
Cvakani v motoru
Musel bych to taky slyšet. Posledně když tady cinkačkovi něco cvakalo v motoru V6 byla to klika resp. ojniční ložisko.
těžko odhadovat. Mě třeba cvakají ventily asi minutu po delší odstávce, než se natáhne olej do horní části na vačky. Ale to je jen minutka.

Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cvakani v motoru
Jestli to dělá jen za studena nebo po delší době co auto stojí, tak to budou Hydraulické zdvihátka. Padá jim olej a cvakají, než se tam dostane.Tokarev píše:Tak uz je tady muj dotaz kterej sem resil s naftakama na srazu.
To co ste slyseli v motoru na srazu tak to nebyl ten zvuk co me zajima.
Tenhle zvuk je nekde vleve casti motoroveho prostoru takove cvakani kov na kov a me zajima co to jeporadte jestli s tim nema nekdo zkusenosti
kdyz to poslouchali lidi od aut tak jedni rikali ze je to vodni pumpa a druhy ze to sou nejaky tycky vahadel ventilu
Jinak ten zvuk je jen kdyz je studenej motor a po ohrati zmizi.
Diky za rady(stejne s tim budu muset jet do servisu)
PS: omlouvam se za praseci sloh
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
V6
U mě to začlo cvakat po té co klesl tlak oleje( když sem jel z STK) pak už to mlátilo jako prase (bylo to ojniční ložisko přidřený, vlivem bordelu ve vaně si to nesálo olej)
jinak u Diesla se mi to cvakání obejevilo taky, bylo to takový, že sem nevěděl co, pak mi koukla ojnice na svět
(vydrželo to cvakat 500km)
ideální by bylo sundat ventilové víko, nastartovat a poslechnout co by to mělo bejt, teoreticky by to mohlo dělat(jestli máš 12ventil) zdvihací tyčka- je na ní třeba moc velká vůle vlivem zaklepanýho ventilu
jinak u Diesla se mi to cvakání obejevilo taky, bylo to takový, že sem nevěděl co, pak mi koukla ojnice na svět

ideální by bylo sundat ventilové víko, nastartovat a poslechnout co by to mělo bejt, teoreticky by to mohlo dělat(jestli máš 12ventil) zdvihací tyčka- je na ní třeba moc velká vůle vlivem zaklepanýho ventilu
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cvakani v motoru
a po ohřáti motoru by to přestalo??Tokarev píše:A nemuze nekde drhnout motor o nejakej plast kvuli silentbloku_?
nastartuj motor za studena různě polož v motorovém prostoru ruce a pozoruj vybrace, třeba ti něco napoví
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: Cvakani v motoru
Ahoj všichni, potřebuji radu. Všiml jsem si pravidelného cvakání z motoru, určitě už jsem ho slyšel dříve, ale vždy zmizelo po pár vteřinách a na zahřátém motoru slyšet nebylo. Teď najednou je slyšet častěji a i při zahřátém. Poslechem to vypadá na ventily nebo vstřiky, ale hmatem to konkrétně poznat není. Tuší někdo, o co by mohlo jít a jestli to může znamenat problém?
Oleje je dost, kontrolka mazání zhasne ihned po nastartování, volnoběh za studena i tepla je pravidelný, do otáček jde parádně... Nevím jestli má 2,5v6 24v hydroštely nebo jak přesně fungují ventily a jejich vůle, nicméně čekal bych, že takový zvuk to může dělat, než se dostane olej nahoru, ale proč to tedy dělá teď v takové míře... A případně, vstřiky mohou dělat takový zvuk?
Díky za jakékoliv rady!
https://youtu.be/Kd4SfgnUrEg
Oleje je dost, kontrolka mazání zhasne ihned po nastartování, volnoběh za studena i tepla je pravidelný, do otáček jde parádně... Nevím jestli má 2,5v6 24v hydroštely nebo jak přesně fungují ventily a jejich vůle, nicméně čekal bych, že takový zvuk to může dělat, než se dostane olej nahoru, ale proč to tedy dělá teď v takové míře... A případně, vstřiky mohou dělat takový zvuk?
Díky za jakékoliv rady!
https://youtu.be/Kd4SfgnUrEg
Alfa Romeo 156 2,5 V6 (1999)
Re: Cvakani v motoru
U 24v často cvakají hydroštely (hydraulická stavítka) pokud je to ještě snesitelný a nemáš do příštích rozvodů hektar tak při rozvodech rozhýbat a vyčistit, nebo vyměnit.
Re: Cvakani v motoru
Este si to mohol nahrat po vytoceni do 2000 ale sused ma ten istý motor a tiez mu tam cvaka zdvihatko niekde na prednej hlave, blbe je ze nevieme zistit ktore ta ze vymena vsetkych co je zas dos nakladne lebo sak preco by na alfu nestalo jedno 12€ 

166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Cvakani v motoru
A je nějaký důvod, aby to začaly dělat skoro z ničeho nic? Může být problém s vedením oleje k nim?
Jinak i po lehkém vytočení i víc to cvaká stejně hlasitě, jen rychleji úměrně otáčkám... Je tam něco specifického, na co bych se v těch vyšších otáčkách měl zaměřit? Mělo by to snad přestat, nebo zesílit?
Jinak i po lehkém vytočení i víc to cvaká stejně hlasitě, jen rychleji úměrně otáčkám... Je tam něco specifického, na co bych se v těch vyšších otáčkách měl zaměřit? Mělo by to snad přestat, nebo zesílit?
Alfa Romeo 156 2,5 V6 (1999)
Re: Cvakani v motoru
Teoreticky by mohl být problém třeba s tlakem/přívodem oleje, ale je to nepravděpodobné. Většinou je to tím, že se v hydroštelu usazují nečistoty z oleje a karbon a "pruží" čím dál hůř až ztvrdne úplně. Ono to není z nčeho nic, jen to jednou začne překračovat tu mez, že si člověk řekne co mu to v motoru cvaká 

Re: Cvakani v motoru
Tak u suseda co som mal dole ventildekle motor cisty skoro ziadny karbon ale musi tam byt nejaky zmetek a najhorsie je ze nezistis ktory a musis menit vsetky, zaklad je teda aspon zistit z ktorej hlavy to ide
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Cvakani v motoru
Tak dá se testovat na tvrdé podložce polkepem přes měděnou tyčku, uvolňovat ve svěráku s nějakou měkkou vložkou, ale olej stříká jak krev v Tarantinoných filmech 

Re: Cvakani v motoru
Tu to klepe ze mozno aj prstom a sparomerkou zistis ktory je spadnuty ale pokial to klepka len trochu tak to je fakt loteria a vybrat vsetky von vymenit ten co mozno trochu netesni poskladat a zistit ze to klepe furt je na infarkt
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Cvakani v motoru
"poskladat a zistit ze to klepe furt je na infarkt" - no to jo
Jinak, nejlevnější jsem objevil tady https://www.cesomot.cz/nahradni-motorov ... a-voditko/

Jinak, nejlevnější jsem objevil tady https://www.cesomot.cz/nahradni-motorov ... a-voditko/
Re: Cvakani v motoru
Ještě jsem včera našel postup, jak je zkusit zaplnit olejem a "odvzdušnit" - nejdříve asi 5 min volnoběh, pokud pořád cvaká, na 3 minuty vytočit na 2000, pokud přetrvává 30 s volnoběh a opakovat 2000. Po minutě a půl na 2000 cvakání z ničeho nic přestalo. Počkal jsem alespoň do dvou minut, a na volnoběhu stále ticho... po chvilce se třeba zase ozval, ale zase utichl. Po jízdě klid. Dnes ráno ale opět šicí stroj, naštěstí přestal i na volnoběhu, ale stále to trvá déle než by bylo zdrávo.
Všem díky za rady, snad to vydrží do rozvodů. Nechám je pak buď vyčistit, opravit, nebo vyměnit. Tedy podle stavu. Myslím si, že ač tedy někdy na 150000 byl motor rozebrán (dekarbonizace mimojiné), na 260000 by si možná taky zasloužil zkontrolovat vnitřnosti. Netuším ale, kolik to nakonec může stát... Přece jen doteď šlape jak hodinky, tak bych mu rád dopřál co je třeba. Škoda, že karoserie nesdílí názor
To mě toho čeká. STK, pokud bude vše OK tak rozvody, možná i GO motoru, vyvařit kastli (ale pokud možno pořádně a kvalitně, ne jen schovat na rok rez)... A pak jestli to vůbec má cenu, motorů sice ubývá, ale obyčejná 156 není nic extra. (V mých očích to je samozřejmě jinak :-) )
Asi čekejte další dotazy v dalších vláknech, předem děkuji za ochotu všech tady :-)
Všem díky za rady, snad to vydrží do rozvodů. Nechám je pak buď vyčistit, opravit, nebo vyměnit. Tedy podle stavu. Myslím si, že ač tedy někdy na 150000 byl motor rozebrán (dekarbonizace mimojiné), na 260000 by si možná taky zasloužil zkontrolovat vnitřnosti. Netuším ale, kolik to nakonec může stát... Přece jen doteď šlape jak hodinky, tak bych mu rád dopřál co je třeba. Škoda, že karoserie nesdílí názor

To mě toho čeká. STK, pokud bude vše OK tak rozvody, možná i GO motoru, vyvařit kastli (ale pokud možno pořádně a kvalitně, ne jen schovat na rok rez)... A pak jestli to vůbec má cenu, motorů sice ubývá, ale obyčejná 156 není nic extra. (V mých očích to je samozřejmě jinak :-) )
Asi čekejte další dotazy v dalších vláknech, předem děkuji za ochotu všech tady :-)
Alfa Romeo 156 2,5 V6 (1999)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host