já byl u toho, když ten filtr kuchal, sundal to a přes nějaký roxor vnitřek DPF vybouchal kladivem a pak ten obal šupl zpět na auto, takže nepoznáš nic - žádné řezání nebo nahrazení trubkou apod... Každopádně se musí určitě upravit soft, jinak to na palubáku bude házet chybu.romanc píše: 4.4.2019, čtv 20:36 Koukni pod auto a uvidíš jestli tam něco je. To co popisuješ tak může být projev zadneho/špatného dpf. Do statistik v FES bych moc nekoukal často tam jsou blbosti které nesedí. Je třeba odsledovat jak se chová ukazatel zaplnění (probezny nárůst, % pred vypálením a po vypálení a čidlo diferencniho tlaku.
Problematika DPF u AR159
Re: Problematika DPF u AR159
Re: Problematika DPF u AR159
Zdravím pánové. Mám problém a dvou týdnech v servisu kde nic nezjistili hledám příčinu úplně všude. Auto dost špatně startuje, hůř s teplým motorem (respektive to nestartuje vůbec). Za studena je to lepší. Zkontrolováno rozvody, tlaky paliva i vzduchu. Vyměněné obě čidla i pořešená kabeláž. Po cca 30km jízdy se auto začne dusit a do 2000ot. je to úplně mrtvý. Na volnoběh se to udusi úplně. Když to točí (a nechystá) kouři se někde z oblasti svodů (toho jsem si všiml jenom jednou). Ve fiatu vůbec neví co s tím...napadl mě ucpaný DPF, je možný ze by to mohlo být tím?
AR 159 2,4 147kw Q-tronic
AR 156 2,5 24V
AR 156 2,5 24V
Re: Problematika DPF u AR159
Mně se auto dusilo nebo netáhlo do 2000 když jsem měl zanešeny EGR ventil. Jde to rozdělat v klidu i když nemáš zázemí. Sám jsem to dělal na parkovišti. Zkusil bych nejdřív to.
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V
Re: Problematika DPF u AR159
Ten už jsme taky zkoušeli odstavit...a pořád stejný..
AR 159 2,4 147kw Q-tronic
AR 156 2,5 24V
AR 156 2,5 24V
Re: Problematika DPF u AR159
Pokud je egr zaseknuty v otevrenem stavu tak tyhle problemy muze zpusobovat a odpojeni ti nepomuze. Chce to vyndat a podivat se na nej a pripadne ho vycistit. A jak pise Protector je to prace na pul hodiny a lze to udelat kdekoliv.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Problematika DPF u AR159
egr byl vydělaný, zkontrolovaný, vyčištěný a potom i mech. zaslepený...vždy se stejným výsledkem. Takže v tomhle asi problém nebude. V servisu taky řekli že startér se na to jaký má odběr docela pomalu točí. Plus jako bonus se mi zhruba z 8l/100km zvedla spotřeba na současných 12
AR 159 2,4 147kw Q-tronic
AR 156 2,5 24V
AR 156 2,5 24V
Re: Problematika DPF u AR159
Zase kdyby bylo ucpaný dpf, tak proč by to netáhlo jen do určitých otáček? Čistila se na EGR i ta ovládací část? Ten elektromagnet tam chodil normálně?
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V
Re: Problematika DPF u AR159
ono to od těch 2000ot. táhne tak jako že to aspoň dojede k baráku (za 12l/100km). ale tím že byl mech. zaslepený a problém stále trval si myslím, že to tím asi nebude. Jinak elmag. jsem nečistil. Tady tu ptákovinu chci stejně odstranit...
AR 159 2,4 147kw Q-tronic
AR 156 2,5 24V
AR 156 2,5 24V
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problematika DPF u AR159
pipka_1 : odkud jsi? jak jsou na tom výřivé klapky atd. je toho hodně co bych napsal
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Problematika DPF u AR159
cendler: jsem od Vyškova. Klapky by snad měly být v pohodě, byla dělaná hlava (píst, vstřik, úhlovaná ojnice, čištění turba) všechno (aspoň podle vyjádření servisu) by mělo být vyčištěný a funkční. EGR prý při prosvícení lehoulince prosvítá, ale i já i servis ho zkoušel mech. zaslepit bez nějaké změny. Každopádně to hůř startovalo už před příhodou s upadeným ventilem.
AR 159 2,4 147kw Q-tronic
AR 156 2,5 24V
AR 156 2,5 24V
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Problematika DPF u AR159
Tak jsem byl včera na STK. Původně jsem chtěl nahodit DPF, pak jsem uvažoval, že přidám další katalyzátor atd, nicméně čas a zvědavost rozhodla, že jsem na autě neudělal absolutně nic. Žádná kontrola čehokoliv, prostě děj se vůle boží
Začnu hned koncem. Emise i technickou jsem udělal, leč bez komplikací se to neobešlo, byť zcela jiných než bych čekal.
Takže to nejzajímavější. 2.4 JTDM, 133tkm, bez DPF, bez EGRu, bez klapek. Okem je kouřivost auta naprosto žádná.
Naměřené hodnoty kouřivosti 0,12 a 0,36.
V němém úžasu jsem na to koukal ale je to tak. Pak se bohužel po druhém testu řídící jednotka neznámo proč odpojila, takže znovu dokola, což mi teda trhalo srdce. Masakr omezovače jsem si tam užil asi 20-30x, ani nevim... a vždy se ŘJ po druhém testu odpojila a proces nešlo dokončit
Mmj. při všech testech se tam jedinkrát objevilo 0,56 jinak vždy mezi 0,1 - 0,4.
Nikde žádná chyba, jen se prostě ŘJ odpojila. Byl jsem tedy požádán, abych přejel ke kolegům na jiné emise.
Tam to bylo ještě vtipnější, protože se pro změnu nehlásila teplota motoru, takže test nešel opět dokončit. Po dobré hodině zkoušení se mu zželelo, že kouřivost je sice zcela ok, ale asi je tam nějaká italská anomálie, tak tam něco naklikal a pustil domů.
Filtr tedy nikdo nesháněl ani nepotřeboval a krom pár uštěpačných připomínek k itálii skrz problémy s řídící jednotkou atd., tak mě pobavilo, když mi řekli, že Alfa má strašně přísné emisní limity, že 0,51 v techničáku je zbytečné a na Euro4 by mu stačilo i cca 1,2 ... nicméně pochválil, jak to s přehledem plní i bez DPF
A pak jsem dostal vynadáno za černé koncovky, ať si je příště ZEVNITŘ umeju, že by měly být čistší
Nicméně stát u auta hodinu a čuchat to, to je k zblití

A těšil jsem se na umístění registrační značky, a nic...


Začnu hned koncem. Emise i technickou jsem udělal, leč bez komplikací se to neobešlo, byť zcela jiných než bych čekal.
Takže to nejzajímavější. 2.4 JTDM, 133tkm, bez DPF, bez EGRu, bez klapek. Okem je kouřivost auta naprosto žádná.
Naměřené hodnoty kouřivosti 0,12 a 0,36.
V němém úžasu jsem na to koukal ale je to tak. Pak se bohužel po druhém testu řídící jednotka neznámo proč odpojila, takže znovu dokola, což mi teda trhalo srdce. Masakr omezovače jsem si tam užil asi 20-30x, ani nevim... a vždy se ŘJ po druhém testu odpojila a proces nešlo dokončit

Nikde žádná chyba, jen se prostě ŘJ odpojila. Byl jsem tedy požádán, abych přejel ke kolegům na jiné emise.
Tam to bylo ještě vtipnější, protože se pro změnu nehlásila teplota motoru, takže test nešel opět dokončit. Po dobré hodině zkoušení se mu zželelo, že kouřivost je sice zcela ok, ale asi je tam nějaká italská anomálie, tak tam něco naklikal a pustil domů.
Filtr tedy nikdo nesháněl ani nepotřeboval a krom pár uštěpačných připomínek k itálii skrz problémy s řídící jednotkou atd., tak mě pobavilo, když mi řekli, že Alfa má strašně přísné emisní limity, že 0,51 v techničáku je zbytečné a na Euro4 by mu stačilo i cca 1,2 ... nicméně pochválil, jak to s přehledem plní i bez DPF


Nicméně stát u auta hodinu a čuchat to, to je k zblití


A těšil jsem se na umístění registrační značky, a nic...


//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
- levakbob88
- Příspěvky: 81
- Registrován: 25.11.2016, pát 17:40
- Bydliště: Liberec
Re: Problematika DPF u AR159
Tak ta kouřicost je hezká.. s tím odpojovaním jednotky jsem to měl podobné.. nakonec to cvaknul uplne přes jinou krabicku, kterou vytahl ze šupliku 
A jak píšeš pořad to je EURO 4 a vždycky bude.. takže ty se dělaly jak s DPF tak i bez a nemyslím ted jen alfiny.
Jak někdo psal v jiném vlákně.. hon na DPF je ale to platí spiš u EURO 5 EURO 4 nikoho nezajímá..
no ja uvidím v červnu..

A jak píšeš pořad to je EURO 4 a vždycky bude.. takže ty se dělaly jak s DPF tak i bez a nemyslím ted jen alfiny.
Jak někdo psal v jiném vlákně.. hon na DPF je ale to platí spiš u EURO 5 EURO 4 nikoho nezajímá..
no ja uvidím v červnu..

Re: Problematika DPF u AR159
S těmi koncovkami to nechápu, já je zkusil umýt, byly čisté a po 100km jízdě už byly zase celé od sází a to mi dpf funguje a auto viditelně vůbec nekouří. Možná že to bude tím že dpf má už uctihodnych 270tis a nebo to musí být prostě normální.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Problematika DPF u AR159
>romanc: Ja je umeju a do dalsiho myti jsou uvnitr ofoukle znova ... nejsou zahulene, ale ciste taky ne... Mezi mytim ujedu po meset cca 3 kkm. Umejvam to uz nekolik let a je to porad stejne.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Re: Problematika DPF u AR159
bych asi kluci neresil
kolikrat jsem videl mazdu cx5 novou s cernejma koncovkama a to stejny bmw... ;)

AR 159 SW 1.9JTDm 110kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 132kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 132kw
Re: Problematika DPF u AR159
Mno, a teraz si predstav, že toto som ja absolvoval s mojím Meganom 1,9D...19 meraní...a ten teda hulil poriadne...som myslel, že tam skapem
Sorry za OT

PS - pripájam sa k tomu, že tú koncovku netreba riešiť, mne tiež DPF funguje dobre a koncovka čierna.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
- martinR1000
- Nováček
- Příspěvky: 120
- Registrován: 28.1.2017, sob 13:31
- Bydliště: Tišnov
Re: Problematika DPF u AR159
Zdravím mám dotaz dpf mě vždy nahlásí chybu po ujetí cca 250 km, nebo když tomu vím šlapu .. a když jsem si vyfotil číslo dpf a dál na internet vyskočilo mi že že to dpf patří na 1.9 ale někde i na 2.4 a mám jen jedno čidlo na měření tlaku v dpf a na všude na internetu jsou obrázky s dvěmi těmi čidli mám 2.4 147kw rok 2006 .číslo na dpf které jsem vyfotil je: 2988527241,6633210,06w37 jiné číslo jsem nenašel a zajímalo by mě co tam mám být za origo a proč by to mohlo hlásit chybu děkuji .
PS: zítra mě konci stk

PS: zítra mě konci stk
Alfa romeo 159 2.4 jtdm
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
Re: Problematika DPF u AR159
Pokud se nepletu, tak DPF na 1.9 i 2.4 jsou stejné.
Čidlo diferenciálního tlaku existuje ve variatě s jedním i dvěma přívody. Já mám na 2.4 taky verzi s jedním.
Čidlo diferenciálního tlaku existuje ve variatě s jedním i dvěma přívody. Já mám na 2.4 taky verzi s jedním.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
- martinR1000
- Nováček
- Příspěvky: 120
- Registrován: 28.1.2017, sob 13:31
- Bydliště: Tišnov
Re: Problematika DPF u AR159
Aha tak aspoň, že tak a nevíš proč to hází furt chybu? Že by bylo dpf už ko? A teda zatím co to auto mám už asi rok tak jsem nikdy nespatřil za mnou dým že by se vypálilo ani když jsem jel na dálnici z Brna do Olomoucex-f píše: 6.6.2019, čtv 08:46 Pokud se nepletu, tak DPF na 1.9 i 2.4 jsou stejné.
Čidlo diferenciálního tlaku existuje ve variatě s jedním i dvěma přívody. Já mám na 2.4 taky verzi s jedním.
Alfa romeo 159 2.4 jtdm
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
Re: Problematika DPF u AR159
DPF jsou 3 verze. 1 nebo 2 tlakove vyvody, pouzitelne jak pro 1.9 tak 2.4 (ale je k tomu potreba i stejne dalsi casti) a pak samostatny pro Q4. Co tam presne muzes pouzit (oem cisla) najdes samozrejme v EPERU po zadani vinu.
JInak jakou chybu a proc ti to vyhazuje ti tu nereknem pokud nedodas informace z diagnostiky.
JInak jakou chybu a proc ti to vyhazuje ti tu nereknem pokud nedodas informace z diagnostiky.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problematika DPF u AR159
ano, jakou chybu to píše?
jinak Romanc má pravdu, podle eperu přesně zjistíš, ale je to v podstatě jedno
jinak Romanc má pravdu, podle eperu přesně zjistíš, ale je to v podstatě jedno
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- martinR1000
- Nováček
- Příspěvky: 120
- Registrován: 28.1.2017, sob 13:31
- Bydliště: Tišnov
Re: Problematika DPF u AR159
No pise to výměnu dpf přesně nevím jak to tam je ale dá se třeba zjistit přes diagnostiku na kolik % je zanesen? Když jsem to zkoušel nic mě to neukázalocendler píše: 7.6.2019, pát 08:00 ano, jakou chybu to píše?
jinak Romanc má pravdu, podle eperu přesně zjistíš, ale je to v podstatě jedno
Alfa romeo 159 2.4 jtdm
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
Re: Problematika DPF u AR159
Zajímavá informace, kterou jsem zatím nikde neviděl. V Čem je DPF pro Q4 jiné? Kvůli prostoru/kardanu?
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Problematika DPF u AR159
Jo je jiný tvarem aby se tam vešlo.
Nevím o tom že by 159 mělo tuhle hlášku. Jediné co vím je hláška ucpaný dpf filtr se žlutou kontrkou vypadající jako výfuk. To znamená že se z nějakého důvodu opakovaně nepovedla regenerace a je doporučeno jezdit dokud neshasne.martinR1000 píše: 7.6.2019, pát 08:10 No pise to výměnu dpf přesně nevím jak to tam je ale dá se třeba zjistit přes diagnostiku na kolik % je zanesen? Když jsem to zkoušel nic mě to neukázalo
V diagnostice zjistíš rozdíl diferencniho tlaku jaký je, zaplnění filtru a případně chyby. Hlavně dpf se nemůže regenerovat pokud je problém po cestě (váha vzduchu, vstrikovace, egr atd).
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 4 hosti