit a pak zase spojit. Což je pěkná jebačka. osobně jsem pak koupil takto vypadjící: http://image.made-in-china.com/2f0j00rj ... -Tools.jpg BT rozhraní, ve kterém se velmi snadno odpájí zmíněný rezistor. Pak to běhá jako drak na všechny jednotky co podporují ELM.

Případně pište SZ, poradím. Jinak se o tom píše i na webu multiecuscanu v Aj.
Zdravím mám prosbu dokázal by si mi poradit jak upravit moje elm 327 v1.5 ? Aby mi to taky fungovalo na všechny možnosti ? Na elektroniku jsem úplná guma :) díky moc za každou radu
EB7E65D1-9E32-478D-8E00-F71C6BB7D293.jpeg
Ex Alfa Romeo 145 1.9jtd
Alfa Romeo 159 1.9 jtdm

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů