RWD vs. Q4
- Ales159
- Pozorovatel
- Příspěvky: 316
- Registrován: 11.9.2007, úte 22:03
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
RWD vs. Q4
Pánové má tu někdo zkušenosti s oběma benzínovými verzemi, myslím Veloce a klasiku? POřád jsem chtěl Veloce, ale nyní jsem hodně diskutoval v servisu a ptal se mě, proč chci zrovna Veloce, že každý volal po zadokolce a teď kupuje čtyřkolku, říkal jsem mu, že hlavně kvůli motoru a říkal mi, že subjektivně ten rozdíl není až tak velký, že 200 koňovka má cca 230 koní, což se tu už řešilo a že je hravější, že Veloce se pere s náhonem , že je těžší a tak že to není až zase tolik znát. Tak mne dost nahlodal, protože cenvě je to docela rozdíl, samozřejmě by mne zajímala zkušenost, pokud jí někdo má, Já měl půjčené obě, ale abych si udělal obrázek, muselo by to být v jeden den a ne po měsíci.
Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano 2,0T
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX - Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX - Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
Tak to je klasika, všichni chtěli benzínový kombík v manuálu a kdyby se nabízel, všichni by kupovali naftu ve čtyřkolce....


já ti porovnání nedám, Veloce jsem neřídil.... je pravda že klasika má víc než 200 koní, ale Veloce má taky víc než 280..... já osobně bych si čtyřkolku koupil jen kdybych ji vyloženě chtěl.... kupovat ji jen kvůli koním bych hodně hodně zvažoval.... taky záleží jakou chceš výbavu - jestli ty agresivní nárazníky a prahy co má Veloce nebo spíš elegantní Superku..... jestli chceš ty 18" nebo dokonce 19" s těmi širšími zadními pneu atd..... jdou vůbec na Veloce 17"? (třeba kvůli zimákům atd.). No prostě si to musíš sám rozmyslet, klidně se stav kdyby ses 2.0T 200PS chtěl svézt

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
Uz jsme se tady o tom bavili. Ja ti napriklad reknu, ze zadokolka je hravejsi, nizsi a lehci, Michal ti da prednasku o torque vectoringu
Asi fakt bude lepsi se dohodnout u dealera a zkusit si obe verze v jeden den a uvidis co ti vic vyhovuje. Jinak za ten cenovy rozdil si muzes poridit napriklad LSD pro verzi Super. Pokud ti jde jen o vykon a neresis Q2 vs Q4, tak tam rozdil je, ale urcite to neni tak, ze v jednom bys mel pocit, ze je malo vykonu a v druhym moc... Ten vykon jde navic softwarove zvednout pokud se ti do toho bude chtit...

Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4901
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
Výkon není problém u zadokolkové přidat

Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
To je otázka jestli Ti co chtěli zadokolku jí chtěli s takhle nastaveným ESP.
Kromě toho je snad i u Q4 výrazná preference zadní nápravy ne? Pro mě je Q4 určitě plus, k tomu vyšší výkon a lepší výbava. Osobně bych volil Veloce, ale nebránil se ani RWD.
P.S. Výkon není problém přidat, ale připravíš se tím o záruku?
Kromě toho je snad i u Q4 výrazná preference zadní nápravy ne? Pro mě je Q4 určitě plus, k tomu vyšší výkon a lepší výbava. Osobně bych volil Veloce, ale nebránil se ani RWD.

