Kupujeme AR 159...
Re: Kupujeme AR 159...
Zalezi velmi od stylu jazdy. Ja beham na 110kW, mam uz nejakych tych par 10 000sicok km na dialnici na nej odbehane , a jednoznacne je tam citit, ze vo vecsich rychlostiach tomu chyba vykon (nad 130). Inac na take pohodove jazdenie to uplne staci, aj ked v predFL ta prevodovka nestala za moc, ked uz 1.9 tak si myslim ze dobre udrziavanym automatom nic nepokazis ;)
159SW 1.9JTDm 16V, 110kW, DPF/EGR/SWIRL OFF
Re: Kupujeme AR 159...
x-f: bez DPF nejsou....jen myslim nejake z čr 1.9jtdm 88 a 110kw ale ruku do ohne nedam....
AR 159 SW 1.9 JTDm 8V 2008
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996
Re: Kupujeme AR 159...
Jsem zmaten.
Čekal jsem, že mě bude 2.4 rozmlouvána, ale zatím nikdo?
Žádné výhrady k spolehlivosti?
Kdysi jsem někde postřehl nějaké zvěsti, že se tomu ráda ohýbá klikovka a tak. Nebo to bylo jen na 156 a tady už to netrpí?
Čekal jsem, že mě bude 2.4 rozmlouvána, ale zatím nikdo?

Žádné výhrady k spolehlivosti?
Kdysi jsem někde postřehl nějaké zvěsti, že se tomu ráda ohýbá klikovka a tak. Nebo to bylo jen na 156 a tady už to netrpí?
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Kupujeme AR 159...
Pokud koupíš 2.4 po praseti, může to být slušná kasička. Když se pětiválci nakládá za studena, je docela náchylný k prasknutí hlavy, která stojí nová přes 50 tisíc + práce. Pak jsou tam obvyklé věci moderních dieselů jako EGR, DPF, vířivé klapky atd. ale to vše je tady na fóru dostatečně popsaný.
Automat je příjemný, cena spojky a dvouhmoty u manuální převodovky v 2.4 JTDm je celkem vysoká, takže cenově případný rozdíl v servisu automatu nevychází tak dramaticky. Při zkušební jízdě pořádně auto s automatickou převodovkou projeď, aby se zahřál olej - převodovka i při zatížení musí řadit hladce a bez kopanců. Pokud by tě zajímala spotřeba s automatem, tak jezdím za něco málo přes 8 litrů, s lehkou nohou se dá dálka jet i s výrazně nižší spotřebou, při blbnutí nebo kratších trasách samozřejmě spotřeba jde i ke 12 litrům.
Já osobně bych 1.9 nechtěl hlavně kvůli zvuku, který má pětiválec hezčí, jinak je výkonově i těch 110 kW, myslím, dostatečných. Čtyřválec má kolem sebe taky mnohem víc prostoru (což oceníš, pokud si budeš na autě chtít občas něco udělat sám). 2.4 JTDm má standardně větší brzdy, což s sebou nese potřebu minimálně 17" kol, zase brzdí na poměry automobilové konfekce velmi nadprůměrně.
Nicméně, pokud chceš 159 s dieselem a máš dost peněz, koupil bych 2.0 JTDm, což je taky motor od Alfy a je z nich nejdoladěnější (např. se při jeho návrhu už myslelo na DPF, takže ho má umístěný těsně u motoru).
Automat je příjemný, cena spojky a dvouhmoty u manuální převodovky v 2.4 JTDm je celkem vysoká, takže cenově případný rozdíl v servisu automatu nevychází tak dramaticky. Při zkušební jízdě pořádně auto s automatickou převodovkou projeď, aby se zahřál olej - převodovka i při zatížení musí řadit hladce a bez kopanců. Pokud by tě zajímala spotřeba s automatem, tak jezdím za něco málo přes 8 litrů, s lehkou nohou se dá dálka jet i s výrazně nižší spotřebou, při blbnutí nebo kratších trasách samozřejmě spotřeba jde i ke 12 litrům.
Já osobně bych 1.9 nechtěl hlavně kvůli zvuku, který má pětiválec hezčí, jinak je výkonově i těch 110 kW, myslím, dostatečných. Čtyřválec má kolem sebe taky mnohem víc prostoru (což oceníš, pokud si budeš na autě chtít občas něco udělat sám). 2.4 JTDm má standardně větší brzdy, což s sebou nese potřebu minimálně 17" kol, zase brzdí na poměry automobilové konfekce velmi nadprůměrně.
Nicméně, pokud chceš 159 s dieselem a máš dost peněz, koupil bych 2.0 JTDm, což je taky motor od Alfy a je z nich nejdoladěnější (např. se při jeho návrhu už myslelo na DPF, takže ho má umístěný těsně u motoru).
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Kupujeme AR 159...
2.4 ti budou rozmlouvat všichni na facebookux-f píše: 11.5.2018, pát 17:08 Jsem zmaten.
Čekal jsem, že mě bude 2.4 rozmlouvána, ale zatím nikdo?
Žádné výhrady k spolehlivosti?
Kdysi jsem někde postřehl nějaké zvěsti, že se tomu ráda ohýbá klikovka a tak. Nebo to bylo jen na 156 a tady už to netrpí?

Alfa Romeo Giulietta QV
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Re: Kupujeme AR 159...
To je pravda. Zajímavý, že sem na fórum chodí dost odlišná skupina lidí než na FB.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Kupujeme AR 159...
já teď jen doufám, že jsem s koupí 1,9 JTDM v automatu neudělal chybu 

Alfa Romeo 156 SW TI 1.9 JTD 16V stále se drží
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kupujeme AR 159...
To musíš vedet ty, já automat nechtel, po zkusenosti z BMW E39 530D z automatu. Ten automat radil pomalu, dlouho lemra hrozná, ted mam 2,4 jtd v automatu, musim uznat ze radi rychle, predvidatelne proste pohoda. kazdej má jine priority, u sebe vim, ze kdybych koupil 1,9, se kterou jsem ne jednou jel, jede hezky, ale ve vyssich rychlostech kolem 140 uz se ji moc zrychlovat nechce, vim ze bych po mesici litoval nizsiho vykonu atd. jezdim svizne, casto na dalnicich a vykon 2.4 vyuziju, casto bych ocenil vetsi vykon
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: Kupujeme AR 159...
Volba 1.9 vs. 2.4 je otázka priorit. Pokud ti 1.9 s automatem vyhovuje, tak není co řešit, ne? Tady si svojí volbu nemusíš obhajovat jako na facebookujarin píše: 13.5.2018, ned 00:08 já teď jen doufám, že jsem s koupí 1,9 JTDM v automatu neudělal chybu![]()

Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Kupujeme AR 159...
tak ono to nemá klasických 110k kw ale 125kw a táhne fakt hezky, až bude přihlášená tak nahodím foto
Alfa Romeo 156 SW TI 1.9 JTD 16V stále se drží
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Re: Kupujeme AR 159...
to jarin:
no nevím,1.9JTD má 110kW(150ps),jedině že to máš čiplé.těch 125kW-170ps má 2.0JTDm2.
já když sem kupoval AR159 tak sem se byl projet s 1.9JTD 110kW v automatu(má to japonský isin)a jelo to na múj vkus krásně.mne se pak poštěstila AR159 2.0JTDm2 a sem spokojený,přeju at ti dobře slouží..Mirek
no nevím,1.9JTD má 110kW(150ps),jedině že to máš čiplé.těch 125kW-170ps má 2.0JTDm2.
já když sem kupoval AR159 tak sem se byl projet s 1.9JTD 110kW v automatu(má to japonský isin)a jelo to na múj vkus krásně.mne se pak poštěstila AR159 2.0JTDm2 a sem spokojený,přeju at ti dobře slouží..Mirek
Alfa Romeo 159 2.0JTDm SW 125kW 2010 sport plus manuál-Lusso,bílá
Lancia Delta 1.4T-jet 110kW 2008 platino,stříbrná
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 81kW 2001.stříbrná(trefená srna-bude EX)
ex: Alfa Romeo 156 1.9JTD 77kW 1999,stříbrná
Lancia Delta 1.4T-jet 110kW 2008 platino,stříbrná
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 81kW 2001.stříbrná(trefená srna-bude EX)
ex: Alfa Romeo 156 1.9JTD 77kW 1999,stříbrná
Re: Kupujeme AR 159...
No já se byl podívat na první kus 159.
2.4 v automatu. Motoricky myslím v pořádku. Automat nejspíš taky. Mám trochu problém posoudit ono "zdravej automat řadí sametově bez cukání", protože podle mě sametově neřadí žádnej automat
. Zřejmě zásadně nebouraný a poměrně zachovalý exterier i interier.
Jenže vůle vpředu v podvozku. Bouchalo to dost. Asi to i táhlo doprava a semtam se to tak nějak třáslo. Nad cca 170 se to třáslo dost.
K tomu nefunkční klima, jen jedny gumy a to sjeté na výměnu. Destičky vpředu brzo na výměnu a zadní kotouče s příštíma destičkama.
Odhadem 30-50t investice v nejbližší době.
Navíc to bylo o cca 70000km stočený, což se nejspíš majitel dozvěděl až ode mě.
2.4 v automatu. Motoricky myslím v pořádku. Automat nejspíš taky. Mám trochu problém posoudit ono "zdravej automat řadí sametově bez cukání", protože podle mě sametově neřadí žádnej automat

Jenže vůle vpředu v podvozku. Bouchalo to dost. Asi to i táhlo doprava a semtam se to tak nějak třáslo. Nad cca 170 se to třáslo dost.
K tomu nefunkční klima, jen jedny gumy a to sjeté na výměnu. Destičky vpředu brzo na výměnu a zadní kotouče s příštíma destičkama.
Odhadem 30-50t investice v nejbližší době.
Navíc to bylo o cca 70000km stočený, což se nejspíš majitel dozvěděl až ode mě.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Kupujeme AR 159...
To jsi docela náročný na ojetinu, tedy když pominu to možné stočení... ramena a brzdy jsou taková klasika u jeté Alfy, stojí to balík a cenu auta to moc nezvedne
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kupujeme AR 159...
Já souhlasim s Petrem ohledne te narocnosti. Kupuje se ojetina, do kazde ojetiny je investice. Dokonce ani to stoceni bych nehrotil, pokud by byl stav OK. Km fakt nejsou rozhodujici. Ono teda zalezi za jake penize to auto bylo. jestli kolem 90000 - 100 000 tak to je jasny ze dost veci na opravu a v teto cene topovka fakt nebude. Ja koupil svou 159 za cca 160 000 kc, Ale fakt je ze nemusel na to auto sahnout a vse udelane a v poradku, najeto 240 000 km a kdyby na tacho svitilo 140 000 km, verim tomu bez problemu. Nejsem ten typ co hledi na KM
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: Kupujeme AR 159...
Klucí já jsem loni kupoval o 3 roky starší 147 za méně jak poloviční cenu a po koupi jsem na ní nemusel šáhnout. A to jsem k ní dostal druhý kola. Jediný co jsem opravoval bylo klakson a vyhřívání sedaček a to jsem se vešel do 5 stovek.
Tahle 159 byla inzerovaná na 120.000.
Rozvodý prý dělané, ale doklad k tomu neexistuje a manipulovalo se tam s nájezdem. To znamená, že první věc je udělat rozvody. Dále koupit kola, protože to co na tom bylo bylo rovnou na vyhození. Dále udělat podvozek.
To je dohromady tak 155000 a nemám jistotu, že se pak to auto už nebude třást a není v tom započítaná oprava klimy. A za tyhle peníze budu mít auto co má reál najeto 290tkm. Do podzimu pořídit druhou sadu kol a udělat brzdy.
Souhlasím s tebou, že cenovka na to auto měla být tak těch 90.
Tahle 159 byla inzerovaná na 120.000.
Rozvodý prý dělané, ale doklad k tomu neexistuje a manipulovalo se tam s nájezdem. To znamená, že první věc je udělat rozvody. Dále koupit kola, protože to co na tom bylo bylo rovnou na vyhození. Dále udělat podvozek.
To je dohromady tak 155000 a nemám jistotu, že se pak to auto už nebude třást a není v tom započítaná oprava klimy. A za tyhle peníze budu mít auto co má reál najeto 290tkm. Do podzimu pořídit druhou sadu kol a udělat brzdy.
Souhlasím s tebou, že cenovka na to auto měla být tak těch 90.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Kupujeme AR 159...
To klepání rozhodně nebylo v pořádku. Mě se neklepe 159 i při rychlostech nad 200 km/h. Je otázka, čím to mohlo být. Oproti 147 ale musíš počítat s tím, že 159 je servisně v absolutně jiných číslech. Budu se opakovat - gumy, brzdy, ramena je to nejmenší co budeš řešit. Na co bych primárně koukal u 2.4 je spojka, převodovka, turbo, egr ventil, DPF a výřivé klapky.
Alfa Romeo Giulietta QV
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Re: Kupujeme AR 159...
Normální servis po koupi, já to měl skoro za 200 a hned sem do toho sypal spojku dvouhmotu, ramena atd. s tím se počítá.
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: Kupujeme AR 159...
Čus všem, prodávám svoji Alfičku , než to dám na net ,tak to dám nejdřív sem. Alfičku prodávám bohužel z důvodu služebního vozu a jeho neomezené používání, a na to aby alfa stála na parkáču jí je až moc velká škoda.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20V SW
Rok výroby : 2007
Palivo : nafta
najeto : 167 123 km
barva : šedá metalíza
Výbava: ABS,ASR,6 stupň. Automatická převodovka, palubní PC,tempomat, hill holder (asistent rozjezdu do kopce) Orig. Alu kola 17“,xenony, mlhovky, digi. Autom. dvouzónová klimatizace,CD changer Blaupunkt 10CD, kůže,vyhřívaná sedadla, dálkové centrální odemykání dveří, el.ovládaní oken, el.sklopná zrcátka, ESP, imobilizér, multifunkční volant, nastavitelný volant, ostřikovače světlometů, parkovací senzory, satelitní navigace, venkovní teploměr,klimatizovaná přihrádka, autom. nastavování sedadel, 10x Airbag
DPF,EGR a SWIRL OFF by CENDLER
Cena : 150 000 Kč,-
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 20V SW
Rok výroby : 2007
Palivo : nafta
najeto : 167 123 km
barva : šedá metalíza
Výbava: ABS,ASR,6 stupň. Automatická převodovka, palubní PC,tempomat, hill holder (asistent rozjezdu do kopce) Orig. Alu kola 17“,xenony, mlhovky, digi. Autom. dvouzónová klimatizace,CD changer Blaupunkt 10CD, kůže,vyhřívaná sedadla, dálkové centrální odemykání dveří, el.ovládaní oken, el.sklopná zrcátka, ESP, imobilizér, multifunkční volant, nastavitelný volant, ostřikovače světlometů, parkovací senzory, satelitní navigace, venkovní teploměr,klimatizovaná přihrádka, autom. nastavování sedadel, 10x Airbag
DPF,EGR a SWIRL OFF by CENDLER
Cena : 150 000 Kč,-
Naposledy upravil(a) Lukin87 dne 14.5.2018, pon 22:56, celkem upraveno 2 x.
Re: Kupujeme AR 159...
Takovou bych si predstavoval. Cena sice o neco vys, nez jsem si dal limit, ale hlavni problem mam s tema upravama. Dneska uz emise nejsou prdel a rozhodne se chci vyhnout autum s kuchanejma dpf atd. :/
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Kupujeme AR 159...
Pokud je motor v pořádku, bez problémů emisemi projde i bez DPF (pokud je odstarněno někým kdo ví, co dělá)
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kupujeme AR 159...
To je pravda Zippe, ale napriklad ja DPF musim mit, najezdim mnoho km po nemecku a Rakousku. A uz 2x jsem byl vyzvan policii abych jel s nima na TUV zkusebnu, kde mi bylo kontrolovano funkce DPF. Takze ano, pokud nejezdis do zahranici, tady to je zatim v pohode, ale Rakusaci a Nemci jsou dost uchylni na to.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: Kupujeme AR 159...
Já ani moc ne. Třeba tak jednou ročně na dovolený, ale i tak bych z toho neměl dobrý pocit.
Ale bohužel se klima mění postupně i tady u nás. A nerad bych si teď pořídil auto a za dva roky na něj sháněl DPFko. Je možný, že teď to ještě projde, ale nikdo neví jaká situace bude za dva roky.
A začínám zjišťovat, že vykuchaný DPF je u nabízených 159 k prodeji poměrně standardní záležitost.
Ale bohužel se klima mění postupně i tady u nás. A nerad bych si teď pořídil auto a za dva roky na něj sháněl DPFko. Je možný, že teď to ještě projde, ale nikdo neví jaká situace bude za dva roky.
A začínám zjišťovat, že vykuchaný DPF je u nabízených 159 k prodeji poměrně standardní záležitost.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Kupujeme AR 159...
Já mám na to názor takový, že si radši připlatím jednou za dva roky na technické, než abych řešil problémy s DPF spojené.
Alfa Romeo Giulietta QV
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Alfa Romeo 159 2.4 JTDM ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti