Aha takovou hlášku mě to nehaze jen to rozsvítí kontrolku motoru a diagnostika píše vyměnit dpf a jeden žhavič že je špatný to má na to taky vliv?romanc píše: 7.6.2019, pát 12:28Jo je jiný tvarem aby se tam vešlo.
Nevím o tom že by 159 mělo tuhle hlášku. Jediné co vím je hláška ucpaný dpf filtr se žlutou kontrkou vypadající jako výfuk. To znamená že se z nějakého důvodu opakovaně nepovedla regenerace a je doporučeno jezdit dokud neshasne.martinR1000 píše: 7.6.2019, pát 08:10 No pise to výměnu dpf přesně nevím jak to tam je ale dá se třeba zjistit přes diagnostiku na kolik % je zanesen? Když jsem to zkoušel nic mě to neukázalo
V diagnostice zjistíš rozdíl diferencniho tlaku jaký je, zaplnění filtru a případně chyby. Hlavně dpf se nemůže regenerovat pokud je problém po cestě (váha vzduchu, vstrikovace, egr atd).
Problematika DPF u AR159
- martinR1000
- Nováček
- Příspěvky: 120
- Registrován: 28.1.2017, sob 13:31
- Bydliště: Tišnov
Re: Problematika DPF u AR159
Alfa romeo 159 2.4 jtdm
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
Re: Problematika DPF u AR159
Žhaveni ne. Napiš/zkopíruj přesně co ti vypíše chyba včetně obd kódu.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
- martinR1000
- Nováček
- Příspěvky: 120
- Registrován: 28.1.2017, sob 13:31
- Bydliště: Tišnov
Re: Problematika DPF u AR159
Takže 1. Chyba p1205 systém část.filtru. Vyměňte část. Filtr vzn. Mot.romanc píše: 7.6.2019, pát 14:26 Žhaveni ne. Napiš/zkopíruj přesně co ti vypíše chyba včetně obd kódu.
2. Chyby p2453 spaliny , snímač rozdílového tlaku ,signál neplatný
Toto je přímo od mechanika výpis na diagnostice víc nemám
Alfa romeo 159 2.4 jtdm
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problematika DPF u AR159
romanc : žhaviče mají velký vliv na správnou funkci DPF, takže funguvat musí.
martinR1000 : zkontroluj podtlakové hadice co vedou do DPF, případně vyměnit, většinou jsou prasklé, nebo rozpečené a pak to taky špatně funguje, jaký to ukazuje tlak v DPF?
martinR1000 : zkontroluj podtlakové hadice co vedou do DPF, případně vyměnit, většinou jsou prasklé, nebo rozpečené a pak to taky špatně funguje, jaký to ukazuje tlak v DPF?
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- martinR1000
- Nováček
- Příspěvky: 120
- Registrován: 28.1.2017, sob 13:31
- Bydliště: Tišnov
Re: Problematika DPF u AR159
Dobře zkusím to a je pravda že ta hadice vypadá divně mám jen jednu tam a no právě že žádný tlak neukazuje a menší dotaz jaký průměr hadice tam vede ? Vezmu si v práci kdyžtakcendler píše: 8.6.2019, sob 18:41 romanc : žhaviče mají velký vliv na správnou funkci DPF, takže funguvat musí.
martinR1000 : zkontroluj podtlakové hadice co vedou do DPF, případně vyměnit, většinou jsou prasklé, nebo rozpečené a pak to taky špatně funguje, jaký to ukazuje tlak v DPF?
Alfa romeo 159 2.4 jtdm
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
Re: Problematika DPF u AR159
Můžu se zeptat jak se to projevuje? Ptám se protože mě zhaveni vykazuje chybu na zpětnou vazbu už 4 roky (vše vyměněno bez vyřešení problému) a dpf stále funguje a nevykazuje žádné chyby až na kratší regenerace (+-750km) kvůli opotřebení (270tis km).cendler píše: 8.6.2019, sob 18:41 romanc : žhaviče mají velký vliv na správnou funkci DPF, takže funguvat musí.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Problematika DPF u AR159
Ahoj kluci, řeším takový problém, ředí se mě olej naftou. Měl jsem olej na rozboru a je tam nafta, na motoru vše ok nejspíš je to krátkýma trasama a regeneracema. Jezdím jak krátké tak delší trasy tak se jen ptám, jestli se stím někdo setkal, na netu jsou dokonce články že u aut s dpf a krátkýma trasama se to děje. Dík za postřehy :-)
Alfa 159 SW 1.9 16V 110kw klapky OFF, Egr OFF, chip
Re: Problematika DPF u AR159
Pokud máš DPF, stává se to. A jestliže máš EGR Off, posouvá se hranice, kdy se DPF začne regenerovat. Takže bych vyhodil i DPF a budeš mít pokoj.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Problematika DPF u AR159
No já se právě obávám když to vydám dám trubku vyřeším soft tak to bude ok ale co STK, policajti a popř když bude člověk v zahraničí aby nebyl průser. Jínáč už bych tam dal trubku :-) Četl jsem zde cosi o těch hodnotách kouřivosti ale stejně jsu z toho jelenrammstein píše: 13.6.2019, čtv 18:29 Pokud máš DPF, stává se to. A jestliže máš EGR Off, posouvá se hranice, kdy se DPF začne regenerovat. Takže bych vyhodil i DPF a budeš mít pokoj.

