
Zatiaľ som vlastníkom Astry 1,9 CDTI (88 kW) 16v verzia, a nakoľko je to motor od Fiatu, teda sa montoval aj do Alfy, mám pár otázok. Na Opel fóru nikto poradiť nevedel. Nahral som si chod motora odspodu počas jazdy, aby som sa mohol zamerať na tiahlo ovládania VGT regulácie turba. Od kúpy robí to, že sa v určitých otáčkach akoby "trhne" a poskočí, je to aj cítiť, hlavne pri pomalšom zošliapnutí plynu, pri prudkom šliapnutí na plyn nie je problém žiadny. Video - https://www.youtube.com/watch?v=7qdpczMSbEQ&spfreload=5
Čo sa týka stavu motora a servisu - hneď po kúpe som vymenil rozvody, filtre, náplne, taktiež celé sanie s modifikovanými klapkami (ten predražený modul čo ťahá klapky som nechal pôvodný, funguje, iba sme ho nakalibrovali a on sa časom prispôsobil novým klapkám), ďalej som vyčistil EGR, aj zdochínaciu klapku, vymenil som aj podtlakový elektromagnetický ventil, a taktiež vákuovú pumpu

PS - tento rok na jar si plánujem kúpiť 159, ale 2,4 JTDm najlepšie 154 kW, neviem sa dočkať zvuku päťválca na tej krásavici, čo tam po nadváhe
