Multiair je taková spíš motokára, rádo to jezdí v zatáčkách, pocitově lehký auto. QV s manuálem má ještě litinový blok, prý je těžší na předek, ale jak se to projeví na řízení, s tím zkušenost nemám. Výkon mi nikdy nechyběl, to spíš odvaha

tam kde jsem se už já bál, tak alfa ještě srdnatě kroužila zatáčky.
1) to je asi na chuti každého; ale už nevidím tolik důvodů, proč připlácet za naftu, když je v tom tolik benzínů na výběr
3) za 3,5 roku mám spotřebu někde na 7,7 litrů podle tankování. Ale jezdím spíš kratší trasy a tedy ne ekojízdy, protože tolik nenajedu, tak mi to žíly netrhá. Servisně náročný, no jak se to vezme - když Ti odejde multiair, jsi v tom za 20 bez práce. Rozvody a turbo mě stály v autorizáku 48 tisíc. Ale tak já už to mám delší dobu a dneska už se dá v pohodě sehnat repas turba, případně ho vymění i v neautorizáku. Takže vybrat určitě něco s dohledatelnou historií = kdy a jak se měnil olej a i tak po koupi nechat vyměnit sítka multiairu a turba. Výhodou je samozřejmě povinné ručení, co bude stejně drahé jak u mita, asi 17 stovek ročně platím u ČP a to je pro jistotu ta dražší varianta.
5) někdo říká, že čočky stačí, že to prý svítí i tak líp než třeba 159 (což se nedivím), ale já říkám xenony. Vybíral jsem tehdy záměrně kombinaci multiair + xenony, ale to je dost dávno, nebyly tu moc auta z dovozu (co často kombinují výkonné motory a chudou výbavu) a ty vyšší výbavy původem z ČR většinou xenony měly. Svítí to parádně, není potřeba vůbec používat dálkový