Alfa 159 SW 1.9 16V 110kw klapky OFF, Egr OFF, chip
Re: Problematika DPF u AR159
To už záleží na tobě. Já jsem jezdil něco přes rok s DPF, teď ho mám pár měsíců venku a nemůžu si na DPF a EGR Off stěžovat.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Problematika DPF u AR159
Ahoj, také sem se chtěl zeptat na zkušenosti s STK. DPF mám venku a do technické dost času, jen bych to pak nerad řešil na poslední chvíli.
- martinR1000
- Nováček
- Příspěvky: 120
- Registrován: 28.1.2017, sob 13:31
- Bydliště: Tišnov
Re: Problematika DPF u AR159
Edit dnes jsem dpf nechal vyčistit a prý nebyl skoro zaneseny takže jsem peníze vyhodil jen tak za to ...a jediné co byla prasklá podtlaková hadička myslíte že to může házet chybu? A po STK mě začlo auto strašně kouřit mám celý kufr černý a dpf tam bylmartinR1000 píše: 7.6.2019, pát 16:41Takže 1. Chyba p1205 systém část.filtru. Vyměňte část. Filtr vzn. Mot.romanc píše: 7.6.2019, pát 14:26 Žhaveni ne. Napiš/zkopíruj přesně co ti vypíše chyba včetně obd kódu.
2. Chyby p2453 spaliny , snímač rozdílového tlaku ,signál neplatný
Toto je přímo od mechanika výpis na diagnostice víc nemám
Alfa romeo 159 2.4 jtdm
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
Re: Problematika DPF u AR159
Jestli kouri tak to není dpfkem... Může to být cokoliv... Turbo, vstriky, čerpadlo...
AR 159 SW 1.9JTDm 110kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 132kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 132kw
- martinR1000
- Nováček
- Příspěvky: 120
- Registrován: 28.1.2017, sob 13:31
- Bydliště: Tišnov
Re: Problematika DPF u AR159
Aha no ty nejdražší věci (mám podezření na turbo je potekly ale olej nemizí)W43x píše: 3.7.2019, stř 10:55 Jestli kouri tak to není dpfkem... Může to být cokoliv... Turbo, vstriky, čerpadlo...
Alfa romeo 159 2.4 jtdm
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
Re: Problematika DPF u AR159
To není lambda, ale snímač teploty. A hadička asi nebyla podtlaková, spíš to byla hadice od snímače diferenciálního tlaku, což by i říkala ta chyba P2453. Pokud byla děravá nebo úplně odpojená, nemohlo auto vědět, jak má zaplněný DPF. Jestli ti auto začalo z ničeho nic černě kouřit, kromě jiného pečlivě prohlédni hadice sání, jestli v nich někde není díra.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
- martinR1000
- Nováček
- Příspěvky: 120
- Registrován: 28.1.2017, sob 13:31
- Bydliště: Tišnov
Re: Problematika DPF u AR159
Aha snad chyba zmizí a prohlídnu jinak hadice od turba jsou teď dávany novýrammstein píše: 3.7.2019, stř 12:22 To není lambda, ale snímač teploty. A hadička asi nebyla podtlaková, spíš to byla hadice od snímače diferenciálního tlaku, což by i říkala ta chyba P2453. Pokud byla děravá nebo úplně odpojená, nemohlo auto vědět, jak má zaplněný DPF. Jestli ti auto začalo z ničeho nic černě kouřit, kromě jiného pečlivě prohlédni hadice sání, jestli v nich někde není díra.
Alfa romeo 159 2.4 jtdm
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
Alfa romeo 156 1.8 twin spark - EX
Re: Problematika DPF u AR159
Samozřejmě toto je naprostý nesmysl - žhavící svíčky nemají na DPF lautr žádný vliv, používají se jen a pouze pro start motoruromanc píše: 10.6.2019, pon 18:49Můžu se zeptat jak se to projevuje? Ptám se protože mě zhaveni vykazuje chybu na zpětnou vazbu už 4 roky (vše vyměněno bez vyřešení problému) a dpf stále funguje a nevykazuje žádné chyby až na kratší regenerace (+-750km) kvůli opotřebení (270tis km).cendler píše: 8.6.2019, sob 18:41 romanc : žhaviče mají velký vliv na správnou funkci DPF, takže funguvat musí.

- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problematika DPF u AR159
další chytrák, prosím Vás odpojte si jednu žhavičku a udělejte regeneraci, budete koukat co se bude dít, prostě nic
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problematika DPF u AR159
Cendler má pravdu, doby kdy byla zhavička jen pro start motoru jsou dávno pryč. Už koncernu vw druha generace tdi pd motoru měla zhavici svíčky, které i za plného ohrati motoru byly aktivní i za jízdy. dle teploty v jednotlivých vlacích a na základě dalších dat zhavičky upravovali teploty ve spalovaku na základě vstrikovane smesy jednotlivých válců a zhavičky se staraly o vyrovnání chodu vibraci a zdokonalení spalování. Nevim jak u Jtd druhé generace s filtry pevných částic, ale věřím že to bude podobné. a diky tomu docházelo ke špatne nebo žádné regeneraci pokud byla nějaká svíčka spatna
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: Problematika DPF u AR159
Ahoj kluci, možná to sem nepatří, ale motá se to všechno kolem těch kurvítek naftových motorů...
Mám 159 2.0, r. 2011, do 140.000 km jezdila v It. Já najel zatím jen 30.000 km, bohužel však s vyšším nájezdem po městě.
Občas to napíchnu na bluetooth diagnostiku, abych zkontroloval DPF a když vidím, že má 80-90%, zajedu to vypálit na nějakých 11%.
V diagnostice se mě po návratu z dovolené (cca 1500 km dálnice) objevily chyby spojené s lambda sondou: P1131 (Lack Of HO2S Switch - Sensor Indicates Lean) dle mojí diagnostiky signál 1. vstup lambda sondy + P0130 (O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)) el. diagnóza snímače lambda.
Tak jsem se chystal na objednání nové lambda sondy. DPF jsem měl na 90 %, tak jsem to jel projet, jenže regenerace se nespustila. Naopak přibyla chyba P0490 ovládání ventilu EGR. Regenerace se nakonec spustila při zaplnění 110% ve chvíli, kdy jsem dojížděl k baráku, tak jsem to nechal vypálit zase na těch cca 11%.
Je možné, že špatná lambda spustila i ty další chyby, nebo bude zasviněný EGR? Byl by někde návod na jeho vyčištění? Bylo to na ulož.to, ale už to nejde stáhnout.
Jinak pozorovatelné zatím nic není, auto jede normálně, necuká, samo nehlásí žádnou chybu.
Díky za rady
Mám 159 2.0, r. 2011, do 140.000 km jezdila v It. Já najel zatím jen 30.000 km, bohužel však s vyšším nájezdem po městě.
Občas to napíchnu na bluetooth diagnostiku, abych zkontroloval DPF a když vidím, že má 80-90%, zajedu to vypálit na nějakých 11%.
V diagnostice se mě po návratu z dovolené (cca 1500 km dálnice) objevily chyby spojené s lambda sondou: P1131 (Lack Of HO2S Switch - Sensor Indicates Lean) dle mojí diagnostiky signál 1. vstup lambda sondy + P0130 (O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 1)) el. diagnóza snímače lambda.
Tak jsem se chystal na objednání nové lambda sondy. DPF jsem měl na 90 %, tak jsem to jel projet, jenže regenerace se nespustila. Naopak přibyla chyba P0490 ovládání ventilu EGR. Regenerace se nakonec spustila při zaplnění 110% ve chvíli, kdy jsem dojížděl k baráku, tak jsem to nechal vypálit zase na těch cca 11%.
Je možné, že špatná lambda spustila i ty další chyby, nebo bude zasviněný EGR? Byl by někde návod na jeho vyčištění? Bylo to na ulož.to, ale už to nejde stáhnout.
Jinak pozorovatelné zatím nic není, auto jede normálně, necuká, samo nehlásí žádnou chybu.
Díky za rady

Alfa Romeo 159 SW | 2.0 | 2011
Re: Problematika DPF u AR159
Tak začal bych tím EGR a pak uvidíš.. Vyndat se dá snadno, je na dvou šroubech (T30) zezadu motoru, přibližně v místě kde je nádržka na chaldící kapalinu.
Nejdřív odpojíš konektor, povolíš šrouby, vytáhneš EGR. Pod ním je kovové těsnění (uvnitř otvoru na EGR), tak pozor ať je neztratíš..
Když jsem to dělal tak jsem vyčistil i škrtící klapku, je to jen pár šroubů navíc, přístup v pohodě a pak se líp dostaneš zboku k tomu EGRu
EGR doporučuju "rozpůlit" dá se normálně povolit 4 šrouby na něm a oddělit kovovou část od plastové. Je totiž potřeba pořádně vyčistit osu po které ten ventil chodí, takže pořádně vystříkat nějakým čističem a rozchodit, dokud nebude ta osa úplně čistá. V mém případě byla zakarbonovaná a díky tomu ventil zadrhával.
Jinak regenerace se může spouštět klidně i při víc než 100 %, většinou když se jezdí dlouhé trasy. Při krátkých je to kolem těch 80 %.
Nejdřív odpojíš konektor, povolíš šrouby, vytáhneš EGR. Pod ním je kovové těsnění (uvnitř otvoru na EGR), tak pozor ať je neztratíš..
Když jsem to dělal tak jsem vyčistil i škrtící klapku, je to jen pár šroubů navíc, přístup v pohodě a pak se líp dostaneš zboku k tomu EGRu

EGR doporučuju "rozpůlit" dá se normálně povolit 4 šrouby na něm a oddělit kovovou část od plastové. Je totiž potřeba pořádně vyčistit osu po které ten ventil chodí, takže pořádně vystříkat nějakým čističem a rozchodit, dokud nebude ta osa úplně čistá. V mém případě byla zakarbonovaná a díky tomu ventil zadrhával.
Jinak regenerace se může spouštět klidně i při víc než 100 %, většinou když se jezdí dlouhé trasy. Při krátkých je to kolem těch 80 %.
Re: Problematika DPF u AR159
dobrý den. potřeboval bych vaší pomoc na mé 159 2.4 JTDm 147kw problém je že se mi objevila kontrolka motoru. auto ztrácí výkon při přidání plynu auto klekne při nastartovaní ok jen kontrolka motoru a při jízdě pár metru zase to samé. dojel jsem do cíle a hned co mně napadlo EGR vyndal očistil a pořád ta samá chyba. borec mněl nějakou univerzální diagnostiku napojení chyba p0091 tak nějak už si to přesně nepamatují prej tlakoví regulátor paliva tak jsem koupil a vymněníl auto nastartoval a chyba pořád ta samá tak jsem zašel na druhou diagnostiku a DPF zahlcení 114% je možné že to vše dělá to DPF ? a že by byl už mrtev ?
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problematika DPF u AR159
calibr_cz : chce to někoho kdo tomu autu rozumí odkud jste? Včera jsem řešil jednu, kde bylo ucpané dpf, jen tím, že tam nějaký servis vymyzal hodnoty DPF, kdy si auto myslelo, že je na půl plný a přitom bylo totál plný a nechtělo dělat regeneraci a přitom byl špatný termostat a auto se za jízdy nedokázalo ohřát a to potom ŘJ nepustí regeneraci, takže ještě že pán přijel, protože ten servis už chtěl kupovat nový dpf a řešit uplně jiné díly, bohužel vše je neznalostí
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Problematika DPF u AR159
zdarec já jsem s Prostějova ale auto zustalo na slovensku tak že odemně je 500km zpět jsem přijel vlakem. proto potřebují pořešit co to muže být at tam nejedu zbytečněcendler píše: 4.8.2019, ned 00:47 calibr_cz : chce to někoho kdo tomu autu rozumí odkud jste? Včera jsem řešil jednu, kde bylo ucpané dpf, jen tím, že tam nějaký servis vymyzal hodnoty DPF, kdy si auto myslelo, že je na půl plný a přitom bylo totál plný a nechtělo dělat regeneraci a přitom byl špatný termostat a auto se za jízdy nedokázalo ohřát a to potom ŘJ nepustí regeneraci, takže ještě že pán přijel, protože ten servis už chtěl kupovat nový dpf a řešit uplně jiné díly, bohužel vše je neznalostí
Re: Problematika DPF u AR159
calibr_cz píše: 4.8.2019, ned 11:09zdarec já jsem s Prostějova ale auto zustalo na slovensku tak že odemně je 500km zpět jsem přijel vlakem. proto potřebují pořešit co to muže být at tam nejedu zbytečně. jinak na diagnostice ukázalo 114%, zahlcení vymazal chybu a zkoušel regeneaci jinak na volnoběh mně to pustilo až na 3,000 otáček , ale při rozjedu auto hned kleklo při 1,500 otáček no auto mám už 5 let ale tohle se mi ješte nestalo, a to zrovna když jsme jeli na dovolenou smula jak něco.cendler píše: 4.8.2019, ned 00:47 calibr_cz : chce to někoho kdo tomu autu rozumí odkud jste? Včera jsem řešil jednu, kde bylo ucpané dpf, jen tím, že tam nějaký servis vymyzal hodnoty DPF, kdy si auto myslelo, že je na půl plný a přitom bylo totál plný a nechtělo dělat regeneraci a přitom byl špatný termostat a auto se za jízdy nedokázalo ohřát a to potom ŘJ nepustí regeneraci, takže ještě že pán přijel, protože ten servis už chtěl kupovat nový dpf a řešit uplně jiné díly, bohužel vše je neznalostí
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti