Problematika DPF u AR159
- levakbob88
- Příspěvky: 81
- Registrován: 25.11.2016, pát 17:40
- Bydliště: Liberec
Re: Problematika DPF u AR159
tak kdo už byl letos na technický s DPF off?
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 979
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problematika DPF u AR159
No, já byl. A hned dvakrát. Prvně v prosinci a neudělal sem (naměřeno 1.8m-1 pri 4990). Říkal sem si ok, asi budou špatný vstriky, auto má už 330000. Vyndal sem je, odvezl do Bosche a diagnoza: vsech 5 naprosto ok. Dal sem je zpátky a jel na jinou stk. Tam už sem tomu radši šel trochu naproti, protože sem věděl, že sem vlastně nic neopravil, takže sme to měřili jen na 1500, kde to samozřejmě nedělá nic. Pak sme to změřili ještě jednou mimo (technik byl rozumnej) normálně při 5000 a 1.7m-1. Takže tak.
Auto jezdí úplně normálně, olej ani vodu nezere, turbo ok, dpf i egr off od Cendy, 90% po dálnici, 200000km téměř vždy VIF. U měření sem vždy byl, auto si trosku odfrkne než dostane od turba tlak, ale pak sem tam nic opticky neviděl. Když se tomu naloží normálně při jízdě v zátěži, tak ve vysokých otáčkách (nad 4000) z toho jde trochu (opět jen v přechodu, nez se roztoci turbo) takový šedivý (ne cerny) kour. Spíš to vypadá jak bordel co se usadil ve výfuku, než nespalena nafta.
Jsem klidnej, motoru nic nebude, protože tlaky i vstriky jsou ok, turbo ok, jezdi normálně (uz 200000km stejna spotreba), olej nezere.... A na technickou už vím kam. Nevěřím, že 159 2.4 bez dpf bude mit při současném způsobu měření kourivost pod 0.2 jak tu někdo psal.
Auto jezdí úplně normálně, olej ani vodu nezere, turbo ok, dpf i egr off od Cendy, 90% po dálnici, 200000km téměř vždy VIF. U měření sem vždy byl, auto si trosku odfrkne než dostane od turba tlak, ale pak sem tam nic opticky neviděl. Když se tomu naloží normálně při jízdě v zátěži, tak ve vysokých otáčkách (nad 4000) z toho jde trochu (opět jen v přechodu, nez se roztoci turbo) takový šedivý (ne cerny) kour. Spíš to vypadá jak bordel co se usadil ve výfuku, než nespalena nafta.
Jsem klidnej, motoru nic nebude, protože tlaky i vstriky jsou ok, turbo ok, jezdi normálně (uz 200000km stejna spotreba), olej nezere.... A na technickou už vím kam. Nevěřím, že 159 2.4 bez dpf bude mit při současném způsobu měření kourivost pod 0.2 jak tu někdo psal.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
- levakbob88
- Příspěvky: 81
- Registrován: 25.11.2016, pát 17:40
- Bydliště: Liberec
Re: Problematika DPF u AR159
tak to je teda mazec těch 1.8 to už je dost. máš tam chip? já měl při poslední sto 0.9 u 1.9 jtdm, s egr dpf on. teď mám vše off a na STK jdu v červnu tak jsem zvědavej.
Re: Problematika DPF u AR159
Myslite, ze projdeme i silnicni kontrolou? Jedna vec je kourivost, ale pokud zjisti, ze tam filtr neni?
https://www.garaz.cz/clanek/policiste-k ... &source=hp
https://www.garaz.cz/clanek/policiste-k ... &source=hp
2.4 JTDm147kw
- levakbob88
- Příspěvky: 81
- Registrován: 25.11.2016, pát 17:40
- Bydliště: Liberec
Re: Problematika DPF u AR159
bububu
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 979
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problematika DPF u AR159
Chip nemam, origo 154kW verze. Co se kontrol tyce, auto je Euro4, tzn. muze byt s i bez filtru. Soucinitel kourivosti na stitku je 0,51m-1. Auta musi mit filtr pod 0,50.... tak snad nebudou otravovat. Tezko rict proc to tak alfa udelala, jestli je to nahoda, schvalne...
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 979
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problematika DPF u AR159
V motoru, na pravym hrnci od tlumice.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
- levakbob88
- Příspěvky: 81
- Registrován: 25.11.2016, pát 17:40
- Bydliště: Liberec
Re: Problematika DPF u AR159
všechny naftove s DPF mají 0.51 ale to je stejně fuk protože nově musí každé auto s DPF splňovat 0.2 a žádný štítek je nezajímá. je tak?