P.S. Výkon není problém přidat, ale připravíš se tím o záruku?
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: RWD vs. Q4
další otázka je jestli vrámci toho sport-paketu se samosvorem nedostaneš i jinak naladěné ESP.... teoreticky by jiný diff měl mít i jiné nastavení elektroniky.... a jsem si jistý že žádný prodejce o tom nebude mít ani náznak informace.... ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
S takhle nastavenym ESP se da naucit zit, i kdyz bych si to umel predstavit lepsi. Pro me osobne je problem, ze ESP nejde vypnout. Ale to se tyka obou verzi. Jinak co se tyka vyssiho vykonu a lepsi vybavy, tak to je urcite pravda. Otazka je, jestli to stoji za ty penize navic.. Mne osobne to za tech cca 200 tisic nestalo... Ale je to o individualni preferenci, proto doporucuju vyzkouset idealne ve stejny den a na stejne trase.Harous píše: 25.3.2018, ned 19:18 To je otázka jestli Ti co chtěli zadokolku jí chtěli s takhle nastaveným ESP.
Kromě toho je snad i u Q4 výrazná preference zadní nápravy ne? Pro mě je Q4 určitě plus, k tomu vyšší výkon a lepší výbava.
Co se tyka zvysovani vykonu a zaruky, tak dle toho odkazu, co jsem postoval nekdy minuly tyden by to nemusel byt problem. Kdyz by byl nejaky problem, tak by tam clovek vratil puvodni soft a dle udaju od vyrobce toho programatoru by na to servis nemel prijit....
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7225
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: RWD vs. Q4
je pravda, že verze Veloce pro americký trh jde sehnat i s pouze zadním náhonem ??
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: RWD vs. Q4
No to si vubec nedelam iluze, ze by nekdo neco vedel. Ja LSD mam, ale zas tak moc jsem ve verzi bez LSD nenajezdil, abych to mohl objektivne porovnat.Kubas píše: 25.3.2018, ned 19:40 další otázka je jestli vrámci toho sport-paketu se samosvorem nedostaneš i jinak naladěné ESP.... teoreticky by jiný diff měl mít i jiné nastavení elektroniky.... a jsem si jistý že žádný prodejce o tom nebude mít ani náznak informace.... ;-)
speedy: Ano - v US tomu rikaji Ti a je to RWD s 280hp. Podivej se na US verzi stranek.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: RWD vs. Q4
Tím, že bych osobně preferoval Q4, nijak neshazuju rozhodnutí někoho pro RWD. Já jsem si jen prostě na AWD zvyknul natolik, že je to pro mě podmínkou. Oželet bych to uměl až u aut jako je třeba Giulia QV. Vypínatelný ESP bude spíš otázka homologace, nastavení už ne. Tam si myslím,, že Alfa mohla odvést lepší práci. Na druhou stranu je to otázka softwaru a pokud dojde ke změně tak by to mělo jít aktualizovat i zpětně. Takže nic není ztraceno, přestože si moc iluze nedělám. Taky je ale fakt, že Giulia není žádný chuligánský auto aby to řidiče nutilo jezdit pořád bokem. Byť by to určitě určitá část majitelů ocenila.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: RWD vs. Q4
ja som cez zimu menil na BMW otvorený diff za LSD diff a bolo to poznať ten rozdiel. Auto keď sa už odtrhlo tak sa lepšie vodilo bokom,no a pri rozjazde menej blikal protiprešmyk.
biele auto
biele auto
zelené auto
biele auto
zelené auto
Re: RWD vs. Q4
Tak já Ti můžu dát srovnání RWD a Veloce v naftě , jestli jsou to pro Tebe smysluplné informace. Já mám auto na denní pracovní ježdění ( 60.000 ročně) proto nafta a proto Veloce Q4. A ta Q4 stejná jako používá MAserati je fakt super , nemluvím o vodě , ledu a sněhu tam to je úplně jasný. Výrazný rozdíl je to při svižné jízdě a nebo na hodně rozbité silnici ( viz test v SM tady na alfistech nedávno řešený) nejen rozdíl normal vs Run flat gumy , ale Q4 si lépe poradí s hodně rozbitou silnicí , je o malinko vyšší a měkčí. Velký rozdíl já třeba vidím v sedačkách , kdy ve Veloce jsou s lepším vedením, prodloužený sedák atd. Je třeba u Veloce jiné turbo než u Super , s kuličkovým ložiskem a rychleji se točí , má pak taky samostaný druhý okruh chlazení ,o vektorování momentu Ti napíše MIchal IT :-) můžeš mít 17 , 18, 19 , stejný rozměr nebo i vzadu širší , jak chceš.. co se týká výkonu asi je vždycky lepší mít ho pod zárukou s garancí delšího fungování než softwarově navýšit ( 200 na 280 koní je navýšení 40%, to je asi na chiptuning moc ne?) Přidám věci subjektivní jako lepší difuzor vzadu a přední maska.. kdyby jsi měl otázky napiš. Jakub
Alfa Romeo Stelvio Veloce Rosso , 210 cv
Re: RWD vs. Q4
Ja vyzkousel 5 ruznych giulii pred nakupem a od dieslovy veloce me me odradila hlavne hmotnost (+180kg) oproti 150 mtx, coz je na tom aute znat a svetla vyska, coz je taky na prvni pohled poznat. Ze by byla Q4 pohodlnejsi jsem nijak nepozoroval.
Veloce interier i exterier jde do super uz objednat.
Veloce interier i exterier jde do super uz objednat.
Ex Giulia Super JTD 150 MTX
Re: RWD vs. Q4
Na zimu jsem nechal 255 gumy a problemy s trakci jsem nemel (jezdim 50tkm/rok), bez ohledu na pocasi. Ale je to uz moje 4. rwd auto, tak to ma mozna taky vliv 
Ex Giulia Super JTD 150 MTX
Re: RWD vs. Q4
Tady v praxi vidis, ze pro kazdeho je lepsi neco jinyho (to co si koupil) a jasna odpoved co je lepsi neni
Takze znovu - jdi si to vyzkouset sam.
Redjames - ty informace o jinem turbu, druhem okruh chlazeni atd. jsou odkud? Respektive mluvis o nafte nebo i benzinu?

Redjames - ty informace o jinem turbu, druhem okruh chlazeni atd. jsou odkud? Respektive mluvis o nafte nebo i benzinu?
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: RWD vs. Q4
Benzíny by měli být opravdu identické až na výkon, to už se tu řešilo.... ale samozřejmě je kolem toho informační mlha jako vždy u Alfy....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Ales159
- Pozorovatel
- Příspěvky: 316
- Registrován: 11.9.2007, úte 22:03
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
Tak kdyby se u nás prodávala, jako v USA, RWD s 280k, tak bych měl jasno...Líbí se mi ty agresivní nárazníky, ale to problém není, dá se dokoupit paket jak na venek, tak vnitřek, kola a vše taky, to problém neníKubas píše: 25.3.2018, ned 17:57Tak to je klasika, všichni chtěli benzínový kombík v manuálu a kdyby se nabízel, všichni by kupovali naftu ve čtyřkolce....![]()
to je prostě ten rozdíl mezi plkáním a realitou.....
já ti porovnání nedám, Veloce jsem neřídil.... je pravda že klasika má víc než 200 koní, ale Veloce má taky víc než 280..... já osobně bych si čtyřkolku koupil jen kdybych ji vyloženě chtěl.... kupovat ji jen kvůli koním bych hodně hodně zvažoval.... taky záleží jakou chceš výbavu - jestli ty agresivní nárazníky a prahy co má Veloce nebo spíš elegantní Superku..... jestli chceš ty 18" nebo dokonce 19" s těmi širšími zadními pneu atd..... jdou vůbec na Veloce 17"? (třeba kvůli zimákům atd.). No prostě si to musíš sám rozmyslet, klidně se stav kdyby ses 2.0T 200PS chtěl svézt![]()
Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano 2,0T
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX - Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX - Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge
- Ales159
- Pozorovatel
- Příspěvky: 316
- Registrován: 11.9.2007, úte 22:03
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: RWD vs. Q4
To se psalo i o dieselu, motory ano, ale pak tam jsou jiné věci, jako okruhy chlazení, chladiče apod. takže základ je stejný, ale ostatní věci ne, to bude podobné i u benzínuKubas píše: 26.3.2018, pon 15:35 Benzíny by měli být opravdu identické až na výkon, to už se tu řešilo.... ale samozřejmě je kolem toho informační mlha jako vždy u Alfy....
Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano 2,0T
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX - Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX - Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge
- Ales159
- Pozorovatel
- Příspěvky: 316
- Registrován: 11.9.2007, úte 22:03
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: RWD vs. Q4
Díky za popis, to zní zajímavě, sedačky neřeším, to mám jasno, pokud verze RWD, tak vnitřek paket Veloce, ty prostě nemají chybu. Je vyšší o 14 mm, což není tak strašné, ikdyž to vidět je, těch 100 kg už je horší. Chip neřeším, na auto v záruce bych to neriskoval.Redjames píše: 26.3.2018, pon 11:20 Tak já Ti můžu dát srovnání RWD a Veloce v naftě , jestli jsou to pro Tebe smysluplné informace. Já mám auto na denní pracovní ježdění ( 60.000 ročně) proto nafta a proto Veloce Q4. A ta Q4 stejná jako používá MAserati je fakt super , nemluvím o vodě , ledu a sněhu tam to je úplně jasný. Výrazný rozdíl je to při svižné jízdě a nebo na hodně rozbité silnici ( viz test v SM tady na alfistech nedávno řešený) nejen rozdíl normal vs Run flat gumy , ale Q4 si lépe poradí s hodně rozbitou silnicí , je o malinko vyšší a měkčí. Velký rozdíl já třeba vidím v sedačkách , kdy ve Veloce jsou s lepším vedením, prodloužený sedák atd. Je třeba u Veloce jiné turbo než u Super , s kuličkovým ložiskem a rychleji se točí , má pak taky samostaný druhý okruh chlazení ,o vektorování momentu Ti napíše MIchal IT :-) můžeš mít 17 , 18, 19 , stejný rozměr nebo i vzadu širší , jak chceš.. co se týká výkonu asi je vždycky lepší mít ho pod zárukou s garancí delšího fungování než softwarově navýšit ( 200 na 280 koní je navýšení 40%, to je asi na chiptuning moc ne?) Přidám věci subjektivní jako lepší difuzor vzadu a přední maska.. kdyby jsi měl otázky napiš. Jakub
Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano 2,0T
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX - Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX - Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge
Re: RWD vs. Q4
Nevim odkud jsi, ale doporucuju si to zajet zkusit, v Imofe maj tech verzi celkem dost (dej si sauto.cz a koukni co vsechno prodava Havex). Podepises papir, auto ti pujcej na hodku a uvidis sam.
Ex Giulia Super JTD 150 MTX
Re: RWD vs. Q4
Ales: pokud chceš Veloce sedačky a vnější optiku tak snad vyjde i levněji koupit rovnou 4x4 Veloce 280 PS než na to přeskládávat Superku, ne? a navíc teda myslím že k agresivní optice Veloce už to chce prostě víc než těch 200 koní....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Ales159
- Pozorovatel
- Příspěvky: 316
- Registrován: 11.9.2007, úte 22:03
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: RWD vs. Q4
Tak já od začátku chtěl Veloce, ale ten rozhovor v servise mě nahlodal, zkoušel jsem konfigurace a rozdíl tam pořád je, není tak obrovský, ale ne zase tak malý, přece jenom jsou jisté finanční limity, dobré jsou názory uživatelů a různé zkušenosti jiných lidí, proto jsem to sem dal a je to zajímavé čtení. Přece jenom je již zde docela dost majitelů, aby si člověk vytvořil obrázek Díky všem, ještě čekám na Michala, ten určitě jezdil oběmi verzemiKubas píše: 26.3.2018, pon 19:08 Ales: pokud chceš Veloce sedačky a vnější optiku tak snad vyjde i levněji koupit rovnou 4x4 Veloce 280 PS než na to přeskládávat Superku, ne? a navíc teda myslím že k agresivní optice Veloce už to chce prostě víc než těch 200 koní....
Alfa Romeo Giulia Tributo Italiano 2,0T
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX - Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge
Fiat 500 1,2 Rockstar Dualogic
EX - Alfa Romeo Giulia Veloce 2,0T
EX- Alfa 159 2,4 JTDm
Ex Fiat 500 1,2 Lounge
Re: RWD vs. Q4
Michal ti na 1000% doporuci Q4
Jinak v Imofe se da dohodnout i na delsi dobu nez hodina. Takze bych si vzal dopledne jednu verzi, odpoledne druhou a udelal si nejaky okruh okolo Prahy, napriklad Karlstejn, Beroun, Slapy, kde zazijes prakticky vsechny jizdni situace. To uz myslim za ten vylet to Prahy stoji... Jinak asi chapu, co resis - resil jsem to podobne, jestli tech 200hp neni malo...

Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: RWD vs. Q4
Neni to jen o vykonu a s lehkym 200k autem budes stejne rychlejsi nez 95% ostatnich ma silnici..
Ex Giulia Super JTD 150 MTX
Re: RWD vs. Q4
Důležitý je, že ani s jednou verzí nešlápneš vedle. Já také uvažoval nad Veloce, ale nakonec pořídil Super.
Byla to spíš ale pragmatická volba. Auto používám na denní nezábavné ježdění a nutnost mít 4x4 také nepociťuju.A když si chci užít silnici tak mi těch 200hp a RWD bohatě stačí
Je to také dost o nákladech navíc, přece jen to něco váží, možné budoucí servisní náklady? a spotřeba je také jinde, nevím jaká je tady třeba zkušenost se spotřebou u Veloce, ale já jezdím docela svižně a když chceš aby tě to auto bavilo pohybuje se bežně u RWD okolo 10l, dovedu si představit, že Q4 bude brát určitě víc.
Co bych naopak z Veloce bral je ten zvýšený podvozek, pohybuju se často i na různých koncích světa a světlá výška u Superky už mě párkrát pozlobila.
Byla to spíš ale pragmatická volba. Auto používám na denní nezábavné ježdění a nutnost mít 4x4 také nepociťuju.A když si chci užít silnici tak mi těch 200hp a RWD bohatě stačí
Je to také dost o nákladech navíc, přece jen to něco váží, možné budoucí servisní náklady? a spotřeba je také jinde, nevím jaká je tady třeba zkušenost se spotřebou u Veloce, ale já jezdím docela svižně a když chceš aby tě to auto bavilo pohybuje se bežně u RWD okolo 10l, dovedu si představit, že Q4 bude brát určitě víc.
Co bych naopak z Veloce bral je ten zvýšený podvozek, pohybuju se často i na různých koncích světa a světlá výška u Superky už mě párkrát pozlobila.
Gulia Super 2.0T
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů