
prvně.. moje Giulietta byla dovezena z DE do ČR na 88000km, já ji koupil loni v Červenci a tehdy jsem si chrochtal jak je krásně čisťounká , nepoškozená.... nazasviněná bordelem a pod.... tudíš jsem podnikl kroky aby tak zůstala co nejdéle:
1) vyleštění a ošetření laku
2) dokud bylo sucho a teplo, byl aplikován mastnej nerez do dutin, kam se jen člověk dostal (dutiny dveří, sloupků, prahy, podelný nosníky, ale i nápravnice, atd...prostě den práce)
- pod dojmem, že jsem udělal pro věc maximum jsem opatrně přežil zimu, kdy jsem 1 za 14 dní/i častěji auto omyl autošamponem s voskem, podběhy, vnitřky blatníků a podlahu opral vapem..
již při mytí vapem, mi nešla do hlavy jedna věc - myju vždy poctivě a proplachuju všechny spáry... nešla mi do hlavy věc, odkud se bere ten bordel když fouknu do spáry mezi prahem a předním blatníkem... dnes jsem problém odhalil... škoda že nevyfotil..
dnes,( jelikož jsem minulý týden při důkladném čištění, leštění a voskování přišel na pár drobností - doslova opískovaný lemy prahů - lak se prostě odloupl..-ano 2 měsíce české zimy a zbytek roku an českým bordelu jsou horší jak 88000km na čistejch silnicích v německu.. )jsem chtěl provést pár vylepšení a ošetřit místa kde byl lak poškozen..
- vylepšení jsem provedl v podobě dodělání "zástěrek", který jsou nanejtovány vzadu na koberci a předním platovým podběhu a decentně, ale ne tak brutálně přečnívají přes lem blatníku/práh, a ještě přečnívají o pár cm podlahu... tím bude zamezeno dalšímu pískování bordelem a i tak co zateče, bude moci volně vytéci..
teď ke slabým místům:
lemy prahů/blatníků v předu i vzadu, které nejsou ničím kryty(jak známe ze starších aut, kde bylo úspěšně překryto plastovým podběhem...a kde jsem nikdy neměl problém -třeba an mým 25let starým tipu..)
- u zadních musím konstatovat, že časem mnoho Giuliett dopadne stejně ne-li hůř jak většina 147.. totálně prohnilejch.. zadní část prahu je dělána stejně debilně a kryta kobercem, kterej svým pohybem ještě šubruje kataforézu/lak na vnitřním plechu až na kov..
- v předu, pod podběhem mne čekalo překvapení v prostoru spoje blatník-prah, kde bylo tak půl kýble bahna- záhada bordelu při mytí vapkou vyřešena...... naštěstí po vyčištění žádnej problém, lak/kataforéza nepoškozena... (vzpomněl jsem si hned na sousedův VW golf a passat kterejm v těchto místech prohnily blatníky zevnitř, díky stejný příčině..)
no nic, preventivní opatření v podobě zástěrek namontováno, v létě důkladně omeju spodek, sundám podběhy a proběhne druhý kolo dutit a mastnej nerez všude kam se dostanu

