ZF 8st. automat (pokec)
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7220
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
ZF 8st. automat (pokec)
chlapi, jak se chováte k automatu během popojíždění v koloně popř. stání na semaforech? Hodíte tam "P" nebo prostě stojíte na brzdě se zařazeným "D"? Třeba kamarád u bavoráku má tzv.Autohold, že když chvilku stojí na brzdě, ta ji může pustit a auto stojí se zařazeným Déčkem dokud nešlápne na plyn. Já teda zatím v začátečnický připosranosti na semaforech hodim "P", ale tak se ptám, jestli to není zbytečný
Naposledy upravil(a) speedy dne 5.12.2018, stř 21:42, celkem upraveno 1 x.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
P nedávaj ,je to zbytočné. Stoj na D.
biele auto
biele auto
zelené auto
biele auto
zelené auto
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7220
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
OK, já jenom , jestli se v tý špajzce něco neohřívá nebo dokonce nepřehřívá či nepálí
jak to furt lehce tlačí auto dopředu 


AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
Pro převodovku je šetrnější tam na klasické postávání v kolonách a na semaforech nechávat D, vyřazováním do neutrálu nebo do P v ní zbytečně kolísá tlak. Až při delším stání dávej P a při stání v kopci i zatahuj ručku, aby nevisela váha auta na západce v převodovce.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7220
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
Jj tak ručku dávám, to prostě i z manuálu nemám rád, když auto visí za motor a to jakýmkoliv způsobem. Jinak delší stání se zapnutým motorem je co? 1 minuta? 5 minut?
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
Tahle převodovka už umí poznat, že stojíš na nějakou dobu a "rozpojí" se, i když necháš D.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
Vyradiť do N či P možno ak by si stál 10-15 min a viac? To už by som asi vypol aj motor.
biele auto
biele auto
zelené auto
biele auto
zelené auto
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
To záleží, jak moc se ti chce stát na brzdě

Já osobně tam P dávám na železničních přejezdech, kde odhadnu, že tam budu stát dýl, tak abych řidiči za sebou nevypaloval oči brzdovými světly a pak třeba když stojím delší dobu u semaforu kvůli uzavírce a kyvadlové dopravě.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
Auto ma Hill Holder, takze pokud mas zarazeno D a stojis v kopci, tak je uplne zbytecny zatahovat rucku (stejne stojis na brzde
). Na motoru to auto urcite nevisi. Pokud vyrazujes do P, tak zalezi jestli mas nastavenou rucku tak, aby se automaticky zatahla nebo ne (nevidim moc duvodu proc to tak nemit). Jinak obecne vyrazovat do P v beznem popojizdeji v kolone nebo na semaforu nedava smysl a setrnejsi je nechat tam D.

Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
Mne hodi rucku pri P automaticky iba v kopci. Na rovnom nie. Nevidim dovod to tak mat, iba to lezie na nervy a riadne zdrzuje ked sa clovek potrebuje odpychnut a pozabudne na to.
Pri beznom poskakovani P urcite nie. Ked ale viem, ze sa z krizovatky nepohnem minutu a viac tak P obcas zaradim. NIe vzdy sa mi chce stale stat na brzde. Start/stop vypinam takze ten mi do toho nekeca.
Ja by som mal este doplnujucu otazku. S automatom brzdite s lavou alebo pravou nohou?
. Na prazdnych cestach to obcas skusim ale nie je to take plynule..zatial. A este na tych krizovatkach si prekladam nohu. Rychlejsi odjazd z krizovatky
.
Pri beznom poskakovani P urcite nie. Ked ale viem, ze sa z krizovatky nepohnem minutu a viac tak P obcas zaradim. NIe vzdy sa mi chce stale stat na brzde. Start/stop vypinam takze ten mi do toho nekeca.
Ja by som mal este doplnujucu otazku. S automatom brzdite s lavou alebo pravou nohou?


Alfa Romeo 159, 2.2JTS, 2008 (po FL)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Q4 Veloce, 2018
Alfa Romeo Giulia 2.0T Q4 Veloce, 2018
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7220
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
já kdybych zabrzdil levou, tak prolítnu sklem
, tento týden jsem při couvání z garáže přibrzdil levou a dal jsem si hlavou o opěrku 


AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
Myslel jsem samozřejmě stání (parkování) v kopci s zařazeným P. Ne obyčejné zastavení třeba u křižovatky atd.kenjiro píše: 6.12.2018, čtv 06:49 Auto ma Hill Holder, takze pokud mas zarazeno D a stojis v kopci, tak je uplne zbytecny zatahovat rucku (stejne stojis na brzde).
A brzdím normálně pravou

Naposledy upravil(a) rammstein dne 6.12.2018, čtv 12:10, celkem upraveno 1 x.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
speedy píše: 6.12.2018, čtv 08:17 já kdybych zabrzdil levou, tak prolítnu sklem, tento týden jsem při couvání z garáže přibrzdil levou a dal jsem si hlavou o opěrku
![]()

popravdě jsem si myslel, že střídavě používat auto s manuálem a auto s automatem bude větší peklo, ale je to docela v pohodě. Jen úplně prvních pár jízd s automatem jsem musel levou nohu skrčit a zapřít mezi dveře a sedačku, abych náhodou v nečekaných okamžicích "nemačkal spojku"

ex. Alfa Romeo Giulietta 1.4MTA 125 kW (2011)
Fiat Grande Punto 1.4 8V Dualogic 57 kW (2009)
Fiat Grande Punto 1.4 8V Dualogic 57 kW (2009)
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
já teda musím říct, že horší je přechod "zpátky" do auta s manuální převodovkou po delším používání káry s automatem... to se mi i stane, že prostě dojíždím ke křižovatce a zapomenu vyřadit... no a pak to chcípne...
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
Rucka se zatahne automaticky, kdyz dam P a odbrzdi sama v momente kdy dam D a slapnu na plyn (musim byt pripoutany). Pokud bych to mel porad rucne zatahovat a povolovat pri kazdym vyrazeni na P nebo zarazeni D, tak to by mi lezlo na nervyVN0v píše: 6.12.2018, čtv 07:25 Mne hodi rucku pri P automaticky iba v kopci. Na rovnom nie. Nevidim dovod to tak mat, iba to lezie na nervy a riadne zdrzuje ked sa clovek potrebuje odpychnut a pozabudne na to.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
Osobne ale nevidim duvod vubec rucku u automatu zatahovat, max pri parkovani v prudkym kopci mu trochu ulevit...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7220
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
jj na rovine to taky nehrotim, ale jak je náklon tak ji prostě zatáhnu, jsem staromódní 

AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
Naopak. U automatu je to prave nutnost zatahovat jinak to drží na tom kolíku a ten když se zlomí tak je hotovo!!! Kdykoliv je auto v rezimu P, tak by měla byt i rucka.Ladin 164V6 píše: 6.12.2018, čtv 11:55 Osobne ale nevidim duvod vubec rucku u automatu zatahovat, max pri parkovani v prudkym kopci mu trochu ulevit...
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
Me to prijde strasne otravne kdyz ta rucka cvaka automaticky pri kazdem zaparkovani.... Davam to manualne jen v kopci.... Mimochodem kdyz je nutne tu rucku pouzivat furt proc vyrobce umoznuje jeji deaktivaci?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
Nevim co je na tom otravnyho, vzdyt je vsechno automaticky
Zastavim, zmacku P, vypnu motor (parkovaci brzda ze aktivuje) a jdu. Prijdu, nastartuju, dam D, seslapnu plyn(parkovaci brzda se uvolni) a jedu. Jinymi slovy rucku vubec nemusim resit ani na ni myslet. Kdybych to musel delat rucne, tak se mi urcite stane, ze na to obcas zapomenu a budu se rozjizdet ze zatazenou brzdou, coz nebude pro zdravi prevodovky uplne to nejlepsi
Staci ze musim pri kazdym startu vypinat start-stop, dalsi vec navic uz by me asi stvala...
Automaticka prevodovka ma v sobe parkovaci zapadku, ktera se zaklesne po zarazeni P do ozubeneho kola a zabrani tak otaceni prevodovky. Je na kazdem z vas, jestli chcete, aby autu v rozjedu branila prevodovka nebo k tomu urcena parkovaci brzda (nemluve o situacich, kdy do vas treba nekdo lehce drkne u obchodaku atd.). Ta zapadka je tam k zabraneni otaceni prevodovky ne k zabrzdeni kol. I v manuale se pise: "Nikdy nepoužívejte režim P (parkování) místo elektrické parkovací brzdy.".
Jinak vyrobce to pravdepodobne umoznuje pro situace kdy nekdo dlouhodobe odstavuje auto nebo parkuje nekde v mrazu, tak aby se se desky nedotykaly kotoucu. Pak se doporucuje pouziti brzdicich klinu...


Automaticka prevodovka ma v sobe parkovaci zapadku, ktera se zaklesne po zarazeni P do ozubeneho kola a zabrani tak otaceni prevodovky. Je na kazdem z vas, jestli chcete, aby autu v rozjedu branila prevodovka nebo k tomu urcena parkovaci brzda (nemluve o situacich, kdy do vas treba nekdo lehce drkne u obchodaku atd.). Ta zapadka je tam k zabraneni otaceni prevodovky ne k zabrzdeni kol. I v manuale se pise: "Nikdy nepoužívejte režim P (parkování) místo elektrické parkovací brzdy.".
Jinak vyrobce to pravdepodobne umoznuje pro situace kdy nekdo dlouhodobe odstavuje auto nebo parkuje nekde v mrazu, tak aby se se desky nedotykaly kotoucu. Pak se doporucuje pouziti brzdicich klinu...
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
Tak u převodovky v Giulii je brždění levou nohou úplně k ničemu, auto odpojí pedál plynu a má to docela velký zpoždění, což, jak už jsem psal, je jedna z mála věcí, co mě na Giulii vadí. Dobržďuješ ke kruháči, získáš přehled o situaci, chceš plynule pokračovat a nic, chvilku to nereaguje... A když pojedeš po rovině třeba 90 km/h s pravou na plynu a levou trochu víc přibrzdíš, tak se to už nevzpamatuje dokud ten plyn nepustíš a nesešlápneš znovu, hrozně debilní fičura.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
Jen pro zajimavost - jaky je benefit pribrzdovani si levou nohou pred kruhacem u automaticke prevodovky (i kdyby to ten plyn neodpojilo)? Z meho pohledu je to logicke chovani a ochrana motoru/prevodovky, kdyz to v tu chvíli vypne plyn. Nemyslim, ze by autu delalo nejak extra dobre, kdyz na nej pusobi dve protichudne sily. Kdyz nechci ztratit otacky, tak si v rezimu D podradim a auto mi tam da automaticky meziplyn i kdyz mam v tu chvíli nohu na brzde…
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
Já si nepribrzduju levou nohou, to se takhle chová když si prostě normálně pribrzdim pravou, pak slapnu na plyn a chvilku se nic neděje. Psal jsem to právě proto, že pribrzdovani levou nohou, který lidi dělají třeba proto, aby byli rychleji ze zatacky a neztratili rychlost, nemá v Giulii smysl, protože ona ten plyn stejně ubere sama.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9101
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
Přibržďování pod plynem (levou nohou) se používá k přenosu hmotnosti dopředu, aby pod plynem v zatáčce byla lepší trakce na předních kolech
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Tommino
- Štamgast
- Příspěvky: 671
- Registrován: 14.6.2017, stř 11:37
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Giulia - běžné verze (pokec...)
To není staromódní, ale je to tak správně. Ručku dávám i na rovině, protože stejně i na malé nerovnosti ti auto popojede a visí na západce, což dobrý není.....bylo toho o tom všude napsáno moc.
Alfa Romeo Giulia QV
Škoda Fabia 1.6tdi
Audi Q7 3.0tdi
nějaké ty dodávky
www.vawobchod.cz
Škoda Fabia 1.6tdi
Audi Q7 3.0tdi
nějaké ty dodávky
www.vawobchod.cz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Dellgoo a 2 hosti