Klimatizace a vše kolem
Re: Klimatizace a vše kolem
Začal bych očištěním čidla zamlžení a okna nad ním, docela to pomáhá. Každopádně mě to samospouštění lezlo na nervy, tak jsem je vypnul přes MES, stejně se mi okno nemlží..
Re: Klimatizace a vše kolem
Taky mi ventilator vydával různé pazvuky při brzdění a zatáčení.. Bylo to ale jen v nízkých rychlostech, tak jsem to řešil přidáním otáček ventilátoru s tím, že to "nekdy" rozdelam a vycistim.x-f píše: 4.12.2019, stř 10:20
Druhá věc je, že mě teď začal škrundat ventilátor. Při brždění/zatáčkách více. Zprátka jak jsou nějaká G v nějaké ose, tak chrchlá ještě víc. Při vyšších otáčkách to není tak slyšet.
Ještě jsem na to nekoukal. Řešil někdo? Mám rovnou shánět ventilátor, nebo?
Je to asi měsíc, co se mi přestal úplně točit. Zadřel se... Pak už jen výměna. Jen počítej s tím, že když se to stane, tak je nejen zima v aute, ale hlavně neodmlzis přední okno a to je teď v zimě celkem blbý...
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm
Re: Klimatizace a vše kolem
Taky čekám, že to prostě bude ložisko a že s tím asi nejspíš nic neudělám a bude to na výměnu. O víkendu do toho snad vlezu a podívám se.
Jinak na vašších otáčkách to taky není moc slyšet. A poslední tři dny to šolíchá nějak míň, tak že by se to už přestávalo točit?
Jinak na vašších otáčkách to taky není moc slyšet. A poslední tři dny to šolíchá nějak míň, tak že by se to už přestávalo točit?
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Klimatizace a vše kolem
Ano.... týden jsem se radoval z ticha (věřím u toho auta na samoléčbu) a pak se to pos.... 
Ale někdy dřív jsem tu četl, že pískání způsobuje i nějaký nepořádek, co se tam přesýpává, tak třeba to jen otevřeš, vyfoukáš a bude líp. Je to o tom, jak kdo měnil filtr. Třeba ten můj byl (až na jemný kovový prášek) čistý. Sehnal jsem jiný z vraku za 500 a ten byl plný prachu a smítek.. Prostě to zkus rozdělat. Práce je to na 2 minuty.

Ale někdy dřív jsem tu četl, že pískání způsobuje i nějaký nepořádek, co se tam přesýpává, tak třeba to jen otevřeš, vyfoukáš a bude líp. Je to o tom, jak kdo měnil filtr. Třeba ten můj byl (až na jemný kovový prášek) čistý. Sehnal jsem jiný z vraku za 500 a ten byl plný prachu a smítek.. Prostě to zkus rozdělat. Práce je to na 2 minuty.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm
Re: Klimatizace a vše kolem
Hm. Je pravda, ze to zaclo kratce po vymene filtru. Ale moc zadelanej nebyl. Menim castejc, nez bych mel.
Co jsi koupil za vetrak ty?
Co jsi koupil za vetrak ty?
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Klimatizace a vše kolem
Já jsem potřeboval ještě další drobnosti, tak jsem to vzal při jednom poštovném z nějakého vraku... Točí se krásně hladce, tak snad zase chvilku vydrží. Přišel mě na 500 Kč..
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm
Re: Klimatizace a vše kolem
Jsem koukal, že novej stejně seženu asi jen ve Fiatu za 4750,-
Nebo ebay okolo 3. Druhovýroba žádná.
Vzal jsem to z allegra za 4 stovky, tak uvidím.
BTW všude jsou
52407597 - bilej
52408138 - černej
Tyhle čísla ale eper vůbec nezná a je tam 77363384, tak doufám, že jsou stejný.
Nebo ebay okolo 3. Druhovýroba žádná.
Vzal jsem to z allegra za 4 stovky, tak uvidím.
BTW všude jsou
52407597 - bilej
52408138 - černej
Tyhle čísla ale eper vůbec nezná a je tam 77363384, tak doufám, že jsou stejný.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Klimatizace a vše kolem
Chlapi, jedna otazka...
Kolko vam ukazuje MES tlak v klimatizacii? (Za predpokladu, ze vam funguje ako ma a nemate "cirkularku")
Diky vopred za odpoved.
Kolko vam ukazuje MES tlak v klimatizacii? (Za predpokladu, ze vam funguje ako ma a nemate "cirkularku")
Diky vopred za odpoved.
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 110 kW
You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.
You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.
Re: Klimatizace a vše kolem
Cirkularka pod 10 baru, běžný pracovní tlak 14-18 barů. Někdy vyletí i nad 20 barů. Kompresor zexel náplň 550g
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Klimatizace a vše kolem
Je jedno jestli je 8°C nebo 20°C, pracovní tlak se průměrně pohybuje ve zmiňovaných 14-18 barech. Nad 20 vyletěl jen po stání na slunci kdy bylo v autě 60°C, pak klesl pod 20 barů.
Cirkularka se ozve vždy když klesl tlak pod 10 a kompresor byl aktivní, to mám vysledované velmi pečlivě. Teď v zimě neběží pod cca 8°C, pak tam je staly tlak kolem 6,5 baru.
Cirkularka se ozve vždy když klesl tlak pod 10 a kompresor byl aktivní, to mám vysledované velmi pečlivě. Teď v zimě neběží pod cca 8°C, pak tam je staly tlak kolem 6,5 baru.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Klimatizace a vše kolem
Pokud je venkovní teplota pod 8°C, pak tam samozřejmě stálý tlak 6,5 barů být nemůže. A pokud slyšíš "cirkulárku", pak je něco špatně.
156 TS
33 1.7IE
33 1.7IE
Re: Klimatizace a vše kolem
Tak ne 6,5 ale 5,5 baru. Když nepracuje kompresor tak se tlak nemůže měnit. Viz screen http://screenshot.cz/KW/KWNGA/screensho ... 001714.png
Nikde nepíšu že cirkularku slyším, píšu ze se začne objevovat když běží klima a tlak je pod 10 barů, což je +- ten bod kdy už je tak málo chladiva že není dostatečný tlak, ale zároveň ještě běží.
Nikde nepíšu že cirkularku slyším, píšu ze se začne objevovat když běží klima a tlak je pod 10 barů, což je +- ten bod kdy už je tak málo chladiva že není dostatečný tlak, ale zároveň ještě běží.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Klimatizace a vše kolem
Graf který vůbec nic neukazuje, je evidentní že vůbec nevíš o čem mluvíš a asi jsi ani 159 neměl aby jsi věděl jak tam klima pracuje.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Klimatizace a vše kolem
to romanc: Dakujem velmi pekne za odpoved. 
Mas to vymakane.

Mas to vymakane.
Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDm 110 kW
You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.
You can't buy happiness, but you can buy an ALFA ROMEO which is the same thing.
Re: Klimatizace a vše kolem
Takže stejný jak u tebe. Škrudal tak 14 a pak se to samo vyhýlovalo. Já teda hned obratem sehnal od poláků jetej, ale nějak nebyla potřeba to hned měnit. No a dneska ráno si jedu du práce a říkám si, proč mě je zima a proč se mě to tak mlží. Cesta do práce a z práce s otevřeným okýnkem mě donutila ho vyměnitHueeey píše: 8.12.2019, ned 09:54Taky mi ventilator vydával různé pazvuky při brzdění a zatáčení.. Bylo to ale jen v nízkých rychlostech, tak jsem to řešil přidáním otáček ventilátoru s tím, že to "nekdy" rozdelam a vycistim.x-f píše: 4.12.2019, stř 10:20
Druhá věc je, že mě teď začal škrundat ventilátor. Při brždění/zatáčkách více. Zprátka jak jsou nějaká G v nějaké ose, tak chrchlá ještě víc. Při vyšších otáčkách to není tak slyšet.
Ještě jsem na to nekoukal. Řešil někdo? Mám rovnou shánět ventilátor, nebo?
Je to asi měsíc, co se mi přestal úplně točit. Zadřel se... Pak už jen výměna. Jen počítej s tím, že když se to stane, tak je nejen zima v aute, ale hlavně neodmlzis přední okno a to je teď v zimě celkem blbý...

Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Klimatizace a vše kolem
Pánové, nemáte někdo zkušenost s výměnou ovládacího panelu klimy u faceliftované AR 159 za panel z předfaceliftu? Štve mě absence tlačítka mono, které pro mě nesmyslně nahradilo on/off. Tak jako tak mě čeká výměna vrčícího ventilátoru čidla teploty, tak že bych to vzal rovnou komplet.
AR 159 SW 2,2 JTS Ti
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7215
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace a vše kolem
Z toho bych si nedělal hlavu, na po FL stačí podržet tlačítko "Auto" po cca. 5 vteřin a přepne se ti to na mono
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Klimatizace a vše kolem
To já samozřemě vím, ale proč 5 vteřin držet tlačítko, když to dříve šlo jedním ťuknutím.
AR 159 SW 2,2 JTS Ti
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4
ex: AR 156 SW 1,9 JTDm
ex: AR 155 1,8 TS
ex: AR 33 SW 1,7 4x4
Re: Klimatizace a vše kolem
Čau, mám dotaz ke klime, která chladí a funguje, ale nějak dost divně. Já jsem už zoufalej a nevím po čem jít.
Na kolik °C se má vychladit kondenzátor (chladič) a co to určuje?
Venku je vedro, zapnu klimu ta se normálně natlakuje na provozních 15-18 barů a vše funguje. Jenže jak se chladič ochladí na 10°C (což mi přijde málo) tak tlak rapidně klesá na 8-10 barů (tím vznikne mírná cirkularka kvůli tlaku) a auto odmítá snížit teplotu dokud zase kus nevystoupa nahoru (což se stane jen při zastavení). Sahara se spouští ale opět je to závislé na té teplotě.
Dělá to i po doplnění na 500-550g (dle kompresoru zexel), a je jedno jakou teplotu mám navolenou.
Dříve to nedělalo, jenže pak mi praskla hadice a 1,5 roku byla úplně prázdná a nefunkční. Po výměně hadice jsem ještě nechal vyměnit vysoušeč (jestli na to má nějaký vliv jsem vůbec nenašel) a od té doby už (rok a půl) mám tento jev.
Edit: ještě doplním že dříve určitě byla teplota kondenzátoru mnohem menší až k 0°C (nebo i méně), trubky byly úplně ledové a orosené, z odtoku kapala sražená voda celkem rychle a z výdechu šel opravdu ledový vzduch. Teď nic nekape, trubky a vzduch je jenom studený (i při nastavení na low)
Na kolik °C se má vychladit kondenzátor (chladič) a co to určuje?
Venku je vedro, zapnu klimu ta se normálně natlakuje na provozních 15-18 barů a vše funguje. Jenže jak se chladič ochladí na 10°C (což mi přijde málo) tak tlak rapidně klesá na 8-10 barů (tím vznikne mírná cirkularka kvůli tlaku) a auto odmítá snížit teplotu dokud zase kus nevystoupa nahoru (což se stane jen při zastavení). Sahara se spouští ale opět je to závislé na té teplotě.
Dělá to i po doplnění na 500-550g (dle kompresoru zexel), a je jedno jakou teplotu mám navolenou.
Dříve to nedělalo, jenže pak mi praskla hadice a 1,5 roku byla úplně prázdná a nefunkční. Po výměně hadice jsem ještě nechal vyměnit vysoušeč (jestli na to má nějaký vliv jsem vůbec nenašel) a od té doby už (rok a půl) mám tento jev.
Edit: ještě doplním že dříve určitě byla teplota kondenzátoru mnohem menší až k 0°C (nebo i méně), trubky byly úplně ledové a orosené, z odtoku kapala sražená voda celkem rychle a z výdechu šel opravdu ledový vzduch. Teď nic nekape, trubky a vzduch je jenom studený (i při nastavení na low)
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2276
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace a vše kolem
To že ti někdo doplnil klímu neznamená, že ti tam chladivo zůstalo.
Začal bych tím, jestli ti spíná kompresor a pokud ano, tak nechat natlakovat okruh i s kontrastní látkou.
Začal bych tím, jestli ti spíná kompresor a pokud ano, tak nechat natlakovat okruh i s kontrastní látkou.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Klimatizace a vše kolem
Tak samozřejmě že mi tam chladivo zůstalo když to tlakuje na 18 barů (což je provozní tlak). Kdyby tam nebylo tak to ani netlakuje a tohle nepíšu.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Klimatizace a vše kolem
Hoj, včera jsem si nechal, jako každý rok před létem doplnit klimu, nebot se už začala ozývat cirkulárka. Doplnili 370g chladiva... to tak bylo vždycky. Dnes ráno jsem auto převzal a cestou z práce jsem zjistil, že se to chová podivně. Na volnoběh je jasně slyšet, že cca každých 5 vteřin sepne kompresor. Když trochu zvýším otážky na volnoběh (zhruba 1500), tak viditelně poklesnou při každém sepnutí (zhruba na 1250 a zas to vyskočí zpět), celkově to ani moc nechladí, jak bych čekal. Když jsem dojel domů, tak při jízdě okolo konstantní rychlosti 100km/hod už se kompresor také spíná v tom cca 5 vteřinovém intervalu, vždy je cítit ztráta výkonu a tu a tam se ozve krátký zvuk cirkulárky.... dál jsem to už nestudoval a klimu vypnul.
Napadá někoho, co mohli podělat? Nebo jen doplnění třeba někde uvolnilo nějaký spoj a všechno uteklo? Nebo nějaké čidlo tlaku nebo čehokoli jiného?
Jsem naštvanej, protože v sobotu jedeme na dovolenou a potřebuju to řešit rychle. Před doplněním to chladilo trochu méně, ale pořád to chladilo... a hlavně tak divoce nespínal ten kompresor. Za každou radu díky.
Napadá někoho, co mohli podělat? Nebo jen doplnění třeba někde uvolnilo nějaký spoj a všechno uteklo? Nebo nějaké čidlo tlaku nebo čehokoli jiného?
Jsem naštvanej, protože v sobotu jedeme na dovolenou a potřebuju to řešit rychle. Před doplněním to chladilo trochu méně, ale pořád to chladilo... a hlavně tak divoce nespínal ten kompresor. Za každou radu díky.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host