Já bych to s tím spojením s PSA neviděl zdaleka tak horké. Pokud má mít sloučení dvou firem smysl, musí mít synergický efekt. K tomu by v tomto případě rozhodně nedošlo, protože se v osobních vozech zaměřují na stejné třídy a jsou spíše konkurenty. To samozřejmě nebrání prohloubení spolupráce v užitkových vozech. Marchionne navíc jen vyslovil nahlas to, o čem již nějakou dobu více či méně uvažují téměř všichni, byť to nahlas nepřiznají. Odbytová krize tyto úvahy jen trochu zesílila.
Fiat také uvažuje celosvětově, vždyť má velmi silné postavení v řadě neevropských zemí, např. v jižní Americe (zatímco většina z nás uvažuje stále dost "evropocentisticky"). Proto bych jako jednu z možností viděl spojení (spíše jen ale velmi úzkou spolupráci) s někým z této oblasti. Fiat vloží znalosti, partner peníze a trhy. Takže co třeba Tata?
Kromě toho, Fiat Automobiles je jen jednou ze součástí celého koncernu, zaměřenému zdaleka ne jen na automobily a navíc celkem dobře prosperujícího. Fiat Automobiles je proto schopen s pomocí celého koncernu přežít i poměrně těžké časy, které mohou výrobcům pouze osobních vozů zlámat vaz.
Můj osobní závěr: nevidím budoucnost Fiatu nijak černě, takže forza Fiat, forza Alfa!