Re: Problematika DPF u AR159
Neni 0.25 je az od euro 5 vejs, tady se bere korigovany soucinitel absorbce neboli lidove receno kourivost co je na stitku a ve velkem tp
Alfa Romeo 159 SW TI TBI 2010 White
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 2008 Black
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 2008 Black
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 979
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problematika DPF u AR159
Presne tak. A pokud neni na stitku (tj.neni vyrobcem specifikovano), tak plati hodnota 1,5.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: Problematika DPF u AR159
Kluci, je potřeba když dám dpf pryč je potřeba to ještě přes diagnostiku odstřelit? popř přes jakou, díky :-)
Alfa 159 SW 1.9 16V 110kw klapky OFF, Egr OFF, chip
- lukas.01
- Nováček
- Příspěvky: 133
- Registrován: 6.5.2008, úte 13:25
- Bydliště: Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problematika DPF u AR159
Ano. Musí se přehrát soft v jednotce. Dělá to Cendler, možná Mates.
AR GT 1,9 JTD QV
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5
AR Brera 2,0 JTD FL
Fiat Stilo 2,4 Abarth
Mazda MX-5
Re: Problematika DPF u AR159
Nazdar, takže včera na emisích 0,79 při 5005 otáčkách. Technik se s tím nepáral, vlastně auto odsoudil už předem, když jsem mu řekl co a jak.. Mám DPF,EGR off a sharkan chip. Před vyndáním 0,11, asi to má něco do sebe:)) No otázka, je tu někdo ochotný zapůjčit - namontovat DPF, abych prošel a po STK vyndat? Finanční ohodnocení samozřejmostí :-) Jsem z jižní Moravy.
- levakbob88
- Příspěvky: 81
- Registrován: 25.11.2016, pát 17:40
- Bydliště: Liberec
Re: Problematika DPF u AR159
To je nemilémartinczs píše: ↑14.3.2019, čtv 09:58 Nazdar, takže včera na emisích 0,79 při 5005 otáčkách. Technik se s tím nepáral, vlastně auto odsoudil už předem, když jsem mu řekl co a jak.. Mám DPF,EGR off a sharkan chip. Před vyndáním 0,11, asi to má něco do sebe:)) No otázka, je tu někdo ochotný zapůjčit - namontovat DPF, abych prošel a po STK vyndat? Finanční ohodnocení samozřejmostí :-) Jsem z jižní Moravy.
A jedná se o 1.9 nebo 2.4 ?
Re: Problematika DPF u AR159
159 2,4 myslím, že ten filtr sedí na obě motorizace + Cromu. Zkusím to ještě pořešit přes Sharkana, možná i můj mechoš by to nějak ojebal. Ale po tom zpřísnění se asi všichni bojí ( Otázka i je jestli bych nemusel zas nahrát i původní soft
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2225
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problematika DPF u AR159
DPF a EGR off tady má kde kdo a projde bez problémů.martinczs píše: ↑14.3.2019, čtv 09:58 Nazdar, takže včera na emisích 0,79 při 5005 otáčkách. Technik se s tím nepáral, vlastně auto odsoudil už předem, když jsem mu řekl co a jak.. Mám DPF,EGR off a sharkan chip. Před vyndáním 0,11, asi to má něco do sebe:)) No otázka, je tu někdo ochotný zapůjčit - namontovat DPF, abych prošel a po STK vyndat? Finanční ohodnocení samozřejmostí :-) Jsem z jižní Moravy.
Příčinu hledej ve špatným chip tuningu.
O kolik máš zvýšenej výkon motoru?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
- levakbob88
- Příspěvky: 81
- Registrován: 25.11.2016, pát 17:40
- Bydliště: Liberec
Re: Problematika DPF u AR159
je známý že 1.9 bez dpf projde a není s tím problém. u 2.4 bez dpf neprojde a když k tomu ještě dopřejes chip tak už vůbec ne.. o tom by mohl cendler psát knížku.. jen mě u toho předchozího příspěvků docela děsí ty otáčky.. to opravdu točil až do 5tis otáček?
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2225
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problematika DPF u AR159
2,4 projde bez problémů.levakbob88 píše: ↑14.3.2019, čtv 17:26 je známý že 1.9 bez dpf projde a není s tím problém. u 2.4 bez dpf neprojde a když k tomu ještě dopřejes chip tak už vůbec ne.. o tom by mohl cendler psát knížku.. jen mě u toho předchozího příspěvků docela děsí ty otáčky.. to opravdu točil až do 5tis otáček?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Problematika DPF u AR159
Jasné, šlapal na to až do omezovače, 10 pokusů, až jsem se bál,že mi vyskočí motor z auta. Chip dělal přímo Peter (Šarkan) v Ilavě, takže ten bych neodsuzoval. z 200 PS na 235 standard. Auto je r.v.2007, teď 187 000 km, dovoz z DE - garance km i na airbagu apod. - sám mi povrdil, že to sedí..Alfa jede jak čert, spotřeba klesla asi o 2l,klidnější chod, plynulejší zrychlení a nečoudí vůbec, ale ten zasraný program na emisích je jiného názoru.
Re: Problematika DPF u AR159
Chipnutý auto neprojde, sériový v dobrým stavu a bez filtru projde v poho (sám jsem měl kouřivost pod 0.18). Samozřejmostí je před emisemi prohřát na provozní teplotu a dát tomu co se vleze aby se vymetl komín. Každopádně divný je, že mu to šlo tak moc vytočit... mně zarazí na 4600RPM a víc ani ho...o. Jiná věc je se zařazeným kvaltem a při jízdě, ale na místě mě to vytočit nenechá. A co se týče kouřivosti na štítku, tak nic takového, jako že auta co maj pod 0.50 musí mít filtr nikde řečeno není, nikdy nebylo a ten blábol se všude šíří. Jinak doporučím tento článek:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
- levakbob88
- Příspěvky: 81
- Registrován: 25.11.2016, pát 17:40
- Bydliště: Liberec
Re: Problematika DPF u AR159
V tom případě ten blabol o štítku s 0,51 = DPF šíří samotní technici STK
Re: Problematika DPF u AR159
Dovolím si sem odložit citaci z "Metodického postupu měření emisí vozidel ve stanicích měření emisí (SME) a ve stanicích technických kontrol (STK)" vydaného 24. 9. 2018.
1) je schválená jako Euro 4.
2) má na štítku kouřivost 0,51.
Já mám DPF i EGR funkční, ale 159 s 1.9/2.4 JTDM:Osobní automobily se vznětovými motory schválené v úrovni "Euro 5" resp. nákladní v úrovni "Euro 6" a novější musí být vybaveny DPF filtry. Zjevnou nepřítomnost či poškození DPF filtru hodnotíme jako závadu.
Poznámka: Vybavení vozidla DPF filtrem poznáme buďto podle emisní úrovně, podle které bylo vozidlo homologováno (u osobních automobilů "Euro 5", u nákladních "Euro 6"; není dosud znám případ, že by vozidlo emisní limity splnilo bez těchto filtrů) nebo podle úrovně kouřivosti, udané na štítku vozidla. Pokud je na štítku uvedena kouřivost 0.5 m-1 a nižší, bylo vozidlo z výroby jednoznačně vybaveno DPF filtrem.
Osobní automobily se vznětovými motory, vyrobené v emisní úrovni "Euro2" a novější jsou vybaveny EGR ventily. Tyto ventily nesmí být odstraněny ani zneprůchodněny. Zjevnou nepřítomnost nebo nefunkčnost těchto ventilů hodnotíme jako závadu.
1) je schválená jako Euro 4.
2) má na štítku kouřivost 0,51.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Problematika DPF u AR159
Já jsem si to právě radši ověřoval a jak technik na emisích, tak vlastně i UAMK mi potvrdili, že vlastně pokud auta existovaly pro jednotlivé trhy v různých konfiguracích, tak nejsou schopni říct, které je které a pokud projde měřením emisí, je pro provoz způsobilé a nikdo nebude řešit nějakej filtr. Číslo na štítku je prostě jen podle emisní normy a homologace. Dokonce i v Euro 5 existovaly auta s nižší kouřivostí a bez filtru... Výše uvedené je blábol, který napsal někdo neznalý problematiky
A nechávat u 159, zejména u 2.4ky funkční filtr je o průser. Hodně drahej průser... namátkou hlava, servo, turbo, požár...
A nechávat u 159, zejména u 2.4ky funkční filtr je o průser. Hodně drahej průser... namátkou hlava, servo, turbo, požár...
Re: Problematika DPF u AR159
Ja na 1,9ne DPF mám, aj ho tam nechám. Bol som včera na EK a technik vravel, že podľa hodnôt mi DPF ešte hooodne dlho vydrží.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů