
Co se diskuze o slipstreamu týče, tak jsem asi zbytečně použil slovo, které vyvolává víc emocí než v něm doopravdy je a i přes ty uvozovky nebylo pochopeno

ad řádek 1 - Bohužel máš asi pravdu - doufám že alespoň kategorie "veterán" zůstane jako možnostJojo píše: 2.7.2018, pon 13:56 neboj sa ,oni (štát,EU) ťa donútia kúpiť niečo novšie.
slipstrím ma celkom pobavil - občas som tak aj ja obiehal,teraz to už nie je nutnosť
Samozřejmě máš pravdu, každý předjetí je risk, každá svižnější zatáčka je risk v podstatě celá jízda autem je risk. Otázka je jak velký risk je pro koho přijatelný, pro mě je airbag a pás tak akorát, to mi stačí, dokážu s tím žít. Víc nechci. Celkem mě zaráží, že i fandové do aut kterými tady všichni bez pochyby jsme funkce typu FCW obhajují. Pro každýho je "přijatelná rezerva" něco úplně jinýho a tyhle funkce se to snaží unifikovat, já to na jednu stranu chápu, ale kdo to potřebuje ať si to připlatí a pak se může za svoje peníze cítit safe, já o to nestojím. Tím asi skončíme s touhle diskuzí, nechtěl jsem nikoho naštvat a ani se dostat takhle dalekoMichalT píše: 2.7.2018, pon 14:05 Ono je to vždycky takový to, jak někdo jede metr za druhým, protože přece vidí, že před ním nic není, tak není důvod, aby se něco stalo. Jenže když se pak stane něco s čím dotyčnej pilot nepočítá (technická závada, řidič vpředu si omylem se spojkou přišlápne brzdu, skočí mu tam zajíc z pole, udělá třeba naschvál, atd.) tak je z toho problém. Chce to prostě jezdit s rezervou, a protože někteří mají tu rezervu nedostatečnou (což samozřejmě jako mistři světa amoleta nikdy nepřipustí), mají auta tyhle asistenty. Já jsem třeba klidnější, když za mnou jede nějaký poslední Volvo nebo Mercedes, protože lze předpokládat, že takový auto mi prdel nezruší, i kdyby za jeho volantem seděl sebevětší dement![]()
přesně takto mi autorizák u pravil SS u firemní Oktávky.... ;-)Jojo píše: 2.7.2018, pon 13:39no už aby sa nejaký taký SW guru našiel,hlavne na SS systém a vypnúť ESP v režimu RACE.Kubas píše: 2.7.2018, pon 13:09 Tom: bohužel euro-auta taková jsou, Alfa chce dostávat 5* z testů bezpečnosti a tak tam tyhle asistenty má.... možná se časem najde někdo kdo bude umět SW toho auta naladit tak, že permanentně deaktivuje Start-stop, vypne tu přední kameru atd... ale do té doby to holt člověk musí používat tak jak to fabrika nastavila....
U dílerstva BMW vedeli okabátiť SS tak že tlačítku akoby prehodili funkciu a stlačením si vlastne aktivoval SS , to im potom ale z Mníchova striktne zakázali.
To zní jak když si myslíš, že před 10ti lety bylo sednout za volant jistá smrtMichalT píše: 2.7.2018, pon 19:36 Jenže si musíš uvědomit, že stejně jako Ty, si o sobě to samý myslí každej druhej řidič, skoro mám dojem, ze čím mladší, tím víc. A realita je taková, že opravdu v ruce, včetně zvládnutí krizových situací, to má tak jeden z deseti. Pro to, aby ty ostatní nebyli nebezpečím pro všechny kolem, jsou tady tyhle asistenti.
Nicméně čím více těchto asistentů bude tím méně bude skutečných řidičů. Ono řešením není činnost co nejvíce zjednodušit, ale naučit ty jenž jí vykonávají, aby jí zvládali a ti co to nezvládnou tak se mají věnovat něčemu jinému.MichalT píše: 2.7.2018, pon 19:36 Jenže si musíš uvědomit, že stejně jako Ty, si o sobě to samý myslí každej druhej řidič, skoro mám dojem, ze čím mladší, tím víc. A realita je taková, že opravdu v ruce, včetně zvládnutí krizových situací, to má tak jeden z deseti. Pro to, aby ty ostatní nebyli nebezpečím pro všechny kolem, jsou tady tyhle asistenti.
hadXR píše: 2.7.2018, pon 20:24Nicméně čím více těchto asistentů bude tím méně bude skutečných řidičů. Ono řešením není činnost co nejvíce zjednodušit, ale naučit ty jenž jí vykonávají, aby jí zvládali a ti co to nezvládnou tak se mají věnovat něčemu jinému.MichalT píše: 2.7.2018, pon 19:36 Jenže si musíš uvědomit, že stejně jako Ty, si o sobě to samý myslí každej druhej řidič, skoro mám dojem, ze čím mladší, tím víc. A realita je taková, že opravdu v ruce, včetně zvládnutí krizových situací, to má tak jeden z deseti. Pro to, aby ty ostatní nebyli nebezpečím pro všechny kolem, jsou tady tyhle asistenti.
Jo kdyz drzim HW tlacitko na vypnuti ESP, tak to FCW vypne...Petr147 píše: 2.7.2018, pon 17:09 Kdyby to šlo například trvale přiřadit k modu Dynamic, když už nemáte Race... to by snad mohli zvládnout v autorizáku? nemáte tam hw tlačítko na vypnutí esp? Podržení nic neudělá?
100% odpoveď ti nedám,ale malo by to byť vypnuté (píše displej) a asi aj bude pretože na okruhu keď si sa niekomu nalepil na prd€ľ tak ništ nekričalo.
No, jenže to není otázka asistentů ale autoškol primárně. A bohužel tímhle směrem se společnost neubírá. Řidičák je dneska taková automatická obstrukce po 18. narozeninách a naopak všechno směřuje k tomu, aby řídit mohl i úplnej trouba, kterej to auto dokáže odemknout.hadXR píše: 2.7.2018, pon 20:24Nicméně čím více těchto asistentů bude tím méně bude skutečných řidičů. Ono řešením není činnost co nejvíce zjednodušit, ale naučit ty jenž jí vykonávají, aby jí zvládali a ti co to nezvládnou tak se mají věnovat něčemu jinému.MichalT píše: 2.7.2018, pon 19:36 Jenže si musíš uvědomit, že stejně jako Ty, si o sobě to samý myslí každej druhej řidič, skoro mám dojem, ze čím mladší, tím víc. A realita je taková, že opravdu v ruce, včetně zvládnutí krizových situací, to má tak jeden z deseti. Pro to, aby ty ostatní nebyli nebezpečím pro všechny kolem, jsou tady tyhle asistenti.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů