romanc píše: 28.12.2017, čtv 12:39 Tak ono nejde ani tak o to kolik toho vyhaze, ale jak velky ty castice jsou. Drive slo z vyfuku vse, castice byly prijatelne velke, cloveku malo nebezpecne, ale bylo jich proste moc. No a s filtrem je to zas naopak. Velke castice zadrzi a nasledne vypali, ale male propusti a ty uz jsou pro cloveka velmi nebezpecne, jelikoz je nic uz nedokaze zastavit a bez problemu projdou telem az do krve.
Máš v tom zmatek. Ty malé částice vznikají v CR motorech, protože se nafta vstřikuje pod větším tlakem. Od toho mají tyto motory DPF, aby ty částice zachytil a následně je spálil na CO2 + popel, oboje relativně neškodné..
Velké částice vznikají při vstřikování nafty při nižším tlaku (starší naftové motory)
DPF není příčinou, naopak to má být řešení, bohužel všichni víme jak spolehlivě funguje/nefunguje.