Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Klucí potřebuju píchnout .... dávám si dokupy 159 2.4 a vyskočila mi chyba 2004 a 2013 .... auto do 2800ot nejede skoro vůbec, naprosto gumová reakce na plyn a i rozjíždět se, je fakt umění. Ve spod je to totálně mrtvý :-( ... není tu někdo do 50km od Tábora, kdo by mi zvládnul udělat - otevřít a zaaretovat ty klapky? Mám momentálně dost omezený možnosti a ještě jsem to nedělal - na předchozí jsem to měl udělaný od Cendlera. Díky
ALFA 4EVER!!!
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Podle toho návodu tady to zvládne každý. Sundej si EGR a klapku, odpoj táhlo na motorku ovládání klapek a táhlo klapek zaaretuj směrem k rozvodům. Fakt na tom nic není.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Ok, zkusím to, akorát včera už mi to jelo i v nouzáku, chyba se vymazala a zatím nic, ale pořád je to dole prostě uplně mrtvý. Když jsem sundal dekl a koukal na to táhlo co hejbe klapkama, tak se skoro vůbec nehejbalo :-/
ALFA 4EVER!!!
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Pardon za zpoždění, je to jak píše Rammstein, sání jsem rozdělal, očistil jen nahrubo a hodil do lázněTanguero píše: 2.7.2018, pon 15:49Ultrazvuk ti vyčistil sání? Vždyť jsi nám ukazoval fotky, kde jsi to celé sundal a rozebral.Frank0 píše: 27.6.2018, stř 15:46 Naftu beru od EuroOil a dávám VIF, vím že je sice verva vyhlášená, ale já byl vždy u všech auto spokojený s EuroOil. Jinak větší zásahy jako dpf či EGR nemám v plánu, měl jsem, ale s tím jak po tom jdou.. na autě je dpf meneny asi před 30k a zatím vše ok. Na ultrazvuk věřím když mi bez námahy vyčistil to sání, bohužel byl menší takže to nevzalo ten střed na 2. a 3. válec.![]()

Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 154 kW 2009
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 77kW 2000
EX 2x Fiat Tipo 1.4 i.e
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 77kW 2000
EX 2x Fiat Tipo 1.4 i.e
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
gixxer, už jsem to tu psal o stránku dřív, tenkrát jsem žebral kluky o radu, protože jsem to měl taky úplně mrtvý a stačilo vyčistit EGR a mrknout na snímač tlaku na sání
alespoň teda mně 


Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 154 kW 2009
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 77kW 2000
EX 2x Fiat Tipo 1.4 i.e
EX Alfa Romeo 156 1.9 JTD 77kW 2000
EX 2x Fiat Tipo 1.4 i.e
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Tak jsem dojezdil.Auto začalo za jízdy cvakat jak kráva dojel jsem do servisu a tam to začalo.Sundat hlava jeden pist pomlaceny od bůh vi čeho.Sani je kapitola sama o sobě takhle zasrane sani to je neskutečné.
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Né bůh ví od čeho, je to domlácené od klapky, které se urvala v tom sání. Z fotek vidíme, že je to jak prase, ale ještě nám řekni kolik klapek tam zůstalo a kolik se vydalo na průzkum do motoru.Alfik 159 píše: 9.8.2018, čtv 09:40 Tak jsem dojezdil.Auto začalo za jízdy cvakat jak kráva dojel jsem do servisu a tam to začalo.Sundat hlava jeden pist pomlaceny od bůh vi čeho.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Takže klapkama to asi nebylo protože tam nebyla ani jedna všechny byly odstraněny zůstaly tam jen tyčinky na kterých byly původně klapky.Mechanici řekli ze se uvolnil bordel v sani a vletěl do motoru.Nevím nejsem mechanik.Každopádně oprava me bude stát nějakých 30.Srovnání hlavy zabrouseni nějakých sedel +nějaké ventily,test vstriku,nove čidlo tlaku,olej filtry,novy egr,a ještě něco tam bylo.Jako snad to bude teď jezdit bez problémů.
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Čistil jsem to sám v práci cisticem na skla od krbu a nic moc.Stejně prisel na řadu dlouhy rozklepany drát a wapka nastavena na 150°C a nekonečné strikani.Jinak dirky po kapkách se zadělali vodotesnymy nyty do hliniku.Ale stejně přemýšlím ,že ještě vycistime ten separator oleje.A uvažují nad částečnou zaslepkou egr ale mam pořád dpf on funguje krásné co 800-1000 km se vypálí a hotovo.
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Prostě přemýšlím co udělat když už dělám tak velkou opravu,abych měl delší dobu klid a aby se to zase nezasralo.Jinak mam najeto 160 a 100% nestocene.Poraďte na co se ještě podívat před složením nebo co ještě upravit nebo vyměnit abych měl klid ...
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
To co jsi tak hezky vyčistil je tzv. plastové sání a u této verze měli klapky tendenci se uvolnit a proletět motorem. Často bez jakýchkoli následků pro chod motoru. Pokud to někdo před tebou neměl sundané a nevyndal je, mohlo se stát i to, že postupně se uvolnili všechny 4. Na to, že by nějaký bordel ze sání dokázal ohnout ventil nevěřím. To by museli jít hromadně do kopru všechny diesely s EGR a klapkama, to sání bývá hrozně zasrané u každého motoru nad 150 tisíc.
Dřív než začneš skládat hlavu, nech si zkontrolovat rovinu a případně srovnat i blok.
Dřív než začneš skládat hlavu, nech si zkontrolovat rovinu a případně srovnat i blok.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Srovnat blok to by asi musela jít dolu i ta část v které jsou pisty že?Oni sami nevěděli co to mohlo způsobit,protože tam nezůstali žádné stopy po těch klapkách.Ale než dali hlavu dolů měřili kompres a na dvou valcich byl tlak 8 nevim čeho ale říkal že to je špatné.A to sani je sice plastové ale klapky jsou uložené v tom hlinikovem kusu.No nevím v tomhle se nevýznam.Snad to složí a budu si dál užívat jízdu.
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Říkali,že ty klapky někdo demontoval že to poznali když tam byl jeden sroub jiný než ostatní.A kdyby tam nevleteli ty klapky co by jiného mohlo vletet dovnit,aby to ohnulo ten pist?Tam nic jineho co se hýbe není ne?Na tom autě je totiž všechno původní na všech sroubech kromě toho sani je prej nějaká značka která svědčí o tom že do toho nikdo nevrtal.Fakt nevim něco málo o autech vím,ale tohle už je nad me laické znalosti.
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
No právě že tyhle příznaky, co máš, odpovídají tomu, že ti motorem prolétla klapka. Koukám, že na fóru jsi od dubna, takže Alfu asi máš ty čtyři měsíce. Už ze začátku jsi slyšel hydroštely na studeném motoru, to napovídá tomu, že možná ventily dostali ránu už dřív.
Nicméně, sundali ti hlavu, takže není problém dát ven i turbo a katík. Doporučoval bych se podívat v jakém jsou stavu, protože pokud něco vletělo do motoru, muselo to letět i ven a na mřížce katalyzátoru to muselo zůstat, pokud si to teda nedalo druhé kolo přes EGR.
Nicméně, sundali ti hlavu, takže není problém dát ven i turbo a katík. Doporučoval bych se podívat v jakém jsou stavu, protože pokud něco vletělo do motoru, muselo to letět i ven a na mřížce katalyzátoru to muselo zůstat, pokud si to teda nedalo druhé kolo přes EGR.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Tak katik jsem viděl,vypadal neporušene nic na něm nešlo vidět ani žádné napalene fleky od plastu.Turbo jsem zkoušel vule tam nejsou v žádném směru.Je možné,že máš pravdu a opravdu časem vyletěly všechny ven.No každopádně srovnaji hlavu zabrousi ty sedla vymění čidlo plniciho tlaku,všechny ventily,potom jsem zapoměl na hydrostely ty se budou taky dělat.No a to srovnani bloku se dělat nebude to už jsou další prachy navíc.No snad to bude fungovat bez problému a motor bude tichý a bude hezky táhnout.
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
A každopádně díky za názory nemám si o tom s kym pokecat.Pak tu hodím video chodu motoru předtím a po opravě.
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
A až odejde filtr do věčných lovišť tak přijedu na akci všechno off :-)
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Tak jsem auto vyzvedl ze servisu a vesele vyrazil směr dálnice.Po 50km a vytočení nad 4000 ot/min nouzový režim přestalo fungovat turbo.Tak zpět do servisu v nouzovém režimu.Tam mi vyměnili nějaký ventil k turbu co je hned nad chladičem nějaký overboost nebo co.Teď auto jede jak z praku sem tam při plném si zakouri ale nic dramatického.Jediné co mě celkem zaráží je to ze motor klepe na volnobeh nevím jestli to mám řešit a nebo se na to vysrat a jezdit.
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
Ahoj, natocto ten volnoběh a dej odkaz na youtube. A hlavně hlídej vodu v nádržce.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD
Re: Deaktivace systému vířivých klapek - chyby P2004, P2013
První video je start po ránu.Druhé video je auto zahřáté.Nepoznám to před tím jsem měl stilo jtd 59kw a nepoznám jestli he to špatný zvuk nebo ne.Předem diky za rady a názory.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Protector a 3 hosti