Tom jr. - Spider 916 3,0V6
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
Přesně tak, je to tepelný výměník napojený na "krátký" okruh chlazení motoru. Hledej kolem motoru , povedou k tomu 2 hadice s vodou, jedna tenká s benzínem a má to výfuk.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
EDIT: tzn. že to musí mít i nějakou pumpu, kterou to honí vodu když neběží motor. ?
Zítra na to mrknu
PS: Prodám Webasto
Zítra na to mrknu
PS: Prodám Webasto
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
Přesně tak. Webasto je napojený na vodní okruh a má vlastní elektrickou vodní pumpu. Hledej ho za předním nárazníkem nebo u podběhu předního kola. Resp. pokud jde spustit tak ho najdeš hned - podle zvuku. Máš ho na DO nebo máš v interiéru takový ten displej s tlačítky?
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
Právě že je v interiéru nabastlenej display s tlačítky. Budu muset naštudovat, jak na to
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
Na tom displeji se nastavuje buď spuštění v určitý čas nebo se startuje manuálně.
Tady máš manuály k benzínovému webastu a tomu ovladači. V manuálu je i postup restartu webasta vytažením pojistek v určitém pořadí (webasto se samo zablokuje třeba když mu dojde benzín a musíš ho pak manuálně odblokovat).
Tady máš manuály k benzínovému webastu a tomu ovladači. V manuálu je i postup restartu webasta vytažením pojistek v určitém pořadí (webasto se samo zablokuje třeba když mu dojde benzín a musíš ho pak manuálně odblokovat).
- Přílohy
-
- tsl17-parts.pdf
- (1.02 MiB) Staženo 44 x
-
- Directions_for_use_Timer_1530_angular.pdf
- (68.44 KiB) Staženo 42 x
-
- Directions_for_use_Thermo_Top_E_C_P_V_sk.pdf
- (1.17 MiB) Staženo 50 x
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
... to čumim že to máš ... dík moc.
Ona to ve finále asi nebude úplně blbá věc ... pokud je to ovšem zapojený dobře.
Ona to ve finále asi nebude úplně blbá věc ... pokud je to ovšem zapojený dobře.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
Já měl takový webasto v BMW e36 compact - kupoval jsem auto s tím, že webasto nefunguje. Přitom stačil reset přes pojistky a běželo bez problému.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
webasto je skvela vec - mam to v dyzlacku. vyhody jsem ale naplno vyuzil az ve chvili, kdy jsme to nechal doplnit gsm modulem pro ovladani pres telefon - zadny studeny starty!
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
Tak jsem měl včera chvilku na vrtání a tentokrát to vypadá v celku pozitivněji
Zkusil jsem nahodit to Webasto a hned chytlo - nebo začlo hučet, překvapilo mě že z výfuku toho bazmeku fučel úplně ledový vzduch. Pak jsem to vypnul a už se mi to celý den nepovedlo nahodit, tak nevím? Nemůžu najít ty 3 pojistky co k tomu jsou, kabel od toho vede do svazku co je na protipožární přepážce s relátkama a hlavníma pojistkama. Budu muset zkoumat blíž ... ještě mě napadlo jestli ty pojistky nemůžou být hozený po tím plastovým deklem přímo na Webastu, ale to je asi blbost.
Hlavní pozitivum tkví v tom, že se mi snad povedlo dobře odvzdušnit chladící systém, ohřál jsem to, chvilku protočil v otáčkách, povolil víčko expanzky, vylítly bubliny, zavřel, otáčky povolil a pořád dokola, než bubliny přestaly jít. Přestalo "chrčet" v topení a to dokonce přestalo i téct - samozřejmě až potom co jsem rozebral všechny dekly co jsou v dosahu a navíc jako bonus to začalo topit! Takže ještě párkrát celý okruh propláchnu, vydrbu expanzku a mělo by to být OK. I tý capuccino pěny už se dělá jen náznak - fakt tam bylo nejspíš nalitý něco, co tam nepatří.
Ještě mě trošku děsí, jak jsou některý hadice nafouknutý - ale snad to bude tím, že to jsou hadice nahovno co tam nepatří.
A termostat je v háji, všechny hadice se ohřívají stejně včetně chladiče, autu trvá hrozně dlouho než se zahřeje.
Pak musím vytáhnout ten snímač otáček kliky, dneska se mi poprvé stalo, že to zdechlo samo od sebe potom co se motor zahřál a už jsem to nenatočil. Doufám že se tam dostanu a vyndám ho bez sundavání částí rozvodů - stejně je teda budu měnit, ale chtěl jsem to dát nejdřív funkčně do cajku než začnu s údržbou.
Pak tu mám pár otazníků ???
Co je totok? Nemůže to být nějaký dobastlený termostat s čidlem z něčeho jiného? Zkusim to vytáhnout ...
Co je totok? Je možný, že je to nějaká jednotka alarmu? Je tam zdířka pro klíček a naštěstí je to v poloze "off". Klíček samože nemám. Je to nad podběhem pravého předního kola, dokonce i v tom plastovém krytu co je přes to je vyříznutá díra, aby s tím šlo přepínat i bez jeho sundavání.
A pak tu mám jedny relátka a pojistky co nemůžu najít ani v manuálu k čemu jsou, ta 15A je ve zdířce pro 7,5A a u toho prázdnýho místa je psaný 3A.
To jen tak kdyby náhodou
Takže začínám doufat, že nezbytný opravy budou jen termostat a čidlo kliky. Pak začne údržba kde se vymění zbytek
Zkusil jsem nahodit to Webasto a hned chytlo - nebo začlo hučet, překvapilo mě že z výfuku toho bazmeku fučel úplně ledový vzduch. Pak jsem to vypnul a už se mi to celý den nepovedlo nahodit, tak nevím? Nemůžu najít ty 3 pojistky co k tomu jsou, kabel od toho vede do svazku co je na protipožární přepážce s relátkama a hlavníma pojistkama. Budu muset zkoumat blíž ... ještě mě napadlo jestli ty pojistky nemůžou být hozený po tím plastovým deklem přímo na Webastu, ale to je asi blbost.
Hlavní pozitivum tkví v tom, že se mi snad povedlo dobře odvzdušnit chladící systém, ohřál jsem to, chvilku protočil v otáčkách, povolil víčko expanzky, vylítly bubliny, zavřel, otáčky povolil a pořád dokola, než bubliny přestaly jít. Přestalo "chrčet" v topení a to dokonce přestalo i téct - samozřejmě až potom co jsem rozebral všechny dekly co jsou v dosahu a navíc jako bonus to začalo topit! Takže ještě párkrát celý okruh propláchnu, vydrbu expanzku a mělo by to být OK. I tý capuccino pěny už se dělá jen náznak - fakt tam bylo nejspíš nalitý něco, co tam nepatří.
Ještě mě trošku děsí, jak jsou některý hadice nafouknutý - ale snad to bude tím, že to jsou hadice nahovno co tam nepatří.
A termostat je v háji, všechny hadice se ohřívají stejně včetně chladiče, autu trvá hrozně dlouho než se zahřeje.
Pak musím vytáhnout ten snímač otáček kliky, dneska se mi poprvé stalo, že to zdechlo samo od sebe potom co se motor zahřál a už jsem to nenatočil. Doufám že se tam dostanu a vyndám ho bez sundavání částí rozvodů - stejně je teda budu měnit, ale chtěl jsem to dát nejdřív funkčně do cajku než začnu s údržbou.
Pak tu mám pár otazníků ???
Co je totok? Nemůže to být nějaký dobastlený termostat s čidlem z něčeho jiného? Zkusim to vytáhnout ...
Co je totok? Je možný, že je to nějaká jednotka alarmu? Je tam zdířka pro klíček a naštěstí je to v poloze "off". Klíček samože nemám. Je to nad podběhem pravého předního kola, dokonce i v tom plastovém krytu co je přes to je vyříznutá díra, aby s tím šlo přepínat i bez jeho sundavání.
A pak tu mám jedny relátka a pojistky co nemůžu najít ani v manuálu k čemu jsou, ta 15A je ve zdířce pro 7,5A a u toho prázdnýho místa je psaný 3A.
To jen tak kdyby náhodou
Takže začínám doufat, že nezbytný opravy budou jen termostat a čidlo kliky. Pak začne údržba kde se vymění zbytek
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
Totok nad pravym podběhem je skutečně jednotka alarmu, vůbec bych se o ni nestaral - v autě stejně ani nejspíš nebudeš mít houkačku. Jediný, čeho bys tedy dosáhl zapnutím do "ON" je to, že by ti po odemčení dálkáčem blikly směrovky.
2020 Octavia Combi Style 2.0 TDI, ex 2017 Giulia Super 2.0T, ex 2007 159 2.4 SW TI
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
ten termostat s čidlem,jak píšeš spíš bude pro to webasto a bude to jen čidlo teploty,aby webasto vědělo,jestli má topit,nebo nemá.
Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
Tak jsem včera měřil a na čidle kliky jsem naměřil 840 ohm. Podle výrobce by mělo mít 860 ohm, ale to se mi zdá jako celkem malej rozdíl. Jelikož jsem myslel, že odpor má být mezi 950-1000 ohm, tak jsem se jal čidlo vyndat - nebyl to zas takovej porod jak jsem čekal, ve skutečnosti vlastně jen povolit jeden napínák... mno a doma jsem zjistil těch 860 takže ho tam zase vrazím zpět a musím už objednat tu diagnostiku. Každopádně auto začne zlobit až když se ohřeje, neměl bych ten snímač změřit ještě až bude ohřátý?
Na jednom ABS čidle mám cca 1620 ohm. Dle výrobce by mělo být 1700 ohm, což mi zase přijde celkem OK, ale na druhém čidle se mi nepodařilo naměřit žádnou hodnotu - což je mi teda taky divný, ale co už
Rozhodil jsem středový tunel, že zkusím dát dokupy kulisu řazení, která se vyklá jak ve starým tranzitu, ale z kabiny to nepůjde, tak to musím počkat až bude auto zvedlý - mimochodem nemůžu nikde najít ten "kloub" ve kterém je šaltrpáka uložená, nedělám si iluze, že to půjde nějak zpravit, takže jediný řešení bude koupit ten kloub nový, ale nikdo ho neprodává?
Mno a pak jsem zjistil popraskaný manžety na poloosách bez vazelíny - to bude nespíš důvod proč se to auto chovalo jak když jede na šišatejch kolech, ale to už je prkotina.
Dál jsem sházel prahy a abych jen neplival špínu, musím předchozího majitele pochválit za antikorozní ochranu - na autě není šlupička rzi, všechny dutiny jsou vystříkaný něčím hnusným, hnědým, lepkavo-mastným - je od toho teda zejebaný všechno okolo, ale chuj stim. Podběhy pod plastama a podvozek je poctivě nastříkanej nějakým gumoasfaltem - zase všechny šrouby, různý plasty, pružiny atd. zajebaný, ale na to sere bílej tesák.
Na jednom ABS čidle mám cca 1620 ohm. Dle výrobce by mělo být 1700 ohm, což mi zase přijde celkem OK, ale na druhém čidle se mi nepodařilo naměřit žádnou hodnotu - což je mi teda taky divný, ale co už
Rozhodil jsem středový tunel, že zkusím dát dokupy kulisu řazení, která se vyklá jak ve starým tranzitu, ale z kabiny to nepůjde, tak to musím počkat až bude auto zvedlý - mimochodem nemůžu nikde najít ten "kloub" ve kterém je šaltrpáka uložená, nedělám si iluze, že to půjde nějak zpravit, takže jediný řešení bude koupit ten kloub nový, ale nikdo ho neprodává?
Mno a pak jsem zjistil popraskaný manžety na poloosách bez vazelíny - to bude nespíš důvod proč se to auto chovalo jak když jede na šišatejch kolech, ale to už je prkotina.
Dál jsem sházel prahy a abych jen neplival špínu, musím předchozího majitele pochválit za antikorozní ochranu - na autě není šlupička rzi, všechny dutiny jsou vystříkaný něčím hnusným, hnědým, lepkavo-mastným - je od toho teda zejebaný všechno okolo, ale chuj stim. Podběhy pod plastama a podvozek je poctivě nastříkanej nějakým gumoasfaltem - zase všechny šrouby, různý plasty, pružiny atd. zajebaný, ale na to sere bílej tesák.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
čidlo měřit i za tepla, rozdíly v odporech minimální - za tepla většinou roste k nekonečnu pokud je KO (to smaý snímače ABS..)
... nějaká odchylka 20 ohmu vem čert.. pokud nemáš profi měřák a dokonale čistý kontakty...
a samozřejmě čidlo ABS (stejně tak odporu) by při otáčení kolem mělo měnit odpor v řádu pár set ohm
... nějaká odchylka 20 ohmu vem čert.. pokud nemáš profi měřák a dokonale čistý kontakty...
a samozřejmě čidlo ABS (stejně tak odporu) by při otáčení kolem mělo měnit odpor v řádu pár set ohm
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
Mám teď zvedlej předek, tak se asi pustím do repase nápravy. Jelikož praskla manžeta vnitřního homokineťáku na pravý straně, vylítala vazelína a odsralo to ložisko, takže ten půjde nový. Má smysl vyměnit rovnou všechny 4? Nebo je to zbytečný když jsou ty ostatní 3 OK a bude stačit nová vazelína a manžety?
EDIT: když koukám na ceny tak to je asi zbytečná otázka
https://imdily.cz/autodily/alfa-romeo/s ... ctId=99078
Ale naskýtá se otázka další, co je to "GSP" - aby to nebylo horší než prvovýroba po 200K km
EDIT: když koukám na ceny tak to je asi zbytečná otázka
https://imdily.cz/autodily/alfa-romeo/s ... ctId=99078
Ale naskýtá se otázka další, co je to "GSP" - aby to nebylo horší než prvovýroba po 200K km
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
Tak po krátký pouze jsem se vrátil k řešení Spidera. Vyměnil jsem snímač otáček kliky a auto už funguje i za tepla, nechcípá a startuje. Včera jsem s tím asi hodinu jezdil abych vychytal co včechno bude potřeba a ty těsnění po hlavama jsou tutovka. Při volnoběhu:
https://youtu.be/IK4CC-S_RQU
A když to pošlu k omezovači tak to začne vodu plivat ven úplně:
Změřím teď ještě komprese abych si udělal obrázek kde to bude nejspíš šluslý. Otázka je když zjistím že je výrazně nižší komprese třeba jen na jednom válci (jedný hlavě) jestli má cenu shazovat obě nebo repasovat jen jednu? Vždycky se mi vyplatilo držet se hesla neopravuj co není rozbitý, ale zas nerad dělám něčeho jen půlku tak nevím ...
https://youtu.be/IK4CC-S_RQU
A když to pošlu k omezovači tak to začne vodu plivat ven úplně:
Změřím teď ještě komprese abych si udělal obrázek kde to bude nejspíš šluslý. Otázka je když zjistím že je výrazně nižší komprese třeba jen na jednom válci (jedný hlavě) jestli má cenu shazovat obě nebo repasovat jen jednu? Vždycky se mi vyplatilo držet se hesla neopravuj co není rozbitý, ale zas nerad dělám něčeho jen půlku tak nevím ...
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
Nahodím tady ještě něco k zamyšlení - jestli tuhle stóry co se nikam neubírá ještě někdo čte
Vrtá mi hlavou, co s lakem. Ten je KO prakticky všude, takže nemusím řešit jestli, ale jak. Původní barva auta byla stříbrná, předchozí majitel auto poslal do černý s těma vínovejma doplňkama . Co stím?
1) Nechat bejt, přelejt zvrchu do černý.
2) I přes to, že stříbrný zrovna nefandím, zase mám rád když jsou věci jak mají být, vrátit stříbro.
3) Když už to bude stejně odstrojený, fouknout to do barvy se kterou to sice nevyjelo z fabriky, ale mohlo - třeba Alfa rosso.
4) Poslat to do nějaký úplný úchylárny typu 8C.
Vrtá mi hlavou, co s lakem. Ten je KO prakticky všude, takže nemusím řešit jestli, ale jak. Původní barva auta byla stříbrná, předchozí majitel auto poslal do černý s těma vínovejma doplňkama . Co stím?
1) Nechat bejt, přelejt zvrchu do černý.
2) I přes to, že stříbrný zrovna nefandím, zase mám rád když jsou věci jak mají být, vrátit stříbro.
3) Když už to bude stejně odstrojený, fouknout to do barvy se kterou to sice nevyjelo z fabriky, ale mohlo - třeba Alfa rosso.
4) Poslat to do nějaký úplný úchylárny typu 8C.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
- Ježura
- Nováček
- Příspěvky: 143
- Registrován: 29.5.2012, úte 01:05
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
Random názor - těsnění bych udělal obě už jenom pro klid duše. Navíc jestli je to fouklý na zadní hlavě, udělat přední bude minimum práce navíc. Co se týče barvy, originál je originál, ale jiná originální barva je taky ok, tím spíš jestli by se ti líbila o hodně víc než stříbrná
Saab 9-5 Aero MY 2004 (2.3 Turbo, 184 kW)
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
Fouknul bych to klidně do Alfa Rosso nebo podobné, bude vypadat zase líp, ta stříbrná je taková chudinka...
Alfa Romeo Spider 916 - 3.0 12V
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Kia Proceed GT
Alfa Romeo 159 Ti 2.2 JTS
Alfa Romeo 159 2.4 JTD
Lancia Lybra - 2.4 JTD
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
Tak včera jsem se do toho konečně trošku pustil. Dneska jsem si půjčil kompresiometr, tak se půjde měřit. Neví někdo z hlavy, kolik bych měl naměřit? Jen kdyby někdo věděl z fleku, servisní manuál mám, takže si to můžu najít, ale kdyby tady byl nějakej přeborník a já to nemusel hledat
+ dotaz, vytahal jsem vstřikovače a přijde mi, že ty "O" kroužky jsou celkem "nabobtnalý" a ty vstřikovače skoro nejdou narvat zpět do lišty - je to normální nebo je běžný ty kroužky vždycky vyměnit když to člověk rozebere?
Díky!
+ dotaz, vytahal jsem vstřikovače a přijde mi, že ty "O" kroužky jsou celkem "nabobtnalý" a ty vstřikovače skoro nejdou narvat zpět do lišty - je to normální nebo je běžný ty kroužky vždycky vyměnit když to člověk rozebere?
Díky!
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8733
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
Měl bys naměřit něco okolo 12bar. Spíš než absolutní hodnota je ale důležitý, aby to bylo všude +- stejně. O-kroužky kolem vsřiků pořádně namaž nějakým silkalem nebo mýdlovou vazelínou. Pokud nejsou spuchřelé, ztvrdlé, vymačkané nebo prasklé, klidně je vrať. Ztuha jdou, aby těsnily.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
Na tie o-krúžky extra pozor, keď som mal vstrekovače von, nasadil som ich naspäť nasucho a následne po nejakom čase mi na severe Fínska prvý vstrekovač začal tiecť
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
@Jakub - já zas jeden ten "O" kroužek ztratil ...
Jinak kucí díky moc! Mám tu pro vás další qwízy
Dneska proběhlo měření kompresí a výsledek je následovný
1) 11
2) 10,5
3) 10,5
4) 11
5) 10,7
6) 11
+- desetina
Celkem pozitivně mě to překvapilo, na druhou stranu jsem čekal, že už toho zakopanýho pudla najdu
Přišel jsem ale na jinou možnou příčinu celýho problému, škrtící klapkou prochází vratka vody do expanzky (viz foto) a celý je to ucpaný a to tak že úplně, ani vzduch neprojde. Několikrát jsem prolejval celý okruh chlazení - asi 10x - takže v celým okruhu byla čistá voda, jen ze škrtící klapky jsem vylil krásně čistou, svítivě zelenou chladící kapalinu. Otázka zní, mohlo by to, že voda lítá z expanzky ven způsobovat ucpaná část chladícího okruhu?
Na té hlavě je vidět, odkud voda teče a končí to nahoře v expanzce.
Jinak kucí díky moc! Mám tu pro vás další qwízy
Dneska proběhlo měření kompresí a výsledek je následovný
1) 11
2) 10,5
3) 10,5
4) 11
5) 10,7
6) 11
+- desetina
Celkem pozitivně mě to překvapilo, na druhou stranu jsem čekal, že už toho zakopanýho pudla najdu
Přišel jsem ale na jinou možnou příčinu celýho problému, škrtící klapkou prochází vratka vody do expanzky (viz foto) a celý je to ucpaný a to tak že úplně, ani vzduch neprojde. Několikrát jsem prolejval celý okruh chlazení - asi 10x - takže v celým okruhu byla čistá voda, jen ze škrtící klapky jsem vylil krásně čistou, svítivě zelenou chladící kapalinu. Otázka zní, mohlo by to, že voda lítá z expanzky ven způsobovat ucpaná část chladícího okruhu?
Na té hlavě je vidět, odkud voda teče a končí to nahoře v expanzce.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
A nevede náhodou přes klapku ta hadice k horní vracečce na expanzce? Nebo je to vedeno přímo z termostatu?
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
Přesně jak píšeš, jde to z toho camfrlíku co je vidět na druhý fotce u hlavy, do škrtící klapky a pak nahoru do expanzky. A tahle část je totál ucpaná.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Tom jr. - Spider 916 3,0V6
Tak máš asi vyřešený problém schrstající kapalinou :-) Tou tenkou hadicí totiž ocházejí bubliny z kapaliny do expanzky pod hladinu kapaliny v ní. Na Barchettě to je stejně. Od termostatu přes těleso klapky a nad motorem do expanzky. Auta bez výhřevu klapky to mají přímo termostat - expanzka.
Edit: vždyť jsi to vlastně napsal hned v prvním dnešmím příspěvku :-)
Edit: vždyť jsi to vlastně napsal hned v prvním dnešmím příspěvku :-)
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host