Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
Ahoj, kdysi jsem tu četl téma o způsobu jak snížit spotřebu oleje u twinsparku pomocí vyvrtání otvorů do pístních kroužků. Může mi prosím někdo, kdo tento proces zdárně podstoupil napsat o co přesně jde a postup co je potřeba udělat ? Děkuji
- lukas.01
- Nováček
- Příspěvky: 140
- Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
- Bydliště: Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
Dělal to Hno3 tuším na Stilu 1,8 následně předělaném na 2,0. Vrtal dírky do pístu pod kroužky, někde to tu popisoval.
AR GT 1,9 JTD QV
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
vlevo 83mm píst pro 2l (původem Stilo Abarth) s dodělanými dírami pro odvod oleje, kde se to v serii řeší pouze se 2 drážkama, na plášti v oblasti čepu... vpravo píst 82mm pro 1.8 16v z doby kdy díry ještě byly (do r. 1998/9) vč. jedné drážky v ose čepu

díry vyvrtány na zkoušku:



díry vyvrtány na zkoušku:


AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
je to v podstatě o vytahání pístů ven a jejich vyvrtání... blok a klika může zůstat v autě (tak jsme dělal první překroužkování na stilu.. jen jsme neznal fígl s dírama v drážce, tak nový kroužky moc nepomohly..) -pokud stav člověk uzná za ještě ucházejicí-pak samozřejmě válce nesměj bejt moc projetý, jinak toho moc nezachráníš..i když v některých případech klesne i tak spotřeba dramaticky... když už to člověk dělá, je dobrý dát hlavu na GO (rovinnost, sedla, vodítka), je dobrý to maximálně vymejt od humusu (vše co jde, sundat), zkontrolovat těsnost ostřiků pístů atd.. a vše co jde dát nový (ojniční šály, těsnění..)
k vyvrtání děr ti stačí vrtačka, mít do čeho upnout píst a 1,8 mm vrták (drážka má 2mm)
k vyvrtání děr ti stačí vrtačka, mít do čeho upnout píst a 1,8 mm vrták (drážka má 2mm)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
Diky moc, predpokladam ze se spotreba o dost zlepsila. Chci to delat na 1.6 77kw, takze predpokladam ze postup bude stejny.
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
A stiraci krouzek dej 3-dilny, to taky pomuze.
Ostriky pistu moc nezkontrolujes (pri jakem tlalu oteviraji), takze bych je rovnou vymenil, cena u dealera byla tusim 9.50€ za ostrik, tak se nevyplati to riskovat.
Ostriky pistu moc nezkontrolujes (pri jakem tlalu oteviraji), takze bych je rovnou vymenil, cena u dealera byla tusim 9.50€ za ostrik, tak se nevyplati to riskovat.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
Mimochodem, kolik ti to zere oleje? Ja jsem resil motor, ktery zral litr na tisic. Vymenil jsem gufera na ventilech a tesneni kolem a spotreba spadla na 0,2 l na 1000 km. .. Na kruhy jsem ani nehrabl. Oprava za par kc a na par desetiminutovek. Vetsinou jsou ta gufera tvrda ja prase a jde pres to oleje a oleje. Vrtanim mozna ziskas jeste vic, ale je treba zhodnitit casovou a ekonomickou narocnost... Jen uvadim dalsi pohled na vec. Zajimalo by me, o kolik spadne spotreba vrtanim pistu, aniz by se sahlo na tesneni v hlave, atd...
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
Diky moc za rady, nejaky odkaz nebo cislo dilu na ty tridilne krouzky ? Motor mi ani moc oleje nezral, rekl bych ze to bylo tak 1 l na 2000-3000km. Ale motor se potkal, takze se udelala komplet hlava s tesnenim a ted se bude delat i spodek motoru, proto shanim tyhle rady kdyz uz to bude rozhozene, jak to co nejlepe vylepsit na spodku at je vsechno v cajku.
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
tak gufera na ventilech jsou samozřejmě jedna z cest, , ale když je hlava dole, proč rovnou nešáhnout pro klid na písty 
ad ostřiky- kontorla jendoduchá - fouknout do nich.. když je profoukneš pusou -KO, pokud ne, fouknout kompresorem.. do 1,5bar yb měl bejt zavřenej.. pokud nepomůže lázeň v rozpouštědle vyměnit...

ad ostřiky- kontorla jendoduchá - fouknout do nich.. když je profoukneš pusou -KO, pokud ne, fouknout kompresorem.. do 1,5bar yb měl bejt zavřenej.. pokud nepomůže lázeň v rozpouštědle vyměnit...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
Tak motor je rozhozenej a kruhy vypadaji ze toho maji hodne za sebou. Zkusi se vycistit ty ostriky pistu a uvidim, gufera na obou stranach, ojnicni loziska, novy kruhy a tak. Co rikate na ojnicni loziska a kliku ? A je nutne menit pruziny ventilu nebo se tam muzou nechat puvodni ?
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
No saly vypadaji dost divoce.
Anebo klame fotka. Klika vypada pekne. Nasad novy saly a hotovo. Samozrejme i hlavni i ojnicni. Akorat to radsi zmer, jestli uz neni klika brousena. Jistota je jistota.
Pruziny ventilu nemen. Pouzij puvodni.
A male doporuceni - nebrus hlavu, pokud to neni nutne (pokud neni vyhnila od kapaliny atd...). Ale do brusu te stejne budou vsichni tlacit...
Pruziny ventilu nemen. Pouzij puvodni.
A male doporuceni - nebrus hlavu, pokud to neni nutne (pokud neni vyhnila od kapaliny atd...). Ale do brusu te stejne budou vsichni tlacit...
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
Presunuto....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
Díky za presunuti a za radu, ta klika se zmeri a uvidi se. Bude se asi brousit hlava i blok, nebo je nejaky dulezity duvod to nebrousit ? Udelal jsem dalsi fotky jestli je potreba brousit hlavu, ale myslim ze to potreba bude. Nejake dalsi uzitecne rady a tipy ? Je vhodné pak seskládaný motor zajet na zajížděcím oleji (napr. Millers oils motorsport cro) nebo staci nalejt seleniu 20k nebo racing ?
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
šály vypadaj, že toho maj dost za sebou (potkan jim moc nepomovl.. přesně v tomto místě taky dostanou ránu..).. jinak OK,
písty okometricky jsou ty, který nemaj vrtání pod kroužkem, takže problémy se spotřebou oleje hrozí..... takže preventivní vrtání nebude na škodu..
kliku proměřit, vyčistit pokud je rozměrově OK a není na ní někde gramofon, nechat bejt
nahoře čtu, že to je potkan -pokud pružina nesedí závitama na sobě, není třeba měnit.... ale bacha na písty - v místě kontaktu s ventilem se při potkanoj často vydojej ven a zmenšej vůli píst-válec.. takže se časem voleští válec.. písty bych proměřil jak jsou vydojený v místě vybrání pro ventily..
válce zdrzsnit (strhnout sklovinu) klidně smirkem v ruce a strhnout hranu v HU, jinak hned rozmlátí nový kroužky...
hlavu klasicky zrepásnout komplet a srovnat i blok.. obzvlášť pro tuhle generaci motoru, která má cleoplechový těsnění.. není neobvyklý že i ten je zkroucenej jak prase.. (naposled se mi na magnetce kolíbal klasickej fiatí 2l 8v a pod pravitko na dosedací plochu s hlavou se dalo nacpat skoro 1mm spároměrek..)
písty okometricky jsou ty, který nemaj vrtání pod kroužkem, takže problémy se spotřebou oleje hrozí..... takže preventivní vrtání nebude na škodu..
kliku proměřit, vyčistit pokud je rozměrově OK a není na ní někde gramofon, nechat bejt
nahoře čtu, že to je potkan -pokud pružina nesedí závitama na sobě, není třeba měnit.... ale bacha na písty - v místě kontaktu s ventilem se při potkanoj často vydojej ven a zmenšej vůli píst-válec.. takže se časem voleští válec.. písty bych proměřil jak jsou vydojený v místě vybrání pro ventily..
válce zdrzsnit (strhnout sklovinu) klidně smirkem v ruce a strhnout hranu v HU, jinak hned rozmlátí nový kroužky...
hlavu klasicky zrepásnout komplet a srovnat i blok.. obzvlášť pro tuhle generaci motoru, která má cleoplechový těsnění.. není neobvyklý že i ten je zkroucenej jak prase.. (naposled se mi na magnetce kolíbal klasickej fiatí 2l 8v a pod pravitko na dosedací plochu s hlavou se dalo nacpat skoro 1mm spároměrek..)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
Jo ty saly dostali asi peknou ranu pri tom potkani, pisty se jeste nekontrolovali jestli to jsou vrtany nebo ne.
Válce se budou honovat tak doufám že to bude stačit a nebude potřeba výbrus.
Na hlavě jsou vyměněny ohlé ventily, hydroštely, vodítka i gufera. Rovina bloku se okem za pomocí pravítka kontrolovala a bude se muset brousit, díky za věcné rady, nějaké tipy k tomu zajíždění ?
Válce se budou honovat tak doufám že to bude stačit a nebude potřeba výbrus.
Na hlavě jsou vyměněny ohlé ventily, hydroštely, vodítka i gufera. Rovina bloku se okem za pomocí pravítka kontrolovala a bude se muset brousit, díky za věcné rady, nějaké tipy k tomu zajíždění ?
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
zajíždění.. nalejt nějakej obyč olej, jezdit na něj prvních pár hodin po dokonalém ohřátí svižněji ( 2,5-4-5tis otáček a nebát se jít do větší zátěže, aby se usadily kroužky -pokud zátěž neproběhne, válce zesklovatěj, kroužky se neusaděj a už to nikdy nebude ono..), vylejt nalejt novej na co to bdue jezdit a jezdit normálně
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
Taky jsem vrtal díry na 2.0 JTS. Spotřeba klesla z 1l ma 800-1200km na 1l na 8.000-10.000km. Zatím najeto 13.000 po GO. Zajíždel jsem nejdřív zajížděcím olejem cca 400km, potom Selenia 20K 10W-40 asi na 2000km a pak Selenia Racing 10W-60 už normálně na 10.000km.
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
Jaky zajizdeci olej jsi pouzil a najel jsi tech 400 kilometru v celku nebo nejak rozdelene pri zajizdeni ? Motor by mel kazdou chvili byt tak uz vsechno pripravuju a premyslim jestli je lepsi najet vice kilometru najednou nebo nevadi kdyz to rozkouskuju.Hrabosh píše: 16.5.2019, čtv 13:19 Taky jsem vrtal díry na 2.0 JTS. Spotřeba klesla z 1l ma 800-1200km na 1l na 8.000-10.000km. Zatím najeto 13.000 po GO. Zajíždel jsem nejdřív zajížděcím olejem cca 400km, potom Selenia 20K 10W-40 asi na 2000km a pak Selenia Racing 10W-60 už normálně na 10.000km.
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
Je lepsi zajet motor hned v prvnich hodinach nebo muze clovek zajizdeni rozdelit na vice etap, mam ted takove dilema. Jak dlouho by jsi tam ten olej nechal pro zajizdeni ?hno3 píše: 19.3.2019, úte 09:30 zajíždění.. nalejt nějakej obyč olej, jezdit na něj prvních pár hodin po dokonalém ohřátí svižněji ( 2,5-4-5tis otáček a nebát se jít do větší zátěže, aby se usadily kroužky -pokud zátěž neproběhne, válce zesklovatěj, kroužky se neusaděj a už to nikdy nebude ono..), vylejt nalejt novej na co to bdue jezdit a jezdit normálně
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
Tento: https://www.millersoils.cz/olej-zajizdeni-motoru
400km v kuse jsem neujel, myslim, že jsem s tim jezdil normálně do práce. Akorát ta první jízda byla třeba 50 - 100km. Ale to proto, že to tak proste vyšlo.
řešil jsem to tady: https://www.oleje.cz/forum/zajizdeni-al ... t6468.html
400km v kuse jsem neujel, myslim, že jsem s tim jezdil normálně do práce. Akorát ta první jízda byla třeba 50 - 100km. Ale to proto, že to tak proste vyšlo.
řešil jsem to tady: https://www.oleje.cz/forum/zajizdeni-al ... t6468.html
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
Motor je uz slozeny, menili se pistni krouzky, ojnicni loziska, srovnala se hlava a blok a vyhonovali se valce, pristi tyden by mel motor jit do auta a cele to zapojit a rozbehat 

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
Ostreky piestov ste kontrlolovali?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
Ostriky se kontrolovali a byly v poradku tak se jen poradne vyplachli.
Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
Potřeboval bych vědět utahovací moment na trubky od klimatizace, ty dvě na kondenzátoru a ta dvojtrubka co vede do kompresoru pokud by někdo věděl 

Re: Twinspark, snížení spotřeby oleje - vrtání kroužků
To sem dělal podle citu a zatím OK. Stejne je tam gumový O-kroužek. Co motor teda?
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů