Mám stejnou zkušenost s dayco. Po roce několik příčných prasklin přes všechny drážky, jakoby řízlé ostřím. Na druhou stranu byl levný..Danni píše: 26.4.2018, čtv 21:50 ...kvalita dayco remena ma prekvapila co to je za smejd po 2 rokoch a 30tkm ako keby zle zvulkanizovana guma ci co
Rozvody
Re: Rozvody
156 TS
33 1.7IE
33 1.7IE
-
prapraalfa
- Příspěvky: 43
- Registrován: 2.5.2018, stř 18:37
Re: Rozvody
Já se musím přiznat, že jsem naposled dal jen klínek na klice nahoru, označil fixem, zablokoval kola vaček udělaným "přípravkem" sundal řemen , zkontroloval chod kladek a namontoval řemen..Měl jsem stažený zadek a respekt k motoru, /který mám vždy/, pak sundal "přípravky" , protočil motor a natočil...Musím ale říci, že nikdo netušil, kdo kdy řemen měnil , byla to prevence po prodeji./měl okolo 200000 km/.Dle mého názoru bylo vše o.k i podle čísel na řemenu, které ještě byly vidět..ARomeo jezdí dodnes ,což je o to potěšenější, že majitel jej půjčoval svému vnukovi, který když odjížděl od dědy/kousek ode mne/ tak byl po celé vesnici slyšet řev motoru a protáčejících se kol..Bylo mi AR líto, a to i z důvodu toho, že jsem dělal spojku a když jsem šel k majiteli pro souhlas co koupit na spojku , tak to prohlížel a pak se mne zeptal co je tomu přítlačáku? Tak říkám, v podstatě nic, ale když už je to venku, tak by bylo dobré dát nový...Nech to tam, na moje riziko, tak jsem vlastně jen přeobložil lamelu..A spojka vydržela dokonce i oblastní závody ve zrychlení, které údajně absolvovala dcera majitele, která si z lásky k AR dala na předloktí vytetovat červeně ALFA ROMEO GTV ...To není vtip..
Re: Rozvody
Ahoj, koupil jsem si AR 156 2.5 V6 a potřebuji někde nechat udělat rozvody. Jsem z Pardubického kraje, neznáte nějak servis, kde to dělají? Poptával jsem v jednom servise a řekli si 13-15 tisíc bez DPH, což mi přijde opravdu moc. 

Re: Rozvody
Tak material odhadujem tak na 250€ +- zalezi kto si ako zozenie + robota 150cca v servise so zarukou a materialom je 500€ este ok
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Rozvody
příjde Vám to napnutí řemene ok? Je to na 3.0 v gtv
Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS
Re: Rozvody
ten řemen mi přijde poněkud starší.. ale ještě není zcela vyleštěnej
a napnutí OK moc ne...

AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Rozvody
www.mates-auto.cz v Heřmaňáku.Expe píše: 4.9.2018, úte 21:13 Ahoj, koupil jsem si AR 156 2.5 V6 a potřebuji někde nechat udělat rozvody. Jsem z Pardubického kraje, neznáte nějak servis, kde to dělají? Poptával jsem v jednom servise a řekli si 13-15 tisíc bez DPH, což mi přijde opravdu moc.![]()
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Rozvody
Napnutie sa pozera pri nastartovanom motore na napinaku.. .. Tota fotka nemá velku vypovednu hodnotu
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Rozvody
konečne niekto spravil návod na výmenu rozvodov
https://www.youtube.com/watch?v=hz8dhpncSss
s tým napínakom čo toľko laboroval ? Či po otočení si to sadne a treba ešte dopnúť/povoliť podľa rysky ? Však tie kola z vačiek bežne dole nemusia ?

https://www.youtube.com/watch?v=hz8dhpncSss
s tým napínakom čo toľko laboroval ? Či po otočení si to sadne a treba ešte dopnúť/povoliť podľa rysky ? Však tie kola z vačiek bežne dole nemusia ?
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
KTM 950 Adventure S 2005
Babetta 228 + 210
IG: dusko.B_
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
KTM 950 Adventure S 2005
Babetta 228 + 210
IG: dusko.B_
Re: Rozvody
Ty kola řemenic pravě dolu idealně musej. Stejně u těch rozvodů jde hlavně jen o to, abys chytil dobře tu horní uvrat. Ale co sem si tak všiml, že 6/10 busáčům se houpe volnoběh
tak na to každej sere a jak to chytne tak to chytne

Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS
Re: Rozvody
Dělal to tak, jak se rozvody dělat maj. Fix HÚ, aretace vaček, kola dolů (tady kvůli přístupu k vodní pumpě) poskládat nalehko, poprvé napnout řemen - napínák na doraz, dotáhnout kola, 2x otočit motor, zkontrolovat časování, povolit napínák na rysku, zase otočit motor, zkontrolovat napínák :-)
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Rozvody
Super, projel jsem to letmo a jediná výhrada, před broušením a hlavně svařováním měl přes vačky hodit hadr. Zatoulaná kulička je sviňa.
Kola z vaček dolů patří, pak si celý rozvod s novým řemenem prostě "sedne" jak má.
Jenom pro jistotu - bacha při hledání HÚ, on se tam vrací, ale jenom proto aby HÚ znovu najel správně po směru otáčení řemene.
BTW: na paletě to se mu to machruje

Kola z vaček dolů patří, pak si celý rozvod s novým řemenem prostě "sedne" jak má.
Jenom pro jistotu - bacha při hledání HÚ, on se tam vrací, ale jenom proto aby HÚ znovu najel správně po směru otáčení řemene.
BTW: na paletě to se mu to machruje


Re: Rozvody
dik za upresnenie, zrejme sa pustím do toho sám, už len tie aretačné prípravky zohnať...tie červené z PL sú vraj nanič, nemáte niekto skúsenosť ?
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
KTM 950 Adventure S 2005
Babetta 228 + 210
IG: dusko.B_
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
KTM 950 Adventure S 2005
Babetta 228 + 210
IG: dusko.B_
Re: Rozvody
Já jsem ty aretace kupoval na Ali, tam jsou o dost levnější než co prodávají zdejší eshopy, jen jsem ještě neměl možnost, abych je porovnal s nějakými kvalitnějšími a případně poupravil. Už dříve jsem z Ali zkusil vzít i aretaci na TSko a ta sedí parádně.
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 černá
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 červená
AR 155 Sport 2.0 TS 110kw 1997
AR 147 CNC 1.9 JTDm 88kw 2007
AR 159 sw 1.9 JTDm 88kw 2007
AR Giulietta 2.0 JTDm2 125kw 2011
AR Giulietta 2.0 JTDm2 103kw 2011
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 červená
AR 155 Sport 2.0 TS 110kw 1997
AR 147 CNC 1.9 JTDm 88kw 2007
AR 159 sw 1.9 JTDm 88kw 2007
AR Giulietta 2.0 JTDm2 125kw 2011
AR Giulietta 2.0 JTDm2 103kw 2011
Re: Rozvody
No já mám ty polský a dvě sednou pěkně, jedna solidně a jedna fakt nic moc, tak je používám více méně jako pomůcku aby mě zůstal vačkový hřídel v poloze a "nespadl". Pak to doštelovávám (právě s nedotaženými koly na kuželech) na rysky na hřídeli. Hlavně bacha při dotahování aretací, šroubuješ ocel do hliníku, domky pak nejlíp utahovat momenťákem.
Re: Rozvody
Zdar, ešte predtým než sa do toho pustím - neviete či sa dajú vymeniť guferá na vačkách (pod remenicami) bez toho aby šli vačky dole ? A ešte otázka, ako zaistiť remenicu na kluke aby sa mi neotáčala ? Našiel som prípravok na nete ktorý sa dvomi šroubami chytí do bloku...nehrozí tam prasknutie bloku predsa 220Nm je celkom slušný moment. Chcel som si vyrobiť také niečo...
https://www.ozwidetools.com.au/alfa-rom ... 5l-3.0l-v6
-pokusim sa to spraviť bez vyberania motora, jedine čo je nafigu je prístup k napinaku, preto som chcel odmotovať aj tie hlinikové klima trubky, či sa aj tak nedajú nejak odkloniť bokom ? Dajú povoliť len na jednej strane, potom vedú niekam do kúrenia...
Ešte som sa chcel spýtať na manuál, mám akurát E-learn, neviete či nieto aj nejaký normálny čo by som vytlačil...celkovo k autu ak budem vyberať motor (ak sa strhne dáka šrouba alebo čo) zišlo by sa kvoli postupnosti čo poodpájať aký postup atď. dik
https://www.ozwidetools.com.au/alfa-rom ... 5l-3.0l-v6
-pokusim sa to spraviť bez vyberania motora, jedine čo je nafigu je prístup k napinaku, preto som chcel odmotovať aj tie hlinikové klima trubky, či sa aj tak nedajú nejak odkloniť bokom ? Dajú povoliť len na jednej strane, potom vedú niekam do kúrenia...
Ešte som sa chcel spýtať na manuál, mám akurát E-learn, neviete či nieto aj nejaký normálny čo by som vytlačil...celkovo k autu ak budem vyberať motor (ak sa strhne dáka šrouba alebo čo) zišlo by sa kvoli postupnosti čo poodpájať aký postup atď. dik
AR156 2.5 v6 2001
...na starý profil sa mi nedá prihlásiť...nefunkčný mail
...na starý profil sa mi nedá prihlásiť...nefunkčný mail
Re: Rozvody
Není důvod kliku aretovat. Když máš zaaretované vačky tak stačí hlídat horní úvrať kliky.
Gufera vyměnit jdou, ale samozřejmě musíš sundat všechny řemenice. Řemenice si chyť klíčem, nespoléhej na to, že ti to udrží přípravek na aretaci.
Jinak postup je tady popsaný několikrát.
Největší problém je povolit matku na klikové hřídeli. Jinak je to fajn práce.
Gufera vyměnit jdou, ale samozřejmě musíš sundat všechny řemenice. Řemenice si chyť klíčem, nespoléhej na to, že ti to udrží přípravek na aretaci.
Jinak postup je tady popsaný několikrát.
Největší problém je povolit matku na klikové hřídeli. Jinak je to fajn práce.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Rozvody
Ešte mozes zažiť problem pri povolovani imbisu na vodiacich kladkach...
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: Rozvody
nemyslím zaretovať ale ako píšeš - pridržať kvoli povoleniu...kvoli tomu chcem ten prípravok vyrábať lebo si neviem predstaviť ako ju udržím na tých 200Nm, minule som robil motorku a na kluke bolo 120 NM a to nebola bola sranda udržať...inak to mám všetko naštudované, rozmýšlal som aj tak že šrouby do tých vyvažovacích dier do remenice a cez trubku, ale potom tu písali chalani že zohli aj pevnostné šrouby...
AR156 2.5 v6 2001
...na starý profil sa mi nedá prihlásiť...nefunkčný mail
...na starý profil sa mi nedá prihlásiť...nefunkčný mail
Re: Rozvody
Ja predpokladám (predpokladám!
), že pokiaľ necháš na kľuke remeň a v hlave sviečky, tak kompresie motora by mali výrazne dopomôcť k tomu aby si to pri povoľovaní udržal. Prípadne si pomôcť ako tento pánko kľúčom na olejové filtre http://richardtester.com/alfa-romeo-car-projects/cars/
Za mňa skôr otázka - dajú sa imbusy vo vodiacich kladkách nahradiť šesťhrannou hlavou? Predbežne som to pozeral a jeden z nich je pekne vykúsaný, rád by som ho nahradil (škoda, že ich nepribaľujú k novým kladkám).

Za mňa skôr otázka - dajú sa imbusy vo vodiacich kladkách nahradiť šesťhrannou hlavou? Predbežne som to pozeral a jeden z nich je pekne vykúsaný, rád by som ho nahradil (škoda, že ich nepribaľujú k novým kladkám).
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Rozvody
Danni - toho sa asi najviac bojím, ak sa strhne dáky imbus tak asi len motor von...tam neni priestor nanič to nieje 166 ale 156. S motorom musí aj nápravnica von čo
Jakub_mt: na povolenie ešte budiš ale pri skladaní by som to cez remen moc nedoťahoval aby sa nepoškodil. Asi tie imbusy nahrejem skôr než ich začnem povolovať. Inak 166 tam má krásne miesta to je radosť robiť ako pozerám.

Jakub_mt: na povolenie ešte budiš ale pri skladaní by som to cez remen moc nedoťahoval aby sa nepoškodil. Asi tie imbusy nahrejem skôr než ich začnem povolovať. Inak 166 tam má krásne miesta to je radosť robiť ako pozerám.
AR156 2.5 v6 2001
...na starý profil sa mi nedá prihlásiť...nefunkčný mail
...na starý profil sa mi nedá prihlásiť...nefunkčný mail
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
Motor jde vyhodit i s nápravnici na autě, je tam trochu kolize unašečů poloos s výstupy na spodní ramena.
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Re: Rozvody
Aretaci jsem dělal tak jak píše. Do těch děr jsem si udělal přípravek, který mi zablokoval tu řemenici vůči otáčení. Je důležité, ale aby ten přípravek byl opřený o rameno. Né o zem, protože to jsem potom nadzvedával auto.
Povoloval jsem to násobičem kroutícího momentu a dlouhou trubkou, ale šlo to hrozně.
Zkus si sehnat AKU Rázový utahovák co má sílu aspoň 1000Nm.
Povoloval jsem to násobičem kroutícího momentu a dlouhou trubkou, ale šlo to hrozně.
Zkus si sehnat AKU Rázový utahovák co má sílu aspoň 1000Nm.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Rozvody
Posrat sa moze vela veci... Ale na tie imbusi sa priprav
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů