křupání od předních kol v rejdu
křupání od předních kol v rejdu
... vím že už se to tady řešilo a že prý to dělají všechny a je to OK, ale pro jistotu - prostě při parkování když jsou kola hodně v rejdu tak to tak nepěkně křupe.... v tom autě denně nesedím tak to tak neznám, ale zdá se mi že když je mokro je to horší....
1) dělá to tak všem?
2) co je příčina?
1) dělá to tak všem?
2) co je příčina?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7203
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: křupání od předních kol v rejdu
taky mi to dělá, 23.9. vezu auto na výměnu oleje do Imofy, takže se zeptám, ale neměj z toho depku, s tímto problémem opravdu nejsme jen sami dva 

AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: křupání od předních kol v rejdu
Je to normalni, dela to vsem. Preskakuje kolo. Zpusobeno velkym zaklonem a odklonem kola = dan za strme rizeni a jizdni vlastnosti v zatackach.
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: křupání od předních kol v rejdu
a je to jen můj pocit nebo to dělá víc když je mokro?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: křupání od předních kol v rejdu
dela vic kdyz je mokro, protoze to vic klouze :-)
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7203
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: křupání od předních kol v rejdu
aha, takže se v Imofě ptát nebudu 

AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: křupání od předních kol v rejdu
Reskpektive ten zaklon a odklon neni nijak extremne velky v absolutnich cislech ( zaklon 6,5 a odklod -0,5), ale ocividne to u Giulie staci k tomu, aby kolo u auta s prumerem otaceni 10,8 metru preskakovalo (proste hraje roli spousta faktoru). Jinak teda u Giulie co jsem vycetl jde nastavit jen sbihavost a odklon zadnich kol, nic jinyho, takze nejaky prostor pro hrani si s geometrii tam neni...
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: křupání od předních kol v rejdu
Co s tím má společného strmé řízení? Spíš velký rejd ne?kenjiro píše: 9.9.2019, pon 17:15 Je to normalni, dela to vsem. Preskakuje kolo. Zpusobeno velkym zaklonem a odklonem kola = dan za strme rizeni a jizdni vlastnosti v zatackach.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: křupání od předních kol v rejdu
Strme rizeni ve smysl "pouze" prevodoveho pomeru s tim nema spolecneho nic. Sel byl ale tak velky rejd a "strmost" dosahnout (se zachovanim stejne odezvy a jizdnich vlastnosti) pri nizsim zaklonu kola? Proto jsem psal, ze je to spousta faktoru, co vsechno to ovlivnuje...
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: křupání od předních kol v rejdu
Já nechci slovíčkařit, šlo mě jen o to, že strmost řízení jako taková s tím nic nemá. Mimochodem, co si tak vzpomínám, tak Sierra to dělala taky. Měla rejd jako kráva, ale je to 20 let co jsem jí měl. Mimochodem, bezva auto.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: křupání od předních kol v rejdu
A co je teda presnou pricinou toho zvuku? Jakoze pneumatika je tak naklonena ze se deformuje a to dela ten zvuk?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4379
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: křupání od předních kol v rejdu
Vůbec se teda nevyznám tady v těch kinematikách, ale nezmění se v plném rejdu poloměr otáčení vnitřního a vnějšího předního kola do té míry, že pak začnou pneumatiky přeskakovat po asfaltu? Aspoň to na mě tak působí
Ale co jsem četl, tak 159 tím netrpí

Ale co jsem četl, tak 159 tím netrpí

Marc159 píše: 8.9.2007, sob 15:43 Kleo: Podívej, pokud někdo používá nick 147GTA a púl roku jezdi s Nissanem, tak z mého pohledu není zcela normální a celkem chápu své synovce, kteří byli překvapeni tím, jak to někteří z vás doslova žerou. Pokud jde o tu vracečku, tak jsem na vodě zvolil možná nikoli optimální, ale pro diváky a synovce vděčnou metodu, tedy že zadní kola opisovala kružnici, jejíž střed tvořil příslušný kužel… Ale i tak mám pocit, že jsem byl na srazu veteránů, neboť aut, která se vyrábí i dnes, tam bylo jako šafránu![]()
A jestli tady má někdo JTD s kterým dosahuje lepších výsledků, tak jsem hotov se vsadit o auto, že kecá![]()
33
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7203
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: křupání od předních kol v rejdu
At je to jak chce, to křupání se děje pouze při stání na místě. Pokud pomalu pojíždím s kolama v plným rejdu tak zase cítím jak to brutálně hrne gumy což je způsobený tím zadním náhonem kdy jsou přední kola tlačená dopředným směrem, u předokolky to samozřejmě člověk nepocítí, tam si to ty kola odtáhnou at už jsou natočená jakkoliv 

AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4379
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: křupání od předních kol v rejdu
Aha, tak já myslel to přeskakování při pomalé jízdě s plným rejdem.
33
Re: křupání od předních kol v rejdu
Ano, presne tak. Kdyz to stoji na miste, tak by tam nic krupat nemelo.zde. píše: 10.9.2019, úte 08:49 Vůbec se teda nevyznám tady v těch kinematikách, ale nezmění se v plném rejdu poloměr otáčení vnitřního a vnějšího předního kola do té míry, že pak začnou pneumatiky přeskakovat po asfaltu? Aspoň to na mě tak působí![]()
Giulia Quadrifoglio
Giulia Veloce
Giulia Veloce
Re: křupání od předních kol v rejdu
Taky mi přijde divný, že bys auto zaparkoval do garáže s plným rejdem a ono si celou noc spokojeně křupalo... ?
Je to tu nějaké zmatecne..

Je to tu nějaké zmatecne..
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw.
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Fiat Stilo MW 1,9jtd 110kw ex
Fiat Stilo 1,9jtd 85kw ( stále v rodině)
Fiat Marea weekend 1,6 ex
Fiat brava 1,6 ex
Fiat tipo 2,0 16V gran tourismo 150ps ex
Re: křupání od předních kol v rejdu
Giulietta to dělá taky, mokrý asfalt, plný rejd a při pomalé jízdě odskakuje vnější kolo. Je to dáno rozdílem hodnot úhlu rejdu pro levé a pravé kolo a celkovou geometrií nápravy. Vlastnost.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: křupání od předních kol v rejdu
já defacto nikdy netočím volantem když auto stojí a určitě jsem to křupání zaznamenal i při pomalém manévrování (vyparkování z řady nakolmo atd.)speedy píše: 10.9.2019, úte 09:20 At je to jak chce, to křupání se děje pouze při stání na místě. Pokud pomalu pojíždím s kolama v plným rejdu tak zase cítím jak to brutálně hrne gumy což je způsobený tím zadním náhonem kdy jsou přední kola tlačená dopředným směrem, u předokolky to samozřejmě člověk nepocítí, tam si to ty kola odtáhnou at už jsou natočená jakkoliv![]()
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4043
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: křupání od předních kol v rejdu
Devítka to samé. Není to difem? První 159 s manuálem byla bez příznaků. Teď s automatem a EDS taky umí na mokru, sněhu, listí škubat.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7203
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: křupání od předních kol v rejdu
Difem ne, alespoň v mém a Kubasově případě (a kenjiro vlastně taky), máme jen zadokoly
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4043
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: křupání od předních kol v rejdu
Ajo... to je pravda, vy máte vlastně vepředu vlečňák. Tak to nevim. Máte to rozbitý 
Nicméně úplná blbost to možná není. Nevim jak se to jmenuje u FCA, ale u VW se ten systém přibržďování kol jmenuje XDS a evidentně to za specifických podmínek dělá neplechu s protiprokluzem, kdy je rozdílný poloměr otáčení na kolech. Google vyhodí několik odkazů na fóra VW, Audi, Citroenu, kde to taky někteří řeší.
Jinak z logiky, čistě mechanicky, jak píše kenjiro. Pokud je nastavená velká rozbíhavost nebo sbíhavost kol, tak v rejdu běží každé kolo jinam a hrnou se i do strany.

Nicméně úplná blbost to možná není. Nevim jak se to jmenuje u FCA, ale u VW se ten systém přibržďování kol jmenuje XDS a evidentně to za specifických podmínek dělá neplechu s protiprokluzem, kdy je rozdílný poloměr otáčení na kolech. Google vyhodí několik odkazů na fóra VW, Audi, Citroenu, kde to taky někteří řeší.
Jinak z logiky, čistě mechanicky, jak píše kenjiro. Pokud je nastavená velká rozbíhavost nebo sbíhavost kol, tak v rejdu běží každé kolo jinam a hrnou se i do strany.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: křupání od předních kol v rejdu
Mohu potvdit. "Křupání" kol v v plném rejdu za mokra se děje, už jsem si skoro zvykl. Byl jsem přezouvat a obě přední pneu byly stejně sjeté na vnitřní straně a to skoro až na plátno (Pirelli Cinturato). Jinak byly obě gumy ok a dalo by se na nich ještě dál jezdit. Děje se vám to stejné nebo si mám zajít na seřízení sbíhavosti?:)
Giulia Veloce Ti 206 kw
Giulia 2.2 JTD 132 kw 8AT
ex: Giulia 2.2 110 kw 6MAN
ex: Brera 2.4 JTD 154 kw
ex: 156 2.4 JTD 110 kw
ex: 166 2.0 114 kw
Giulia 2.2 JTD 132 kw 8AT
ex: Giulia 2.2 110 kw 6MAN
ex: Brera 2.4 JTD 154 kw
ex: 156 2.4 JTD 110 kw
ex: 166 2.0 114 kw
Re: křupání od předních kol v rejdu
To by asi chtělo teda přesně definovat co to křupání je. Já to prvně pochopil jako to odskakování, když se člověk někde otáčí, má plný rejd a cítí, jak se vnější kolo snaží hrnout ven, což se neděje lineárně ale trhaně. To je samozřejmě vlastnost. Jinak když stojím na místě a točím volantem sem a tam, tak se neděje nic.
U všech těchhle jevů je myslím celkem jedno jestli je to RWD nebo Q4, protože ta Q4 je taky primárně jen RWD.
U všech těchhle jevů je myslím celkem jedno jestli je to RWD nebo Q4, protože ta Q4 je taky primárně jen RWD.
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: křupání od předních kol v rejdu
Ano, popisuješ to správně. Jedná se o trhané odskakování při jízdě v plném rejdu.
Giulia Veloce Ti 206 kw
Giulia 2.2 JTD 132 kw 8AT
ex: Giulia 2.2 110 kw 6MAN
ex: Brera 2.4 JTD 154 kw
ex: 156 2.4 JTD 110 kw
ex: 166 2.0 114 kw
Giulia 2.2 JTD 132 kw 8AT
ex: Giulia 2.2 110 kw 6MAN
ex: Brera 2.4 JTD 154 kw
ex: 156 2.4 JTD 110 kw
ex: 166 2.0 114 kw
Re: křupání od předních kol v rejdu
Ano je to vlastnost.
U nynějšího faceliftu Giulie je toto prý odstraněno úpravou geometrie a změnou na přední nápravě
U nynějšího faceliftu Giulie je toto prý odstraněno úpravou geometrie a změnou na přední nápravě

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti