Tlak Turba
Re: Tlak Turba
Ahoj, sprej na čištění kontaktů je ideální. Každopádně ten pokles tlaku je normální jev ;)
Alfa Romeo 159 Ti Sportwagon, 2,4JTDm, Qtronic (EGR off, DPF off by Cendler, powerbox by Novitec)
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD
EX Alfa Romeo 159 Sportwagon, 2.4JTDm
EX Chrysler 300C Touring 5.7 V8 HEMI AWD
EX Range Rover L322 4.4 V8
EX Volvo XC70 D5 AWD
Re: Tlak Turba
Hadrem rozhodne ne, tim ho akorat znicis. CIstic brzd, sani apod. Nejlepsi pro me je ve spreji, tim nizkym tlakem ze spreje to krasne ocisti. Nefunkcnost cidla se nejvice projevuje tim ze po vlozeni klice, ci jizde na neutral rucicka tlaku nezustane na nule.
JInak pokles je overboost. Docasne zvysi tlak na maximum pri rychlejsi zmene polohy plynu (napr slapnutim az na podlahu), na maximum by mel chvilku zustat a pak klesnout ke zminovanym cca 1,2 a zas pomalu soupat. Pokud tlak nepada doslova ihned, a necitis tam zadnou vykonovou diru tak je to v poradku.
JInak pokles je overboost. Docasne zvysi tlak na maximum pri rychlejsi zmene polohy plynu (napr slapnutim az na podlahu), na maximum by mel chvilku zustat a pak klesnout ke zminovanym cca 1,2 a zas pomalu soupat. Pokud tlak nepada doslova ihned, a necitis tam zadnou vykonovou diru tak je to v poradku.
Naposledy upravil(a) romanc dne 7.8.2018, úte 12:22, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Tlak Turba
Oki... tak jestli je to v pořádku, nebudu do toho radši ani hrabat..
Díky.

Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm
Re: Tlak Turba
Ahojte, poslední dva týdny jsem začal pozorovat výkyvy výkonu když se dostanu nad 3500ot. Auto začne ztrácet/získávat výkon přesně podle tlaku turba viz video. Když jsem byl měsíc zpátky v autorizáku mám v protokolu Reálný tlak přeplňování 975mBar (vůbec netuším, co to znamená). Jinak nic není off. Žádné chyby nevyskakují jen ty výkyvy výkonu takové natahování jakoby alfička byla housenka
.
https://webshare.cz/#/file/p37bw2c55b

https://webshare.cz/#/file/p37bw2c55b
Alfa Romeo 159 2.4JTDm 147kW (Q-Tronic) FL
Re: Tlak Turba
Ahojte. Ešte k tomu typickému cukaniu okolo 2000 ot/min, čo má pomaly každý druhý vlastník JTD. Ten istý problém som mal aj na bývalej Astre 1.9 CDTI(JTD) 88kW, a ten istý problém mám aj na Alfe 2,4 JTD. Na Astre som natočil video odspodu počas pokojnej jazdy, keď sa zameriate na tiahlo VGT, je jasné, že škube, avšak keď som VGT podtlakoval ručne, išlo pekne hladko v celkom rozsahu....na problém som nedošiel, auto som medzičasom predal, no teraz si ma to počkalo znova u Alfy
...Na Astre, som skúšal všetko možné aj nemožné, EGR, klapky, podtlakový ventil, vahu, a ešte aj vakuuovu pumpu som menil, žiaden výsledok. Jediným riešením bude asi dať turbo dole, a poriadne ho vyčistiť, hlavne VGT časť.
Video - https://www.youtube.com/watch?v=7qdpczMSbEQ

Video - https://www.youtube.com/watch?v=7qdpczMSbEQ
Alfa Romeo 159 SW TI (2,4 JTDm 154 kW) FL
ex Opel Astra H (1,9 CDTi 88 kW-> chip 120 kW)
ex Opel Astra H (1,9 CDTi 88 kW-> chip 120 kW)
Re: Tlak Turba
Jozi, jo, mě to taky zadrhává za jízdy a za studena na heveru to chodí dobře. Mě to nestačí plynule regulovat na 1 - 3 rychl. stupen, jak jedu na 4 - 6, tak to krásně stíhá plynule regulovat. Zatím neřeším, klepe mě motor, nevím, jestli nějaký seženu, v jakém bude stavu, má to vůbec smysl, když nevím, jak projdu nově na STk bez DPF. Alfa potřebuje tlumiče, brzdy atd. Momentálně jsem otrávenej cokoliv řešit. Nikdo mě tady ani neposlal vzor polepů na zadní prahy.
2.4 JTDm147kw
- martinR1000
- Nováček
- Příspěvky: 120
- Registrován: 28.1.2017, sob 13:31
- Bydliště: Tišnov
Re: Tlak Turba
Dobrý den ,jakou značku turba při repasi mám vybírat? Vím že jsou 3 asi a ro Garrett ,KKK, a ještě neco.. nebo to je úplně fuk? Mám 2.4 jtdm 147kw
Alfa romeo 159 2.4 jtdm
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
Re: Tlak Turba
do 147kw patri kkk...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
- martinR1000
- Nováček
- Příspěvky: 120
- Registrován: 28.1.2017, sob 13:31
- Bydliště: Tišnov
Re: Tlak Turba
Děkuji , někde nabízí i jiné právě i nové
Alfa romeo 159 2.4 jtdm
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
Re: Tlak Turba
Nazdar chlapi, narýchlo som to tu preliezol, ale nenašiel :-(
Mám tu 2 veci:
1. Na 156ke mi asi riadne netlačí turbo, resp., auto poriadne neťahá a zároveň MES ukazuje reálnu hodnotu plniaceho tlaku 950-980 mbar (teoretická sa mení 950-1700), proste omnoho nižšia, ako teoretická hodnota. Preventívne som vyčistil čidlo tlaku, ale bolo relatívne čisté a nič sa nezmenilo. Ešte som nestihol pozrieť zospodku, hadice a IC vyzerajú zvrchu neporušene, samozrejme, že to pozriem poriadne.
Nejaké nápady na nejakú nepredpoklaanú závadu?
2. Tie hodnoty reálneho plniaceho tlaku by sa mali zhodovať s teoretickou hodnotou? Lebo ani na 159 mi to nesedí, tam práveže sú reálne hodnoty a dosť vyššie, ako teoretické.
Aj tuto chalanisko popisuje dosť veľké odchýlky: https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=161588
Mám tu 2 veci:
1. Na 156ke mi asi riadne netlačí turbo, resp., auto poriadne neťahá a zároveň MES ukazuje reálnu hodnotu plniaceho tlaku 950-980 mbar (teoretická sa mení 950-1700), proste omnoho nižšia, ako teoretická hodnota. Preventívne som vyčistil čidlo tlaku, ale bolo relatívne čisté a nič sa nezmenilo. Ešte som nestihol pozrieť zospodku, hadice a IC vyzerajú zvrchu neporušene, samozrejme, že to pozriem poriadne.
Nejaké nápady na nejakú nepredpoklaanú závadu?
2. Tie hodnoty reálneho plniaceho tlaku by sa mali zhodovať s teoretickou hodnotou? Lebo ani na 159 mi to nesedí, tam práveže sú reálne hodnoty a dosť vyššie, ako teoretické.
Aj tuto chalanisko popisuje dosť veľké odchýlky: https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=161588
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Re: Tlak Turba
Nedávno jsem na to koukal a myslím, že by to mělo souhlasit. Je tam samozřejmě nějaká prodleva, než to začne reálně foukat.
Jediné kdy mě to nesouhlasí je volnoběh. Ale předpokládám, že tam je podtlak normální. Atmosferický tlak je 1bar - na volnoběh turbo nic netlačí a vzduch pumpují písty, takže tak asi podtlak je normální?
Ty hodnoty co píšeš nedávají moc mysl. To tam máš nižší tlak, než je atmosferický, když má turbo tlačit 1.7.
Jediné kdy mě to nesouhlasí je volnoběh. Ale předpokládám, že tam je podtlak normální. Atmosferický tlak je 1bar - na volnoběh turbo nic netlačí a vzduch pumpují písty, takže tak asi podtlak je normální?
Ty hodnoty co píšeš nedávají moc mysl. To tam máš nižší tlak, než je atmosferický, když má turbo tlačit 1.7.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Tlak Turba
Ačkoliv když už jsem se dostal k tomu kouknout do těch dat.
Občas mě kolísají volnoběžné otáčky. Není to tak, že by motor zakopával a otáčky šly dolů, ale naopak přidává. Dělá to obvykle zahřátý motor a nejčastěji krátce po nastartování, ačkoliv i během jízdy při zastavení např. na semaforu se může projevit také.
Viz.
Váha vzduchu ani EGR to není. Čidlo v sání čištěné. Nějaká rada co by to mohlo být?
Tlak turba v okamžiku kolísání otáček vypadá nějak takhle:
EDIT:
Možná si odpovím sám:
https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-15 ... n-out.html
Občas mě kolísají volnoběžné otáčky. Není to tak, že by motor zakopával a otáčky šly dolů, ale naopak přidává. Dělá to obvykle zahřátý motor a nejčastěji krátce po nastartování, ačkoliv i během jízdy při zastavení např. na semaforu se může projevit také.
Viz.
Váha vzduchu ani EGR to není. Čidlo v sání čištěné. Nějaká rada co by to mohlo být?
Tlak turba v okamžiku kolísání otáček vypadá nějak takhle:
EDIT:
Možná si odpovím sám:
https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-15 ... n-out.html
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Tlak Turba
Mno na 156ke tlak v saní = atm tlak:x-f píše: 3.6.2019, pon 12:48 Nedávno jsem na to koukal a myslím, že by to mělo souhlasit. Je tam samozřejmě nějaká prodleva, než to začne reálně foukat.
Jediné kdy mě to nesouhlasí je volnoběh. Ale předpokládám, že tam je podtlak normální. Atmosferický tlak je 1bar - na volnoběh turbo nic netlačí a vzduch pumpují písty, takže tak asi podtlak je normální?
Ty hodnoty co píšeš nedávají moc mysl. To tam máš nižší tlak, než je atmosferický, když má turbo tlačit 1.7.
turbo.png
https://uloz.to/!RTU4K8M53Wub/img-1797-mov
Inak na 156ke tomu predchádzalo, že som predbiehal (plný kotol samozrejme) a tak si tak vravím, nejak to slabo ťahá. A potom sa rozsveitila červená kontrolka motora. Po vypnutí a zapnutí motora stále svietila, potom po cca 5 km zhasla:
https://ferrari1.rajce.idnes.cz/Turbo_156
Ide to inak zaujímavo, tak benzínovo = treba to točiť. Necítiť záťah turba
Tak som už pochopil, ž etlak v saní má byť atmosfericky (cca 1 bar) + tlak z turba. Čiže na 159ne mi pasuje údaj z budíka s nameraným tlakom, ale nepasuje s teoretickou hodnotou:
https://ferrari1.rajce.idnes.cz/Turbo_159/
Tiež je otázka, odkiaľ berie MES tú teoretickú hodnotu plniaceho tlaku.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Re: Tlak Turba
Pobavila mě druhá zalogovaná chyba, že byl signál z brzdového a plynového pedálu současně. To jako nesmím mačkat brzdu a plyn zároveň?
Takže když si podřazuju s meziplynem do zatáčky a brzdím u toho tak, že pravou nohou mačkám chodidlem brzdu a zároveň špičknou stejné nohy ťukám na plyn, zatímco levou nohou pumpuju spojku, tak to vyjíždí v ECU jako závada?
Takže když si podřazuju s meziplynem do zatáčky a brzdím u toho tak, že pravou nohou mačkám chodidlem brzdu a zároveň špičknou stejné nohy ťukám na plyn, zatímco levou nohou pumpuju spojku, tak to vyjíždí v ECU jako závada?

Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Tlak Turba
Ferrari 156 ti turbo nefouká a na 159 ti asi fouká zase moc ;)
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Tlak Turba
Mal by som prehodiť turbá a všetko bude fajn :-)
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Re: Tlak Turba
Taky jsem ti to chtěl napsat 

Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Tlak Turba
Nicméně sme sa k ničomu nedopátrali :-(
Pozriem ja hadice, IC, N75, či sa hýbe regulácia VGT a sa uvidí. Ale čo tá 159na? Prečo tlačí viac?
Pozriem ja hadice, IC, N75, či sa hýbe regulácia VGT a sa uvidí. Ale čo tá 159na? Prečo tlačí viac?
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Re: Tlak Turba VYRIEŠENÉ
https://uloz.to/!ZEttADh3y4uA/156-po-oprave-mov
Jedna prasknutá hadička podtlaku do N75 a obe záhady sú vyriešené...turbo už pekne tlačí a keďže aj na 156ke sú hodnoty plniaceho tlaku výrazne vyššie, ako teoretické, tak to bude asi normálne...
Kamarát odhalil závadu po 30 sekundách...som sa cítil mierne menejcenne...
Jedna prasknutá hadička podtlaku do N75 a obe záhady sú vyriešené...turbo už pekne tlačí a keďže aj na 156ke sú hodnoty plniaceho tlaku výrazne vyššie, ako teoretické, tak to bude asi normálne...
Kamarát odhalil závadu po 30 sekundách...som sa cítil mierne menejcenne...
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Re: Tlak Turba
Ahoj,x-f píše: 3.6.2019, pon 13:13
EDIT:
Možná si odpovím sám:
https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-15 ... n-out.html
9.jpg
zkousel si tento postup a vyresilo se to?
diky
AR 159 SW 1.9JTDm 110kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 132kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 132kw
Re: Tlak Turba
Zatím ne. Teprve tuhle jsem to vygooglil. Ale určitě to co nejdříve udělám, což je ale u mě horizont tak 2-4 týdnů.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Tlak Turba
Ahoj.
Tak vyčištěno. Asi to úplně nezmizelo. Minimálně jednou jsem si samovolného přidávání po vyčištění všiml, ale nebylo to tak výrazné. Řekl bych zlepšení tak o 95%. Pokud jsi nečistil ještě EGR, tak to vem rovnou s tím.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Tlak Turba
Zdravím taky bych měl dotaz. Poslední 3 dny turbo sepne až se motor trochu ohřeje. Do tý doby je bez tlaku a jako by bylo auto v nouzáku a nechce jít do otáček. Po zahřátí turbo jde ale třeba stačí zastavit na křižovatce a zase chvilku nechodí. Nechci s tím moc jezdit abych ho neodpalil. Nesetkal se někdo s tím? Nějaké rady? Díky jde o 159 1750tbi
AR 159 sedan Ti 1750tbi 2011
Re: Tlak Turba
Mno, čo ti poviem, TBi čiek tu príliš veľa nie je.
Ono by bolo dobré skúsiť to s diagnostikou, či tam nebude niečo vidno. Len by bolo dobre, aby to skúšal niekto aspoň trochu skúsený
Ono by bolo dobré skúsiť to s diagnostikou, či tam nebude niečo vidno. Len by bolo dobre, aby to skúšal niekto aspoň trochu skúsený
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti